LogowanieZarejestruj się
News

Tegra 3 oficjalnie: wg. NVIDII to moc desktopa w handheldzie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tegra3chip-1320761391

No cóż, parametry, specyfikacja faktycznie robią wielkie wrażenie. Ten chip będzie wielokrotnie wydajniejszy od wszystkiego, co do tej pory montowano w handheldach. Oczywiście nowy SoC to nie tylko brutalna moc, ale także bardzo oszczędna praca, nawet do 61% mniejszy pobór energii w przypadku wideo – porównując do poprzednika – Tegry 2. W przypadku innych zastosowań sprzęt wyposażony w T3 będzie mógł pracować znacznie dłużej od tego, który był oferowany do tej pory. W sumie, NV obiecuje 12 godzin pracy (wideo, przy przeglądaniu sieci powinno być jeszcze lepiej) – znakomity rezultat, który kojarzy mi się z moim notebookiem Asusa, który w czasach świetności akumulatora był w stanie „pociągnąć” ponad 10 godzin. To jest coś, co naprawdę się przydaje. Konkurencja, o ile niezależne testy potwierdzą te osiągi, jest tu o całe 2-3 godziny słabsza.  Poza tym osoby które zechcą skorzystać z możliwości graficznych urządzeń z Tegrą 3 będą mogły przekonać się jak ogromny postęp dokonał się w tym zakresie ostatnimi czasy. Właściwie można tu mówić o rewolucyjnych zmianach, które zachodzą w bardzo krótkim okresie – mobilne, handheldowe 3D sprzed półtora, dwóch lat to prehistoria, gdy się patrzy na zaprezentowane zrzuty ekranu. Postęp jest tu faktycznie ogromny. Kal-El otwiera, zdaje się, nowy rozdział w przypadku wydajności oraz możliwości handheldów. Ciekawe czy nowe tablety wyposażone w Tegrę 3 oraz stacje dokujące z klawiaturą będą mogły w pełni zastąpić standardowe modele notebooków… Przypomnijmy, o jednym z pierwszych produktów, tablecie Asusteka Transformer Prime, informowaliśmy Was we wcześniejszym newsie. Poniżej parę zdjęć obrazujących możliwości, wydajność, czas pracy na baterii tudzież jakość grafiki nowego SoC oraz obszerna prasówka, miłej lektury :)

 

 

Czterordzeniowy układ NVIDIA Tegra 3 wyznacza nowy standard wydajności obliczeniowej i energetycznej w urządzeniach przenośnych

Dodatkowy, „towarzyszący” rdzeń układu Tegra 3 zapewnia wyjątkowo niski pobór energii, a zaawansowane procesory czterordzeniowe zapewniają rekordowo wysoką wydajność

SANTA CLARA, Kalifornia — 8 listopada 2011— Firma NVIDIA zaprezentowała dziś procesor NVIDIA® Tegra® 3, rozpoczynając erę czterordzeniowych urządzeń przenośnych o wydajności porównywalnej z komputerami PC, cechujących się dłuższym czasem pracy na baterii i większą wygodą użytkowania. Pierwszym tabletem na świecie z czterordzeniowym procesorem Tegra 3 jest Eee Pad Transformer Prime firmy ASUS.

 

Procesor Tegra 3, znany wcześniej pod nazwą kodową „Projekt Kal-El,” osiąga trzykrotnie wyższą wydajność od procesora Tegra 2, a także cechuje się mniejszym nawet o 61 procent poborem energii. Dzięki temu urządzenia oparte na tym procesorze są w stanie odtwarzać materiały wideo w wysokiej rozdzielczości (HD) przez 12 godzin na jednym ładowaniu akumulatora.

 

W procesorze Tegra 3 zaimplementowano nową, opatentowaną technologię zmiennego, symetrycznego przetwarzania wielowątkowego (ang. vSMP – Variable Symmetric Multiprocessing). vSMP zakłada wykorzystanie piątego „towarzyszącego” procesora, który został zaprojektowany do zadań niewymagających znacznej mocy obliczeniowej i cechuje się niewielkim poborem energii. Cztery główne rdzenie zostały specjalnie zaprojektowane do pracy z zadaniami wymagającymi wysokiej wydajności i na ogół pobierają mniej energii od procesorów dwurdzeniowych.

