LogowanieZarejestruj się
News

Kupujemy coraz większe telewizory

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv-vod-tvp-pl-1

Dane iSupply są bardzo wymowne. Okazuje się, że konsumenci kupują coraz większe odbiorniki. Do tej pory większość sprzedaży generowały telewizory poniżej 40 cali, z czego duża cześć przypadała na najpopularniejsze modele 32″. W 2011 zaobserwowano większą sprzedaż odbiorników o dużych przekątnych. W zeszłym roku 50 calowe ekrany notowały 20.2% udziały na rynku, w br jest to już niemal 23% z tendencją wzrostową. Specjaliści tłumaczą taki stan rzeczy przede wszystkim obniżeniem się cen, taniejącą technologią – dzisiaj coraz więcej ludzi może sobie pozwolić na zakup ekranu 50-60″, wydając na niego relatywnie niewielkie pieniądze. Można powiedzieć, że dzisiejsze 50″ to wczorajsze 42″. Niższe ceny powodują, że zainteresowanie dużymi telewizorami wyraźnie rośnie. Do tego dochodzi powolna adaptacja 3DTV, gdzie zazwyczaj mamy do czynienia z TV o dużych przekątnych. Z drugiej strony spadły udziały odbiorników <40″, co ciekawe spadła także sprzedaż modeli od 40 do 49 cali z 41 do 39.5 procent. Wielu specjalistów rynkowych określa górną granicę na ok. 60-65 cali… większe odbiorniki wymagają odpowiednio dużego pomieszczenia, znacznie większego niż typowe salony w mieszkaniach, a nawet domach. W przypadku rozdzielczości UHDTV (2K oraz 4K) konieczna będzie naprawdę duża przekątna, co może stanowić pewien problem odnośnie adaptacji kolejnego standardu na rynku.

Dodaj komentarz