LogowanieZarejestruj się
News

DTS w głośnikach Sonos-a! …oraz Beam w nowej odsłonie Atmos-lubnej odsłonie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tn_Beam-Credenza-White

Doskonała wiadomość dla użytkowników Sonos-a… wielki nieobecny, konkurencyjny sposób zapisu dźwięku dla Dolby, znaczy DTS trafi do wszystkich, sprzedawanych obecnie, kino-domowych urządzeń producenta… i nie tylko. Innymi słowy DTS będzie dostępny w Playbar, Playbase, AMP-ie, w obu generacjach Beam’a oraz najnowszej graj belce ARC. Znakomicie, bo wiele osób, które wcześniej za niemałe pieniądze zakupiło projektory dźwiękowe Sonos-a będzie mogło cieszyć się pełnym wsparciem kodeków kina domowego, obsługą dźwięku przestrzennego w obu rynkowych standardach. DTS to rzadko obecnie spotykany gość w dostępnych na rynku produktach (szczególnie w grajbelkach rzadko). Bardzo fajnie, że wśród urządzeń wspieranych wylądował także AMP. Choć dla wielu ten wg. mnie mocno niedoceniany (pomiary, gdy gra z cyfrowych źródeł, stawiają ten wzmacniacz w absolutnej czołówce, deklasuje wiele wzmaków utytułowanych marek. Stereo, nie amplitunerów KD, tylko integr, końcówek mocy!), to głównie źródło dwukanałowego dźwięku (wpięcie ekosystemu sonos-a w HiFi… bo tym oczywiście jest AMP), sprzęt pozwala na połączenie stereofonii z kwadrofonicznym, uzupełnionym o bezprzewodowy, firmowy sub, kino domowym zestawem jaki można na bazie tej skrzynki stworzyć. Sam użytkuję takie coś i wierzcie mi, że naprawdę warto. W teście (patrz tutaj) klamot wypadał bardzo fajnie, ale głównie skupiłem się tam na stereo, dlatego planuję uzupełnienie wpisu o kino domowe stworzone wokół „sono-wzmacniacza”. Swoją drogą to jedyna taka konstrukcja na rynku, która pozwala na integrację wizji (wzorowa i wzorcowa implementacja kanału zwrotnego HDMI – ARC działa bez żadnych „ale”, a jak ktoś ma starą, ale jarą, plazmę i starsze stand. HDMI to przejściówka optyczna i lecimy*) z dwoma klasycznymi wyjściami LFE dla aktywnych niskotonowców i dodatkowo bezprzewodowym linkiem dla dwóch kolejnych Sonos Sub-ów (3 gen).  Mhm. Tu nie ma pomyłki i jak ktoś chce bawić się w poważne nagłośnienie kino-domowe, chce doświadczyć dobrodziejstw dźwięku obiektowego, to konfiguracja z 2 woferami to jest właśnie TO. Fenomenalną sprawą jest także bardzo prosty, ale też bardzo skuteczny, sposób ustawienia parametrów pracy takiego wielokanałowego zestawu w oprogramowaniu Sonos-a. Wzmak nie tylko da się kontrolować w sofcie, znaczy w apce, zmieniając nastawy… można też tradycyjnie z dowolnego pilota do TV uczynić proste narzędzie do podstawowej kontroli. Cóż, w takim „bukiecie” nikt tego nie oferuje. Aha, dzięki funkcji wzmocnienia mowy w aplikacji kino-domowej, mimo formalnego braku centralnego, dźwiękom dialogów w takiej konfiguracji naprawdę trudno coś zarzucić. Dla jabłkolubów dodatkowym, ogromnym plusem, jest jedyna na razie, pełna integracja API streamingu jabłczanego w obsługiwanych przez soft sonosowy serwisach strumieniowych. Także można sobie grać te losslessy dostępne od niedawna, bez wad jakie czyhają na korzystających z AirPlay-a (w „2″ często, gęsto macie mimo materiału bezstratnego, konwersję do AAC na urządzeniach niejabłkowych! Nie jest to rozwiązanie bitperfect takoż i to bez względu na okoliczności, nawet w bezstratnej jakości streamu). Do tego rozrastająca się biblioteka dźwięku przestrzennego w Apple Music, dostępna na sono-klamotach.