 

Podczas wykonywania zadań wymagających mniejszego zużycia energii, takich jak słuchanie muzyki, odtwarzanie filmów lub aktualizowanie danych w tle, procesor Tegra 3 wyłącza cztery wysokowydajne rdzenie i pracuje wyłącznie na rdzeniu towarzyszącym. I odwrotnie – podczas realizacji zadań wymagających wysokiej wydajności, takich jak przeglądanie stron internetowych, pracy wielozadaniowej i gier, procesor Tegra 3 wyłącza rdzeń towarzyszący.

 

„Zastosowanie przez NVIDIA piątego rdzenia w architekturze procesora to genialne rozwiązanie,” twierdzi Nathan Brookwood, pracownik naukowy firmy Insight 64. „Technologia vSMP wykorzystywana w procesorze Tegra 3 wydłuży czas pracy urządzeń mobilnych nowej generacji, ponieważ dzięki niej procesor zużywa mniej energii podczas wykonywania mało wymagających zadań, zwiększając wydajność wyłącznie wtedy, gdy jest ona potrzebna.”

 

Czterordzeniowym procesorom Tegra 3 towarzyszą nowe, dwunastordzeniowe procesory graficzne NVIDIA GeForce®, które umożliwiają tworzenie bardziej realistycznego obrazu za pomocą efektów dynamicznego oświetlenia, symulacji fizyki i środowisk w wysokiej rozdzielczości, a także obsługują efekt stereoskopowego 3D, pozwalając na stworzenie nowej generacji mobilnych gier.

Miliony osób grających na urządzeniach mobilnych z pewnością ucieszy wiadomość, że procesor Tegra 3 może zapewnić graczom wrażenia porównywalne z konsolami do gier. Zapewnia on pełną obsługę kontrolerów do gier, dzięki czemu użytkownicy mogą grać w gry na tabletach lub supertelefonach, bądź podłączyć urządzenia do telewizorów HD, aby uzyskać wyjątkowo wciągający klimat rozgrywki. Ponadto układ wykorzystuje wielokrotnie nagradzaną technologię 3D Vision firmy NVIDIA, automatycznie wprowadzając efekt stereoskopowego 3D w aplikacjach napisanych w OpenGL. Dzięki temu, urządzenie podłączone do telewizora 3D (dzięki technologii HDMI™ 1.4), pozwala na odtwarzanie materiałów w trzech wymiarach.

Procesor Tegra 3 to naj…

  • Najwyższa płynność korzystania z Internetu – obsługa akceleracji Adobe Flash Player 11, języków HTML5 i WebGL, a także zoptymalizowany silnik JavaScript
  • Najszybsze aplikacje – wyjątkowo wysoka wydajność dla aplikacji multimedialnych, w tym programów do edytowania fotografii i materiałów wideo
  • Najszybsza praca wielozadaniowa – możliwość płynnego przełączania między popularnymi zadaniami, takimi jak odtwarzanie muzyki i grami a aplikacjami pracującymi w tle
  • Najwyższa jakość i płynność gier – w tym tytułów zoptymalizowanych dla procesora Tegra 3, dostępnych poprzez aplikację NVIDIA Tegra Zone™, takich jak Shadowgun, Riptide GP, Sprinkle, Big Top THD, Bladeslinger, DaVinci THD oraz Chidori.

 

Najważniejsze informacje / podstawowe fakty:

  • Procesor Tegra 3 na nowo określa pojęcia poboru energii i wydajności pracy w urządzeniach mobilnych, oferując:
    • Pierwszy na świecie czterordzeniowy procesor centralny ARM Cortex A9
    • Nową, opatentowaną technologię vSMP, wykorzystującą piąty rdzeń procesora centralnego pracującego z niższą częstotliwością i przy wyjątkowo niskim poborze energii.
    • Dwunastordzeniowy procesor graficzny GeForce, cechujący się trzykrotnie wyższą wydajnością od procesora Tegra 2 i obsługujący efekt stereoskopowego 3D
    • Nowe silniki odtwarzania materiałów wideo, obsługujące pliki w wysokiej rozdzielczości (1080p high profile) i jakości (do 40 Mbps)
    • Nawet trzykrotnie wyższą przepustowość pamięci
    • Nawet dwukrotnie szybszy procesor sygnału obrazu
  • Do końca 2011 roku poprzez Tegra Zone, czyli bezpłatnej aplikacji firmy NVIDIA dostępnej w sklepie Android Market, która umożliwia pobranie najlepszych gier zoptymalizowanych pod kątem procesorów Tegra, dostępnych będzie 40 gier, w tym 15 tytułów specjalnie zaprojektowanych dla procesora Tegra 3.
  • Produkcja procesora Tegra 3 już trwa. Deweloperzy chcący tworzyć aplikacje dla tabletów i supertelefonów wyposażonych w procesor Tegra mogą pobrać zestaw programistyczny dla układów Tegra 3 pod adresem developer.nvidia.com/tegra.

