LogowanieZarejestruj się
News

Szybki Internet z telewizją oraz telefonem – najnowsza oferta TP SA

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
logo_tp

Nowa usługa łącząca szybki dostęp do Internetu oraz telewizję IPTV (z dostępem do programów oferowanych przez platformę n) zostanie oficjalnie zaprezentowana na konferencji 23 maja br. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, poinformował na swoim blogu internetowym, że już niedługo Telekomunikacja Polska wprowadzi na rynek dostęp do Internetu w technologii VDSL. Dzięki temu użytkownicy będą mogli korzystać z superszybkiego przesyłu danych: 40 Mb/s oraz 80 Mb/s. Łącze będzie dostępne jako samodzielny produkt oraz w pakiecie z telewizją. TP SA będzie kolejnym operatorem na rynku oferującym tzw. „triple play”, pakiet usług łączący dostęp do sieci, telewizję oraz telefonię stacjonarną oraz mobilną. W odróżnieniu od konkurencji TP obiecuje, że rzeczywiste parametry łącza nie będą odbiegały od deklarowanych, szybkość nie będzie uzależniona od ilości podłączonych abonentów. W ramach nowej usługi klient będzie mógł zamówić telewizję IPTV z pakietami n, z największą na rynku liczbą kanałów HD wideo na życzenie na ekranie telewizora i w komputerze wraz z nowoczesnym dekoderem telewizyjnym z możliwością nagrywania programów telewizyjnych na dysku twardym. Do tego wszystkiego dojdą atrakcyjne pakiety telefoniczne. Gdy tylko TP poda szczegóły, przede wszystkim te związane z cennikiem, zaktualizujemy niniejszą informację.

Samsung zmienia telewizję – funkcje sieciowe Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv-vod-tvp-pl-1

Dziewiątego maja ruszyła kampania reklamowa Samsung promująca pierwszą na polskim rynku innowacyjną platformę Samsung Smart TV. Szeroko zakrojona kampania obejmie takie kanały komunikacyjne jak: ATL, BTL, online oraz PR. Samsung rozpoczyna działania komunikacyjne promujące platformę Smart TV – pierwsze na polskim rynku rozwiązanie w pełni integrujące telewizję z Internetem. Start kampanii reklamowej poprzedziły działania prowadzone pod hasłem „Zmieniamy telewizję 9 maja. Włącz się”. Na stronie www.zmieniamytelewizje.pl umieszczono licznik, który odliczał dni do startu kampanii, a także logo Smart Hub – interfejsu w telewizorach Smart TV, dającego nieograniczony i bezpłatny dostęp do oferty kanałów telewizyjnych, Internetu i aplikacji.

„Zmieniamy telewizję w intensywne doznania. Włącz się.” to hasło głównej kampanii, oddające ideę Samsung Smart TV – platformy dającej możliwość oglądania, słuchania i surfowania w Internecie bezpośrednio na ekranie telewizora. Kampania telewizyjna prowadzona będzie w ogólnopolskich stacjach informacyjnych, w kanałach tematycznych oraz HD. Spoty promujące Samsung Smart TV (30 oraz 15 sekund) emitowane będą także w kinach przez sześć tygodni od 13 maja, przed projekcją wiosennych hitów.

» Czytaj dalej

Google rozpoczyna wypożyczanie filmów za pośrednictwem androidowego marketu

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Android-Market-Movie-Rentals

W odróżnieniu od wcześniej opisanego Music Beta, w tym wypadku chodzi o odpowiednik wirtualnego sklepu z filmami i serialami znanego użytkownikom handheldów z logo jabłuszka (chyba że mieszkają np. w Polsce, w takim wypadku muszą obejść się smakiem), a dokładnie usługi pozwalającej na wypożyczanie. Google chce zaoferować usługi pozwalające użytkownikom androidowych urządzeń na dostęp do treści multimedialnych, zarówno w ramach darmowego udostępniania utworów, jak i wypożyczania filmów za pośrednictwem androidowego marketu. Ceny są identyczne z tymi, jakie ustaliło Apple – to odpowiednio od 1.99 do 3.99 (SD) oraz 4.99$ (HD) za 24 godzinny dostęp (od chwili rozpoczęcia odtwarzania) do treści. Użytkownik może przechowywać daną pozycję do 30 dni od chwili wypożyczenia. Ciekawą opcją jest „Pinning”. Pinning to usługa polegająca na możliwości odtwarzania danego filmu w trybie offline (typowo, filmy oferowane są w streamingu). Ściągamy plik na dysk PC, do pamięci tabletu bądź smartfona i spokojnie oglądamy nie martwiąc się, że zerwie nam połączenie z serwerem. Podsumowując, użytkownicy androidowych urządzeń powinni być zadowoleni – Google wprowadza dwie, dość ciekawe usługi pozwalające na dostęp do treści multimedialnych. Miejmy nadzieję, że firmie uda się rozbudować opisane serwisy, że staną się one wizytówką ewoluującego systemu mobilnego Google. Ważną informacją jest to, że zarówno Music Beta jak i wspomniana tutaj, wirtualna wypożyczalnia, powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników Androida (od wersji 2.2 w górę).