Tia, pozachwycałem się DTSem (bo też jest się z czego cieszyć), obecnymi możliwościami sprzętu, a tu dzisiaj zdjęto NDA i wylądował w ofercie podrasowany Beam Gen.2. Ta belka wywarła na mnie (test) bardzo dobre wrażenie… lepsze niż dużo droższy ARC, cieszy zatem informacja o uzupełnieniu jej możliwości o wsparcie dla obiektowego. Dolby Atmos to najistotniejsze novum, ale nie jedyne. Cała belka to de facto nowa konstrukcja (choć tego nie widać, może poza zmienionym grillem z poliwęglanu), bo nowy procesor, bo nowe przetworniki akustyczne / ich układ, bo wreszcie nowa komunikacja… jest obsługa najnowszego standardu eARC oraz NFC do szybkiego sparowania belki z aplikacją, sonosową siecią mash via telefon. Także jednak nie taka kosmetyka, choć na pierwszy rzut oka nic się nie zmieniło. Niestety zmieniła się także cena. Było 1899, jest 2199 pln. To jak na możliwości, nadal konkurencyjnie, ale warto nadmienić, że mówimy o kompaktowej, małej belce, a nie dużym soundbarze, zazwyczaj w komplecie z subem. Także trzeba rozważyć za i przeciw, jak ktoś wejdzie w ekosystem nie będzie miał wątpliwości, dla kogoś mniej, czy w ogóle nie zainteresowanego multistrefowym setupem Sonos-a taki produkt traci sporo na atrakcyjności. Firma ostatnio zapowiedziała wzrost cen swoich produktów (zauważalnym – średnio ok. 50$, przy czym niektóre rzeczy pozostały ze starą ceną jak Move np.), tutaj boli nieco mniej, bo nowa wersja, progres możliwości itd. Jak się pojawi u nas w dystrybucji, zapewne przeczytacie na łamach HDO naszą opinię o tym sprzęcie. W pdf-ie, dla zainteresowanych, pełna specyfikacja nowości. Rozpoczęcie sprzedaży – 5 października.

* przy optyku, co warto zaznaczyć, nie ma pełnego Atmosa, dekodowanie maksymalnie w Dolby Digital + (kompresja stratna, ograniczenia obsługi obiektowego). Dotyczy to każdego sprzętu wspierającego, po zastosowaniu przejściówki musimy liczyć się z obsługą kompromisową w zakresie nowych technologii dźwięku przestrzennego.

PS. Czekam na dwie rzeczy: integrację podrasowanego Trueplay (auto korekcja, dopasowanie do pomieszczenia ustawień brzmieniowych sprzętu) w całej linii produktowej z uwzględnieniem spec. wariantu dla AMPa oraz wypuszczenie zapowiedzianych kiedyś (nieoficjalnie!) produktów domykających ofertę: mniejszego sub-a (i tańszego zarazem) oraz bezdrutowych słuchawek.

PPS. Jeszcze jedno: wspierany będzie w całym ekosystemie Dolby Atmos Music oraz (na wybranych urządzeniach) Amazon Music Ultra HD. Także nie tylko kino z dookolnym dźwiękiem, ale także muzyka. Kiedyś wspominałem o tym na HDO – to będzie spora rewolucja na rynku AUDIO – wejście na poważnie w coś więcej niż stereo. Moim zdaniem będzie to znacznie większa rzecz od hi-resów, bezstratnej jakości, które dopiero teraz zaczynają być jakościowym standardem w oferowanej nam muzyce (w sieci). Mało kto przejdzie obojętnie obok wielokanałowego AUDIO. Dlaczego? Bo tu od razu słychać różnicę (nie przesądzając, czy to dla każdego będzie progres, czy w ogóle akceptowalne, dla purystów pewnie niekoniecznie, ale dla mas… oj będzie to coś wielkiego, zobaczycie).

