LogowanieZarejestruj się
News

Amazonowy tablet to problemem głównie dla Asusa oraz Samsunga, nie dla Apple

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
kindlefire

Okazuje się że sprzedający się wprost wyśmienicie Kindle Fire, tani, oparty na Androidzie, tablet Amazona jest konkurencją głównie dla innych producentów urządzeń tego typu z zainstalowanym systemem mobilnym Google, a nie dla iPada firmy Apple. To właśnie w kontekście firmy z Cupertino pojawiał się amazonowy produkt, mówiło się o odbieraniu klienteli na jabłkowe tablety przez Amazona. Badania rynkowe wskazują na coś zupełnie innego. Fire trafił do prawie 4 milionów użytkowników, Apple zanotowało wzrost sprzedaży, zaś wspomniani w tytule newsa Asus oraz Samsung zanotowali o 1/4 mniejszą sprzedaż swoich urządzeń. Jest to szczególnie bolesna wiadomość dla Samsunga, który dwoi  się i troi, aby zaoferować klientom maksymalnie duży wybór dotykowych płytek – to jedyny producent mający w katalogu kilka modeli tabletów, w tym urządzenia o nietypowej przekątnej, sprzęt wyposażony w najnowsze wyświetlacze (OLEDowy model 7,7″). Tak czy inaczej Koreańczycy mają prawie 10% udziałów na rynku tabletów, są na drugim miejscu po Apple, które w 2011 roku mogło pochwalić się 62 procentowym udziałem w tym segmencie. Oczywiście firma z Cupertino traci na rzecz innych, ale spadek nie jest zbyt gwałtowny, co oznacza że dominacja firmy w przypadku tabletów będzie – jak prorokują analitycy – jeszcze długo niezagrożona. Poniżej można zobaczyć tabelę z wyszczególnionymi danymi dotyczącymi sprzedaży tabletów w 2011 roku.

 

Dodaj komentarz