LogowanieZarejestruj się
News

3DTV sprzedaje się coraz lepiej – wzrost o 27%

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Panasonic FetchTV

W trzecim kwartale 2011 roku odnotowano spory, bo 27% wzrost sprzedaży (a raczej zwiększone zapotrzebowanie, przejawiające się rosnącymi dostawami) paneli 3D. Głównie chodzi tutaj o telewizory 3DTV, choć w tej liczbie są także małe wyświetlacze przeznaczone dla urządzeń mobilnych oraz monitory komputerowe. Co ciekawe największymi beneficjentami jest LG oraz Vizio, które z sukcesem promują pasywną technologię 3D. Obie firmy odnotowały aż 34% wzrost, w przypadku firm oferujących odbiorniki korzystające z technologii aktywnej wyniki nie były aż tak spektakularne (23%). Ocenia się, że do końca br w USA będzie ok. 10% gospodarstw z telewizorami zdolnymi do odbioru obrazu trójwymiarowego. W sumie mówimy tutaj o 21 mln 3DTV – jak oceniają analitycy zakup takiego TV nie zawsze związany jest z potrzebami, chęcią oglądania 3D, po prostu taki sprzęt mocno potaniał, poza tym czasami konsument nie ma specjalnie wyboru i aby np. kupić najwyższy, czy jeden z najlepszych modeli w ofercie danego producenta „skazany” jest na 3D. Tak czy inaczej popularyzacji sprzyja niższa cena okularów, pojawienie się na rynku wygodniejszej aplikacji w postaci technologii pasywnej oraz coraz większa liczba źródeł (kanały, VOD 3D etc).

Dodaj komentarz