Sonos Beam (Gen2) Fact Sheet

 

Projektory InFocus – nowe otwarcie na polskim rynku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
DLP infocus

Infocus to pionier w dziedzinie projektorów multimedialnych, cieszący się dużą popularnością na rynkach zachodnich i wschodnich. W Polsce Infocus pozostawał do tej pory z dość niewielkim udziałem w rynku. Wynik ten jest zaskakujący, biorąc pod uwagę szeroką gamę projektorów w ofercie Infocus, która obejmuje niemal wszystkie pozycje – od prostych modeli SVGA, XGA, WXGA ,ultra mobilnych , ST, LED i UST (ultra short throw – do zastosowań edukacyjnych) po specjalistyczne projektory instalacyjne – w technologii zarówno DLP jak i LCD w rozdzielczości 1080p. Są to projektory oferowane w bardzo konkurencyjnej cenie.

- Planujemy szybki wzrost udziału marki Infocus na polskim rynku. W innych krajach Europy udział InFocusa jest prawie trzy razy wyższy niż u nas – komentuje Adam Albiński, właściciel firmy InterAlnet, będącej dystrybutorem projektorów multimedialnych InFocus w Polsce.

Oferta Infocusa jest skierowana do klientów, którzy szukają dobrej jakości obrazu w rozsądnej cenie. W ofercie są modele przeznaczone dla kina domowego Full HD -  IN8606HD oraz 2 inne modele Full HD z mocniejsza lampą do zastosowań komercyjnych.  Model IN8606HD prezentuje się wyjątkowo dobrze na tle bezpośredniej konkurencji. Wyróżniają go przede wszystkim: bardzo dobre odzwierciedlenie barw, na czym szczególnie zależy użytkownikom kin domowych oraz fanom gier, niewielkie gabaryty, nowoczesne wzornictwo, doskonałe właściwości techniczne zarezerwowane dotychczas dla drogich sprzętów multimedialnych oraz przystępna cena (cena rynkowa to ok. 3,300 pln brutto). Modele IN3128 oraz IN3138 nadają się idealnie do zastosowań w pubach , restauracjach czy małych salach konferencyjnych, gdzie istotnym elementem jest wyświetlanie obrazu wysokiej rozdzielczości 1080p (np. mecze piłkarskie).

Postaramy się przetestować jeden z najnowszych modeli z oferty amerykańskiego producenta… » Czytaj dalej

Relacja z Audio Show 2013

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
as2013

Była niedziela i było jak na standardy trzeciej co do wielkości imprezy poświęconej audio dość… pustawo. Niewiele odwiedzających, w każdej sali dało się bez problemu usiąść, nawet we względnym spokoju czegoś posłuchać no i przede wszystkim porozmawiać z nieco znudzonymi wystawcami. Dla organizatorów to źle, dla kogoś kto chciał się czegoś dowiedzieć, a przy okazji tu i ówdzie sprawdzić (oczywiście bardzo pobieżnie, bo i tylko takie pobieżne osłuchanie wchodziło w tym wypadku w grę) dany system, produkt nadarzyła się nie lada okazja. Niestety dało się także zauważyć mniejszą niż zapowiadana liczbę wystawców, niektórych dystrybutorów zabrakło na imprezie, nie pojawiły się także niektóre urządzenia (które chciałem nie tylko chwilę posłuchać, ale przede wszystkim ściągnąć do nas na testy – mam tu na myśli np. NADa z jego nowymi produktami serii D). Udało się uzyskać parę ciekawych informacji na temat interesujących nas urządzeń, umówiliśmy się na kontakt w sprawie wypożyczenia do testów kilku produktów… poza tym, nasi rozmówcy zwracali uwagę na to, o czym mówi się od paru miesięcy – wraz z wycofaniem się Philipsa z produkcji napędów CD, kompakty niechybnie staną się niszą, niszą podobną do tej winylowej niszy… będzie to rynek niewielki, znacznie mniejszy od tego który (jeszcze) egzystuje (choć wyraźnie widać, że fizyczny nośnik jest w głębokiej defensywie). Streaming, PC Audio, muzyka z pliku nie jest już alternatywą – to główny nurt. Co więcej zmienia się cały asortyment urządzeń, bo do głosu dochodzą produkty zintegrowane, wielofunkcyjne, obowiązkowo wyposażone we wszelkie niezbędne interfejsy sieciowe. System coraz częściej to jedno, wielozadaniowe urządzenie, integrujące funkcje wzmacniacza, przedwzmacniacza, źródła, a nawet centrali A/V. Właśnie audio… wideo, bo tu także widać ciekawy trend integrowania obrazu. Nie, nie chodzi tutaj po prostu o amplitunery kina domowego (na marginesie, coraz lepiej radzące sobie z dźwiękiem oraz wyposażone we wszystko co niezbędne do słuchania muzyki z Internetu), a o sprzęt z jednej strony przepuszczający sygnał wideo (bez jego modyfikowania), z drugiej poprawiający, dopieszczający, czy w ogóle odpowiedzialny za dźwięk. I to ma głęboki sens, głębokie uzasadnienie, bo osobne kolumny, a przede wszystkim osobne przetworniki i wzmacniacze dla kina oraz stereo po prostu niepotrzebnie rzecz komplikują i rodzą zbędne koszta. A że wszystkim i tak sterujemy za pośrednictwem aplikacji w Androdzie, iOSie…

