LogowanieZarejestruj się
News

Rynek telewizorów w Polsce w 2011 roku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sprzedaz_tv_polska

Jeśli zastanawiacie się ile telewizorów sprzedaje się w ciągu roku w Polsce, to już śpieszymy Wam z informacjami jakie udało nam się ostatnio uzyskać na ten temat. Niestety nie są to pełne informacje za cały 2011 rok, a tylko za pierwsze 3 kwartały, ale na tej podstawie i tak będziemy mieli całkiem niezły pogląd na to jak naprawdę wygląda rynek telewizorów w Polsce. Można pokusić się też o małe oszacowanie, jak to może wyglądać w całym roku, ale o tym później. Zacznijmy od faktów. Najwięcej telewizorów w naszym kraju sprzedał Samsung, w pierwszych trzech kwartałach 2011 roku było to ponad 430 000 sztuk co dało mu udział w rynku na poziomie 36%. Wyraźnie z tyłu, na drugim miejscu jest LG z wynikiem nieco ponad 240 000 i udziałem w rynku na poziomie 20%. Jak widać dwóch koreańskich producentów ma grubo ponad 50% udziałów w Polsce.

Ostatnie miejsce na podium ma Sony, japoński producent pomimo tego, że sprzedaje tylko telewizory LCD i ma stosunkowo wysokie ceny, radzi sobie całkiem nieźle, prawdopodobnie dzięki dobrej marce jaką cieszy się w naszym kraju. Przez pierwsze 9 miesięcy 2011 roku sprzedał w Polsce ponad 130 000  telewizorów co daje mu udział w rynku na poziomie 11%. Miejsce czwarte należy do kolejnego japońskiego producenta, Toshiba sprzedała ponad 90 000 telewizorów. Dopiero na piątym miejscu jest Panasonic, który wydawałby się, że pod względem popularności jest raczej na czele stawki. Nic bardziej mylnego, ta firma w naszym kraju sprzedała tylko nieco ponad 60 000 telewizorów.

Kolejne miejsca w zestawieniu należą do Sharpa, Philipsa, Funai i Oriona, który zamyka całkiem zaskakująco, pierwszą dziesiątkę. Całkiem nieźle na rynku poczynają sobie także Thomson i Hannspree. O tym ostatnim pisaliśmy kila dni temu.  Tak przedstawiają się dane zebrane na wykresie.

W sumie, przez pierwsze 9 miesięcy 2011 roku na rynek trafiło ponad 1,2 mln telewizorów, co jak na 38 milionowy kraj, jest chyba całkiem niezłym wynikiem. Trzeba też pamiętać, że ostatni, świąteczny kwartał roku jest zazwyczaj najlepszy dla producentów elektroniki i nie zdziwiłbym się, jakby w całym 2011 roku, sprzedaż telewizorów w Polsce mocno przekroczyła pułap 1,6 mln sztuk. Niestety nie dysponujemy informacjami o podziale tych telewizorów na ich rodzaj, czyli nie wiadomo, czy więcej sprzedaje się LCD czy plazm, choć intuicja podpowiada mi, że raczej LCD wygrywa w tym wyścigu. Przemawiają za tym nie tylko stereotypy, ale także fakt, że plazmy to raczej ekrany o większej przekątnej.

Dodaj komentarz