LogowanieZarejestruj się
News

Wielka pomarańczowa ofensywa – Orange z nowymi produktami

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
orange-logo

Na niedawno zakończonej konferencji w Paryżu Orange przedstawił najnowsze produkty oraz zakreślił strategię rozwoju na najbliższe lata. Trzeba przyznać, że operator nieźle przygotował się do zapowiadanej ofensywy. Co ważne, jednym z pięciu kluczowych rynków, jest Polska – nasz kraj będzie w awangardzie jeżeli chodzi o wprowadzane nowości, możemy liczyć na nowinki nawet przed… Francuzami! Co nowego pokaże Orange? Jakie są plany rozwoju operatora telekomunikacyjnego? Po pierwsze już na początku przyszłego roku zadebiutuje nowy set-top-boks, bardzo zaawansowane urządzenie, w paru aspektach nie mające swoich odpowiedników wśród konkurencji. Czym będzie się wyróżniało centrum multimedialno-komunikacyjne pomarańczowych? Za skrzynkę odpowiada Intel (to powinno przełożyć się na jakość wsparcia oraz działania urządzenia – dotychczasowe doświadczenia z obsługi urządzeń tego typu (routery, STB) są delikatnie mówiąc kiepskie), który przygotował naprawdę rewolucyjne urządzenie. Po pierwsze będzie to multimedialny kombajn z możliwością odtwarzania dowolnych materiałów audio-video, dostępem do wielkiej biblioteki filmowo-muzycznej oraz… po podłączeniu padów, sprzęt służący do grania (w streamingu? OnLive?).

Cały kontent będzie dostępny via Internet (STB należy do nowej generacji urządzeń IPTV), o jakość komunikacji zadba podwójny moduł WiFi (w najszybszym, dostępnym na rynku wariancie). Do tego oczywiście HDMI oraz… możliwość odtwarzania materiałów Blu-ray 3D (ciekawe, czy chodzi tutaj o czytnik, czy raczej odtwarzanie z dysku obrazów dostępnych w ramach VOD?). Generalnie operator jest zachwycony możliwościami nowego sprzętu, ciekawe czy równie entuzjastyczne nastawienie udzieli się klientom? Niebawem się o tym przekonamy (w Polsce już na pocz. 2013r.). Powyższy sprzęt ma stanowić kompletne, multimedialno-komunikacyjne rozwiązanie dla domu (wbudowany router).

Ponadto firma chce mocno inwestować w sieci 4G, co jest częścią szerszej strategii operatora. Po pierwsze Orange akcentuje swoją uniwersalność – operator poza sieciami komórkowymi, dostarcza szybkie, bezprzewodowe łącza, co wpisuje się w plany rozbudowy usług triple play (w przypadku telefonii stacjonarnej mówimy tutaj o syntezie z Internetem dzięki VoIP). Sieć stanowi fundament oferty operatora, to na Internecie opiera się praktycznie każdy element, każdy produkt. Nie dziwi zatem mocno podkreślane wejście na rynek aplikacji mobilnych – nowy komunikator wideo Joyn (wideokonferencje) ma przyćmić Skype, pozwalając na uzyskanie znacznie lepszej jakości połączeń. Program będzie dostępny od połowy przyszłego roku. Aplikacja Party Call opracowana wspólnie z Facebookiem pozwoli na porozumiewanie się (rozmowy) osobom, które wykorzystują tę platformę komunikacji bez konieczności wymieniania numerów telefonów komórkowych. Wystarczy zalogowanie na facebookowy profil. Program będzie do pobrania z Google Play oraz App Store na początku 2013 roku.

Dodaj komentarz