Kino domowe coraz częściej stanowi jedność z systemem stereo i jest to coraz częściej coś, czemu trudno zarzucić jakieś brzmieniowe kompromisy! To plus 4K, które promowano na imprezie dość intensywnie (wg. mnie w sposób nie do końca przemyślany i co najważniejsze niezbyt przekonywujący), tworzy nową przestrzeń dla twórców sprzętu, dla producentów audio, dla ludzi z branży. To nie jest „ściema” pt. „3D”, a coś, co faktycznie robi różnicę. Dodajmy do tego coraz częstsze stosowanie aktywnych konstrukcji (głośnikowych), przeniesienie przetwornika C/A do obudowy kolumny, a nawet źródła w ramach idei cyfrowego „samograja” i już widzimy, czujemy co to w praktyce oznacza – to rewolucja zmieniająca oblicze całej branży. Po pierwsze mniej skrzynek, po drugie całkowicie odmienne podejście do budowy całego systemu, po trzecie zdecydowany tryumf technologii cyfrowej, po czwarte poważne wyzwanie dla producentów okablowania (mam nadzieję, że będzie to oznaczało stopniowe „zejście na ziemię”, redukcję zer na metce, zaoferowanie produktów w dającej się zaakceptować cenie), po piąte postępujące, gigantyczne zmiany w sposobie dystrybuowania (oraz produkowania, tworzenia) muzyki. Wysłuchaliśmy co miał do powiedzenia Ken Ishiwata – ambasador marki Marantz, prezentujący najnowszy odtwarzacz strumieniowy firmy. W sumie może bardziej posłuchaliśmy muzyki odtwarzanej przez Kena z firmowego systemu. Kluczowym elementem były wcale nie high-endowe, a wręcz budżetowe kolumny (i to też znak czasów – można dzisiaj kupić świetne kolumny za …grosze) oraz iPhone. Handheldy są wszędzie, są coraz częściej nieodłącznym elementem całego systemu… zdominowały kwestie sterowania, czasami pełnią także funkcję źródła, uzupełniając w tej roli komputery (których było w tym roku jakby mniej… często grano bezpośrednio z dysku sieciowego NAS lub pamięci masowej bezpośrednio podpiętej pod źródło – odtwarzacz, serwer muzyczny, system all-in-one). Poniżej krótka foto relacja z opisem najciekawszych naszym zdaniem produktów (niekoniecznie najlepiej grających, wręcz parę urządzeń pod tym względem wypadło kiepsko)…

» Czytaj dalej

IFA 2013 – nasza opinia na temat tego, co zaprezentowano w Berlinie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG OLED