Przebudowa Google TV: nowe UI, szybsze i stabilniejsze działanie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Google TV, usługa telewizyjna, która miała zawojować rynek telewizyjny na razie raczej nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Na rynku pojawiło się niewiele urządzeń wyposażonych w tę usługę (linia produktów Sony) oraz sprzętu dedykowanego („referencyjny” Logitech Revue). Niestety pojawiły się problemy techniczne, a nade wszystko Google chyba nie do końca ustaliło warunki korzystania z treści oferowanych przez nadawców w ramach Google TV – kilku poważnych graczy (rynek amerykański) zablokowało dostęp do swoich materiałów.

To wszystko jednak (podobno) trudne początki, historia, teraz ma być już tylko lepiej. Google TV otrzyma nową szatę graficzną, nowy interfejs użytkownika, ma być stabilniejsze oraz szybsze (wielu użytkowników krytykowało ślamazarność usługi). Google ma nadzieję, że jego serwis TV pokaże pełnię swoich możliwości wraz z nową falą androidowych handheldów. Chodzi tutaj głównie o tablety z Androidem 3.0, która mają być kompatybilne z usługą. Niestety na razie nie wiadomo dokładnie na czym mają polegać ulepszenia, Google na razie ograniczyło się do sloganów. Firma musi wziąć się ostro do pracy, bo konkurencja nie śpi. W grudniu 2010 Apple udało się sprzedać milion Apple TV, dzięki obsłudze AirPlay coraz więcej urządzeń pozwala na dostęp do treści z iTunes, coraz głośniej mówi się o odbiorniku z logo jabłka, który miałby pojawić się na rynku jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku.

Aplikacja HBO Go na App Store oraz Markecie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Aplikacja dająca dostęp na ekranach handheldów do oferty HBO (filmy, seriale, koncerty, dokumenty) pojawiła się właśnie w wirtualnych sklepach Apple oraz Google. Rzecz jasna potrzebna jest subskrypcja u naszego operatora (kablowego lub satelitarnego). Jako że o HBO Go mówiło się ostatnio w kontekście wprowadzenia usługi do oferty polskich platform oraz kablówek, niewykluczone że już niebawem polscy widzowie będą mogli korzystać z takiego udogodnienia. Przypomnijmy, chodzi o dostęp do oferty HBO w streamingu na ekranie PC, tabletu lub smartfona, za darmo, pod warunkiem wykupienia paczki kanałów premium. Całość wpisuje się w rozwój usług typu VOD w ramach IPTV. Obecnie nadawcy wiążą spore nadzieje z takim właśnie, internetowym kanałem dystrybucji treści, który ma być alternatywą dla klasycznej telewizji. Z pierwszych wypowiedzi użytkowników wynika, że aplikacja dla Androida wymaga dopracowania – kuleje jakość obrazu i dźwięku, nie najlepiej jest ze stabilnością. Podobnych problemów nie mają użytkownicy sprzętu pod iOS. Czekamy zatem na uruchomienie HBO Go w Polsce. » Czytaj dalej

YouTube niebawem wprowadzi płatny kanał VOD z filmami

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Obecnie nikt już nie ma wątpliwości, że IPTV staje się równorzędnym kanałem dystrybucji treści telewizyjnych, na równi z kanałami dostępnymi za pośrednictwem satelity, kablówki czy telewizji naziemnej. Dzisiaj każdy nowoczesny odbiornik wyposażony jest w rozbudowane funkcje sieciowe, umożliwia dostęp do szerokiej oferty obejmującej filmy, seriale, dokumenty oraz kanały tematyczne umieszczonych w Internecie. Jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych YouTube planuje uruchomienie swojej usługi wideo na żądanie, która pozwoli na dystrybucję płatnych treści użytkownikom różnorodnych urządzeń z dostępem do sieci, w tym nowoczesnych telewizorów oraz odtwarzaczy. Ma to być alternatywa i konkurencja dla Netflix oraz iTunes. Usługa ma być uruchomione niebawem. Będzie pozbawiona irytujących reklam, jakość obrazu i dźwięku ma być bez zarzutu. W projekt zaangażowane są największe, hollywoodzkie wytwórnie filmowe. Na razie nie są znane szczegóły dotyczące wysokości abonamentu (?), cen za udostępnione filmy. Miejmy nadzieję, że w odróżnieniu od Netfliksa oraz iTunes (filmy, muzyka) nowa usługa YouTube będzie dostępna w naszym kraju. » Czytaj dalej