W naszym kraju wydania elektroniczne prasy, magazynów nie zdobyły na razie wielkiej popularności. Zdaniem analityków rynkowych ta sytuacja powoli ulega zmianie, wraz ze wzrostem sprzedaży tabletów, które są naturalnym wyborem w przypadku konsumpcji tego typu materiałów. Patrząc na to, co się dzieje w innych krajach, z bardziej rozwiniętym rynkiem e-wydawnictw, widać gwałtowny wzrost popularności e-magazynów. W ciągu najbliższych czterech lat, jeżeli utrzyma się obecna tendencja, sprzedaż wzrośnie o 30% (wartość 4.1 mld $).
Dzięki nasyceniu rynku tabletami tworzy się korzystna atmosfera dla wydawców stawiających na cyfrowe wydania. Swoją szansę widzą szczególnie ci, którzy decydują się wyłącznie na e-wydania. Magazyny dostosowane do nowych urządzeń, z rozbudowanymi możliwościami multimedialnymi, to coś, co może przyciągnąć ludzi, dla których przeniesiony do cyfrowego świata, klasyczny, tradycyjny periodyk stanowi niewielką wartość dodaną (czasami jest to niższa cena, no i oczywiście brak konieczności trzymania papierowych wydań na półkach). Także dotychczasowe, drukowane czasopisma, będą musiały przejść ewolucję – zmienić się na bardziej multimedialne, interaktywne, dostosować do nowych możliwości jakie oferują handheldy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.