Tegoroczna edycja największych targów elektroniki konsumenckiej utwierdziła mnie w przekonaniu, że w dziedzinie wizji, obrazu stoimy u progu kolejnej rewolucji. Fotorealistyczny obraz, brak widocznej struktury obrazu, nowe technologie zastosowane w wyświetlaczach oraz nowe formaty to (niezbyt odległa) przyszłość, coś co można porównać z wprowadzeniem wysokiej rozdzielczości, przejściem z obrazu SD na HD. To ogromny skok jakościowy, poza tym to coś co będzie miało ogromny wpływ na rozwój całego segmentu AV (bo nie tylko chodzi tutaj o obraz, ale także o dźwięk, o czym przeczytacie poniżej). Wprowadzenie specyfikacji HDMI 2.0 oraz liczne premiery telewizorów o rozdzielczości > fullHD zwiastują nadejście nowej ery. Oczywiście pewnym problemem jest szczupłość źródeł, ale tutaj możemy spodziewać się szybkiego postępu z chwilą wprowadzenia na rynek konsoli PlayStation 4 (serwis streamingowy Sony, ponownie Japończycy będą głównym animatorem zmian, podobnie jak to miało miejsce, gdy wprowadzano na rynek wysoką rozdzielczość obrazu). A to tylko jeden z zapowiadanych dostarczycieli materiałów ultrawysokiej rozdzielczości (wielkie wytwórnie mówią o szybkim wprowadzeniu odpowiednio przygotowanych filmowych szlagierów do swoich katalogów, poza Sony także LG chce pomóc w szybkiej popularyzacji materiałów UHD). Rzecz jasna upłynie nieco czasu (wg. mnie maksymalnie dwa lata) do momentu popularyzacji sprzętu oraz źródeł, dodatkowo dość szybko erozji ulegną ceny kompatybilnych urządzeń. Obecnie są one dość wysokie, choć już teraz widać ruch w dół, mimo że mówimy o de facto pierwszej generacji sprzętu. Wprowadzenie HDMI 2.0 pozwoli na szybkie dostosowanie sprzętu do nowych wymagań.

Zapewne nie minie rok kiedy w niemal każdym telewizorze, odtwarzaczu znajdziemy takie złącze. Przez pewien czas królować będzie skalowanie rozdzielczości (analogicznie jak miało to miejsce w momencie wprowadzenia pierwszych urządzeń HD na rynek), ale docelowo to natywny materiał stanie się standardem. Do tego będą musieli dostosować się producenci konsol, komputerów… handheldy już dzisiaj pozwalają cieszyć się obrazem pozbawionym (widocznych) pikseli. W przypadku monitorów, komputerów widać wyraźnie (także przyglądając się urządzeniom debiutującym w Berlinie), że kolejne generacje otrzymają ekrany >1080p. Nowe konsole będą mogły wyświetlać taki obraz, choć z ograniczeniami możliwościami (specyfikacja HDMI v1.4 to wsparcie dla UHDTV przy 24/30 fps… na pewno nie będą to gry, tutaj brakowałoby mocy, a filmy – powtórzy się historia z PS3/Xbox360 i fullHD). O HDMI 2.0 przeczytacie osobny artykuł, gdzie postaram się przedstawić nie tylko założenia nowej specyfikacji, ale także co to dla nas – użytkowników – oznacza. I nie będę koncentrował się jedynie na wizji… w dziedzinie audio czeka nas także niemała rewolucja (kto wie, czy HDMI jednak nie stanie się w pełni uniwersalnym złączem, służącym do przesyłu wideo oraz audio, mającym zastosowanie także w systemach audio…). Czytaj dalej w rozwinięciu…

» Czytaj dalej

Majowa premiera laserowego projektora Sony

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sony_projektor_laserowy

Laserowa projekcja to bardzo obiecująca dziedzina technologii wizyjnej, jej zastosowanie ma wg. mnie znacznie większe uzasadnienie w tego typu aplikacjach (projektory) niż w przypadku telewizorów (takie urządzenia pojawiły się na rynku, ale nie odniosły  jakiegoś większego sukcesu). Firma Sony w trakcie ISE 2013 zaprezentowała swój pierwszy projektor instalacyjny nowej generacji WUXGA z laserowym źródłem światła. Urządzenie ma być dostępne w maju.