Cytaty:

NVIDIA, ASUS

  • „Eee Pad Transformer Prime jest produktem definiującym własną kategorię. To zasilane układem Tegra 3 urządzenie, wprowadza użytkowników w nową erę urządzeń mobilnych, w której wydajność zapewniona przez cztery rdzenie i wyjątkowa energooszczędność zapewniają niespotykane dotychczas możliwości. Firma ASUS ponownie wprowadza branżę w następną generację – tym razem z tabletem Eee Pad Transformer Prime.”

- Jen-Hsun Huang, prezes i przewodniczący firmy NVIDIA

 

  • „Procesor Tegra 3 jest fenomenalny. Cztery rdzenie, dwunastordzeniowy procesor graficzny i technologia vSMP to rewolucyjne technologie. Dzięki bliskiej współpracy z firmą NVIDIA stworzyliśmy tablet doskonały – EEE Pad Transformer Prime – który zapewni użytkownikom magiczne, bezkompromisowe wrażenia z użytkowania.”

- Jerry Shen, prezes firmy ASUS

Czołowi twórcy gier

  • „Cztery rdzenie procesora Tegra 3 sprawiają, że Shadowgun wygląda najładniej i jest najpłynniejszy na urządzeniach wyposażonych w ten układ. Gracze z pewnością pokochają czterordzeniową wersję Shadowgun – gra zawiera fizykę postaci (ragdoll), efekty symulacji wody porównywalne z konsolowymi, system cząstek, ulepszone cieniowanie, dynamiczne tekstury oraz szereg innych efektów.”

– Marek Rabas, prezes firmy Madfinger Games

 

  • Riptide GP wyznaczyła nowe standardy jakości dla gier na przenośne urządzenia z systemem Androidem. Wydajność, którą daje nam procesor Tegra 3, pozwoliła na dodanie zestawu nowych, ekskluzywnych efektów; m.in. usprawniliśmy wygląd wody, efekty jej rozproszenia i dodaliśmy rozmycie obrazu podczas ruchu (motion blur), które całkowicie odmieniają grę.”

- Matt Small, dyrektor kreatywny w firmie Vector Unit

 

  • „Firma NVIDIA sprawia, że niemożliwe staje się możliwym. Obecnie pracujemy nad zoptymalizowaną pod procesor Tegra 3 grą zatytułowaną DaVinci THD, cechującą się niesamowitymi efektami grafiki 3D i intuicyjnym interfejsem dotykowym. Wykorzystujemy funkcje wielowątkowości procesora Tegra 3 i skalujemy program na wszystkie cztery rdzenie procesora centralnego, dzięki czemu osiągnęliśmy jakość i wydajność bliskie grom konsolowym. W wyniku tych zabiegów DaVinci THD będzie bardziej realistycznym, interaktywnym i wymagającym tytułem w porównaniu z naszymi dotychczasowymi grami.”

- Kijong Kang, wiceprezes i producent wykonawczy firmy Bridea Corporation

 

  • „Połączenie silnika BitSquid i czterordzeniowej architektury procesora Tegra 3 umożliwia tworzenie gier o niespotykanej dotąd jakości. Gracze wkrótce przekonają się, jak dobre mogą być gry następnej generacji, gdy tylko zagrają w nasz następny tytuł, Hamilton’s Great Adventure THD.”

