LogowanieZarejestruj się
News

Na 99% iPad 3 z ekranem Retina, ruszyła produkcja wyświetlaczy

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Retina iPad3

Czyli wszystko idzie zgodnie z planem. Sprzęt ma się pojawić w kwietniu, a o iPadzie 3 usłyszymy zapowiedź w styczniu na pierwszej w 2012 roku konferencji Apple. Pamiętając o kiepskiej dostępności modelu drugiej generacji, firma z Cupertino tym razem zamówił wielkie ilości komponentów, w tym przede wszystkim ekranów dla nowego iPada. Będzie to wyświetlacz LCD IPS, który zachowa proporcje 4:3 – Apple zdecydowało się na utrzymanie takiego formatu ekranu, rezygnując ze stosowanego przez innych standardu 16:9 (i bardzo dobrze się stało, bo w przypadku wideo w niczym to nie przeszkadza, a do Internetu, pracy, zdjęć etc taki ekran jest po prostu, naszym zdaniem, lepszy od panoramy). Ogromne zamówienia realizują Samsung, LG oraz Sharp. Dzięki temu, że aż trzy firmy produkują wyświetlacze istnieje duża szansa na to, że iPadów 3 nie zabraknie w sklepach po premierze, Apple sprosta zapotrzebowaniu rynku. W sumie do końca roku Apple zgromadzi 3-4 miliony ekranów, co powinno wraz z dostawami w 2012 roku zapewnić wystarczającą liczbę tego kluczowego elementu nowego urządzenia, a co za tym idzie uda się dostarczyć do sklepów tyle iPadów 3 ile będzie trzeba. Na marginesie pojawiły się (znowu) plotki o mniejszym modelu z 7.85″ displejem… jako że źródłem tych plotek jest DigiTimes, który chyba przejął schedę po The Inquirer, te informacje należy uznać za mało prawdopodobne. Wcześniej pisaliśmy o ewentualnym wypuszczeniu zmodyfikowanego iPada 2, jednak wydaje się że Apple będzie nadal oferował dotychczasowy model, a w kwietniu wprowadzi trójkę. Przemawia za tym fakt bardzo dużej przewagi nad resztą konkurencji. W sumie inni producenci wprowadzili na rynek zaledwie 1.7 mln egzemplarzy, podczas gdy Apple w tym czasie (ostatni kwartał) sprzedało 10 mln iPadów. Co ciekawe drugie miejsce zajął nieoczekiwanie HP ze swoim uśmierconym TouchPadem. Wyprzedaż po 99$ od sztuki na pewno okazała się pomocna. Poniekąd jest to sukces Androida, na ten model powstają coraz doskonalsze porty systemu mobilnego Google. To też takie ostanie tchnienie WebOSa, oryginalnie zainstalowanego na tym urządzeniu. Trzeci jest Samsung, utrzymujący dobrą dynamikę wzrostu w tym segmencie (ale nadal, w porównaniu z Apple, to bardzo kiepściutkie wyniki).

Dodaj komentarz