Nie jest to pierwsza przymiarka Japończyków do tego tematu. Prototyp takiego urządzenia zaprezentowano już w 2005 roku, jednak szanse na jego rychłe wprowadzenie były bardzo ograniczone. Zaledwie tydzień po tym jak na konferencji Google I/O zaprezentowano Google Glass, japoński producent aparatów fotograficznych Olympus pokazał swój prototyp okularów augmented reality. MEG4.0 – tak nazywa się najnowszy gadżet Olympusa. Okulary będą wyposażone w wyświetlacze QVGA o rozdzielczości 320 na 240, który będzie łączyć się ze smartfonem za pomocą technologii Bluetooth. „Własna technologia optyczna” firmy, ma sprawić, że obszar zajmowany przez wyświetlacz nie będzie całkowicie przesłaniał świata zewnętrznego. W okulary wbudowano także akcelerometr, dzięki czemu sprzęt ma wykrywać pozycję głowy użytkownika. Wbudowana bateria ma zapewnić maksymalnie 8 godzin działania w trybie oszczędzania energii, w którym obraz widoczny będzie co trzy minuty przez 15 sekund – informuje theverge.com.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.