Jest to pierwszy na świecie laserowy projektor 3LCD o jasności 4 000 lumenów i rozdzielczości WUXGA (1920 x 1200), a zarazem najjaśniejszy projektor w swojej klasie. Udostępnia on ponadto funkcję wygaszania obrazu, co zapewnia płynność prezentacji i wysoki poziom reprodukcji kolorów. Nowa technologia BrightEra3LCD umożliwia korzystanie z projektora bez czynności konserwacyjnych nawet przez 20 000 godzin, w zależności od warunków otoczenia i konfiguracji.

» Czytaj dalej

Laserowy projektor od LG: 100 cali z odległości pół metra? Rewolucyjna, ultrakrótka projekcja

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
lg-2013-laser-tv

Ten sprzęt może zrewolucjonizować pojęcie „kino domowe”. Nie, nie ma tutaj żadnej przesady, w tym co napisałem na wstępie. Te urządzenie pozwoli bowiem na uzyskanie znakomitego, wielkiego, 100  calowego obrazu z odległości około pół metra od ekranu / ściany. A to oznacza, że każdy, nawet w niewielkim pomieszczeniu (oczywiści przy takiej przekątnej trzeba mieć te parę metrów, żeby to miało sens) będzie mógł cieszyć się ogromnym obrazem. Rewelacja! Projektor laserowy „Hecto” w materiałach LG nazywany jest „Laser TV”. Skąd ta nazwa? Ano stąd, że to połączenie ultrakrótkiej projekcji ze specjalnym ekranem, który stanowi kompletne rozwiązanie z cyfrowym tunerem, głośnikami stereo 10W oraz media hubem wyposażonym w trzy porty HDMI, RS-232 oraz możliwości Smart TV (w komplecie pilot Magic Remote). Innymi słowy to nie jest „tylko” projektor do kina (oglądania filmów), ale zastępstwo dla telewizora (patrz, podana poniżej żywotność lasera). Sam projektor jest bardzo kompaktowy – dzięki „Dynamic Arc Design” wysokość urządzenia wynosi zaledwie ok. 14 centymetrów. Niesamowity kontrast na poziomie 1 000 000:1 (nie podano czy faktyczny, czy dynamiczny, ale nawet jeżeli w grę wchodzi ten drugi typ pomiaru to i tak będzie można liczyć na smolistą czerń). Do tego obsługa WiDi oraz laser działający przez 25 000 godzin (to dużo więcej niż najlepsze lampy stosowane w tradycyjnych projektorach). Przewrót kopernikański w projekcji? Niewykluczone, że właśnie tak – od dawna mówi się o ogromnym potencjale technologii wizyjnej opartej na laserze, jednak do tej pory trudno było wprowadzić sprzęt, którego cena byłaby do zaakceptowania na masowym rynku. LG – prawdopodobnie – ta sztuka się udała. Czekamy z niecierpliwością na CES 2013, gdzie urządzenie zostanie zaprezentowane. Być może Koreańczycy zdradzą kiedy i za ile będzie można kupić to cudo…

» Czytaj dalej

Topowy projektor Sony z serii ES

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sony-hw50es

Pokazany w Berlinie, najważniejszy kinowy projektor Sony –  model HW50ES - trafia wreszcie do sklepów. Maszyna wygląda podobnie jak poprzednie modele, ma jednak wydajniejszą lampę i bardziej dopracowany blok optyczny, co zaowocowało dużym maksymalnym strumieniem świetlnym – 1700 lumenów. Jest to szczególnie istotne przy oglądaniu materiałów 3D. Pierwsze testy wskazują, że w trójwymiarze HW50ES generuje jaśniejszy obraz niż znacznie droższy VPL-VW95ES. Największą nowością w „pięćdziesiątce” jest system Reality Creation, który ma za zadanie „symulować” efekt obrazu o rozdzielczości 4K.

Faktyczna rozdzielczość użytych paneli S-XRD wynosi 1920 x 1080, jednak dzięki odpowiedniej obróbce sygnałów i „odgadywaniu” informacji utraconych podczas konwersji 4K->2K projektor maluje ostrzejszy, bardziej imponujący obraz. System oferuje różne ustawienia, różniące się siłą obróbki. Użytkownik może je dopasować do własnych preferencji.

