LogowanieZarejestruj się
News

Apple zmienia strategię? iPad 2″S” niebawem, iPad 3 w wakacje

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Apple iPad

To „S” sami sobie wymyśliliśmy. Ale żeby nie było, informacja opiera się na najnowszych doniesieniach DigiTimes, które sugerują wprowadzenie przez firmę z Cupertino dwóch modeli tabletów – pierwszy ma być nieco zmodyfikowaną wersją obecnego na rynku iPada 2, drugi to wielokrotnie zapowiadany iPad 3. W przypadku pierwszego z tabletów chodzi zatem prawdopodobnie o lifting podobny do tego, który zastosowano w przypadku iPhone 4. Stąd to „S” w tytule newsa. Sprzęt ma być cieńszy, zmiany mają być kosmetyczne. Powód takiej decyzji wydaje się oczywisty – nie da się wyprodukować mitycznego iPada 3 z ekranem o rozdz. 2048×1536 pikseli w dostatecznej ilości, dodatkowo utrzymując cenę urządzenia w ryzach (to znaczy, Apple na pewno zależy na tym, by jego nowy tablet nie był droższy od poprzednika, warto pamiętać że ceny dotykowych płytek lecą generalnie w dół). Stąd iPad 3 trafi na rynek dopiero w wakacje 2012 roku. Wcześniej trzeba będzie wprowadzić „coś” na rynek, trzymając się jednorocznego odstępu między premierami (i tak zaburzonego przez iPhone 4S, który „spóźnił się” o jakieś pół roku). Tym czymś ma być lekko zmodyfikowany iPad 2. Byłaby to z jednej strony poważna zmiana strategii, jednak przez analogię do smartfonów (iPhone, iPhone 3G -> iPhone 3GS, następnie iPhone 4 i obecny iPhone 4S) niezbyt zaskakująca… od teraz całkowicie nowy, innowacyjny model wprowadzano by nie co roku, a co dwa lata. Jedno jest pewne, Apple zerwie z dotychczasowym kalendarzem premier – to już się stało w przypadku iPhone 4S, który został zaprezentowany nie w czerwcu, a w październiku. Firma zdaje się całkowicie zrezygnowała z prezentowania nowych modeli iPoda, zatem jesień być może będzie zdominowana przez kolejne premiery iPhone, w przypadku tabletów (o ile potwierdzą się najnowsze doniesienia) zamiast kwietnia będzie pierwszy kwartał (dotyczy to zmodyfikowanego iPada 2), następnie okres wakacyjny (koniec czerwca, pierwsza połowa lipca?). Całkowitym odstępstwem byłoby wprowadzenie dwóch modeli należących do tej samej kategorii sprzętu, ale jw nie jest to wykluczone w sytuacji opóźnienia premiery iPada 3, przy bardzo poważnej ofensywie konkurencji (Android 4.0, co najmniej kilka bardzo zaawansowanych, lepszych od iPada 2 modeli androidowych tabletów, które niebawem trafią na rynek).

Dodaj komentarz