LogowanieZarejestruj się
News

Światowe hity, ambitne polskie i europejskie kino w aplikacji Andrino Play na Samsung Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
screen1

Dzięki aplikacji Andrino Play, użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV z serii E oraz F mają teraz jeszcze większy dostęp do bezpłatnych filmów w usłudze wideo na żądanie (VoD). Oferta zawiera zarówno światowe hity, jak i nagradzane na festiwalach ambitne polskie i europejskie kino, a także ciekawy wybór filmów dla dzieci. Aplikacja oferuje aktualnie ponad 500 filmów i będzie na bieżąco uzupełniana o nowe tytuły. Dzięki tak bogatej ofercie każdy widz znajdzie odpowiadające mu tytuły.

Interfejs aplikacji jest podzielony na zakładki: Animacja, Biograficzny, Bollywood, Deserek.tv, Dokument, Dramat, Familijny, Fantasy, Historyczny, Horror, Instruktażowy, Komedia, Melodramat, Muzyczny, Obyczajowy, Przygodowy, Sensacyjny, Thriller i Wojenny. Dzięki temu użytkownicy Samsung Smart TV szybko znajdą interesujące ich pozycje. Panel użytkownika umożliwia też łatwe sortowanie, wyszukiwanie i tworzenie własnych list ulubionych filmów. Ponadto, funkcja zapisu ostatniej sekwencji, zapewnia możliwość łatwego powrotu do momentu, na którym przerwano oglądanie ostatniego filmu. Oferta aplikacji to obecnie m.in. Oscarowe produkcje z ostatnich lat, bezpłatnie dostępne w Andrino, jak np.: „Zatoka Delfinów” (Oscar 2010), „Pożegnania” (Oscar 2009), „Cichy Chaos” (Oscar 2009) czy słynne „Milczenie Lorny” braci Dardene (3 Oscary 2009).

Kolejny dystrybutor wideo zapowiada materiały 4K

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
4k-streaming

Tym razem chodzi o popularny Netflix, który ma zamiar wprowadzić do oferty filmy w rozdzielczości 4K już za dwa lata. To kolejna zapowiedź, po obietnicach Sony (start własnego serwisu VOD) oraz pracach podejmowanych przez Discovery Channel, mających na celu zbudowanie dużej biblioteki nagrań w rozdz. >1080p. Wygląda na to, że 4K przyjmie się szybciej niż się nam wszystkim do tej pory wydawało. Cieszy zapowiedź wprowadzenia materiałów, bo to właśnie brak treści jest największym hamulcowym odnośnie popularyzacji nowego standardu wizyjnego. Warto zauważyć, że obecnie mówi się o super wysokiej rozdz. w kontekście streamingu. To właśnie taki sposób dystrybucji ma być głównym sposobem dostarczania tego typu materiałów do konsumenta. Mimo prac nad nową specyfikacją fizycznego nośnika (Blu-ray), wiele wskazuje na to, że faktycznie mamy do czynienia z powolnym odchodzeniem branży od tradycyjnych form dystrybucji na rzecz internetowej sprzedaży treści (ciekawe czy przyjmie się jako standardowy model abonamentowy, popularny w przypadku muzyki). Nam pozostaje tylko czekać na premierę serwisu w Polsce.

Najnowsze smartTV od Panasonica

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
panasonic_tx_p50st60

Japończycy wprowadzają na nasz rodzimy rynek najnowszą generację inteligentnych odbiorników. Telewizory  LED/LCD Smart VIERA z serii ET60 i E6 łączą największe zalety tradycyjnej telewizji i oferty internetowej w postaci serwisów społecznościowych i aplikacji, zapewniając użytkownikom szybki i łatwy dostęp do wszystkich ulubionych treści. Modele z tych serii, dzięki funkcji my Home Screen, umożliwiają łatwe dostosowywanie ekranu głównego do własnych upodobań i umieszczanie na nim do jedenastu ulubionych aplikacji i usług. Dodatkowo charakteryzują się wydajnym wyświetlaniem płynnego obrazu i szerokimi kątami widzenia. Dzięki rozwojowi platformy, już dzisiaj, użytkownik może wybierać z wielu atrakcyjnych możliwości – od filmów, poprzez muzykę, gry, komunikację oraz informacje… wszystko to w ramach smartTV oferowanego przez Panasonica. Poniżej omówienie poszczególnych serii najnowszych odbiorników, które firma wprowadza właśnie na nasz rynek…

» Czytaj dalej

LG znalazło niszę? MT93 Personal Smart TV dla studenta, do hotelu…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
SmartHome_personal_TV

