Płatne aplikacje, kontent premium… internetowe platformy smart TV (telewizory podłączone do globalnej sieci), jak widać, ewoluują w kierunku alternatywy dla nośników oraz tradycyjnej telewizji. Rośnie liczba różnorodnych aplikacji, cześć z nowych programów, usług pozwala na dostęp do płatnych treści. Dodatkowo wprowadzenie systemu odpłatności za aplikacje ma zadziałać stymulująco na developerów, którzy będą mogli zarobić na siebie nie tylko dzięki reklamom, ale także bezpośrednim wpłatom użytkowników odbiorników smart TV. Samsung Smart TV SDK 3.0 zawiera moduł pozwalający na szybkie i bezproblemowe zakupy, wszystko za pomocą telewizyjnego pilota. Dodatkowo oprogramowanie pozwala na korzystanie z licznych urządzeń peryferyjnych, takich jak klawiatury czy myszki komputerowe ułatwiając korzystanie z nowych możliwości platformy.
O Samsungu pisze się w kontekście ścisłej współpracy z Google (Google TV), ale warto nadmienić że Smart TV to autorskie rozwiązanie firmy, które jest ściśle powiązane z własnym, mobilnym systemem Bada. To właśnie programiści piszący na telefony z tym systemem najczęściej są twórcami aplikacji dla samsungowych telewizorów. Koreańczykom udało się (mimo morderczej konkurencji… iOS, Android) zbudować całkiem solidne zaplecze developerów piszących aplikacje dla Bada OS. W sumie firma może się pochwalić 26 000 programistów ze 140 państw, którzy opracowują oprogramowanie dla mobilnej platformy Samsunga. Dzięki takiemu kapitałowi, Samsung może z optymizmem patrzyć w przyszłość swojego Smart TV – na pewno nie zabraknie pomysłów jak uatrakcyjnić ten produkt, będzie to zapewne jedna z wiodących platform internetowo-telewizyjnych, dostępnych na rynku.