LogowanieZarejestruj się
News

Rozrasta się rodzina głośników kompatybilnych z AirPlay

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
klipschgallery17-1

Tym razem na rynek trafia propozycja firmy Klipsch, znanego producenta zestawów głośnikowych, głównie kojarzonego z kinem domowym. Nowy produkt to sprzęt przypominający nieco z wyglądu kontroler Kinect do konsoli Xbox360. Względnie można rzecz kojarzyć z typowym głośnikiem centralnym w instalacji wielokanałowej. W belce znalazło się miejsce dla dwóch tweeterów (0.75″) z kopułkami Tractiksa (solidne 10W) oraz dwa niewielkie, 2.5″ subwoofery o mocy 20W każdy. Sprzęt poza bezprzewodową łącznością (AirPlay) pozwala podłączyć dodatkowy sprzęt za pomocą audio jacka 3.5mm. Poza tym na tylnej ściance znajdziemy jeszcze port USB. Urządzenie można zawiesić na ścianie, w konstrukcji obudowy zastosowano szkło (dość intrygująca koncepcja, biorąc pod uwagę trudne właściwości akustyczne szkła), dodatkowo nie zapomniano o zdalnym sterowaniu za pomocą dołączonego sterownika (można także skorzystać z niewielkiego panelu z przyciskami na obudowie). G-17 pojawi się w sklepach niebawem, a jego cenę ustalono na poziomie 530$ (bardzo drogo, szczególnie gdy popatrzymy na należącego do zupełnie innej ligi, airplay`owego Zeppelina firmy Bowers&Wilkins, który kosztuje raptem 70$ więcej). Oczywiście z ostatecznym osądem należy wstrzymać się do ukazania pierwszych recenzji tego urządzenia – może zaskoczy nas jakimś niezwykle wyrafinowanym brzmieniem? ;-] Niestety pewien negatywny wpływ na ostateczną cenę urządzeń kompatybilnych z AirPlay ma gigantyczna opłata licencyjna pobierana przez Apple. Wynosi ona… 50$ (!!!) co stanowi chyba rekord w historii branży. Producenci radzą sobie z tym w różny sposób – niektórzy przerzucają część kosztów na siebie (starając się nie podnosić ceny), inni przykładowo dają obsługę AP w opcji… klient może wybrać, czy chce dokonać stosownego upgade i zapłacić niemałą sumkę za aktualizację sprzętu (vide Marantz, Denon…). Cóż, developerzy 30% zysków oddają Apple, firma z Cupertino uznała więc, że w przypadku sprzętu audio/video „skromne” 5-10% „się należy”.

Dodaj komentarz