LogowanieZarejestruj się
News

Google Play Music & Movies w Google TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
google-tv-google-play-screen

Google TV podąża szlakiem przetartym przez odtwarzacz sieciowy Apple. Najnowsza odsłona platformy telewizyjnej Google wprowadza dostęp do materiałów wideo oraz muzyki. To konsekwentne budowanie przez Google własnego ekosystemu, w którym telewizor ma pewne miejsce, mimo rosnącej dominacji handheldów. Nowy wygląd GTV nawiązuje wyraźnie do designu najnowszego Androida, sklep Google Play prezentuje się bardzo podobnie do tego co znamy z ekranów androidowych tabletów. Dzięki zmianom w interfejsie znacznie łatwiej będzie dokonywać aktualizacji oraz subskrybować treści. Na razie GTV nie zdobyło szturmem rynku, Google liczy na to, że wielcy producenci odbiorników HDTV docenią rozwiązanie proponowane przez firmę z Moutain View.

Co potrafi Nokia 808? Klip zachwalający optykę kamery zamontowanej w telefonie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
earth-shot-nokia-404-pureview

Nie da się ukryć, że ten telefon ma „coś”. Wiadomo, że 41MP wygląda nieźle (marketingowo wręcz super), ale w sumie to nic konkretnego nie oznacza, poza magią cyferek. Smartfony wyposażone są w wielomegapikselowe kamery, które mają optykę wielkości główki od szpilki i nawet jeżeli robią poprawne zdjęcia, to jest to poziom pierwszej lepszej małpki (aparaciku kompaktowego za kilkaset złotych). W przypadku Nokii 808 sprawa wygląda inaczej. Wbudowany obiektyw Carl Zeiss, niespotykane w telefonach rozmiary matrycy, powodują że obraz (ruchomy oraz stały) rejestrowany przez tytułowego smartfona wyraźnie odbiega jakościowo (in plus) od tego co prezentuje konkurencja – to nowy poziom. Ogromne wrażenie robi nie tyle dobra jakość (dobrej klasy aparat cyfrowy zrobi podobne zdjęcia, dowolna lustrzanka znacznie lepsze, tyle że z niej nigdzie nie zadzwonimy, ani za jej pomocą nie posurfujemy) co wielkość urządzenia, jego poręczność w zestawieniu z prezentowanymi zdjęciami oraz filmami. Wielu osobom taka jakość w zupełności wystarczy, a przecież to coś schowamy do pierwszej, lepszej kieszeni. Nokia 808 to Symbian (na wymarciu), na szczęście ma wyjść wersja dla Windowsa Phone. Szczerze powiedziawszy, aż korci. Tak wiem, straszny ze mnie gadżeciarz. Poniżej materiał promujący telefon, czy raczej wbudowaną w niego kamerę (PureView).

» Czytaj dalej

Więcej oglądamy online, ale branża na tym traci…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
stremaing

IHS Screen Digest opublikowało bardzo ciekawe informacje na temat rynku wideo w tym roku. Okazuje się, że w 2012 roku po raz pierwszy liczba filmów obejrzana za pomocą płatnych serwisów streamingowych przekroczy liczbę sprzedanych płyt DVD i Blu-ray. Nie cieszy to jednak wcale przedstawicieli największych studiów filmowych, bo de facto tylko na tym stracą. IHS przewiduje, że w tym roku za pomocą takich serwisów jak Netflix czy Amazon obejrzymy 3,4 miliarda filmów, podczas gdy w tym samym czasie sprzeda się tylko 2,4 miliarda nośników DVD i Blu-ray z filmami, o 7% mniej niż w 2011 roku.

Streaming z sieci rośnie wykładniczo, w 2011 roku obejrzeliśmy tylko 1,4 miliarda filmów w sieci, więc wzrost o 2 miliardy musi robić wrażenie. Problem w tym, że te 3,4 miliarda wypożyczeń przyniesie tylko 1,72 mld USD zysków, podczas gdy sprzedaż 2,4 miliarda płyt, da ponad 11,1 mld USD i to właśnie tej dysproporcji najbardziej boją się studia filmowe. W ten sposób zyski branży kolejny raz wyraźnie spadną i wygląda na to, że nie uda się już tego trendu powstrzymać, bo np. Netflix regularnie odmawia sprzedaży filmów, chce skupić się tylko na wypożyczaniu. Google w swojej usłudze Play zostało niejako zmuszone do sprzedaży filmów, ale i tak klienci będą pewnie głównie je wypożyczać.

