LogowanieZarejestruj się
News

Na czele Sony ponownie Japończyk. Stringera zastąpi Hirai

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
kaz

W Sony niebawem dojdzie do zmiany szefostwa. Firma znowu będzie zarządzana przez Japończyka, który zastąpi gaijina, cudzoziemca, który ostatnimi czasy kierował koncernem. Howard Stringer zostanie zastąpiony przez Kaza Hirai, człowieka legendę, związanego od lat z firmą, kojarzonego z najważniejszymi produktami jednego z głównych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Zmiana następuje w momencie kryzysu, bardzo poważnego kryzysu i nie chodzi tutaj tylko o to co się dzieje w globalnej gospodarce, a o to co dotyczy bezpośrednio samej firmy. Zeszły rok był dla Sony bardzo trudny. Nałożyły się na to wypadki losowe, które poważnie nadszarpnęły finanse firmy. Chodzi rzecz jasna o katastrofalne trzęsienie ziemi (straty w fabrykach koncernu) oraz potężne powodzie jakie dotknęły azjatyckich kooperantów (m.in Filipiny) Japończyków. Trudno winić Howarda Stingera za to, że wyniki były kiepskie, kiedy trzęsła się ziemia, albo zalewało fabryki partnerów. Niestety, dla niebawem byłego CEO Sony, sprzedaż wyrobów koncernu była mocno niesatysfakcjonująca. Szczególnie bolesne okazały się kiepskie wyniki oddziału zajmującego się produkcją telewizorów Bravia. Ten, do niedawna, sztandarowy produkt Japończyków, zaczął wyraźnie przegrywać na rynku na rzecz konkurencji z Chin oraz Korei.

Firmę ma teraz poprowadzić (do sukcesów) Hirai, człowiek zajmujący się dotąd branżą elektroniki rozrywkowej (szef Sony Computer Entertainment), odpowiedzialny między innymi za względny sukces jaki odniosła na rynku konsola PlayStation 3. Czy dla Sony nadejdą łaskawsze czasy, czy Japończykowi uda się tchnąć w firmę nową energię, czy ta utytułowana marka zdoła czymś nas w niedalekiej przyszłości zaskoczyć? Zobaczymy, niewątpliwie przed nowym CEO, który obejmie oficjalnie stanowisko 1 kwietnia, stoją ogromne wyzwania. Trzeba pilnie zająć się działem odpowiedzialnym za elektronikę użytkową (telewizory oraz odtwarzacze), zrobić porządek z działem mobilnym (po rozwodzie z Ericssonem), spróbować wypromować nowe produkty, takie jak Vita, co będzie szalenie trudne, biorąc pod uwagę dzisiejsze uwarunkowania rynkowe, walczyć na każdym polu z morderczą konkurencją…

Dodaj komentarz