Takie informacje opublikował dzisiaj Wall Street Journal. Wcześniej pojawiły się pogłoski (sami o tym wspominaliśmy), o tym że RIM rozważa udostępnienie w jakiejś formie swojego sztandarowego produktu. Do dzisiaj BBM ma mocną pozycję na rynku korporacyjnym, gdzie liczy się bezpieczeństwo przesyłanych informacji. Własna platforma komunikacyjna, z infrastrukturą (serwery) to coś, co wyraźnie (do czasu) odróżniało i wyróżniało propozycję Kanadyjczyków na rynku, pozwoliło im zdobyć pozycję w segmencie biznesowym. Niestety ostatnie lata to równia pochyła, RIM traci udziały, biznes coraz częściej wybiera rozwiązania konkurencji. Trudno się temu dziwić, zważywszy absolutną dominację iPada w segmencie tabletów, urządzeń które zyskują coraz większą popularność w firmach, przedsiębiorstwach. Co gorsza prywatne wiadomości w ramach platformy oferuje dzisiaj zarówno Android, jak i iOS (iMessage). Oczywiście nadal RIM jest postrzegany jako firma najbardziej doświadczona, ale to już nie wystarcza, można wręcz powiedzieć że model biznesowy Kanadyjczyków przestał się sprawdzać. Licencjonowanie BBM być może pomogłoby firmie, choć równie dobrze mogłoby przyspieszyć proces erozji udziałów na rynku mobilnym.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.