Obiektyw (zmotoryzowany) ma zoom 1,6x o bardzo małej zmianie otworu względnego przesłony (co wiąże się z niedużymi zmianami jasności obrazu, przy zachowaniu tej samej przekątnej obrazu, a zmianie odległości projektora od ekranu). Dynamiczna przesłona trzeciej generacji (Auto Iris 3) pozwoliła na uzyskanie kontrastu on/off na poziomie 100 000:1 (jakość czerni powinna stać na bardzo wysokim poziomie). Wbudowany system konwersji 2D->3D pozwala oglądać w trójwymiarze każdy materiał. W komplecie z projektorem dostaniemy dwie pary aktywnych okularów.  Cena: 15 000 zł.

» Czytaj dalej

Projektor Panasonic PT-AT6000E

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
panasonic_pt_at6000e_m_max

PT-AT6000E to efekt 11 lat prac inzynieryjnych firmy Panasonic w tej dziedzinie. Oferuje 2400 lm jasności, niezwykły współczynnik kontrastu wynoszący 500 000:1 oraz innowacyjne funkcje 3D. Panasonic PT-AT6000E zapewnia wysoki poziom jakości obrazu 2D oraz obsługuje funkcje 3D, aby można było w naturalny i wygodny sposób korzystać z zalet kina w domu.

Podczas prac firmy Panasonic nad projektorem do kina domowego najważniejszy był realistyczny wygląd obrazów. W związku z tym od 2003 r. inżynierowie z Panasonic Hollywood Laboratory (PHL) nawiązali współprace z filmowcami z Hollywood. Dzięki temu model PT-AT6000E został dopracowany, tak aby wyświetlał obrazy zgodne z zamierzeniami i podniósł standard jakości w technologiach 2D i 3D w świecie projektorów do kina domowego.

» Czytaj dalej

Większe możliwości projektorów Philips PicoPix

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
PPA1250

Philips przedstawił gamę kabli zwiększających możliwości kieszonkowych projektorów PicoPix. Dzięki dodatkowym przewodom, kolejne urządzenia zyskały możliwość wyświetlania obrazu na mini-projektorach.

Projektory PicoPix są wyposażone w okablowanie umożliwiające wyświetlanie obrazu poprzez złącza wideo, takie jak USB QuickLink czy HDMI. Dzięki temu zapewniają elastyczność w zakresie podłączanych urządzeń przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Philips zaprojektował dodatkowe kable z myślą o użytkownikach, którzy chcą wyświetlać obraz na kieszonkowych projektorach bez konieczności stosowania przejściówek. » Czytaj dalej

Projektory Epson Full HD 3D

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
epson_tw9100

Na targach IFA 2012 firma Epson przestawiła EH-TW9100W, EH-TW9100 i EH-TW8100 - trzy projektory Full HD 3D dla wielbicieli filmów.  Model Epson EH-TW9100W wyświetla zawartość w jakości Full HD bezprzewodowo1 - nawet z urządzeń przewodowych, które można podłączyć do bezprzewodowego nadajnika HD. Rozwiązanie to pozwala zastosować mniej kabli, co ułatwia i usprawnia instalację. Zawartość 2D HD można zmienić w 3D jednym przyciskiem, zaś automatyczna optymalizacja kolorów, interpolacja klatek, regulacja głębi 3D i technologia wysokiej rozdzielczości dodatkowo wzbogacają wrażenia wizualne.

Kolory nabierają życia, czerń staje się głębsza, a szczegóły są odwzorowane z niezwykłą dokładnością dzięki wysokiemu współczynnikowi kontrastu na poziomie 320 000:1 i technologii 3LCD. W zestawie modeli Epson EH-TW9100W i Epson EH-TW9100znajdują się dwie pary lekkich, ładowanych przez port USB, korzystających z fal radiowych aktywnych migawkowych okularów 3D2, które mają zasięg do 10 metrów od projektora.

» Czytaj dalej