» Czytaj dalej

UltraViolet: chmurowa kolekcja wideo za 2 do 4$ od płyty DVD/BD

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
UV

UltraViolet to najnowszy pomysł branży (patrz tutaj), dzięki któremu zamiast odtwarzać płytę w odtwarzaczu, skorzystamy ze zdalnego dostępu (względnie zapisanych lokalnie kopii) do naszej kolekcji wideo w chmurze. W końcu wygodne korzystanie z kontentu nie będzie wymagało samodzielnego przenoszenia archiwum, łamania zabezpieczeń, (cyfrowa kopia, to całkiem świeży pomysł) zaprzęgania do pracy domowego peceta etc. etc. etc. Poniekąd, bo oczywiście nie ma tu nic za darmo. Walmart, który dołączył do konsorcjum firm oferujących nową usługę, będzie chciał od 2 do 4$ za możliwość skorzystania z cyfrowej kopii zakupionego przez nas wcześniej materiału. Szczerze? Pomysł mocno średni, taka usługa oczywiście kosztuje (pytanie czy 4$ to nie jest cena wygórowana – moim zdaniem – jest), ale chyba lepszym pomysłem byłby mieszany system z abonamentem w ramach którego możemy przenieść całą naszą kolekcję do chmury. Dla kogoś, kto ma sporą wideotekę koszt może okazać się zabójczo wysoki. W przypadku dysków Blu-ray prawdopodobnie zapłacimy wspomniane 4$ (kontent HD, SD za 2$). Analitycy rynkowi wyrażają spore wątpliwości czy ktoś skusi się na taką usługę, mając do dyspozycji darmowy software służący do ripowania płyt, tanie NASy, możliwość stworzenia własnego archiwum na dysku (a nawet umieszczenia go w chmurze – choć tutaj trzeba liczyć się ze sporymi kosztami wynajmu odpowiednio dużej przestrzeni).

Na szczęście Ultraviolet to także dostęp do kontentu na wszystkich urządzeniach zdolnych do magazynowania oraz odtwarzania treści. Przynajmniej w tym zakresie rzecz wygląda na użyteczną (oczywiście poda warunkiem bezpłatnego zapisu kopii w pamięci urządzenia). To między innymi możliwość oglądania w każdym miejscu (handheldy), bez konieczności kombinowania. Na razie UV dotyczy głównie rynku północnoamerykańskiego, ciekawe kiedy i w jakiej formie usługa zawita na Stary Kontynent?

7 marca zadebiutuje też nowa wersja Apple TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Cały świat czeka na nowego iPada, ale podczas konferencji w San Francisco, za tydzień w środę, Apple pokaże nie tylko nowy tablet, ale także nową wersję Apple TV, która wreszcie ma spełnić oczekiwania użytkowników w większym stopniu. Oczywiście nie chodzi tutaj o telewizor Apple, ale o małą skrzynkę, która pozwala na streaming mediów np. zakupionych poprzez sklep iTunes. Nowe Apple TV będzie przede wszystkim wyposażone w szybszy procesor, prawdopodobnie będzie to wariacja układu A5, czyli dwurdzeniowego procesora, który powinien wreszcie pozwolić na płynne odtwarzanie materiału nawet w rozdzielczości 1080p. Można się także spodziewać, że krótko po premierze, Apple zacznie oferować w iTunes filmy właśnie w tej rozdzielczości.

Inne, mniej pewne plotki mówią o obsłudze Bluetooth 4.0 i nowej wersji pilota zgodnej z tym standardem, a także, i to ciekawostka, o wsparciu dla Siri. Jakkolwiek taka funkcja w odtwarzaczu sieciowym wydaje się wątpliwa (jak mu wydawać komendy głosowe, mikrofon musiałby mieć spory zasięg albo być kierunkowy), ale na pewno byłoby to świetnym dodatkiem usprawniającym obsługę. Na ile te informacje znajdą potwierdzenie w rzeczywistości, dowiemy się już za kilka dni.

Nowy sposób dystrybucji mediów przez WD, WB, FOX i SandDisk

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Logos

Firmy Twentieth Century Fox Home Entertainment, Warner Bros. Home Entertainment Group, SanDisk (Nasdaq: SNDK) i Western Digital (NYSE: WDC) poinformowały dziś o trwających pracach nad inicjatywą „Project Phenix”, która zapewni klientom szybsze i łatwiejsze zarządzanie, przechowywanie oraz przenoszenie między różnymi urządzeniami filmów i seriali w wysokiej jakości (włącznie z nowościami, w rozdzielczości do 1080p). Materiały te zostaną zapisane na dysku lokalnym, a ponadto ich kopia zapasowa będzie utworzona przy pomocy ustandaryzowanego systemu UltraViolet, jak również innych usług opartych na chmurze.

