Nowa wieża ze stacją dokującą Philips DCM 5090 to idealne urządzenie dla osób ceniących oryginalny design i poszukujących czystego, realistycznego dźwięku. Zapewniają go technologie LivingSound i PureDigital. Urządzenie pozwala na równoczesne odtwarzanie i ładowanie iPoda, iPhone oraz iPada, odtwarza także płyty MP3/WMA-CD, CD i CD-RW oraz pliki MP3/WMA. To niezwykle intrygująco wyglądający mikro system, który pozwoli na odtwarzanie dobrego jakościowo dźwięku w niewielkich pomieszczeniach. Sprzęt przypomina nieco formą przetestowanego przez nas Revo K2, z tym że nie zrezygnowano w ty,m przypadku z tradycyjnego, fizycznego nośnika – płyty kompaktowej. Tak czy inaczej to kolejna wieża kompatybilna z jabłkowmi handheldami innymi słowy. Poniżemj specyfikacja DCM 5090…
Samsung Electronics Polska wprowadza do sprzedaży odtwarzacze multimediów pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Google Android. GALAXY S WiFi 3.6 i 5.0 gwarantują wysokiej jakości dźwięk i obraz, jednocześnie zapewniając dostęp do tysięcy darmowych i płatnych aplikacji. Nowe odtwarzacze multimedialne firmy Samsung są dostępne w dwóch rozmiarach – o przekątnej 3,6 i 5 cali. Oferują świetny obraz i obsługę multitouch. Z kolei znakomitą jakość dźwięku zapewnia technologia Samsung SoundAlive™, oferująca większą wyrazistość granej muzyki i głębokie niskie tony.
GALAXY S WiFi to jednak nie tylko odtwarzanie muzyki czy filmów. Dzięki systemowi operacyjnemu Google Android użytkownicy mogą niemal dowolnie modyfikować funkcje urządzenia z pomocą aplikacji dostępnych w sklepach Google Play (dawny Android Market) oraz Samsung Apps. Łączność WiFi pozwala również korzystać z internetu, a także wybranych usług mobilnych Google: Gmail™, Google Talk™ and YouTube™. Z GALAXY S WiFI można też czatować i dzwonić z pomocą komunikatorów VoIP oraz korzystać z serwisów społecznościowych, co dodatkowo ułatwi aplikacja Social Hub. Oba modele oferują 8 GB wbudowanej pamięci, którą można dodatkowo rozbudować z pomocą kart microSD. Sugerowane ceny producenta to 599 zł dla GALAXY S WiFi3.6 (YP-GS1) oraz 859 dla GALAXY S WiFi 5.0 (YP-Y70). Specyfikacja sprzętu poniżej…
Firma Atlantic Technology wprowadziła właśnie na rynek nowy, zintegrowany system audio, który składa się z nadajnika bezprzewodowego oraz odbiornika ze zintegrowanym wzmacniaczem. System działa w obrębie 100 metrów, co oznacza że może stanowić absolutnie minimalistyczny (sprzęt wielkości Apple TV) system audio pracujący w instalacji multiroom w dowolnym domu, mieszkaniu, pozwalając zasilić dźwiękiem wybraną strefę. Największą korzyścią jest brak konieczności ustawiania źródła w pobliżu bazy, odbiornika- wzmacniacza. Taki system idealnie wpisuje się w naturę dzisiejszych źródeł muzyki, takich jak komputery, tablety czy smartofny (bezprzewodowość). Warto podkreślić, że transfer dźwięku odbywa się bez kompresji, co oznacza zachowanie pierwotnej jakości materiału.
Nadajnik emituje sygnał z każdego źródła wyposażonego w wyjścia RCA lub USB, a więc także z pecetów i Maców, następnie strumień danych trafia do odbiornika z wbudowanym wzmacniaczem o mocy 2×30 W. Bezstratny, nieskompresowany przekaz odbywa się w pasmie 2,4 GHz. Częstotliwość samplingu jest standardowa, wynosi 48 kHz (jakość płty kompaktowej 16 bit / 44.1~48 kHz). Sprzęt może działać w trybie bi-ampingu. Cena kompletu wraz z pilotem - 399 dolarów. Dodatkowy odbiornik kosztuje 199 dolarów.
Takie wnioski płyną z wypowiedzi Dominika Libickiego, prezesa Cyfrowego Polsatu. Ostatnie przejęcie za 150 mln złotych ipli ma przynieść duże zmiany na rynku usług streamingowych audio-video w Polsce. Ipla jest obecnie największym graczem na tym, de facto dopiero startującym rynku w naszym kraju. To właśnie ten zespół (ipla) ma być odpowiedzialny za stworzenie nowego serwisu muzycznego, konkurenta dla takich usług jak Deezer, Spotify, MOG czy Last.fm. Ciekawe czym nas rodzima konkurencja (dla wymienionych powyżej, zagranicznych serwisów) zaskoczy?
