Nowy model 85″ UHDTV Samsunga to świeżo upieczony laureat nagrody 27 CES Innovation Awards. To 8 milionów pikseli, ostry niczym brzytwna obraz, supercienkie ramki i bardzo smukła obudowa. Ideał? Cóż, nie da się ukryć, że Samsung może obecnie obieścić całemu światu, że ma w ofercie największy, komercyjny UHD LED TV. Będzie to niewątpliwie jedna z głównych telewizyjnych atrakcji, jaką przygotują Koreańczycy na CES 2013. Telewizor trafi na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku. Przy okazji, ciekawe jak tam z OLED TV? Po wielkim hype jakoś cicho w temacie. Samsung oraz LG zdążyły już się pokłócić o technologie, potem pojawiły się komunikaty o kłopotach w produkcji oraz przesunięciu premiery. Czy na CES zobaczymy odbiorniki z wyraźnie zaakcentowaną informacją o premierze? Śmiem wątpić…
Ekskluzywny model ES9000 to wyjątkowe połączenie technologii z niepowtarzalnym designem. Nowy, 75-calowy telewizor cechuje eleganckie, ponadczasowe i proste wzornictwo. Kwadratowa podstawa, bardzo cienka, zaokrąglona ramka oraz różowo-złote wykończenie nadają mu luksusowy charakter. Urządzenie wyposażone jest w technologię Samsung Smart Interaction™, która pozwala użytkownikom na sterowanie telewizorem za pomocą ruchu i głosu. Dzięki umiejętności rozpoznawania twarzy możliwe jest tworzenie profili dostępu i proste logowanie do ulubionych aplikacji internetowych czy sieci społecznościowych. Projektując najnowszy, 75-calowy telewizor Samsung Smart TV ES9000, designerzy koreańskiego producenta inspirowali się produktami luksusowymi, takimi jak biżuteria czy zegarki – przedmiotami, które wyróżniają się dbałością o szczegóły i jakość. W rezultacie projektanci ES9000 postawili na wzornictwo i wrażenia wizualne, tworząc jeden z najbardziej unikatowych i atrakcyjnych modeli Smart TV.
75-calowy ekran jest otoczony niezwykle cienką, różowo-złotą ramką. Ten sam kolor wraz z subtelnym, szczotkowanym wzorem ma również logo firmy Samsung. Dbałość o szczegóły rozciąga się na wbudowaną kamerę, która chowa się w górnej ramce, kiedy nie jest używana. Całość dopełnia elegancka, kwadratowa podstawa, która stanowi funkcjonalną i stylową podporę bardzo dużego ekranu. Oglądanie filmów, widowisk sportowych czy wideorozmowy za pośrednictwem komunikatora Skype na gigantycznym ekranie o wymiarach 1678 na 1035 milimetrów zapewniają niezwykłe wrażenia. ES9000 wyposażony jest w pełną gamę funkcji Samsung Smart TV — Smart Interaction, Smart Content oraz Smart Evolution — które po raz pierwszy pojawiły się w telewizorach Samsung Smart TV w tym roku. Funkcje te pozwalają użytkownikom sterować telewizorem w intuicyjny sposób za pośrednictwem gestu i głosu oraz wybierać spośród szerokiej gamy treści, które można odtwarzać na wielu urządzeniach. Smart Evolution ma umożliwić w przyszłości modernizacje telewizora dzięki nowemu oprogramowaniu lub modyfikacjom sprzętowym.
Telewizor UE75 ES9000 to także doskonała jakość obrazu, a dwurdzeniowy procesor oferuje szybką i płynną obsługę aplikacji internetowych. Technologia Micro Dimming Ultimate zapewnia wyjątkowo realistyczny obraz i żywe oraz jasne detale a także doskonałe odwzorowanie kolorów. Technologia Precision Black umożliwia osiągnięcie jeszcze wyższego współczynnika kontrastu i kontrolę poziomu jasności niż w ekskluzywnej serii Samsung ES8000. Telewizor Samsung Smart TV ES9000 jest już dostępny w sprzedaży w sugerowanej cenie detalicznej 32 999 zł (o cholera, takie ceny to ja kojarzę z legendarnymi plazmami Kuro, produktami Loewe czy innego B&O).
