LogowanieZarejestruj się
News

Samsung kupuje Boxee

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
boxeelg1

Boxee to nie tylko oryginalny odtwarzacz sieciowy, który pojawił się na rynku kilkanaście miesięcy temu. To przede wszystkim oprogramowanie, platforma multimedialna oparta na serwisach / usługach chmurowych, software wpisujący się w koncepcję SmartTV. Sam odtwarzacz sprzedawany był za 99$ i nie zrobił jakiegoś oszałamiającego sukcesu. W przypadku software było nieco inaczej. Było ono dość popularne, producent całkiem nieźle konkurował z innym, alternatywnym softwarem tego typu – XBMC. Boxee zostało kupione za niespełna 30mln $. Wiadomo, że duża część pracowników otrzymała wypowiedzenia. Nie wiadomo, czy Samsung będzie zainteresowany kontynuowaniem sprzedaży kupionych produktów pod org. nazwą, czy też po prostu wykorzysta rozwiązania, pomysły w swojej platformie SmartTV? Jednym z ciekawszych elementów, które kupiono jest Cloud PVR – czyli chmurowa przestrzeń na nagrania (z TV) bez limitów pojemnościowych za 10$ miesięcznie. Niewykluczone, że w wybranych lokalizacjach Samsung wprowadzi podobne rozwiązanie. Dotychczasowi użytkownicy muszą jednak pogodzić się z faktem wygaszenia usługi. Czy Boxee definitywnie zniknie z rynku? Wygląda na to, że jest to bardzo prawdopodobne.

CES 2013 – najciekawsze rzeczy jakie na razie pokazano…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
CES 2013

Największe targi elektroniki konsumenckiej właśnie się rozpoczęły, jak zwykle przyciągnęły uwagę nie tylko mediów branżowych – dzisiaj to, co dzieje się w zakresie IT ma przełożenie na niemal każdy aspekt życia. CES 2013 nie obfituje (przynajmniej na razie – poczekajmy na wszystkie prezentacje) w niespodzianki, ale da się w zalewie tysięcy produktów wyłowić takie, które są a) interesujące vel oryginale b) mają potencjał c) szansę na podbój bardzo konkurencyjnego rynku. Jako że pierwszy dzień za nami, postanowiliśmy opublikować naszą subiektywną listę tego, co najciekawsze. Oczywiście te kilka urządzeń nie wyczerpuje tematu, jednak pokazuje w jakim kierunku, całościowo, zmierza cała branża. Integracja, ekosystemy, sieć to dzisiaj rzeczy oczywiste, coś bez czego trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie rynku. Będzie zatem głównie o handheldach oraz o wideo – audio to dziedzina, która – choć obecna, nie stanowi motywu przewodniego, czy raczej równorzędnego z ww. elementami najnowszych technologii. Poniżej rzeczy, które przykuły naszą uwagę…

Aktualizacja: Kolejny dzień, kolejne nowości: Panasonic pokazuje najnowszą generację plazm oraz OLEDa 4K, Razer też ma tablet do grania, a nawet dwa… NVIDIA z kieszonkową konsolą, tak jakby…

» Czytaj dalej

Intel ze swoją IPTV?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
intel-logo

Gigant chce spróbować szczęścia w dystrybucji treści? Wygląda na to, że tak właśnie jest. Na razie mowa o wybranych aglomeracjach w Ameryce, w których będzie dostępny nowy serwis, internetowa telewizja za którą stać będzie Intel. Firma ma doświadczenie na rynku telewizyjnych, choć nie związane bezpośrednio z oferowaniem treści, a głównie z hardwarem. Od paru lat układy serii 4000 stanowią wyposażenie set-top-boksów. Pytanie, czy ktoś taki, z takim potencjałem (finansowym) może zagrozić pozycji obecnych potentatów na tym rynku (wielkie koncerny medialne, operatorzy kablówkowi oraz satelitarni etc.). Wydaje się, że będzie to bardzo trudne, szczególnie patrząc przez pryzmat licznych licencji, bardzo skomplikowanych umów, które nie pozwalają na swobodne oferowanie, rozprzestrzenianie treści. Tak czy inaczej, pojawienie się takiego gracza niewątpliwie wpłynie na skostniały rynek – Intel nie tylko obiecuje ciekawe, innowacyjne rozwiązania dotyczące dystrybucji, ale także bardzo zaawansowany sprzęt, z systemem rozpoznawania twarzy widza, dopasowania kontentu do wieku, płci etc. Cóż, zobaczymy co z tego wyjdzie. IPTV daje pewne możliwości nowym podmiotom w tym segmencie rynku.

