Kategoria: Aktualności, Telewizory
|
Brak komentarzy
| Źródło:
gazeta prawna
|
Zbliżające się Euro 2012 z całą pewnością ma wpływ na większe zakupy w segmencie TV. Oczywiście taka sytuacja nie mogła pozostać bez odpowiedzi producentów oraz sprzedawców: dzięki atrakcyjnym promocjom w Polsce dodatkowo nakręcono popyt na nowe odbiorniki. Jednak duzi producenci – Sony i Samsung – rozpoczynają walkę z przecenami telewizorów i wprowadzają tzw. ceny minimalne. W pierwszym kwartale 2012 roku Polacy kupili 533 tys. nowych telewizorów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z danych dystrybutorów sprzętu, do których dotarł Dziennik Gazeta Prawna. Rok temu w tym samym okresie zanotowano spadek sprzedaży o ok. 4 proc. Największa popularnością cieszą się telewizory plazmowe. Jednym z elementów rosnącej sprzedaży są zapewne atrakcyjne promocje. Jednak Sony i Samsung rozpoczynają walkę z przecenami telewizorów wprowadzając na niektóre produkty tzw. ceny minimalne poniżej. Producenci także apelują do sprzedawców, by nie sprzedawali telewizorów poniżej cen minimalnych. Sony i Samsung tłumaczą, że zdecydowali się na taki krok, by chronić swoje firmy przed spadkiem rentowności z powodu malejącej globalnej sprzedaży telewizorów. Sony wylicza, że spadek sprzedaży za ubiegły rok podatkowy wyniesie 11 proc., co przekłada się na miliard dolarów straty.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.