Nowoczesne, z dostępem do Internetu, a przy tym tanie i – co ważne – o małej przekątnej ekranu (poniżej 30″)… takich smartTV na rynku praktycznie nie ma. A jest na nie rynek i to spory rynek… uczelnie, kampusy, studenci, instytucje (tam gdzie nie trzeba montować wielkich ekranów), hotele (te o średnim standardzie usług) i wiele, wiele innych miejsc, gdzie tytułowy model świetnie się sprawdzi. To może być hit. Coś z pogranicza odbiorników telewizyjnych i monitorów, do tego tanie niebawem pojawi się w Europie. Parametry? Ekran 27” IPS, ostatnia wersja platform smartTV, wyświetlanie 3D, pilot Magic Remote, a nawet możliwość współdzielenia obrazu dzięki WiDi. MT93 trafi do sklepów pod koniec bieżącego miesiąca.

» Czytaj dalej

Sony PlayStation 4 obsłuży wideo 4K, ale…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Sony UHDTV 84 cale

Taka przyjemność będzie wymagała każdorazowego pobierania ok. 100GB danych, bo Sony tak właśnie to sobie wyobraża. Firma chce otworzyć pierwszy serwis z takimi materiałami (4K), z którego użytkownicy nowej konsoli będą mogli pobierać wideo. Problem w tym, że nawet w sytuacji, gdy ktoś dysponuje łączem bez limitu pobierania danych (który jest coraz częstszym zjawiskiem!), to i tak możliwości przesyłowe mogą okazać się niewystarczające by obsłużyć taki transfer. Oczywiście nie ma tutaj mowy o strumieniowaniu, a o pobieraniu filmów na dysk. To właśnie ściąganie z serwisu ma być podstawowym sposobem korzystania z takich treści, przedstawiciel Sony powątpiewa w szybki progres odnośnie wprowadzenia dysków Blu-ray z wideo 4K. Na pewno nie nastąpi to w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, a przypomnijmy, Sony chce ruszyć z usługą jeszcze w tym roku (z pewnością skoreluje start z premierą PS 4).

Aplikacje dla SmartTV? Niewypał. Streaming? Streaming bardzo chętnie…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Badania jakie przeprowadzono ostatnio nie pozostawiają żadnych wątpliwości – rynek aplikacyjny dla SmartTV właściwie mógłby nie istnieć. Aplikacje są omijane szerokim łukiem przez użytkowników, nawet jeżeli coś „zainstalują” w telewizorze to i tak z tego nie korzystają. W ogóle nie korzystają. Dlatego też patrząc na developerów widać śladowe zainteresowanie tworzeniem oprogramowania dla SmartTV. Niewątpliwie do takiego stanu rzeczy przyczyniło się rozdrobnienie, niekompatybilność funkcjonujących obecnie na rynku rozwiązań. Twórcy oprogramowania zdają sobie sprawę, że w przypadku telewizorów są marne szanse na zwrócenie nakładów, nie mówiąc już o zyskach.

Inaczej sprawa się ma ze strumieniowaniem. Serwisy VOD, aplikacje wideo (muzyczne raczej nie – kto by tam słuchał na ekranie HDTV audio?) są całkiem popularne, zdobywają coraz więcej klientów. Niewątpliwa wygoda, atrakcyjna oferta (w ramach płatnych serwisów) cieszą się rosnącym zainteresowaniem. To de facto jedyna rzecz, która „sprzedaje się” w ramach SmartTV. W sumie trudno się dziwić, że tak to wygląda – od aplikacji, Internetu, komunikacji jest tablet, nie HDTV. Większość osób posiada już takie urządzenie i często stanowi ono alternatywę dla telewizora. Odbiornik TV jest postrzegany jako urządzenie do oglądania, a nie instalowania, przeglądania, czatowania etc. Być może nowe telewizory z dopracowanymi funkcjami doprowadzą do jakiegoś przełomu, ale szanse na to są niewielkie. W sumie pomysłem, który może chwycić są gamingowe serwisy streamingowe w rodzaju OnLive, jednak dopiero masowe wprowadzenie tego typu funkcjonalności mogłoby stanowić nową jakość (w tym przypadku przede wszystkich chodzi o rozrywkę online).

