LogowanieZarejestruj się
News

Koniec przecen telewizorów: wspólna decyzja Samsunga oraz Sony

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sony_bravia_v3000_hdtv_lcd
Zbliżające się Euro 2012 z całą pewnością ma wpływ na większe zakupy w segmencie TV. Oczywiście taka sytuacja nie mogła pozostać bez odpowiedzi producentów oraz sprzedawców: dzięki atrakcyjnym promocjom w Polsce dodatkowo nakręcono popyt na nowe odbiorniki. Jednak duzi producenci – Sony i Samsung – rozpoczynają walkę z przecenami telewizorów i wprowadzają tzw. ceny minimalne. W pierwszym kwartale 2012 roku Polacy kupili 533 tys. nowych telewizorów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z danych dystrybutorów sprzętu, do których dotarł Dziennik Gazeta Prawna. Rok temu w tym samym okresie zanotowano spadek sprzedaży o ok. 4 proc. Największa popularnością cieszą się telewizory plazmowe. Jednym z elementów rosnącej sprzedaży są zapewne atrakcyjne promocje. Jednak Sony i Samsung rozpoczynają walkę z przecenami telewizorów wprowadzając na niektóre produkty tzw. ceny minimalne poniżej. Producenci także apelują do sprzedawców, by nie sprzedawali telewizorów poniżej cen minimalnych. Sony i Samsung tłumaczą, że zdecydowali się na taki krok, by chronić swoje firmy przed spadkiem rentowności z powodu malejącej globalnej sprzedaży telewizorów. Sony wylicza, że spadek sprzedaży za ubiegły rok podatkowy wyniesie 11 proc., co przekłada się na miliard dolarów straty.

Dodaj komentarz