Zaczyna się wielkie wyłączanie sygnału analogowego, co oznacza dla branży RTV czas żniw. Wielu Polaków jeszcze nie ma odpowiedniego odbiornika, dekodera więc kto żyw, na wyścigi proponuje najlepsze (oczywiście, jakżeby inaczej) urządzenia, pozwalające na odbiór DVB-T. Dzisiaj znalazłem w skrzynce trzy ulotki, zgadnijcie o czym. Fatalnie spóźniona (ale kto by się tam dziwił, patrząc przez pryzmat wprowadzania sygnału cyfrowego w kraju) akcja uświadamiająca MAIC oraz KRRiTV w postaci liściku wpadła do przegródki parę dni wcześniej. Nie tylko lokalni, rodzimi producenci zwietrzyli interes. Także wielkie międzynarodowe korporacja, choć głównie mówmy tutaj o kreatywnych działach marketingu, który znalazł sposób aby zareklamować w sumie całkiem zwyczajny sprzęt. Jedną z firm, która chwali się „specjalnie dopasowanym do naziemnej cyfrówki” telewizorem jest Samsung. Jego nowy model EH5020 ma być wprost stworzony na potrzeby cyfrowego sygnału ze zwykłej dachowej anteny (niestety uczciwi inaczej wciskają biednym, nieznającym się na rzeczy, ludziom kit o konieczności wymiany instalacji, co jest wierutną, chamską bzdurą). No dobrze, czym się zatem wyróżnia ten specjalny model HDTV? Popatrzmy…
Firma Toshiba poszerza swoją ofertę wysokiej jakości telewizorów z technologią 3D. Toshiba Places, autorski portal firmy Toshiba, oferuje dostęp do treści wideo, filmów i telewizji na życzenie czy muzyki. WL938 został wyposażony w technologię WiDi®, która umożliwia wyświetlanie na ekranie obrazów przesyłanych bezprzewodowo z kompatybilnego laptopa. Funkcja USB Video Recording, która przekształca telewizor w pełnowartościowy magnetowid cyfrowy, pozwala zapisać ulubione programy na zewnętrzny dysk twardy. Użytkownicy mogą również podłączyć do odbiornika kamerę internetową i korzystać z programu Skype. Wraz z modelami tej serii telewizorów dostarczane są cztery pary okularów z pasywną technologią 3D. Poniżej skrócona specyfikacja oraz rozpiska z rozmiarami odbiorników WL938…
Jeszcze niedawno nie kto inny jak Panasonic twierdził, że jak duże to tylko plazma i jako jedyny wielki producent oferował telewizory ciekłokrystaliczne w rozmiarze maks. 37″. Czasy się zmieniły i jak pisaliśmy w Berlinie większość odbiorników stanowiły LCDeki. Panasonic zaprezentował właśnie swój największy telewizor LED - 60-calowy SmartVIERA TX-L60ET5. Urządzenie trafi na rynek w tym miesiącu. Konstrukcja nowego modelu telewizora Panasonic to połączenie szkła i metalu charakterystyczne dla oprawionej w smukła metalową ramę serii ET5. TX-L60ET ma zaledwie 3,81 cm głębokości, a przy tym uzyskał ocenę A+ według indeksu sprawności energetycznej. W związku z tym zużywa mniej prądu.
Telewizor Panasonic SmartVIERA TX-L60ET5 wyposażono w polaryzacyjną funkcję 3D, która umożliwia oglądanie obrazów trójwymiarowych obrazów z wykorzystaniem okularów (do zestawu dołączone są cztery pary). Widzowie mogą konwertować materiały 2D na wysokiej jakości obrazy 3D w czasie rzeczywistym. Udoskonalenie kontroli podświetlenia pozwoliło zwiększyć liczbę generowanych ramek z 50 do 100 na sekundę dzięki podziałowi obszarów. Podświetlenie ma szeroką przysłonę transmisyjną, która poprawia kontrast świateł i cieni w celu zapewnienia doskonałej jakości obrazu i płynności ruchów.
Telewizor za marne 19 999 dolarów (LG)? Albo jeszcze lepiej za 25 000 dolarów? Oba odbiorniki pokazano na IFA (patrz relacja) i cóż… chyba jednak wybralibyśmy AMOLEDa mimo tylko 55 cali (modele UHDTV to całe 84 cale obrazu). Telewizory trafią do sprzedaży w listopadzie, pewnie będą oferowane jako tzw. produkty premium, dostępne na zamówienie, względnie do kupienia w największych salonach firmowych. Sony Bravia XBR-84X900 to, podobnie jak w przypadku telewizora oferowanego przez Koreańczyków, ekran 3D wykorzystujący matrycę pasywną. Na marginesie, wygląda na to, że pasywna, polaryzacyjna technologia obrazu 3D zdobyła przewagę nad bardzo wcześniej promowaną techniką aktywną, którą co ciekawe mocno wspierało Sony. Jak widać, bardzo duża rozdzielczość, bardzo dużo kosztuje – szczerze – w tej cenie znacznie sensowniejsze wydaje się kupienie wysokiej klasy projektora (model 2K będzie tańszy, zresztą 4K również). Warto nadmienić, że obecnie nie ma praktycznie żadnych materiałów w rozdzielczości > 1080p, co oznacza że jeszcze przez jakiś czas właściciel takiego urządzenia będzie musiał obejść się smakiem (oglądać na okrągło parę klipów demonstracyjnych). Oczywiście sytuacja może ulec zmianie, ale raczej nie prędko (najwcześniej w 2014/2015 roku, kiedy być może pojawią się pierwsze filmy zapisane w takim formacie obrazu).
