Stereotypowo panowie idą do sklepu z elektroniką użytkową, znają się, interesują, to oni dokonują zakupu tego typu produktów. Rzeczywistość przedstawia się jednak nieco inaczej. Po pierwsze kobiety coraz częściej nie tylko chętnie nabywają urządzenia elektroniczne, a ich orientacja odnośnie nowinek, technologii jest nie gorsza od tej, którą mogą pochwalić się panowie, po drugie, dodatkowo poprzez swoje wymagania, swoje preferencje zaczynają mieć wpływ na kształtowanie tego segmentu rynku. Austriacy przeprowadzili badania (Media Markt), z których wyszło, że aż 40% pań lubi, chce i robi tego typu zakupy. Firma wpadła zatem na pomysł, by przyciągnąć panie do sklepów, zaoferować im strefy specjalnie przygotowane z myślą o nich.
Zdaniem specjalistów od marketingu, płeć piękna jest niezwykle ważną, nadal nie zagospodarowaną grupą klientów, która może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży. Chodzi tutaj zatem o takie zorganizowanie handlu, aby zachęcić, a często po prostu wyzwolić drzemiące w paniach pragnienia. Sprzęt poza ważnymi dla dam walorami technicznymi, ma także pięknie się prezentować, design jest tu niewątpliwie jednym z ważnych wyznaczników, do tego dochodzi jeszcze kwestia opakowania, kolorystyki, czy zapachów. W takich strefach (Woman`s World) będzie można poza najnowszymi modelami smartfonów, tabletów, aparatów, kamer, urządzeń audio znaleźć także sprzęt zdrowotny oraz SPA. W sumie bardzo ciekawy pomysł – to się może udać. To co dla panów nie ma większego znaczenia, dla pań może być kluczowym argumentem za „kupić, czy nie kupić”. Warto więc, jak widać, opracować odpowiednią strategię, która pozwoli paniom lepiej poczuć się w sklepie, który nam – panom – kojarzy się z zastawionymi po sam sufit regałami, z wyłożonym bez ładu i składu towarem. Nie jest to problem (choć też jesteśmy choć trochę estetami i pięknie zademonstrowany sprzęt, w odpowiednio dopasowanym wnętrzu zachęca nas do powtórnego odwiedzania takiego sklepu ), ale tylko dla tych 60% klientów. Na marginesie, producenci także coraz częściej zwracają uwagę na potrzeby pań, widać to po ewolucji produktów, które dzisiaj precyzyjnie dopasowuje się pod określonego klienta.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.