Co testuje Apple? TV? Set-top-boksy?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Apple-logo

Serwisy informacyjne obiegła wczoraj wieść o testowaniu przez Apple wraz z „azjatyckimi partnerami” zestawów telewizyjnych (w różnych wersjach newsa była mowa o telewizorach, usługach lub przystawkach pod telewizor). Przypomnijmy – Apple ma już w ofercie sprzęt, który firma określała mianem hobby – chodzi rzecz jasna . To urządzenie, które stanowi uzupełnienie dla jabłkowego ekosystemu, pozwala w pewnym, ograniczonym zakresie na korzystanie z telewizji (mam tu na myśli możliwość uruchomienia dowolnych serwisów IPTV, w tym wypadku wszystko zależy od umów zawartych z dostarczycielami treści). Apple prowadzi od dłuższego czasu rozmowy z wielkimi sieciami telewizyjnymi, z kablówkami w Stanach, ale z tego co przedostaje się do mediów, te rozmowy są bardzo trudne, idą jak po grudzie. Generalnie branża nie chce wyhodować sobie pod bokiem wielkiego konkurenta – biznes telewizyjny ma w pamięci to, co Apple zrobiło z branżą muzyczną (iTunes) oraz telekomunikacyjną. Wydaje się, że to właśnie rozstrzygnięcia w tym zakresie będą kluczowe dla planów Apple, a nie testowanie tytułowych rozwiązań hardware`owych. Rzecz jasna Apple TV, tego typu doniesienia rozpalają wyobraźnie – już parę razy obwieszczano pojawienie się na rynku mitycznego odbiornika telewizyjnego z logo jabłka na obudowie. Biorąc pod uwagę brak przełomu w rozmowach z dostarczycielami treści, jest bardzo mało prawdopodobne żeby Apple zdecydowało się wprowadzić jakiś zupełnie nowy, rewolucyjny produkt na rynek. Oczywiście firma dysponuje gigantycznymi zasobami gotówki, ma także wielkie udziały w dystrybucji cyfrowej, ale… to nadal za mało, by szybko wejść na rynek TV, który jest bardzo konkurencyjny, trudny (fakt, w przypadku telefonów, tuż przed premierą iPhone pierwszej generacji, pisano dokładnie to samo).

Operatorzy IPTV będą zachęcać do oglądania telewizji na handheldach

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
images (1)

Niejako w nawiązaniu do wcześniejszego newsa, na rynku mobilnej telewizji sporo się ostatnio dzieje. Next Plus – to nowy operator płatnej telewizji internetowej, który chce namówić Polaków do oglądania programów na tabletach i komórkach. Już w I połowie 2013 r. dołączy do niego kolejny. Oferta prezentuje się następująco: w najtańszym pakiecie za 9,90 zł miesięcznie znalazło się 27 kanałów, w większości darmowych, dostępnych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, jak również pięć własnych, produkowanych pod marką Next. Kolejny pakiet, za 24,99 zł miesięcznie, ma zawierać 70 programów. Na razie nie wiadomo jakie dokładnie kanały znajdą się w rozszerzonym pakiecie.

Docelowo klienci Next Plus będą mogli korzystać z biblioteki ponad 1,2 tys. filmów dostępnych na żądanie. Będzie to zatem mobilna oferta przypominająca to, co oferują platformy cyfrowe oraz operatorzy kablowi. Zaletą ma być po pierwsze brak umowy, jakiegokolwiek zobowiązania – wystarczy pobrać aplikację na handhelda (na razie Androida, na akceptację czeka wersja dla iOS), opłacić miesięczny koszt dostępu i oglądać. Użytkownik będzie mógł oglądać programy na trzech urządzeniach (dowolna kombinacja smartfon/tablet oraz TV).

W przypadku grupy ZPR chodzi o inny model dystrybucji łączący zalety dostępu do TV za pomocą dekodera (DVB-T) oraz streamingu w handheldach, komputerach (przez przeglądarkę). Innymi słowy pomysł nieco przypomina to, co nie wypaliło Plusowi, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku ZPR nie ma konieczności podpisywania umów z telekomem. W ramach ZPR występują takie podmioty, jak: Super Express oraz Eska TV i Polo TV.

Polacy piszą aplikacje pod SmartTV – najnowsze dane Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku w Samsung Smart TV pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy telewizorów, kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z Samsung Smart TV mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych, i korzystają z nich niemal pięciokrotnie częściej niż w 2011 roku. Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych.

Dane firmy Samsung pokazują rosnące zainteresowanie interaktywną ofertą platformy Samsung Smart TV oraz nowoczesnymi telewizorami wyposażonymi w dostęp do internetu. W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140% większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Wśród bogatej oferty aplikacji w Samsung Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 60 serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych – obecnie jest ich już ponad 400.

  » Czytaj dalej

Czy odtwarzacze sieciowe wideo mają jeszcze sens?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
xtreamerSW3_01

Pytanie niebezpodstawne, bo patrząc na tę… niszę rynkową, nie trudno zauważyć, że wielu dotychczasowych liderów jakoś straciło serce do interesu. Przesuwane i anulowane premiery, coraz rzadsze wsparcie, długie okresy braku jakiejkolwiek aktywności – to wszystko dowodzi, że urządzenia tego typu miały już swoje pięć minut, konsumenci stracili zainteresowanie, lokując swoje pieniądze w inny sprzęt. Ten inny sprzęt to przede wszystkim smartTV – odbiorniki wyposażone w aplikacje sieciowe, odtwarzacze, z pełną paletą usług. To nic innego jak odtwarzacz sieciowy wideo wbudowany w telewizor. Jeszcze rok temu można było mówić o pewnej przewadze skrzyneczek, dzisiaj trudno obronić tezę o mniejszych możliwościach, gorszym wsparciu platform smartTV. Ewolucja tego typu produktów doprowadziła do powstania spójnych, opartych na ciągle rozwijanym oprogramowaniu, systemów których podstawową zaletą jest fakt zintegrowania wszystkiego w jednym urządzeniu, bardzo prostym w obsłudze, zintegrowania całości w telewizorze.

