LogowanieZarejestruj siÄ™
News

Microsoftowa chmura doda mocy konsoli Xbox One

Podziel siÄ™ na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
XBOX ONE all in

Chmura w przypadku najnowszej konsoli Microsoftu nie bÄ™dzie wykorzystywana tylko na potrzeby gromadzenia danych (wzglÄ™dnie udostÄ™pniania materiałów w streamingu). Ma to być także chmura obliczeniowa, pozwalajÄ…ca na odciążenie konsoli w niektórych zadaniach zwiÄ…zanych z uruchamianiem zasobożernych aplikacji. O jakie aplikacje może chodzić? Rzecz jasna o gry, które bÄ™dÄ… najbardziej obciążaÅ‚y sprzÄ™t podczas użytkowania. Brzmi to bardzo ineresujÄ…co i pokazuje, że nowa generacja sprzÄ™tu rozrywkowego zostaÅ‚a zaprojektowana inteligentnie, z uwzglÄ™dnieniem najnowszych możliwoÅ›ci jakie oferuje nie tylko technologia półprzewodnikowa, nie tylko tych zwiÄ…zanych z „twardÄ…” specyfikacjÄ… sprzÄ™towÄ…, ale także tego co dzisiaj coraz częściej zastÄ™puje lokalne zasoby – mam tu na myÅ›li wielkie centra obliczeniowe. IntrygujÄ…ce jest to do jakiego stopnia nowy Xbox One bÄ™dzie korzystaÅ‚ z tego typu możliwoÅ›ci.

Być może wÅ‚aÅ›nie tego typu funkcjonalnoÅ›ci wymagać bÄ™dÄ… krytykowanej tu i ówdzie koniecznoÅ›ci bycia przez caÅ‚y czas online? Co prawda ta kwestia nadal pozostaje otwarta, ale nie da siÄ™ ukryć, że korzystanie z zasobów zewnÄ™trznych bÄ™dzie wymagaÅ‚o staÅ‚ego dostÄ™pu do sieci. Wspomniana technologia znajdzie zastosowanie przede wszystkim w przypadku rozgrywek online (kreowanie dużej liczby elementów, Å›rodowiska, wielkich przestrzeni). Mówi siÄ™ m.in. o efektach pogodowych, obiliczeniach zwiÄ…zanych z efekami Å›wietlnymi etc. Ciekawe jak to w praktyce bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚o. Miejmy nadziejÄ™, że MS uchyli rÄ…bka tajemnicy już niebawem, podczas czerwcowych targów E3. Dodatkowo jeden  przedstawicieli MS ujawniÅ‚, że One nie bÄ™dzie mógÅ‚ nagrywać programów z telewizji – problemem byÅ‚yby w przypadku rejestracji kwestie autorsko-prawne. No to w koÅ„cu One jest all-in-one, czy nie jest?

Dodaj komentarz