LogowanieZarejestruj się
News

Ponad połowa klientów w Polsce woli zwykłe telefony?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Nokia 3310

Takie informacje opublikowała dzisiaj jedna z gazet (Gazeta Prawna) powołując się na opinie operatorów oraz przeprowadzone niedawno na rynku badania. Okazuje się, że bardzo dużo osób przekłada prostotę oraz długi czas działania na baterii nad wieloma funkcjami jakie oferują dzisiaj „komputerki” w kieszeni, współczesne smartfony. Wielu użytkowników nie chce po prostu tak zaawansowanego urządzenia, wystarcza im możliwość dzwonienia i wysyłania sms-ów. Dla takich ludzi kompletnie bez znaczenia jest dostęp do Internetu, bez którego dzisiejsze smartfony stają się bezużyteczne, względnie znacznie ogranicza się ich funkcjonalność. Problem dostrzegają przedstawiciele wielkich producentów, którzy widzą że rynek nie wchłonie każdej ilości smartfonów, nawet jeżeli ich cena spada i proste modele są już konkurencyjne cenowo z lepszymi modelami prostych komórek.

Smartfony pozwoliły operatorom znacznie zwiększyć zyski, bo poza dzwonieniem to także wspomiany Internet, aplikacje, poza tym takie aparaty kosztują często ponad 1000, 2000 a nawet 3000 złotych. W porównaniu z nimi, prosty telefon komórkowy to grosze (maksymalnie kilkaset złotych, zazwyczaj mniej niż 300). Jednakże wielu osobom wielki ekran wcale nie kojarzy się dobrze, wręcz przeciwnie – uważają oni że jest to sprzęt niepraktyczny, za duży, krótko działający na baterii, coś co i tak nie zastępuje im w pracy przenośnego komputera. Nie chcą więc płacić za urządzenie którego funkcji nigdy nie wykorzystają, którego po prostu nie potrzebują. Innym ważnym czynnikem jest trwałość, solidność konstrukcji – tutaj proste telefony są bezkonkurencyjne, „dotykowce” często nazywane są sprzętem sezonowym, ich trwałość pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo warto wspomieć o grupie starszych osób, które chcą prostego w użyciu telefonu, dla których smartfon to przerost formy nad treścią. Nie dziwi zatem opinia operatorów, że może czas pochylić się nad potrzebami klientów, którzy nie chcą smartfona. Oznacza to konieczność zmiany strategii, obecnie mocno skoncentrowanej na promowaniu zaawansowanych smartfonów.

Dodaj komentarz