Niestety na razie urządzenie będzie dostępne tylko w Stanach oraz Kanadzie. Być może sprzęt trafi także do sklepów w Wielkiej Brytanii – takie przynajmniej były wcześniejsze zapowiedzi. Ograniczona dystrybucja urządzenia na pewno nie ułatwi Google zrealizowania firmie ambitnych planów sprzedażowych. Sprzęt spotkał się z bardzo przychylnym przyjęciem prasy, jednak brak dostępności może być poważną przeszkodą w popularyzacji urządzenia. Poza tym Google samo „strzela sobie w stopę” odpowiednio nie przygotowując debiutu swojego tabletu w niektórych, z nielicznych póki co, lokalizacjach. Takim miejscem jest przykładowo wspomniana Wielka Brytania. Nawet jeżeli Brytyjczycy będą mogli kupić Nexusa 7 na starcie, to i tak będą musieli poczekać z pełnym wykorzystaniem możliwości tabletu do momentu uregulowania wszelkich kwestii dotyczących dystrybucji kontentu via Google Play. Firma nie zadbała wcześniej, aby zabezpieczyć swoje prawa do sprzedaży muzyki, filmów, seriali oraz prasy, magazynów na terenie Anglii, co doprowadzi do sytuacji, w której użytkownicy Nexusa nie będą mogli kupować wspomnianych powyżej materiałów. Ciekawe, kiedy Google uruchomi sprzedaż urządzenia w całej Europie? Na razie nie ma nawet przybliżonych dat wprowadzenia sprzętu do szerokiej dystrybucji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.