Autor: Antoni Woźniak
|
Kategoria: Aktualności, Handheldy, smartfony, Tablety, Technologie
|
| Źródło:
Microsoft / HD-Opinie.pl
Od momentu premiery Windows 8 trafił do 40 milionów użytkowników. Niezły wynik. Firma z Redmond nie jest jednak zadowolona ze sprzedaży tabletowego RT oraz Windowsa Phone 8. Konkurencja z Androidem oraz iOSem daleko z przodu, a widoków na znaczne zwiększenie udziałów na razie nie ma. Ludzie nie rzucili się do sklepów, aby zakupić okienkowy tablet, także sprzedaż telefonów idzie dużo poniżej oczekiwań. Dla Microsoftu to trudny moment, bo wiadomo że najlepszym momentem do przekonania klientów odnośnie nowych produktów jest czas premiery oraz okres zaraz po debiucie rynkowym. Steve Ballmer dał wyraz niezadowoleniu w związku z kiepską sprzedażą Windowsa RT – jego zdaniem przed firmą jeszcze bardzo dużo pracy. Ostatnie zmiany kadrowe w firmie nie są pozytywnym sygnałem dla akcjonariuszy oraz klientów. Partnerzy Microsoftu będą musieli przyjąć do wiadomości, że nowe produkty to takie być, albo nie być dla firmy z Redmond.
Wielu komentatorów podkreśla, że Microsoft postawił wszystko na jedną kartę – Windows 8 nie może ponieść klęski, bo to nie tylko kolejna wersja desktopowych okienek, ale cały wielki plan, strategia rozwoju na najbliższe lata. Tu nie ma miejsca na porażkę, bo przyszłość branży to sprzęt mobilny, to usługi chmurowe, to spójne ekosystemy oferujące wszystko, czego potrzebuje użytkownik. To nowy pomysł na dystrybucję (sieć), na zdefiniowanie roli i miejsca komputera w nowej rzeczywistości. Microsoft doskonale zdaje sobie z tego sprawę, stąd niebywała (patrząc na historię koncernu) mobilizacja, wprowadzanie nowych, innowacyjnych produktów. Chęć zaistnienia na rynku hardware, tak mocno krytykowana przez niektórych partnerów, jest próbą całościowego rozwiązania kwestii „co dalej”, „dokąd zmierzamy”. W sumie to chyba ostatni moment na podjęcie takich, odważnych, strategicznych decyzji. Niektórzy mówią, że jest już za późno. W ciągu najbliższych paru miesięcy przekonamy się, jak jest – czy Microsoftowi uda się nawiązać walkę z konkurencją (Android, iOS).