Gigant chce spróbować szczęścia w dystrybucji treści? Wygląda na to, że tak właśnie jest. Na razie mowa o wybranych aglomeracjach w Ameryce, w których będzie dostępny nowy serwis, internetowa telewizja za którą stać będzie Intel. Firma ma doświadczenie na rynku telewizyjnych, choć nie związane bezpośrednio z oferowaniem treści, a głównie z hardwarem. Od paru lat układy serii 4000 stanowią wyposażenie set-top-boksów. Pytanie, czy ktoś taki, z takim potencjałem (finansowym) może zagrozić pozycji obecnych potentatów na tym rynku (wielkie koncerny medialne, operatorzy kablówkowi oraz satelitarni etc.). Wydaje się, że będzie to bardzo trudne, szczególnie patrząc przez pryzmat licznych licencji, bardzo skomplikowanych umów, które nie pozwalają na swobodne oferowanie, rozprzestrzenianie treści. Tak czy inaczej, pojawienie się takiego gracza niewątpliwie wpłynie na skostniały rynek – Intel nie tylko obiecuje ciekawe, innowacyjne rozwiązania dotyczące dystrybucji, ale także bardzo zaawansowany sprzęt, z systemem rozpoznawania twarzy widza, dopasowania kontentu do wieku, płci etc. Cóż, zobaczymy co z tego wyjdzie. IPTV daje pewne możliwości nowym podmiotom w tym segmencie rynku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.