Nintendo WiiU: rewolucyjna usługa TVii niebawem na rynku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
logo-580x297

Czym jest TVii? Według mnie tym, czym powinno być SmartTV. Co prawda w obecnym wariancie jest to wyraźnie amerykocentryczna usługa, dla Europejczyka w dużej mierze kompletnie bezużyteczna, ale… pewnie ta sytuacja długo się nie utrzyma i w innych lokalizacjach będzie można korzystać z możliwości jakie oferuje TVii. Na czym polega rewolucja? W skrócie, na umiejętnym połączeniu treści serwowanych przez nadawców tradycyjnej TV z IPTV oraz serwisami VOD. Niby nic nadzwyczajnego, ale jak popatrzymy w jaki sposób Nintendo podeszło do tematu, to zauważymy że właśnie taki, prosty (bardzo) w obsłudze, scentralizowany (nowy kontroler konsoli z dużym ekranem dotykowym pełni funkcję głównego sterownika) pozwala w końcu na faktyczną realizację idei inteligentnego odbiornika TV, który przeistacza się w prawdziwe centrum rozrywki, multimedialnego huba. I tak, jak w przypadku konkurencji słyszeliśmy o podobnych sprawach od dawna, tak zawsze pozostawało wrażenie dużego niedosyty – co tu dużo mówić, to o czym mówili marketingowcy było zwyczajnie na wyrost. W przypadku TVii jest wg. mnie inaczej. Całość koncentruje się na profilach (mamy więc przeniesienie społecznościowego modelu, co moim zdaniem idealnie pasuje do obecnych czasów), na indywidualizacji ustawień (wspomniane profile, Mii, ulubione) z jednoczesnym współdzieleniem treści – a tych jest bardzo wiele… mamy ogromne zbiory multimedialne (Netflix, Hulu Plus, Amazon Instat) Video na wyciągnięcie ręki, mamy wszelkie udogodnienia związane z EPG/PVR (integracja z set-top-boksem TiVo DVR), mamy wreszcie serwisy sieciowe oraz interaktywne kanały tematyczne (IPTV). Wszystko to obsługiwane z GamePada, w ramach bardzo prostego w obsłudze interfejsu. Dodajmy opcję kontroli naszego sprzętu AV za pośrednictwem ww. kontrolera WiiU i właściwie spójny, rozbudowany a jednocześnie banalnie łatwy w użytkowaniu system SmartTV gotowy.

Naprawdę jestem pod wrażeniem tego, co się udało Japończykom z Nintendo osiągnąć. Pozostaje czekać na rozwój tej obiecującej platformy, przede wszystkim na wprowadzenie lokalnych wariantów (niestety, to już taka przypadłość rynku nadawców TV, gdzie linie graniczne wyznaczają wysokie mury, czytaj:  licencje, ograniczenia… koszmar. Na marginesie, Steve Jobs mówił w kontekście biznesu telewizyjnego, że jest to jeden z najtrudniejszych tematów z jakim przyszło mu się zmierzyć, planując strategię Apple dotyczącą tego rynku. Czy jest na widnokręgu jakaś konkurencja? Patrząc na to co robi Microsoft oraz Sony, przynajmniej na razie Nintendo takiej konkurencji nie ma (producenci RTV ze swoimi SmartTV, obawiam się, że chyba nigdy nie stworzą czegoś na kształt TVii). Sony koncentruje się na sprzedaży treści cyfrowych (marzy im się iTunes w ramach PSN), MS natomiast rozwija swoje Live głównie w kontekście budowy ekosystemu z systemami operacyjnymi najnowszej generacji oraz hardwarem (tablety, smartfony oraz to co wyewoluuje z PC). Telewizja nie jest na razie w kręgu zainteresowań (mam tu na myśli telewizję, nie serwisy sieciowe, VOD – to akurat jest ważną częścią Live). Z naszego, europejskiego podwórka, pewne nadzieje na realizację idei SmartTV daje UPC ze swoją platformą Horizon. Jeżeli będzie to docelowo to, co myślę to taki produkt ma szansę stać się referencyjnym rozwiązaniem na rynku. A gdyby tak jeszcze Nintendo dogadało się z Holendrami i stworzyło (jak z TiVo) hybrydę obsługiwaną za pośrednictwem WiiU/TVii to… otrzymalibyśmy coś podobnego, a może nawet dużo lepszego od Amerykanów. Poniżej materiał wideo prezentujący TVii.

