Taki wniosek płynie, gdy przyjrzymy się co robi gigant na rynku gier, firma Electronic Arts. Otóż, użytkownicy dostępnej na urządzenia z mobilnym systemem operacyjnym iOS gry ROCK BAND ujrzeli niedawno zaskakujące powiadomienie: z dniem 31 maja ich zakupiona za parę dolarów gra przestanie działać. Koniec, kropka, dziękujemy, gasimy światło, było miło ale się skończyło. Okazuje się, że wszystko odbywa się w zgodzie z przepisami, w majestacie prawa – w licencji znalazł się punkt o możliwej, czasowej dostępności oprogramowania na rynku. Jak widać, aplikacje mobilne mogą zawierać datę przydatności do spożycia. Warto zatem, przed kupnem czegoś w wirtualnym sklepie, zapoznać się z licencją, bo może się okazać że płacimy czasowy abonament za korzystanie z oprogramowania, który kiedyś (szybko) wygaśnie. Niestety cykl życia software w przypadku handheldów faktycznie może okazać się dość krótki – nowe generacje systemów, urządzeń moblinych niejako wymusza taką sytuację, choć z drugiej strony to doskonała wymówka by po zgarnięciu kasy przerzucić siły i środki do nowych projektów, a o tym co wydrenowało kieszenie klientów szybko zapomnieć. Innymi słowy kupujemy licencję, nie aplikację, licencję (z czasowym ograniczeniem). Granda!
Komentarze Czytelników
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No to się chłopaki popisali……….