LogowanieZarejestruj się
News

Udany debiut Surface PRO? Większość rzuconych na rynek tabletów sprzedana

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
microsoft-surface-pro

Dobre wyniki dotyczą sklepu internetowego Microsoftu oraz paru wielkich sieci (składanie zamówień od wczoraj). Dane dotyczą dwóch miejsc, w których handel nowym modelem się rozpoczął: Kanady oraz Stanów. Nie wiadomo ile dokładnie PRO trafiło na rynek, jednak takie informacje to dobry prognostyk dla firmy z Redmond. Bym zapomniał, z „półek” zniknął póki co wariant 128GB. Taka sytuacja specjalnie nie dziwi – nikt nie chce kupować tańszego o raptem 100$ modelu z 64  23 GB pamięci. To w końcu Windows, duży Windows, desktopowy, a nie jakiś mobilny OS. Trzeba przestrzeni na dane, oj trzeba! Dla MS z dobrego wyniki na pewno się cieszy, dodatkowo wygląda na to, że ludzi nie przeraża cena 1000$ jaką muszą wydać za …tablet. Nietypowy, właściwie to nawet komputer, ale jednak tablet (to właśnie akceptacja takiej hybrydy, hybrydy bezkompromisowej, będzie miała kluczowe znaczenie dla planów Microsoftu – w przypadku porażki cały misterny plan budowy spójnego ekosystemu spali na panewce). Czekamy na polską premierę Surface Pro, udostępnienie modelu do testów…

Specyfikacja supertabletu firmy Panasonic (4K)

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Panaconic 4K a

Firma Panasonic poinformowała o opracowaniu nowego tabletu, wyposażonego w 20-calowy panel LCD IPS Alpha o rozdzielczości 4-krotnie przewyższającej rozdzielczość Full HD oraz precyzyjny rysik cyfrowy. Panasonic zamierza wprowadzić nowe urządzenie do sprzedaży za kilka miesięcy, oferując odbiorcom z wielu różnych branż nieznane wcześniej bogactwo funkcji. Tablet zaprezentowano na targach 2013 International CES, które tradycyjnie odbyły się w Las Vegas w dniach 8–11 stycznia. Nowością w zaprezentowanym tablecie, produkowanym przy użyciu najnowocześniejszych technologii cyfrowych firmy Panasonic, jest bardziej realistyczny i intuicyjny sposób użytkowania niż w przypadku papieru lub wyświetlacza. Nowy tablet stanowi ucieleśnienie cech mediów drukowanych, których nie są w stanie zapewnić obecne komputery osobiste ani tablety, takich jak realistyczne renderowanie tekstur, naturalne pismo odręczne oraz duża mobilność dzięki małej wadze i cienkiej konstrukcji.

20-calowy panel LCD ma rozdzielczość „4k” (3840 x 2560, czyli 9,83 miliona pikseli), dwukrotnie przewyższającą poziomą i pionową rozdzielczość formatu Full HD (1920 x 1080), oraz gęstość 230 pikseli na cal. Współczynnik proporcji obrazu 15:10 umożliwia wyświetlanie formatu A3 w niemal pełnej wielkości, dzięki czemu nowy tablet idealnie nadaje się do wyświetlania treści takich jak gazety i czasopisma, a także obrazów o takim samym współczynniku proporcji. Rysik cyfrowy doskonale imituje pismo odręczne na ekranie tabletu. Dzięki wadze 2,4 kg i grubości 10,8 mm nowe urządzenie można łatwo przenosić. Wyjątkowe cechy nowego tabletu otworzą przed nim nowe zastosowania.

» Czytaj dalej

Surface Pro jeszcze w tym miesiącu

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
microsoft-surface-pro

Oczekiwany na rynku tablet Microsoftu w wersji Pro (z desktopowym Win8) zgodnie z zapowiedziami zadebiutuje na rynku w tym miesiącu. Sprzęt ma trafić na rynek pod koniec stycznia (29-30.01), na pewno będzie głównym gwiazdorem stoiska firmy z Redmond na CES 2013. Dlaczego Surface Pro jest tak ważny dla MS? Sprzedaż Windowsa 8 ostatnio uległa spowolnieniu, obecnie jest gorsza (w tym samym okresie po premierze) od sprzedaży Visty. A to już poważne ostrzeżenie, szczególnie, że poprzednik Win7 sprzedawał się znacznie lepiej. Oczywiście problemem nie jest tylko słabnące zainteresowanie nowym OS ze strony konsumentów, ale w ogóle kryzys jaki dotknął cały segment PC. Są producenci, którzy winę zwalają na MS (np. opisywane przez nas żale Acera), jednak problem wydaje się głębszy – być może obserwujemy odwrót od komputerów osobistych w dotychczasowej formie, może ta formuł po prostu się już wyczerpała. Niektórzy sugerują, że rynek popsuł najpierw zalew tanich netbooków (które właśnie opuszczają scenę), a następnie czegoś, co je zastąpiło – tabletów – które w wielu wypadkach stanowią doskonałą alternatywę dla PC. I to alternatywę nie tylko dla PC, ale – co jest najgorsze dla Microsoftu – alternatywą dla Windowsa. Android staje się dzisiaj wraz z iOSem czymś, co zaczyna odbierać chleb Microsoftowi. Po prostu ludzie coraz częściej i chętniej korzystają ze smartfona oraz tabletu, a ten wyposażony jest w powyższe OS-y. Prosta zależność? Owszem i nawet taki gigant jak MS nie ma na razie żadnej możliwości zmiany tego stanu rzeczy.

