LogowanieZarejestruj się
News

Microsoftowa chmura doda mocy konsoli Xbox One

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
XBOX ONE all in

Chmura w przypadku najnowszej konsoli Microsoftu nie będzie wykorzystywana tylko na potrzeby gromadzenia danych (względnie udostępniania materiałów w streamingu). Ma to być także chmura obliczeniowa, pozwalająca na odciążenie konsoli w niektórych zadaniach związanych z uruchamianiem zasobożernych aplikacji. O jakie aplikacje może chodzić? Rzecz jasna o gry, które będą najbardziej obciążały sprzęt podczas użytkowania. Brzmi to bardzo ineresująco i pokazuje, że nowa generacja sprzętu rozrywkowego została zaprojektowana inteligentnie, z uwzględnieniem najnowszych możliwości jakie oferuje nie tylko technologia półprzewodnikowa, nie tylko tych związanych z „twardą” specyfikacją sprzętową, ale także tego co dzisiaj coraz częściej zastępuje lokalne zasoby – mam tu na myśli wielkie centra obliczeniowe. Intrygujące jest to do jakiego stopnia nowy Xbox One będzie korzystał z tego typu możliwości.

Być może właśnie tego typu funkcjonalności wymagać będą krytykowanej tu i ówdzie konieczności bycia przez cały czas online? Co prawda ta kwestia nadal pozostaje otwarta, ale nie da się ukryć, że korzystanie z zasobów zewnętrznych będzie wymagało stałego dostępu do sieci. Wspomniana technologia znajdzie zastosowanie przede wszystkim w przypadku rozgrywek online (kreowanie dużej liczby elementów, środowiska, wielkich przestrzeni). Mówi się m.in. o efektach pogodowych, obiliczeniach związanych z efekami świetlnymi etc. Ciekawe jak to w praktyce będzie wyglądało. Miejmy nadzieję, że MS uchyli rąbka tajemnicy już niebawem, podczas czerwcowych targów E3. Dodatkowo jeden  przedstawicieli MS ujawnił, że One nie będzie mógł nagrywać programów z telewizji – problemem byłyby w przypadku rejestracji kwestie autorsko-prawne. No to w końcu One jest all-in-one, czy nie jest?

Dodaj komentarz