LogowanieZarejestruj się
News

Lenovo wyprzedza Apple w Chinach. Załamanie sprzedaży jabłkowych handheldów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Lenovo-IdeaPad-Tablet-K1-Android-3.1-Tablet-angle

Spadek jaki odnotowało Apple jest ogromny, wynosi bowiem prawie 50%. Sprzedaż spadła z 19 na 10%. Znakomite wyniki odnotowało Lenovo, drugi na świecie (po HP) producent komputerów osobistych. Firma ostatnio skupia się na rynku handheldów, szefostwo mówi o zmianie strategii rozwoju, o nowych smartfonach oraz tabletach, które mają zalać świat. Na razie firma skoncentrowała swoje wysiłki na rodzimym rynku, jak widać ze znakomitym rezultatem. Zajęcie drugiego miejsca oraz detronizacja Apple to poważny sygnał ostrzegawczy dla firmy z Cupertino, która musi ostro wziąć się do roboty. Analitycy wskazują, jako jedną z przyczyn słabnącej sprzedaży, oczekiwanie na nowy model iPhone (sytuacja powtarza się cyklicznie, zawsze przed premierą Apple traci). Tym razem jednak spadkowi towarzyszy bardzo agresywna i dynamiczna strategia konkurentów, którzy wyraźnie idą do przodu.

Pierwsze miejsce w Chinach od dawna dzierży Samsung, który mimo prestiżowej porażki przed amerykańskim wymiarem sprawiedliwości, globalnie raczej nie odczuje skutków niekorzystnego werdyktu. Koreańczycy radzą sobie tak dobrze, że nawet miliardowe odszkodowanie (o ile takie zostanie zapłacone, po zapowiadanej apelacji) nie zmąci dobrego samopoczucia zarządu Samsunga. Awans Lenovo z siódmej pozycji na drugą (!) to niewątpliwie jeden z największych awansów w historii rynku IT. 11% udział w Chinach jest dobrym prognostykiem dla planowanej, globalnej ofensywy, która skupi się na dwóch, równolegle prowadzonych kampaniach: promocji wintabletów oraz smartfonów z układami Intela (z Windows 8/Windows Phone 8), jak również pełnego przekroju (także tanich, budżetowych) tabletów oraz telefonów z Androidem.

Dodaj komentarz