Microsoft wprowadzając swoje Surface stara się dogonić uciekający peleton (głównie Androida, Google zresztą wyraźnie idzie w kierunku konfrontacji – stara się usunąć, ograniczyć funkcjonalnie swoje produkty w przypadku najnowszych systemów MS). Niestety może być na to już zwyczajnie za późno. Sprzedaż Surface RT zdaje się potwierdzać te czarne prognozy. Pro być może stanie się „następcą netbooków”, tego na pewno chciałaby firma z Redmond, tyle że może się to okazać niewykonalne – te tablety będą zbyt drogie dla ludzi przyzwyczajonych do wydawania na nowy komputer sumy od 200 (najtańsze netbooki) do maks. 500-600$ (tanie laptopy). Do tego konkurencyjne, androidowe tablety są bardzo tanie, a w dużej mierze oferują podobne doświadczenia z użytkowania, dopracowaną platformę systemową… Microsoftowi będzie bardzo trudno się przebić. Bardzo trudno.

Fujitsu obwinia Microsoft (Windowsa 8) za słabą sprzedaż swoich PC

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
fujitsuwindows8

No cóż, można i tak, ale wydaje się że szefowie japońskiego koncernu nieco przesadzają krytykując nowy system Microsoftu. Sprawa nie jest wcale taka prosta i oczywista, szczególnie gdy popatrzymy na główną przyczynę spadku sprzedaży (a przynajmniej stagnację na rynku PC). Ta jest oczywista dla każdego, kto zobaczy jakie urządzenia cieszą się dzisiaj największą popularnością. Oczywiście chodzi o handheldy, o smartfony oraz tablety. Szczególnie te drugie coraz częściej stanowią alternatywę dla PC i producenci komputerów muszą ten fakt uwzględnić w swoich rachubach. Fujitsu to jeden z ważnych partnerów biznesowych MS, firma z Redmond nie można zatem zignorować tego, co mówią Japończycy. Ale ma w zanadrzu mocne argumenty – obecnie sprzedaje cały ekosystem, w którym Windows 8 stanowi jeden z elementów. To decyzja zrozumiała, biorąc pod uwagę dzisiejsze (jw) trendy i Fujitsu musi po prostu przyjąć do wiadomości, że czasy wprowadzania kolejnej wersji Windows, która egzystuje na rynku w oderwaniu od handheldów to przeszłość. Dzisiaj takie postępowanie byłoby skazywaniem produktu na porażkę.

Zdaniem szefostwa firmy, to właśnie chłodne przyjęcie ósemki przyczyniło się do kiepskich wyników. Przy sprzedanych ponad 40 milionach kopii w pierwszych tygodniach po premierze, takie tłumaczenie wygląda niepoważnie. Na pewno powody do niezadowolenia mają ci, którzy zdecydowali się wprowadzić na rynek tablety z Windowsem RT – tutaj faktycznie sprzedaż jest bardzo słaba, wręcz śladowa. Ten element ekosystemu wymaga jak najszybszej reakcji ze strony MS… firma stara się zachęcić na wszelkie sposoby developerów do tworzenia aplikacji dla tabletowych okienek. Widać już pierwsze efekty, ich liczba wzrosła o 100%, jednakże nadal biblioteka oprogramowania jest bardzo szczupła w porównaniu do konkurencji. Czekamy na najnowsze dane dotyczące Windowsa 8, ciekawe jaki wpływ na sprzedaż mają hybrydy oraz systemy all-in-one.