- Martin Wahlund, prezes firmy Fatshark

 

  • „Procesor Tegra 3 firmy NVIDIA przełamuje tradycyjne bariery, które do tej pory utrudniały zapewnienie wysokiej jakości tytułów dla urządzeń mobilnych. Nowy układ zapewnia wyjątkową wydajność w tabletach i smartfonach, dzięki której deweloperzy tacy jak Zen Studio mogą tworzyć gry konsolowej jakości, którymi można cieszyć się w dowolnym miejscu i dowolnym momencie. Cztery rdzenie pozwalają na osiągnięcie niesamowitych efektów graficznych i fizycznych w grze Zen Pinball THD, dzięki którym możemy zapewnić niedoścignioną jakość rozgrywki. Tytuł będzie dostępny tylko dla urządzeń wyposażonych w procesor Tegra 3.”

- Mel Kirk, wiceprezes ds. marketingu i public relations w firmie Zen Studios

 

  • „Układy czterordzeniowe to nowa jakość dla świata gier na urządzenia przenośne. Dzięki procesorom Tegra 3 możemy wygenerować jeszcze więcej grafiki i płynniejszych animacji w grze Bladeslinger THD – jednocześnie zużywając mniej energii. W ten sposób gracze będą mogli grać w nasz tytuł przez cały dzień.”

- Sam Williams, dyrektor generalny w firmie Luma Arcade

 

  • „Procesor Tegra 3 pozwala na tworzenie bardziej złożonych środowisk gier na platformach mobilnych. Gracze będą zachwyceni efektami graficznymi i realistyczną fizyką w grach przeznaczonych na układy czterordzeniowe, takich jak Soulcraft THD.”

- Karsten Wysk, prezes firmy Mobile Bits

 

  • „Podczas tworzenia gry Big Top THD przekonaliśmy się, że wydajność architektury czterordzeniowej procesora Tegra 3 nie ma sobie równych. Dwunastordzeniowy procesor graficzny w układzie Tegra 3 zapewnia doskonałe wrażenia w grach, umożliwiając wyświetlanie cieni wysokiej jakości i efektów rozprysków wody, jednocześnie zużywając przy tym mniej energii od innych układów w urządzeniach mobilnych.”

- Robert Troughton, prezes firmy Pitbull Studio Ltd.

 

  • „Cztery rdzenie procesora Tegra 3 umożliwiają osiągnięcie najlepszej wydajności w naszym silniku inteligentnego teksturowania Substance. Dzięki technikom przetwarzania równoległego opartego na procesorach centralnych i graficznych, programiści gier na urządzenia mobilne mogą wdrożyć w swoich tytułach niespotykane efekty graficzne i tekstury, tworząc wyjątkowo atrakcyjne tytuły.”

- Sébastien Deguy, prezes i założyciel firmy Allegorithmic

 

  • „Połączenie czterordzeniowego procesora Tegra 3 i dwunastordzeniowego procesora graficznego sprawia, że deweloperzy mogą przenosić gry z platform PC i konsol za pomocą silnika BitSquid Tech, osiągając równie doskonałe wrażenia na dowolnym urządzeniu przenośnym. W ten sposób gra zawsze będzie płynna, a rozgrywka będzie toczyć się identycznie – niezależnie od tego, czy grasz na zbudowanym od podstaw komputerze PC entuzjasty gier, czy też na telefonie lub tablecie z układem Tegra.”

- Tobias Persson, współzałożyciel i architekt technologii renderowania w firmie BitSquid Tech

 

  • „Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością stworzenia dla układów Tegra 3 najlepszej wersji gry Siegecraft. Potężna wydajność graficzna i cztery rdzenie umożliwiły nam podkręcenie tej wersji do maksimum. Gracze zobaczą w niej dużo więcej efektów fizycznych i jednostek – takiego Siegecraft jeszcze nie widzieliście!”

- Benjamin Lee, dyrektor zarządzający firmy Blowfish Studios

 

  • „Dzięki fantastycznej wydajności procesora graficznego układu Tegra 3, w grze Zombie Driver THD mogliśmy wykorzystać tekstury z wersji dla komputera PC. Wyjątkowa wydajność czterordzeniowego procesora sprawia, że gry na platformę Tegra można tworzyć równocześnie z wersjami na inne wysokowydajne platformy.”

- Pawel Lekki, dyrektor operacyjny w firmie Exor Studios

 

  • „Technologia czterordzeniowa zmieniła nasze podejście do tworzenia gier mobilnych. Procesor Tegra 3 pozwolił na stworzenie Jett Tailfin Racers THD – gry przeznaczonej dla ośmiu osób z teksturami w wysokiej, niespotykanej dotychczas na urządzeń mobilnych rozdzielczości, a także efektami zanurzenia pod wodą i cieniowaniem anizotropowym.”

