LogowanieZarejestruj się
News

Listopadowa premiera tabletu Amazona pod znakiem niskiej ceny

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
amazon-tablet-mockup

To, że ktoś chce wypuścić tablet za 250 dolarów nie jest na pierwszy rzut oka informacją szczególnie ważną – obecnie na rynku jest sporo konstrukcji, które nie przekraczają tego pułapu ceny. Jednak wiadomość nabiera kolorów, gdy za produkcją nowej, dotykowej płytki stoi ktoś taki jak Amazon. Firma najwyraźniej chce ostro zamieszać w tym segmencie, wykorzystać sukces jaki przyniósł jej pierwszy z hardware`owych produktów – czytnik eBooków Kindle. Nie dziwi zatem fakt nazwania nowego urządzenia tabletem Kindle. Urządzenie ma być znacznie poręczniejsze od iPadów, co udało się uzyskać zmniejszając wielkość ekranu – ten ma mierzyć 7 cali, choć wiadomo, że w przyszłości na rynek trafi większa wersja tabletu. Czym, oprócz ceny, będzie chciał zachęcić nas Amazon? Po pierwsze dostępem do swoich eBooków, po drugie darmowym kontem premium do swojego serwisu muzycznego, który niedawno wystartował. Kontent plus niska cena za hardware może być receptą na uzyskanie rynkowego sukcesu. Co ciekawe sprzęt będzie silnie zoptymalizowany przez Amazona – choć w środku znajdzie się Android (Honeycomb) to jednak będzie to specjalna edycja, z własnym sklepem z oprogramowaniem oraz materiałami multimedialnymi, sam system ma być pozbawiony niektórych sztandarowych aplikacji Google – np. nie będzie na nim zainstalowany standardowo Gmail. Na rynek miałoby trafić aż 5 milionów urządzeń (w tym roku). Pozostałe elementy konfiguracji poniekąd tłumaczą bardzo atrakcyjną cenę: jednordzeniowy procesor, ekran obsługujący multitouch w okrojonej wersji (dwa palce, brak gestów) plus 6GB przestrzeni na dane. Podobnie jak iPad pierwszej gen., nowy tablet Amazona nie będzie wyposażony w kamery.

Dodaj komentarz