Surface PRO trafił do FCC, premiera niebawem…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Surface

Prawdopodobnie chodzi o model PRO, który do tej pory nie pojawił się w sprzedaży. Microsoft zapowiadał urządzenie na przełomie roku 2012/2013 więc jego testy w FCC nie byłyby niczym nadzwyczajnym. Oznaczenie nowego modelu to 1514, model z RT to 1516. Niestety zawiodą się ci, którzy liczyli na najszybsze moduły sieciowe w najnowszej dotykowej płytce MS – specyfikacja obejmuje zaledwie 802.11n WiFi oraz Bluetooth (nie ma 802.11 ac, LTE/WiMAX etc.). Przypomnijmy, model PRO będzie działał w oparciu o combo Intela (energooszczędne Core) oraz desktopowego Windowsa 8. Ceny podobnych urządzeń mają zaczynać się od 899 dolarów (Acer), w przypadku rzeczonego Surface trzeba będzie zapłacić 999$ za wersję 64GB (do wykorzystania ok. 32GB). W wariancie 128GB cena wzrośnie do poziomu 1200-1300$. Według mnie, taki poziom może skutecznie utrudnić Microsoftowi penetrację rynku, uniemożliwić osiągnięcie sukcesu. Na razie dużo tańszy Surface RT nie cieszy się jakimś oszałamiającą popularnością, a wręcz przeciwnie – jego sprzedaż mocno rozczarowuje. MS musi szybko znaleźć skuteczny sposób, pozwalający przekonać klientów, że tablety z 8/RT to najlepsze co może ich spotkać (a najlepiej konkretne tablety – Surface – które są próbą poważnego wejścia na rynek hardware przez MS). Wspominaliśmy o kolejnych trzech modelach tabletów MS, które pojawią się za parę miesięcy (?) na rynku. Jak widać korporacja z Redmond jest zdeterminowana, aby osiągnąć na polu handheldów sukces… w sumie nie ma innego wyjścia.

Trzy dodatkowe tablety Surface w 2013 roku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
surface_pro

Kolejne tablety z Windowsem 8/RT na horyzoncie? Jak informuje dobrze zorientowane w tym, co się dzieje w Redmond, źródło – MS Nerd – w przyszłym roku zadebiutują na rynku aż trzy dotykowe płytki. Najtańszy będzie model oparty na układzie ARM (tym razem zamiast Tegry 3 zobaczymy SoC Qualcomm`a) oraz wyposażony w mniejszy, 8.6 calowy ekran (obecna wersja ma wyświetlacz 10.6 calowy). Druga generacja Surface z Windowsem 8 Pro otrzyma 11.6 calowy ekran, większy niż dotychczasowo używany w tej linii tabletów. Co ciekawe zamiast Intela Core ma się pojawić AMD Temash APU, który nie jest może tak wydajny jak kość Chipzilli, ale… znacznie lepiej radzi sobie z oszczędzaniem energii. Dla Intela byłby to trudny do przełknięcia, wizerunkowy cios. Cóż, zobaczymy czy faktycznie AMD odniesienie tutaj sukces. Wreszcie ostatni z modeli, nazwany Surface Book, będzie dysponował aż 14.6 calowym wyświetlaczem oraz układem Intel Haswell, następcą Ivy Bridge. Jak widać linia tabletów z Windowsem 8 będzie liczyła dwa modele – mniejszy, dłużej działający na baterii, bardziej mobilny oraz drugi, będący w praktyce ultrabookotabletem. Wspomniane 14.6 cali to rekordowa wartość przekątnej wśród tabletów, pytanie czy będzie to w ogóle miało sens (niewątpliwie chodzi tu o hybrydę, właściwie trudno tu mówić o tablecie…). Być może poznamy jakieś szczegóły już niebawem, na CES 2013.

Google: Aplikacje dla Windows 8 / Windows Phone 8? Nie, dziękuję

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Gigant internetowy właśnie zapowiedział, że nie będzie przygotowywał żadnych nowych aplikacji dla najnowszych okienek Microsoftu. Firma skupi się na swojej, androidowej platformie oraz będzie skutecznie wspierać produkty stworzone z myślą o konkurencyjnym iOS. Google chce najpierw sprawdzić jaki jest potencjał nowego ekosystemu MS, czy opłaca się inwestować czas, ludzi i pieniądze we wspieranie oprogramowania, które na razie pozostaje sporą niewiadomą. Google poczeka i sprawdzi jak to jest z tym wzrostem popularności Windowsa. Dopiero wtedy, gdy dane będą satysfakcjonujące, dające szansę na zarobek, twórca konkurencyjnego Androida zdecyduje się na wprowadzenie do microsoftowego sklepu nowych aplikacji, opartych całkowicie, lub częściowo na tym, co znamy z innych platform (chodzi m.in. o Google Drive oraz inne programy/usługi z uniwersum giganta internetowego).

