LogowanieZarejestruj się
News

Apple przeprasza w Chinach

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Apple-logo

Arogancja nie popłaca. Apple jest arogancką firmą. Tym razem przekonali się o tym Chińczycy, którzy otrzymywali gorsze warunki gwarancyjne w porównaniu z resztą świata. Tim Cook, świadom jak ważny to, kluczowy wręcz rynek, zdobył się na przeprosiny. To już drugi raz, po niesławnych mapach, kiedy Apple przyznaje się do błędu, przeprasza swoich klientów. Firma zobowiązała się do wyrównania czasu gwarancji dla sprzedawanych w Chinach produktów, korzystania (podczas napraw) z nowych, a nie używanych części (sic!) oraz wydłużenia czasu gwarancji po zwrocie naprawionego sprzętu klientowi. Reputacji nie da się jednak szybko odbudować. Państwowa telewizja w połowie marca wyemitowała bulwersujący materiał o tym, jak Apple traktuje chińskich klientów. Lista grzechów była długa (patrz wyżej, choć to nie jedyne uwagi pod adresem amerykańskiej firmy). Bardzo mocno krytykowano fatalną komunikację, brak wsparcia, zerową pomoc posprzedażową Apple. To wszystko prowadzi do prostego wniosku: ktoś tu kogoś uważa za kraj trzeciego świata i nie zadał sobie trudu (koszty) by zapewnić odpowiedni poziom wsparcia dla klientów w Chinach. Apple wspomina także o 2 letniej gwarancji. Warto podkreślić – dwuletniej, bo patrząc na to jak to wygląda u nas można mieć spore wątpliwości nt. czasu trwania gwarancji na sprzęt z logo jabłka na obudowie.

Dodaj komentarz