LogowanieZarejestruj się
News

Hannspree w pierwszej 10 producentów TV w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
z9294103X,Telewizory-Hannspree

Marka Hannspree w 2011 roku sprzedała w Europie ponad 0,5 mln monitorów  (535.792) oraz niespełna 0,5 mln telewizorów (434.439). W pierwszym kwartale 2011 roku marka zajmowała 17 miejsce w światowym rankingu producentów z prawie 86 tysiącami sprzedanych telewizorów (85.942 modele) systematycznie poprawiając swoją pozycję w czasie kolejnych kwartałów (12 miejsce w drugim kwartale – 97.264, 9 miejsce w trzecim kwartale – 149.202 sprzedane telewizory), kończąc czwarty kwartał z 103.995 sprzedanymi modelami w tym czasie.

Hannspree jest marką dużo bardziej znaną w Europie Zachodniej (średnio 10 miejsce wśród światowych producentów), co przekłada się na większą sprzedaż produktów w porównaniu z Europą Wschodnią (średnio 16 miejsce w światowym rankingu). Co ciekawe, Hannspree świetnie radzi sobie w Portugali, plasując się w pierwszej piątce światowych producentów elektroniki z ponad 13 procentowym udziałem w rynku. Podobnie jest w Irlandii, gdzie marka zakończyła trzeci kwartał na drugim miejscu wśród producentów telewizorów, zostawiając w tyle takich gigantów, jak LG, Philips czy Sony.

W Polsce Hannspree plasuje się w pierwszej dziesiątce z ponad 14.000 sprzedanych telewizorów w 2011 roku (3.280 – pierwszy kwartał, 4.849 – drugi kwartał, 4.780 – trzeci kwartał, 1265 – czwarty kwartał).

O tym, jak wyglądał ubiegły rok w branży elektroniki użytkowej, o spełnionych i zawiedzionych nadziejach, obawach oraz planach marki Hannspree na rok obecny opowiada jej Sales Manager, Arkadiusz Brzezicki.

Kryzys i mniejszy popyt na sprzęt elektroniczny sprawiły, że rok 2011 był trudnym okresem dla producentów. Był to też pierwszy rok, w którym najwięksi gracze na rynku telewizorów zmniejszyli radykalnie swoje plany sprzedaży (i zysków). Możemy śmiało mówić o lekkiej zapaści tej branży (po raz pierwszy od czasu wprowadzenia płaskich ekranów). Pozycja czołowych marek japońskich uległa znacznemu osłabieniu na korzyść firm koreańskich i tajwańskich (produkujących w Europie). Z technologicznego punktu widzenia nie pojawiło się nic, co napędziłoby koniunkturę. Trudno bowiem mówić o technologii 3D (z okularami), jako głównym bodźcu popychającym klientów do wymiany telewizora. W Europie Zachodniej tzw. Smart TV zaczęły być motorem napędowym sprzedaży, ale nie na tyle dużym, aby poprawić ogólne statystyki.

Japońskie marki (Sony, Panasonic) pogłębiły straty i zmniejszyły swoje udziały w światowej sprzedaży. Kilku znanych producentów zapowiedziało też zamknięcie fabryk bądź rezygnację z produkcji telewizorów. Tanie chińskie marki (Changhong, Hisense, Haier) i marki lokalne wspierane przez producentów chińskich lub tureckich (OKI, Medion, Orion, Beko, Finlux) również straciły sporo udziałów w rynku światowym. Wynika to ze zmian polityki sprzedaży wielkich sieci detalicznych, które – po przykrych doświadczeniach związanych z jakością i serwisem – decydują się wrócić do zaufanych producentów. Smart TV zaistniały w świadomości klientów, głównie w Europie Zachodniej, z kolei telewizory umożliwiające odbiór programów w technologii 3D z okularami nie zdobyły serc i portfeli masowego klienta.

Na tym tle osiągnięcia Hannspree wyglądają bardzo dobrze. W Europie Zachodniej nasz udział sprzedaży wzrósł z 0,8% w pierwszym kwartale (pozycja 15) do 1,8% w trzecim kwartale roku (pozycja 8). Z racji tego, że w Europie Wschodniej nie jesteśmy obecni na wszystkich rynkach, w tym regionie wskaźniki nie wyglądają aż tak dobrze. Niemniej jednak udało nam się osiągnąć w Polsce 10 pozycję.

Tak wysoka sprzedaż była możliwa dzięki ścisłej kontroli kanałów sprzedaży, odpowiedni emu doborowi partnerów detalicznych, utrzymywaniu wysokiej jakości produktów, dbałości o jak najlepszą obsługę serwisową, celowane działania marketingowe oraz konkurencyjność cen. Większość naszych telewizorów osiąga najlepsze współczynniki jakości do ceny, przebijając pod tym względem liderów branży elektronicznej.

Drugi telewizor na Euro

W 2012 roku zamierzamy wprowadzić do sprzedaży telewizory typu Smart, które w najbliższych miesiącach będą odgrywać coraz większą rolę na rynku. Polscy klienci zaczną bowiem coraz bardziej interesować się zaawansowanymi technologicznie odbiornikami, oferującymi znacznie więcej niż tylko możliwość odtwarzania programów dostarczanych przez stacje telewizyjne. Nie chodzi tutaj tylko o podłączenie odbiornika do Internetu, ale o taką jego konfigurację, która umożliwi szybkie i proste dotarcie do zasobów sieci przez każdego użytkownika. Mamy już podpisane umowy z dostawcami treści oraz rozwiązań technologicznych, które są bardzo ważną częścią idei Smart TV.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że rok 2012 przyniesie dwa ważne wydarzenia sportowe – igrzyska olimpijskie i Euro 2012. Wielu telewidzów zapragnie śledzić je na ekranie nowego odbiornika. Między innymi dlatego spodziewamy się zwiększonego popytu na kolejny telewizor w gospodarstwie domowym. Dotyczy to urządzeń o przekątnych od 19” do 32”. Inną przyczyną spodziewanego wzrostu sprzedaży odbiorników jest coraz większe pokrycie kraju sygnałem telewizji cyfrowej (DVB-T), który wpływa na przyspieszenie decyzji o zakupie kolejnego telewizora.

Jak przewidujemy najważniejszym czynnikiem wpływającym na sprzedaż produktów  Hannspree w tym roku będzie jakość samych produktów oraz sposób ich sprzedaży. Nasze telewizory w tej klasie cenowej jako jedyne lub nieliczne oferują zaawansowane funkcje, takie jak: technologia 100 Hz, PVR (nagrywanie na bieżąco programów), wbudowany odtwarzacz multimedialny (dla treści dostępnych na pamięciach USB typu pen-drive), ambient sensor (automatycznie dostosowujący parametry obrazu w zależności od stopnia oświetlenia pomieszczenia). W 2012 dojdą do tego odbiorniki typu narrow-frame (cienka ramka) w bardzo konkurencyjnych cenach. Pojawią się też telewizory 3D.

Dodaj komentarz