Surface PRO od stycznia, w cenie 899$ za 64GB wersję

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Surface slider

Microsoftowy laptop zaklęty w tablecie, pojawi się na rynku już niebawem – a dokładnie na początku stycznia 2013 roku. Sprzęt będzie kosztował w podstawowej konfiguracji 899 dolarów. W tej cenie otrzymamy ultramobilne urządzenie, będące w praktyce pecetem z dotykowym ekranem (fullHD), procesorem Intel Core i5, 2GB pamięci RAM. Informacje o premierze podajemy z jednym zastrzeżeniem – Microsoft nie potwierdził dokładnej daty debiutu rynkowego tego wariantu Surface. W odróżnieniu od obecnie sprzedawanego wariantu, wyposażonego w system w wersji RT, nowy tablet otrzyma normalny, desktopowy wariant Windowsa 8. Wraz z tabletem otrzymamy klawiaturkę (bez dopłaty w wersji Touch Cover). Poza tym w specyfikacji widnieje port USB 3.0 (pełnowymiarowy i w pełni funkcjonalny, gotowy do podpięcia dowolnych peryferiów) oraz Mini Display Port pozwalający na podłączenie ekranu 2560 x 1440px. To ważne, bo w przyszłym roku ma nastąpić wysyp wysokorozdzielczych monitorów (4K). Za 999$ kupimy wersję ze 128GB pamięci.

MS zadowolony z debiutu Windows 8, martwi się wynikami Windowsa RT & WP8

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
windows8-nvidiatabletlg1

Od momentu premiery Windows 8 trafił do 40 milionów użytkowników. Niezły wynik. Firma z Redmond nie jest jednak zadowolona ze sprzedaży tabletowego RT oraz Windowsa Phone 8. Konkurencja z Androidem oraz iOSem daleko z przodu, a widoków na znaczne zwiększenie udziałów na razie nie ma. Ludzie nie rzucili się do sklepów, aby zakupić okienkowy tablet, także sprzedaż telefonów idzie dużo poniżej oczekiwań. Dla Microsoftu to trudny moment, bo wiadomo że najlepszym momentem do przekonania klientów odnośnie nowych produktów jest czas premiery oraz okres zaraz po debiucie rynkowym. Steve Ballmer dał wyraz niezadowoleniu w związku z kiepską sprzedażą Windowsa RT – jego zdaniem przed firmą jeszcze bardzo dużo pracy. Ostatnie zmiany kadrowe w firmie nie są pozytywnym sygnałem dla akcjonariuszy oraz klientów. Partnerzy Microsoftu będą musieli przyjąć do wiadomości, że nowe produkty to takie być, albo nie być dla firmy z Redmond.

Wielu komentatorów podkreśla, że Microsoft postawił wszystko na jedną kartę – Windows 8 nie może ponieść klęski, bo to nie tylko kolejna wersja desktopowych okienek, ale cały wielki plan, strategia rozwoju na najbliższe lata. Tu nie ma  miejsca na porażkę, bo przyszłość branży to sprzęt mobilny, to usługi chmurowe, to spójne ekosystemy oferujące wszystko, czego potrzebuje użytkownik. To nowy pomysł na dystrybucję (sieć), na zdefiniowanie roli i miejsca komputera w nowej rzeczywistości. Microsoft doskonale zdaje sobie z tego sprawę, stąd niebywała (patrząc na historię koncernu) mobilizacja, wprowadzanie nowych, innowacyjnych produktów. Chęć zaistnienia na rynku hardware, tak mocno krytykowana przez niektórych partnerów, jest próbą całościowego rozwiązania kwestii „co dalej”, „dokąd zmierzamy”. W sumie to chyba ostatni moment na podjęcie takich, odważnych, strategicznych decyzji. Niektórzy mówią, że jest już za późno. W ciągu najbliższych paru miesięcy przekonamy się, jak jest – czy Microsoftowi uda się nawiązać walkę z konkurencją (Android, iOS).

Sprzedaż Surface oraz Windows Phone 8 poniżej oczekiwań

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Windows_8

Wygląda na to, że na razie rynek przyjął dość chłodno najnowsze mobilne okienka. Zarówno wersja tabletowa, jak i smartfonowa nie sprzedaje się tak dobrze, jakby chciał Microsoft. Przyznaje to sam Steve Ballmer, który ma nadzieję na dużo lepszą sprzedaż w czasie najbliższych świąt. Co prawda pierwsze dostawy urządzeń z najnowszymi wersjami systemów dość szybko znalazły nabywców, ale całościowo obie platformy na razie, patrząc na wyniki, nie zachwycają. To samo dotyczy Windowsa 8 – tutaj Microsoft stoi przed (chyba) jeszcze trudniejszym zadaniem… bardzo dobrze przyjęty Windows 7 jest na tyle dobrym systemem, że mało kto odczuwa potrzebę aktualizacji systemu. Oczywiście Windows 8 sprzedawany jest we wszystkich nowych PC, ale te także nie sprzedają się obecnie zbyt dobrze (przykładowo HP notuje rekordowe straty, choć ich tłem nie jest tylko słabsza sprzedaż komputerów). Cóż, trzeba poczekać na wyniki kwartalne, aby móc w pełni ocenić debiut ekosystemu Windows 8/RT/Phone 8.