- Manny Granillo, prezes firmy Hoplite Research

 

  • „Tegra 3 znacząco zwiększy jakość gier dla urządzeń przenośnych. Procesor graficzny wbudowany w ten układ pozwala na korzystanie z tekstur w wyższej rozdzielczości i dużo lepszych efektów graficznych. Cztery rdzenie pracujące w tym procesorze sprawiają, że rozgrywka w grze Eurphoria jest płynniejsza, bardziej interaktywna, a także cechuje się jakością zbliżoną do gry konsolowej.”

- Keiichi Yano, współzałożyciel i wiceprezes ds. rozwoju w firmie iNiS

 

  • „Wpływ czterordzeniowej architektury procesora Tegra 3 na świat gier dla urządzeń przenośnych jest wręcz niewiarygodny. Gra Combat Arms: Zombies THD wygląda dobrze już na tablecie, ale po podłączeniu urządzenia do telewizora HD i wzięciu do ręki kontrolera do gier, wrażenia z rozgrywki stają się tysiąckrotnie lepsze.”

- Albert Rim, prezes firmy Nexon Mobile Corporation

 

  • „Dzięki procesorowi Tegra 3 firma NVIDIA ponownie wyznacza nowe horyzonty technologiczne w platformach bezprzewodowych. Z niecierpliwością czekamy na wyniki pracy tysięcy deweloperów pracujących z silnikiem Unity, którzy teraz będą mogli tworzyć interaktywne materiały 3D z wykorzystaniem dodatkowej mocy technologii czterordzeniowej.”

- Tony Garcia, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w firmie Unity Technologies

 

  • „Tegra 3 jest odpowiednikiem konsoli do gier. Jesteśmy pewni, że urządzenia wyposażone w ten układ będą odgrywać znaczącą rolę w rozwoju gier następnej generacji. Obecnie prowadzimy prace nad optymalizacją naszego wieloplatformowego silnika Chidori, wprowadzając w nim pełną obsługę układu Tegra 3.  Aby obsłużyć wielordzeniowy silnik procesora Tegra 3, zoptymalizowaliśmy narzędzie do tworzenia efektów 3D. Dostosowaliśmy również naszą bibliotekę wysokiej jakości shaderów, nazwaną Aoi, która pozwala na tworzenie wyjątkowo pięknych obrazów.”

- Katsunori Yamaji, prezes i producent wykonawczy w firmie Premium Agency Inc.

 

  • „Ponieważ nasze oprogramowanie do tworzenia aplikacji dla wielu platform wykorzystuje moc dwunastordzeniowego procesora graficznego układu Tegra, deweloperzy gier mogą z łatwością przenosić swoje tytuły na platformę Tegra 3 i osiągnąć jakość grafiki dorównującą konsolom. Czterordzeniowa architektura układu Tegra 3 wraz technologią silnika Orochi, zoptymalizowanego pod kątem procesorów wielordzeniowych, pomoże w rozwoju gier na czterordzeniowe urządzenie mobilne.”

- Takehiko Terada, prezes i przewodniczący firmy Silicon Studio Corporation

 

  • „Jesteśmy bardzo podekscytowani potencjałem drzemiącym w czterordzeniowym procesorze głównym i dwunastordzeniowym procesorze graficznym układu Tegra 3. Ich moc pozwoli na wprowadzenie tytułów w konsolowej jakości na urządzenia mobilne. Sami również pracujemy nad niesamowitym tytułem przeznaczonym na platformę Tegra. W ciągu następnych kilku miesięcy ogłosimy nową, świetną grę zoptymalizowaną dla procesorów Tegra 3.”

- Richie Casper, dyrektor kreatywny w firmie Acquire Corp.

 

  • „Architektura procesora graficznego stworzonego przez firmę NVIDIA pozwala na osiągnięcie najlepszych możliwych wrażeń z rozgrywki. Tytuły tworzone na ten układ cechują się jakością bliskiej konsolowej. Nasza demonstracyjna wersja gry Lost Planet 2 jasno to ilustruje – czterordzeniowa moc procesora Tegra 3 umożliwia wyświetlenie wyjątkowo realistycznych, wyraźnych efektów graficznych z wysoką płynnością. Dzięki temu możemy osiągnąć nową jakość realizmu w smartfonach i tabletach.”

