Premiera oczekiwanego od dawna serwisu streamingowego Spotify obędzie się na początku przyszłego roku. Niestety na 99% nie uda się wystartować przed Gwiazdką (były takie plany). Tak czy inaczej polscy użytkownicy będą mogli skorzystać z kolejnego na naszym rynku serwisu strumieniowego z muzyką, co oczywiście bardzo cieszy. Rzeczpospolita niedawno pisała o rosnącej popularności tego typu usług, o dużym zainteresowaniu właścicieli tego typu serwisów naszym rynkiem. Do komplety jeszcze (sporo) brakuje: jest MOG, Rdio, są nowe, obiecujące usługi – generalnie jest w czym wybierać. Mam nadzieję, że będziemy jednym z tych miejsc w Europie, gdzie dostępność do usług streamingowych będzie jak najszersza. Oby w przyszłym roku na rynku, poza audio, pojawiły się zagraniczne serwisy oferujące filmy i seriale. Wiadomo im większa konkurencja tym lepiej dla nas – konsumentów. Patrząc na serwis VOD operatora triple play UPC widać, że można praktycznie w tym samym czasie (co premiera w kinie) zaserwować klientom najnowsze filmy oraz seriale. Serwis HBO Go na pewno zdobyłby większą popularność, gdyby był oferowany przez wszystkich (a nie tylko wybranych) operatorów pay-TV. Niewykluczone, że do popularyzacji usług streamingowych przyczynią się operatorzy komórkowi, którzy ostatnimi czasy zaczęli bardzo promować tego typu produkty, dodając je do swoich planów abonamentowych. Według mnie to rynek o ogromnym potencjale, który może w znaczący sposób przyczynić się do spadku zainteresowania nielegalnymi źródłami. Atrakcyjne ceny, dostęp abonamentowy (na razie muzyka, czekamy na pierwsze usługi wideo pozwalające na miesięczne płatności za dostęp do repertuaru) to coś, co na pewno wzbudzi duże zainteresowanie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.