Badania dotyczące wykorzystania handheldów, przeprowadzone przez comScore, przynoszą dość zaskakujące wyniki. Większość Amerykanów korzysta z telefonu w najbardziej typowy sposób, czyli wysyła z nich esemesy i dzwoni. Robi to 75,6 proc. ze 116,5 mln właścicieli smartfonów za oceanem. Mobilnych aplikacji używa już jednak 53,5 proc., wyszukiwarek internetowych: 52 proc., a na bloga lub portal społecznościowy zagląda z telefonu 38,3 proc. Popularność gier (multimedia), w które na smartfonach oraz tabletach, gra 34% ich użytkowników nie jest niczym nadzwyczajnym. To wielki, przyszłościowy rynek, generujący pokaźne zyski. Jednak ciekawie wygląda sytuacja odnośnie kolejnych miejsc. Okazuje się, że muzyka prześcignęła wideo, aż 28,3% osób słucha muzyki za pośrednictwem handhelda.
W ubiegłym roku było to jeszcze 14,4 proc. (największą cześć – 51,8 proc. – przychodów zapewniały wtedy treści wideo), ale w 2016 roku ten odsetek wzrośnie do 24,1 proc. (treści wideo będą wtedy zapewniać niecałą jedną trzecią wpływów branży). Coraz popularniejsze serwisy z muzyką dla użytkowników mobilnych utrzymują się albo z przychodów z reklam albo z subskrypcji (ten model wybrała np. popularna w USA Pandora oraz serwis Spotify). Według przewidywań eMarketera, znaczenie opłat subskrypcyjnych będzie jednak malało. W tym roku zapewnią jeszcze 17,2 proc. wpływów z tego typu serwisów, ale w 2016 roku: już tylko 7,8 proc. Znacząco wzrośnie za to udział wpływów z reklam – z niecałych 69 proc. w tym roku do 86,2 proc. w 2016 roku.
Jak prognozuje eMarketer, te ostatnie będą przynosić coraz większą część przychodów, jakie firmy pozyskują z udostępniania użytkownikom treści mobilnych. –Przychody z mobilnej muzyki, zarówno te ze sprzedaży plików, jak i streamingowane wprost na telefony, w tym roku sięgną w USA aż 429,3 mln USD, a do 2016 roku dobiją do astronomicznej sumy 1,68 mld USD – podają analitycy eMarketera. Według szacunków PwC, już w tym roku w USA wpływy z cyfrowej muzyki (sięgną 3,69 mld dol.) przegonią te ze sprzedaży tradycyjnej (3,39 mld dol.).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.