- Jun Takeuchi, zastępca szefa gier konsumenckich w firmie Capcom

 

  • „Układ Tegra 3 jest wielkim krokiem naprzód w wydajności urządzeń mobilnych. Dzięki czterordzeniowej architekturze tego procesora mogliśmy usprawnić wszystkie efekty w grze Sprinkle, a także wprowadziliśmy nowy poziom symulacji dymu.”

- Dennis Gustafsson, współzałożyciel firmy Mediocre

 

  • „Możliwości procesora Tegra 3 rozłożyły nas na łopatki. Połączenie czterech rdzeni i wyjątkowej wydajności graficznej umożliwi nam stworzenie świetnych gier dla platformy Tegra, które pojawią się w przyszłym roku.”

- Carlo Perconti, prezes firmy HyperDevBox

Czołowi partnerzy technologiczni

  • Flash-based apps packaged with AIR allow content creators to deliver premium gaming and video experiences, while HTML5 apps built with PhoneGap enable fantastic, general-purpose mobile apps. We continue our close partnership with NVIDIA to ensure that these visually rich, highly-interactive apps can significantly benefit from Tegra 3′s enhanced CPU and GPU horsepower.
  • „Aplikacje bazujące na technologii Flash w środowisku AIR pozwalają twórcom oprogramowania dostarczać najwyższą wydajność w grach i filmach wideo, a za pomocą języka HTML5 w środowisku PhoneGap można tworzyć fantastyczne aplikacje mobilne ogólnego zastosowania. Kontynuujemy naszą bliską współpracę z firmą NVIDIA w celu zapewnienia, że te bogate wizualnie, wysoko interaktywne aplikacje mogły znacząco korzystać z wydajności procesorów Tegra 3 i mocy GPU.”

- Jennifer Carr, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie Adobe

 

  • „Od pewnego czasu pracujemy nad aplikacjami multimedialnymi dla układu Tegra 3. Moc czterech rdzeni pozwoli na stworzenie nowych aplikacji i zastosowań, które z pewnością spodobają się konsumentom.”

- George Tang, dyrektor generalny i wiceprezes grupy ds. materiałów wideo i rozrywki w firmie ArcSoft

 

  • „Czterordzeniowa wydajność procesora Tegra 3 zapewnia ogromne korzyści w aplikacjach do obróbki zdjęć i rzeczywistości rozszerzonej. Nasza aplikacja Photaf Panorama Pro jest szybsza o ponad 40%, a Face Costume pracuje o 60% szybciej względem porównywalnych procesorów dwurdzeniowych. Procesory czterordzeniowe otwierają nowe możliwości rozwoju aplikacji, szczególnie w obszarze grafiki komputerowej.”

- Oren Bengigi, prezes firmy Bengigi Studio

 

  • „Tegra 3 zapewnia wydajność pozwalającą na tworzenie świetnych efektów edytowania materiału wideo, kamer wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną i innych wymagających aplikacji. Dzięki układowi Tegra 3 możemy składać dwa strumienie wideo w rozdzielczości 1080p wraz z efektami graficznymi, a także wyświetlać ich pogląd w czasie rzeczywistym na urządzeniu mobilnym! To niesamowite osiągnięcie.”

- Alice H. Chang, prezes firmy Cyberlink

 

  • „Jeśli chcemy osiągnąć spójność i realizm rzeczywistości rozszerzonej, wszystkie elementy urządzenia mobilnego powinny doskonale ze sobą współpracować. Oprogramowanie rzeczywistości rozszerzonej firmy Metaio umożliwia dostęp do cyfrowych informacji w bardziej naturalny sposób, wykorzystując do tego celu moc zoptymalizowanych urządzeń mobilnych. Tegra 3 zapewnia wielordzeniową wydajność, niezbędną w procesach zaawansowanego przetwarzania obrazu, a także zawiera procesor graficzny o znacznie większej wydajności. Praca ze stosem programowym układów Tegra pozwoli nam wykorzystać wszystkie możliwości tego procesora, dzięki czemu stworzymy lepszy Świat Rozszerzony.”