Nad rozwojem projektu czuwa nowoutworzone stowarzyszenie SCSA (ang. Secure Content Storage Association – Stowarzyszenie Bezpiecznego Magazynowania Treści). Stowarzyszenie przyjęło formę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, która będzie zajmować się tworzeniem oraz licencjonowaniem rozwiązań zabezpieczeń dla treści w wysokiej jakości oraz innych materiałów chronionych prawami autorskimi, przechowywanych na stacjonarnych i przenośnych dyskach twardych oraz na pamięciach fleszowych, takich jak klucze USB, karty SD™ i dyskach SSD. Materiały pobrane na dysk twardy lub pamięć fleszową będzie można odczytać, zarówno w trybie online jak i offline, na dowolnym urządzeniu, zgodnym z wymogami SCSA, w tym na telewizorach, laptopach, odtwarzaczach Blu-ray™, tabletach, telefonach komórkowych lub konsolach do gier. Zoptymalizowaną zawartość będzie można łatwo nabyć kilkoma sposobami, m.in. jako plik do pobrania z Internetu, jako plik cyfrowy zapisany na fizycznym nośniku, w specjalnych kioskach umieszczonych w sklepie, lub w inny bezpieczny sposób bezpiecznej dystrybucji cyfrowej.

» Czytaj dalej

NEC przygotowuje swoje projektory na filmy HFR

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
[15293]_NC2000C_upper

NEC Display Solutions adaptuje swoje cyfrowe projektory kinowe do technologii HFR (higher frame rates) wprowadzając zaktualizowane oprogramowanie projektorów z serii 2 Digital Cinema. Wraz z wprowadzeniem wersji 3.3 oprogramowania dla projektorów NC1200C, NC2000C, NC3200S przygotowuje się do obsługi nowoczesnych standardów wyświetlania obrazu. Aktualizacja pozwala na wyświetlanie obrazu o wysokiej liczbie klatek na sekundę (HFR) wraz z szybkim interfejsem IMB. 48 klatek na sekundę dla filmów 3D oraz 60 klatek na sekundę w przypadku materiału 2D skutkuje doskonałą jakością bardzo ostrych ujęć, nawet w przypadku bardzo dynamicznych scen.

Hollywoodzcy giganci, tacy jak reżyserzy James Cameron oraz Peter Jackson, już teraz kręcą filmy zgodnie z formatem HFR, które pojawią się na ekranach kin w 2012 roku. Ich nowe filmy: Hobbit i sequel Avatara mają dostarczyć widzom niesamowitych wrażeń dzięki doskonałemu wyświetlaniu na nowoczesnych projektorach DC z technologią HFR.  Technologia HFR będzie również dostępna dla projektora 4K NEC NEC3240S już od wiosny 2012 roku.

“Większa liczba wyświetlanych klatek na sekundę diametralnie zmieni wrażenia z wizyty w kinie, zabierając nas na wyższy poziom doznań”, powiedział Gerd Kaiser, Product Line Manager Large Venue Projectors w NEC Display Solutions. „Jesteśmy szczęśliwi, że możemy dostarczyć naszym klientom to niezwykle ważne usprawnienie już teraz, zabezpieczając tym samym przyszłość technologii.”

Ellion TVROI T1 – małe androidowe pudełeczko

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ellion_tv1_07

Recenzję Elliona TVROI T1 zapowiadaliśmy już dawno temu i za tą zwłokę wszystkich oczekujących serdecznie z góry przepraszam. Nałożyło się na to wiele czynników, ale zamiast tworzyć wymówki, lepiej zajmę się faktyczną treścią tego opisu, a zapewniam Was, że jest o czym pisać i warto się zagłębić w poniższy tekst, bo TVROI T1 to jedno z ciekawszych „pudełek” jakie miałem w swoich rękach. Wizja inteligentnego telewizora jest ostatnimi czasy bardzo popularna, każdy producent chce nam zaserwować swoją wersję Smart TV i w związku z tym brakuje nieco standardu, który definiowałby co tak naprawdę można określić mianem Smart. T1 pewnie załapałby się do tego grupy, bo pomimo tego, że oferuje nam jedynie Androida w wersji 2.2 stworzonej z myślą o smartfonach, a nie odtwarzaczach multimedialnych, to jego producent postanowił mocno zaingerować w jego wygląd i możliwości aby ułatwić przysposobienie nietypowego interfejsu. Jeśli to będziemy mieli już za sobą to przed nami stoją możliwości jakie ciężko znaleźć u konkurencji, szczególnie pod względem Internetu, na czele z pełnoprawną przeglądarką WWW. Zanim jednak do tego przejdziemy, zobaczmy co tam znajduje się pod „maską”.