Do tej pory informacje na temat nowych telewizorów koncentrowały się albo na wielkich monstrach liczących po 80 i więcej cali, względnie modelach wyposażonych w najnowsze technologie wizyjne (AMOLED). Tym razem chodzi jednak o coś zupełnie innego, o kompaktowy telewizor, który ma idealnie pasować do niewielkich pomieszczeń, dla którego LG znalazło nośne, bardzo trafne określenie: osobisty TV. Urządzenie dysponuje przekątną 27 cali, a więc jest dość duże, biorąc pod uwagę kryterium kompaktowości oraz wspomnianego, jednego telewidza, który będzie ze sprzętu korzystał. Okazuje się jednak, że dzięki postępowi w dziedzinie matryc, elektroniki, to niezwykle lekki telewizor, do tego wcale nie taki duży, bo dzięki redukcji ramek do grubości milimetra, omawiany produkt zajmie stosunkowo niewiele miejsca. Do tego HDTV jest niezwykle cienki i – trzeba przyznać – prezentuje się po prostu świetnie. Moim zdaniem to jeden z ciekawszych telewizorów (nazwijmy klasycznych), który świetnie się sprawdzi jako dodatkowy ekran w domu. Będzie można podpiąć konsolę, komputer oraz odtwarzacz BD, a to wszystko także w opcji bezprzewodowej, bo LG przewidziało zastosowanie najnowszych technologii MHL oraz WiDi. Oczywiście to odbiornik, który podłączymy do Internetu (smartTV). Na razie nie jest znana cena, być może producent powie coś więcej, zdradzi jakieś szczegóły na ten temat w Berlinie.
Samsung Smart TV UE46ES800 z nagrodą EISA w kategorii European Future Proof TV. Jury podkreśliło innowacyjność rozwiązań nowych telewizorów, takich jak zestaw Smart Evolution, sterowanie głosem i gestem, a także wysoką jakoś obrazu. Samsung Electronics Co., Ltd, światowy lider na rynku mediów cyfrowych, zdobył cztery prestiżowe nagrody EISA – Europejskiego Stowarzyszenia Technik Audiowizualnych (European Imaging and Sound Association, EISA) w edycji 2012-2013. Jedna z nagród została przyznana nowym telewizorom Samsung Smart TV UE46ES800. Wyróżnienie European Future Proof TV (Europejski Telewizor Przyszłości) podkreśla innowacyjność produktów firmy Samsung.
W polskich sklepach wkrótce pojawi się 47-calowy „bezramkowy” telewizor Toshiba VL963. Harmonijna i estetycznie wyglądająca sylwetka, która kryje w sobie zaawansowaną, innowacyjną technologię – oto nowy produkt na polskim rynku - 47-calowy telewizor z serii Toshiba VL963. Jest on rezultatem współpracy inżynierów firmy Toshiba i projektantów duńskiej pracowni Jacob Jensen Design. Dzięki wykorzystaniu technologii podświetlenia krawędziowego LED, które zajmuje niewiele miejsca, modele tej serii posiadają idealnie smukłą sylwetkę. Prostota i oszczędność formy, subtelne rozmieszczenie detali, stonowana kolorystyka, a przede wszystkim zastosowanie ultra cienkiej ramki z jednej strony idą w parze z najnowszymi trendami we wzornictwie, z drugiej zaś tworzą niezwykle dyskretną oprawę dla oglądanych obrazów, wyświetlanych niemal na krawędzi ekranu.
W zestawie znajdują się aż 4 pary lekkich i wygodnych okularów 3D. Fanów nowatorskich rozwiązań powinna również zainteresować funkcja konwersji treści 2D do 3D, dająca użytkownikom możliwość oglądania każdego programu telewizyjnego, filmu czy samodzielnie nagranego materiału w trójwymiarze. Dlatego w modelach tej serii użytkownicy znajdą szereg funkcji. Rozdzielczości Full HD towarzyszy tu technologia 400 Active Motion & Resolution (AMR), która zapewnia doskonałą płynność ruchu i stabilny obraz nawet przy dynamicznych scenach. Z kolei najwyższą jakość dźwięku gwarantuje opracowany przez ekspertów firmy Audyssey pakiet technologii Audyssey Premium Television. Cena odbiornika będzie wynosić 5250 złotych. Poniżej opisano kluczowe technologie zastosowane w tytułowym produkcie… Od siebie dodam, że ten telewizor ładny jest, bardzo ładny nawet – zasługa skandynawskiego wzornictwa przemysłowego.
Firma Bose wprowadza na rynek system VideoWave II, czyli nową generację wyjątkowego systemu rozrywki domowej, łączącego telewizor HD, dźwięk kina domowego i system audio w jednym, rewolucyjnym rozwiązaniu. Produkty z serii Bose VideoWave II oferują większą elastyczność niż poprzednie modele, umożliwiają bowiem klientom wybór między ekranami o przekątnej 55 i 46 cali. Wśród nowości warto wymienić też ekran z podświetleniem LED, który zapewnia znakomity obraz, a także atrakcyjne wzornictwo i pilota Bose® ClickPad, który oferuje najbardziej intuicyjną kontrolę systemu rozrywki domowej na rynku. Sugerowana cena detaliczna systemu Bose VideoWave II wynosi 22 999 zł za model 46-calowy oraz 26 999 zł za model z ekranem o przekątnej 55″.