- Dr. Thomas Alt, prezes firmy metaio

 

  • „Połączenie wydajności odtwarzania materiału wideo procesora Tegra 3 i wydłużony czas pracy na baterii zapewni fantastyczne wrażenia wszystkim użytkownikom serwisu Netflix oglądającym filmy i seriale na urządzeniach z systemem Android.”

- Bill Holmes, wiceprezes ds. rozwoju działalności w firmie Netflix

 

  • „Tegra 3 oferuje wydajność, która umożliwia nam zaoferowanie na urządzenia mobilne aplikacji do edytowania zdjęć w wysokiej jakości, takich jak Snapseed firmy Nik Software.”

- Michael Slater, przewodniczący i prezes firmy Nik Software

 

  • „Dzięki współpracy z firmą NVIDIA jesteśmy w stanie wprowadzić zaawansowane możliwości obsługi wielodotykowej i obsługi rysików na rynek tabletów, tym samym zapewniając użytkownikom systemu Android lepsze wrażenia i wyższą jakość obsługi urządzenia, a także rozszerzając format tabletu z podstawowego urządzenia do konsumpcji mediów do bardziej osobistego, kreatywnego urządzenia. Moc obliczeniowa, jaką zapewniają dodatkowe rdzenie układu Tegra 3, umożliwia wykorzystanie cykli procesora do obsługi procesów interfejsu użytkownika, dzięki czemu będziemy mogli dostarczyć usprawnione rozwiązania obsługi piór elektronicznych do zastosowań artystycznych, firmowych i edukacyjnych.”

- Amichai Ben David, prezes firmy N-Trig

 

  • „Rynek tabletów i urządzeń mobilnych bardzo szybko rośnie, a aplikacje produkcyjne są jednym z motorów rozwoju. Jako producent najpopularniejszego oprogramowania biurowego dla urządzeń mobilnych, jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z firmą NVIDIA, ponieważ owocuje ona szansą wykorzystania rozszerzonych możliwości czterordzeniowego układu Tegra 3, dzięki któremu wprowadzimy dalsze innowacje na tym rynku.”

- David Halpin, wiceprezes ds. technicznych w firmie Quickoffice

 

  • „Splashtop i Tegra 3 oferują użytkownikom niedoścignione wrażenia obsługi wielu urządzeń. Splashtop umożliwia współdzielenie materiałów między smartfonami, tabletami i telewizorami, a dzięki czterordzeniowej mocy układu Tegra 3, nasza aplikacja może obsługiwać sygnał z prędkością 30 klatek na sekundę z wyjątkowo niewielkim opóźnieniem – to idealne rozwiązanie dla gier i multimediów!”

- Mark Lee, prezes i współzałożyciel firmy Splashtop

 

  • „Język WebGL zyskuje coraz większą popularność w laptopach, netbookach i komputerach biurkowych obsługujących HTML5. Firma NVIDIA pomaga wprowadzić system WebGL w systemie Android. Układ Tegra 3 osiąga wyjątkowo wysoką wydajność – cztery rdzenie zapewniają moc niezbędną do pracy z pełnym stosem przeglądarki i interaktywną grafiką 3D.”

- Ken Russell, przewodniczący grupy roboczej WebGL

 

  • „Układ Tegra już teraz stanowi najszybszą platformę do przeglądania czasopism w systemie Android. Czterordzeniowa moc procesora Tegra 3 jeszcze bardziej zwiększy i usprawni możliwości przeglądania, pobierania i czytania materiałów.”

- Vandan Parikh, dyrektor ds. technologii odczytu i urządzeń mobilnych w firmie Zinio

 

Przydatne linki:

http://www.nvidia.com/object/tegra-superchip.html

http://www.tegrazone.com/

http://developer.nvidia.com/tegra

http://www.nvidia.com/object/tegra-asus.html

 

Fillmy na kanale YouTube:

 

Producenci gier na temat czterordzeniowych wersji ich tytułów dla Tegra 3!

http://www.youtube.com/watch?v=2U2r3yKg0Ng

 

NVIDIA Tegra 3: Glowball Part 2

http://youtu.be/C30ShWQm5pI

 

NVIDIA Tegra 3: Piąty rdzeń towarzyszący

http://youtu.be/R1qKdBX4-jc

 

NVIDIA Tegra 3: Porównanie z konkurencją

http://youtu.be/9gl-UGVhmAA

Dodaj komentarz