Niestety Microsoft nie ma powodów do zadowolenia. Wręcz przeciwnie, sprzedaż tabletów Surface jest bardzo kiepska. Model RT sprzedawany jest już od pół roku, a niestety nadal nie jest w stanie przekonać do siebie większej grupy klientów. Do tej pory w ręce użytkowników trafiło zaledwie 1 milion urządzeń, z przewidywanych (przez Microsoft) i zamówionych 3 mln Surface RT. Nieco (ale tylko nieco) lepiej ma się sprawa z Surface PRO, który od lutego został sprzedany w liczbie pół miliona egzemplarzy. Przy zachowaniu takiego tempa (co niestety dla firmy z Redmond wcale nie jest takie pewne) uda się sprzedać 2-3 miliony egzemplarzy. Tak czy inaczej firma musi być mocno rozczarowana takim przyjęciem jednego ze swoich sztandarowych produktów. Niestety potwierdzeniem kiepskiego przyjęcia przez rynek nowości MS są informacje napływające od największych partnerów firmy – przedstawiciele Acera, Asusa oraz Fujitsu, producentów tabletów wyposażonych w najnowszą platformę spod znaku Microsoftu, potwierdzają, że sprzedaż tych urządzeń wygląda bardzo mizernie. Do tego partnerzy handlowi MS bardzo krytycznie odnoszą się do Windowsa 8, porównując go (niekoniecznie sprawiedliwie) do Windowsa Vista – najgorzej przyjętego systemu operacyjnego w historii firmy. Te opinie są pewnie wypadkową spadającej sprzedaży komputerów PC (co wiąże się nie tyle z nowym Windowsem, a rosnącą presją ze strony handheldów, w tym głównie tabletów).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.