» Czytaj dalej

Samsung szkoli i nagradza najlepszych deweloperów tworzących aplikacje na platformę Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
aplikacje-samsung-smart-tv-05

Firma Samsung rozbudowuje środowisko developerskie i inwestuje w rozwój programistów tworzących aplikacje na platformę Samsung Smart TV. W tym celu zorganizowała szkolenie dla firm deweloperskich oraz konkurs, w którym trzy najlepsze firmy otrzymały nagrody pieniężne o łącznej wartości 90 tysięcy złotych. Szkolenie poprowadzili eksperci warszawskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego Samsung Electronics Polska. Firmy uczestniczące w  szkoleniu, których aplikacje pozytywnie przeszły proces certyfikacji, zyskały prawo do posługiwania się do końca 2013 roku tytułem „Developer aplikacji na platformę Samsung Smart TV rekomendowany przez Samsung Electronics Polska”.

Użytkownicy urządzeń Samsung Smart TV mogą już dziś korzystać z ponad 50 aplikacji w języku polskim oraz setek globalnych, które są do pobrania ze sklepu Samsung Apps. Za tworzenie i wdrażanie zarówno lokalnych, jak i globalnych aplikacji dla urządzeń Samsung Smart TV oraz urządzeń mobilnych odpowiadają eksperci warszawskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy Samsung Electronics Polska. W marcu br. odbyło się szkolenie dla deweloperów aplikacji na platformę Samsung Smart TV, które było jednym z elementów wspierania rozwoju platformy oraz rozwoju programistów tworzących nowe, polskojęzyczne aplikacje na urządzenia Samsung. W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele 11 firm, które zainteresowane były pozyskaniem cennego know-how oraz uzyskaniem tytułu „Developer aplikacji na platformę Samsung Smart TV rekomendowany przez Samsung Electronics Polska”. Uzyskanie certyfikatu i rekomendacji Samsung pozwala firmom tworzącym aplikacje skutecznie pozyskiwać zamówienia od klientów zainteresowanych publikacją swoich treści na platformie Samsung Smart TV.

» Czytaj dalej

Większy wybór aplikacji VIERA Connect i nowy kanał dla dzieci

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
CES Panasonic Connect

Firma Panasonic wprowadza nową kategorię dla dzieci na platformach VIERA Connect i Market, a także wiele nowych aplikacji i udoskonaleń. Kategoria Kids (Dzieci) zawiera trzy nowe aplikacje: Toon Goggles — Cartoons for Kids z tysiącami kreskówek w 100% bezpiecznych dla dzieci, Let’s Play with Numbers — aplikację edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym— oraz Match the Animal, która pomaga w nauce rozpoznawania kształtów i dźwięków. Kategoria Kids będzie dalej rozszerzana, ponieważ firma Panasonic pracuje nad tym, aby telewizorami SmartVIERA mogły cieszyć się całe rodziny. Poza tym polscy użytkownicy będą mogli skorzystać z jednej z najlepszych aplikacji inteligentnego radia – TuneIn.

» Czytaj dalej

Filmy ze Strefy VOD teraz także na Samsung Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
strefa-samsung

„Sponsoring”, „W ciemności”, „O północy w Paryżu” i inne doskonałe filmy ze Strefy VOD są już dostępne także na telewizorach Samsung Smart TV. W ofercie Strefy VOD użytkownicy znajdą co miesiąc najnowsze premiery, filmy w jakości HD, a także obszerne informacje o filmach, zwiastuny i galerie, możliwość oceny filmów i zapamiętywania ulubionych tytułów.  Dotychczas ze Strefy VOD mogli korzystać tylko użytkownicy komputerów. Obecnie bogata oferta filmowa będzie także dostępna dla posiadaczy telewizorów Samsung Smart TV oraz kin domowych i odtwarzaczy Blu-Ray z interfejsem Smart Hub.

Katalog Strefy VOD to najnowsze premiery, doskonałe filmy w jakości HD, a także wiele tytułów filmowych, których nie ma nigdzie indziej. Obszerne informacje o filmach, zwiastuny i galerie, możliwość oceny filmów i zapamiętywania ulubionych tytułów. Dzięki aplikacji widzowie będą mogli obejrzeć na telewizorach takie pozycje jak: Sponsoring, W ciemności, Baby są jakieś inne, O północy w Paryżu i wiele innych. Każdego miesiąca w Strefie VOD pojawiać się będzie nawet kilkanaście premier, powiększany też będzie katalog starszych tytułów filmowych. Wszystkie filmy dostępne są na żądanie, wystarczy, że użytkownik pobierze aplikację i zarejestruje konto. Płatność za filmy pobierana jest SMS-em. W ten sposób zbiera się też punkty, którymi płaci za film lub pakiet tytułów. Punkty można również doładowywać przelewem bankowym lub kartą kredytową przez stronę www.strefavod.pl i wykorzystać w aplikacji.

» Czytaj dalej