» Czytaj dalej

W polskim iTunes udostępniono filmy

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
iTunes filmy

Po muzyce przyszedł czas na filmy. W tym momencie polskie iTunes oferuje mniej więcej to samo, co brytyjski / niemiecki odpowiednik. Na razie nie ma dostępu do zlokalizowanych wersji językowych, to znaczy nie ma polskich napisów. Zapewne niebawem takowe pojawią się w filmach, jednak przestrzegamy, że obecnie materiały można oglądać wyłącznie w angielskiej wersji językowej. Warto nadmienić, że filmy występują w dwóch wersjach: SD o jakości zbliżonej (gorszej) do DVD oraz HD, z tym że jest to wersja przypominająca jakościowo to co można oglądać w ramach streamingu z sieci (720p). Prawdopodobnie pod koniec roku pojawi się wideo w lepszej jakości (1080p). Ceny jak na nasze warunki dość wysokie. Generalnie wypożyczenie kosztuje mniej więcej dwa razy więcej niż w wypożyczalni (8zł vs 16zł ~ 2.99-3.99€), przy zakupie płacimy około 70zł (13.99€). W przypadku wersji HD koszt jest wyższy zazwyczaj o 1€. Poza długim metrażem, w sklepie znajdziemy ciekawe krótkometrażówki oraz dokumenty. To właśnie krótki metraż oraz dokument jest moim zdaniem czymś, co zasługuje na uwagę. W przypadku filmów wysoka cena oraz taka sobie jakość (warto poczekać na wersje 1080p w przypadku oglądania na HDTV, na laptopie ujdzie) raczej zniechęcają do wypożyczania / zakupów. Tak czy inaczej widać, że Apple ostro wzięło się za polski rynek: ostatnimi czasy wprowadzono (przypomnijmy) Apple On-Line Store, iTunes z muzyką, iBook Store oraz tytułowy market z filmami. Czego brakuje? W sumie z kontentu seriali oraz usług chmurowych dla muzyki (dla wideo jeszcze nie ma) wraz z iMatch (faktyczną legalizacją zbiorów za 24.99€ rocznie). Zabawa z Apple TV nabiera zatem większego sensu, ciekawe kiedy skrzynka oficjalnie trafi do dystrybucji w naszym kraju? Aktualizacja: Apple TV jest już dostępny w polskim Apple On-Line Store.

» Czytaj dalej

Google będzie chciało wpompować w YouTube 500mln $

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
YT

Cel jest prosty… przeistoczenie społecznościowej platformy wideo w platformę telewizyjno-multimedialną. Oczywiście pierwotny charakter zostanie zachowany, ale na YT ma się pojawić znacznie więcej materiałów mainstreamowych. Kontent spotykany do tej pory w serwisach premium, w VOD i tym podobnych miejscach ma stanowić nieodłączną cześć nowego YT. Google chodzi o to by maksymalnie uniezależnić się od kaprysów branży telewizyjnej co nie dziwi w kontekście problemów z jakimi spotkała się firma podczas promocji pierwotnego wariantu Google TV. Teraz ma być inaczej: Google nie popełni znowu tego samego błędu i po prostu sypnie groszem, wykupując prawa i licencje, zapewniając dostęp do kontentu użytkownikom googleowych usług. Mniej telewizji w telewizji? Idea IPTV niewątpliwie w jakiejś mierze konkuruje z tradycyjnymi kanałami dystrybucji, z klasycznymi programami, a Google widać jest zdeterminowane zmienić zasady gry. W sumie telewizor wcale nie musi być podłączony do tunera, wystarczy kabel ethernetowy by móc skorzystać z tego wszystkiego, co do tej pory zapewniała telewizja. Google chce rozdawać tutaj karty, bo to nie tylko potencjalnie bardzo rozwojowy segment rynku, ale przede wszystkim kolejny, atrakcyjny kanał dla reklamy. A ta, jak wiemy, stanowi ponad 90% przychodów twórcy Androida. Stąd zrozumiała wydaje się determinacja i spore fundusze jakie chce wydać Google, aby jego wizja Google w TV stała się w przyszłości obowiązującym standardem. Patrząc na resztę branży, każdy próbuje dzisiaj wprowadzić coś swojego w tym zakresie (Smart TV, Viera Connect etc), jednak to właśnie Google ma całościową wizję, jakby to miało wyglądać. Być może zakup Motoroli dotyczy nie tylko szeroko komentowanego przejęcia działu produkcji i patentów z zakresu elektroniki mobilnej, ale także produktów takich jak telewizyjne set-top-boksy… w końcu nie kto inny, jak Motorola jest tu jednym z potentatów (szczególnie na rynku amerykańskim).