To niestety nie jedyny konkurent sieciowych odtwarzaczy wideo. Poza naśladującymi funkcjonalność smartTV odtwarzaczami Blu-ray, bardzo poważnym konkurentem do tego typu urządzeń jest… tablet. Pozwala on na konsumpcję multimediów i często zastępuje komputer, telewizor, dzięki mobilności oraz niewielkim rozmiarom, niewielkiej wadze bardzo dobrze sprawdza się w roli osobistego odtwarzacza wideo. Producenci zdają sobie świetnie sprawę, że obecne trendy na rynku godzą w ich interes, że ludzie po prostu coraz rzadziej sięgają po wyspecjalizowane urządzenia odtwarzające obraz. Co gorsza, wprowadzenie przewodowego oraz bezprzewodowego przesyłu obrazu i dźwięku z handheldów na TV, względnie przy pośrednictwie nowoczesnego amplitunera powoduje, że sens posiadania dodatkowej skrzynki pod telewizorem faktycznie przestaje mieć sens.

» Czytaj dalej

Większy wybór aplikacji VIERA Connect i nowy kanał dla dzieci

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
CES Panasonic Connect

Firma Panasonic wprowadza nową kategorię dla dzieci na platformach VIERA Connect i Market, a także wiele nowych aplikacji i udoskonaleń. Kategoria Kids (Dzieci) zawiera trzy nowe aplikacje: Toon Goggles — Cartoons for Kids z tysiącami kreskówek w 100% bezpiecznych dla dzieci, Let’s Play with Numbers — aplikację edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym— oraz Match the Animal, która pomaga w nauce rozpoznawania kształtów i dźwięków. Kategoria Kids będzie dalej rozszerzana, ponieważ firma Panasonic pracuje nad tym, aby telewizorami SmartVIERA mogły cieszyć się całe rodziny. Poza tym polscy użytkownicy będą mogli skorzystać z jednej z najlepszych aplikacji inteligentnego radia – TuneIn.

» Czytaj dalej

Interaktywna telewizja hybrydowa w technologii HbbTV w Samsung Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
smart-hub-ui

Użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV z serii E mogą już korzystać z telewizji hybrydowej w standardzie HbbTV. Technologia ta łączy w sobie zalety standardowej emisji cyfrowego sygnału telewizyjnego z dostępem do treści multimedialnych dostarczanych za pośrednictwem szerokopasmowego łącza internetowego. Obecnie telewidzowie mogą korzystać z usługi HbbTV dostępnej na kanałach TVP1, TVP1 HD, TVP2 oraz TVP2 HD emitowanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T. Firma Samsung udostępnia na swoich telewizorach z serii E technologię odbioru HbbTV. Dzięki niej użytkownicy zyskają dostęp do szerokiej gamy treści multimedialnych oferowanych w ramach interaktywnej telewizji hybrydowej.

» Czytaj dalej

Recenzja topowej Kukurydzy: Popcorn Hour C-300

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
IMG_2220

Popcorn Hour C-300 to niezły kombajn. Jest to duży oraz (potencjalnie) dobrze wyposażony odtwarzacz. Następca modelu C-200 zadebiutował w końcówce 2011 roku. Syabas odświeżyło swoją linię odtwarzaczy, a wraz z nią znacząco zmodyfikowało, unowocześniło (wygląd, funkcjonalność) oprogramowanie firmowe oparte na flashu. Firma od lat specjalizuje się w tego typu urządzeniach. To właśnie popularna Kukurydza była jednym z pierwszych (model A100) odtwarzaczy sieciowych, które pojawiły się na rynku. W sumie każda kolejna generacja sprzętu to trzy modele do wyboru: jeden, prosty, budżetowy i tani, drugi z średniej półki cenowej dysponujący większością możliwości (sieć, serwisy…) droższego modelu, wreszcie flagowy odtwarzacz „ze wszystkim”, co w tym wypadku oznacza duże możliwości rozbudowy, zastosowanie napędu (Blu-ray) etc. Popcorny nigdy nie były zbyt urodziwe (delikatnie mówiąc), nie inaczej sprawa się ma z najnowszą generacją. Przetestowaliśmy wcześniej Popboksa V8 – wspomnianą budżetówkę – teraz przyszedł czas na topowego C-300. Czy jest to faktycznie, jak napisaliśmy w jednym z newsów, „powrót króla”, czy ten kosztowny odtwarzacz wart jest swojej ceny? Zapraszam zainteresowanych do lektury naszej najnowszej recenzji…

» Czytaj dalej