LogowanieZarejestruj się
News

Apple wchodzi na rynek edukacyjny z podręcznikami

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
eng-ibook-roundup-lead

Tak jak zapowiadano, firma z Cupertino postanowiła wejść na rynek edukacyjny z rozbudowaną ofertą podręcznikową. To logiczna konsekwencja niemal monopolu jaki Apple odnośnie popularyzacji swoich tabletów w szkolnictwie. Praktycznie wszystkie placówki edukacyjne w Stanach korzystają z dotykowych płytek z logo jabłka na obudowie. Nic zatem dziwnego, że firma postanowiła wykorzystać nadającą się, niezwykle korzystną dla siebie sytuację. Biorąc pod uwagę fakt wprowadzania do szkół nowoczesnych technologii, rezygnacji z papieru (podręczniki w wersji cyfrowej) otwiera się gigantyczny rynek dla publikacji edukacyjnych, także zupełnie nowych narzędzi – nowe urządzenia umożliwiają wprowadzenie nowatorskich rozwiązań, co niewątpliwie zostanie skrzętnie wykorzystane przez oświatę. Atrakcyjna forma, możliwość interakcji, większa efektywność to główne zalety nowoczesnych technologii. Ciekawe w jaki sposób odpowie na to zaprezentowało Apple konkurencja. Miejmy nadzieję, że będzie dostępna alternatywa, ale tutaj konieczne byłoby wsparcie Google lub/i Microsoftu, bo tylko w ten sposób byłaby to realna alternatywa dla oferty zaprezentowanej przez Apple.

Ceny podręczników są zróżnicowane, nie mogą jednak przekroczyć pułapu 14.99$. Dostęp do nich otrzymujemy w ramach darmowej aplikacji iBook 2.0. Książki są interaktywne, pełno w nich materiałów audio-wizualnych. Ogromną zaletą publikacji jest ciągła, darmowa aktualizacja. Innymi słowy kupując dany tytuł, w bardzo atrakcyjnej cenie (drukowane wersje są sporo droższe) dodatkowo otrzymujemy możliwość nieograniczonego aktualizowania zawartości.

Inną zaprezentowaną nowością jest iBooks Author – program pozwalający na tworzenie a następnie publikowanie własnych książek w wirtualnym sklepie Apple. Czy ta, darmowa aplikacja, spowoduje rewolucję na rynku wydawniczym? Zobaczymy, tak czy inaczej każdy potencjalny autor będzie mógł liczyć na typowe (w tym przypadku bardzo atrakcyjne) warunki finansowe. Twórca otrzyma 70% wpływów ze sprzedaży (Apple zatrzyma zwyczajowe 30%). Jedyny warunek to granica ceny za jaką można wystawić daną książkę – nie może ona przekroczyć kwoty 14.99$.

Dodatkowo w ramach iTunesU będą dostępne kursy, zadania domowe, narzędzia edukacyjne które mają docelowo stworzyć w pełni funkcjonalną platformę edukacyjną. Jak widać, Apple bardzo solidne podeszło do sprawy, oferując szeroki wachlarz produktów edukacyjnych. Atrakcyjna forma, niskie ceny, możliwość publikacji materiałów w ogromnym sklepie Apple to niewątpliwie mocne strony propozycji firmy z Cupertino.

 

Dodaj komentarz