To pierwszy raz od siedmiu lat, kiedy LG wyprzedziło Samsung osiągając 28% udział na rynku, podczas gdy rodzimy arcyrywal musi zadowolić się 25%. Do awansu LG przyczyniły się ogromne zamówienia ze strony Apple oraz nowych zleceniodawców: Panasonica oraz Sony. Odmiennie, Samsung, stracił bardzo dużo właśnie ze względu na odpływ zamawiających u niego firm – właściwie obecnie produkuje głównie na swoje potrzeby. Bardzo duży przyrost sprzedaży przyniósł segment high-end (bardzo duże matryce, lokalne podświetlanie etc.). Sprzedaż wzrosła z 35 do 55% (w porównaniu do 2011). Największy przegrany już zapowiedział, że w dobie kryzysu stawia na innowacyjne technologie. Samsung będzie promował OLEDy (OLED TV), które mają poprawić wyniki w 2013/2014 roku. Założenie dość ambitne, ale czy realne? Patrząc na ceny pierwszych modeli, wątpliwie czy znajdzie się wielu chętnych na takie, drogie odbiorniki.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.