LogowanieZarejestruj się
News

Bezprecedensowe przeprosiny Tima Cooka, CEO Apple

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
8033137857_6a6ea29f74_b

CEO Apple przeprasza za katastrofalne mapy. Przeprosiny ze strony firmy z Cupertino to w ogóle bardzo rzadki przypadek, a forma tych konkretnych przeprosin jest bardzo szczególna i wymowna. Otóż CEO Apple nie tylko przyznaje, że przed firmą sporo pracy poświęconej doskonaleniu nowych map, że nie podołano zadaniu ich dopracowania. Przeprasza za niedogodności wynikające z ich użytkowania, ale także zachęca do skorzystania z produktów konkurencji, które dostępne są w AppStore, a nawet przeglądarkowej wersji map Google. Tak właśnie, map które przed momentem Apple pozbyło się ze swojego system. Do tego Cook wymienia między innymi microsoftowy Bing oraz Waze. To chyba najdobitniej świadczy o porażce jaką poniosła firma wprowadzając swoje autorskie mapy. Przyznanie się do błędu, przeprosiny dają nadzieję, że firma wyciągnie wnioski z wpadki i nie tylko ostro weźmie się do pracy, ale zmieni sposób tworzenia tego typu aplikacji.

Wczoraj opublikowaliśmy artykuł o mapach, powołując się na eksperta, który nie pozostawił suchej nitki na produkcie Apple. Jak widać szefostwo firmy widząc narastającą falę krytyki oraz głosy specjalistów z branży, którzy gremialnie określili obecny produkt Apple mianem niewypału, postanowiło zareagować. Trzeba wszakże pamiętać, że cała afera z mapami zbiega się z najważniejszym dla firmy wydarzeniem – premierą nowego smartfona. To właśnie iPhone generuje największe zyski, jest ikoną, znakiem rozpoznawczym firmy. Apple całkiem słusznie obawia się, że ta fala krytycznych wypowiedzi wpłynie na wyniki rynkowe nowego modelu. Wiadomo, że największe żniwa przypadają na pierwszy kwartał, maksymalnie 5-6 miesięcy po premierze. Poniżej przeprosiny w oryginale…

Do naszych klientów,

W Apple dokładamy wszelkich starań, aby tworzyć produkty światowej klasy, które dostarczą naszym klientom najlepszych wrażeń. Wraz z udostępnieniem w zeszłym tygodniu naszych nowych map, nie podołaliśmy temu zobowiązaniu. Jest nam niezmiernie przykro z powodu frustracji, które zostały przez to wywołane u naszych klientów i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ją ulepszyć.

Naszą aplikację z mapami wydaliśmy razem z pierwszą wersją iOS. Wraz z upływem czasu chcieliśmy dostarczyć naszym klientom jeszcze lepszą wersję tej aplikacji, która zawierałaby takie cechy jak nawigację turn-by-turn, głosową integrację, funkcję Flyover i mapy wektorowe. Aby to zrobić, musieliśmy od podstaw stworzyć zupełnie nową wersję.

Już ponad 100 milionów urządzeń z systemem iOS korzysta z nowych map, a z każdym dniem dołączają do nich kolejne. Tylko w niewiele ponad tydzień, użytkownicy nowych map wyszukali prawie pół miliarda lokalizacji. Im więcej naszych klientów będzie używać nowych map, tym szybciej staną się one lepsze. Jesteśmy też bardzo wdzięczni za wszystkie opinie, które od Was otrzymaliśmy.

Podczas gdy poprawiamy naszą nową aplikację, możecie skorzystać z alternatywnych rozwiązań dostępnych w App Store, tj. Bing, MapQuest i Waze. Możecie też używać map Google lub Nokii poprzez przeglądarkę i stworzyć ikonę skrótu na Waszym ekranie początkowym dla ich webowych aplikacji.

Wszystko, co robimy w Apple jest ukierunkowane na uczynienie naszych produktów najlepszymi na świecie. Wiemy, że właśnie tego od nas oczekujecie i będziemy pracować bez przerwy, aż do momentu w którym nasze mapy spełnią ten sam, niewiarygodnie wysoki standard.

Tim Cook
CEO Apple

Dodaj komentarz