Z całą pewnością serwis będzie korzystał z konsekwetnie rozwijanej strategii internetowej Polsatu, która opiera się na dostarczeniu całego wachlarza usług (dostęp do sieci w tech. LTE, różnorodny kontent nie tylko własny w ramach IPTV / serwisów VOD, wszelkie usługi cyfrowe w ramach jednego pakietu etc). Ipla stanowi tu jeden z kluczowych elementów i jak widać poza tym co znamy, pojawią się niebawem zupełnie nowe produkty, w dużej mierze dopiero debiutujące na naszym rynku. W przypadku streamingowego serwisu muzycznego mowa jest o początku drugiego półrocza, kiedy to planowane jest uruchomienie usługi.
Ciekawe jaki kontent znajdziemy w polsatowskim serwise? Szybki Internet mobilny jaki oferuje Polsat, umożliwia dostarczenie muzyki o lepszej jakości niż mocno skompresowane mp3, dodatkowo można zaoferować przykładowo teledyski, dodatkowe materiały multimedialne związane z muzyką (takie jak np. koncerty). Streaming na żywo wydarzeń muzycznych byłby niewątpliwie atrakcyjny, szczególnie przez wzgląd na liczne koncerty organizowane w naszym kraju, wielkie imprezy, takie jak choćby gdyński Heineken Opener.
Nie raz pisałem o okropieństwie jakie spotyka nas w dzisiejszych czasach, wtedy gdy chcemy sobie w spokoju posłuchać ulubionej muzyki. Zjawisko „loudness war” to jedna z najgorszych, obok silnej kompresji, plag jakie dotknęła fonografię w ostatnich latach. Muzyka zamiast brzmieć, zaczęła „walić po uszach”, być całkowicie wyzuta z całego piękna różnorodności wybrzmień, smaczków, detali… wystarczyło nagrać coś bardzo głośno, jeszcze głośniej odtworzyć, aby zrujnować to wszystko, za co tak naprawdę muzykę kochamy. Niestety wielu realizatorów dźwięku, wiele osób z branży przyczyniło się do tej katastrofy. Na szczęście dzisiaj wyraźnie coś się zmienia, do głosu dochodzi rozsądek: mamy coraz więcej bardzo dobrze nagranej muzyki w gęstych formatach, nawet stratnie skompresowane pliki są coraz lepszej jakości, unika się wspomnianego powyżej „podkręcania głośności”. Jedną z firm, które zawsze walczyła z tymi negatywnymi zjawiskami, był producent znakomitych systemów stereo, ktoś kto zawsze na pierwszym miejscu stawiał jakość brzmienia. Chodzi tutaj o brytyjskiego NADa, kogoś bardzo zasłużonego w walce o lepszą jakość muzyki. Wczorajszy dzień (16.03) był dniem dedykowanym walce z opisanym powyżej zjawiskiem.
„Dynamic Range Day” to dzień promowania muzyki zapisanej z normalną (a nie podbitą) dynamiką, innymi słowy dzień muzyki z maksymalnie ustalonym poziomem dynamiki na poziomie 8dB. W pełni popieramy tą cenną inicjatywę i liczymy, że przemysł fonograficzny, osoby odpowiedzialne za to co wychodzi ze studia, już nigdy więcej nie zmasakrują dźwięku poddając go niszczącym efektom podbicia dynamiki oraz zwiększenia kompresji. Takie postępowanie prowadzi bowiem do całkowitego zniweczenia wysiłku artystów, zamordowania ich twórczości. Nigdy więcej, zatem! (to hasło może być nawet grubo powyżej >10dB, żeby się wryło w co poniektóre głowy).
Jakiś czas temu informowaliśmy o witrynie skandynawskiej wytwórni 2L, która udostępnia kilkanaście utworów w najlepszej możliwej jakości (materiał studyjny). Okazuje się, że w Internecie można znaleźć jeszcze co najmniej jedno miejsce z takimi materiałami zarejestrowanymi w bezkompromisowej jakości. Wytwórnia Blue Coast Records oferuje muzykę klasyczną zapisaną w DXD (Stereo WAV DXD 24BIT/352,8kHz, Surround 5.1 WAV DXD 24BIT/352,8kHz) oraz DSD (Stereo DFF DSD 64 2,8224Mbit/s). Pliki można ściągnąć za pośrednictwem strony http://bluecoastrecords.com (zakładka DSD/Free DSD Downloads; wymagana rejestracja). Warto pamiętać o ograniczeniach związanych z odtwarzaniem takiego materiału – właściwie będzie to możliwe wyłączenie za pomocą komputera (odtwarzacze sieciowe audio z takim strumieniem sobie zwyczajnie nie poradzą). Właściciele zaawansowanych przetworników cyfrowo-analogowych takich jak np. Mytek Stereo192 DSD DAC będą mogli w pełni docenić zalety tak zapisanego materiału. Przypominamy link do plików wytwórni 2L: http://www.2l.no/hires/index.html.
Wprowadzenie na rynek zupełnie nowych kabli mini-jack 3.5mm oraz mini-jack – 2xRCA ma związek z gwałtownym rozwojem rynku PC Audio oraz dużą popularnością przenośnych odtwarzaczy plików cyfrowych. Wysoka jakość dźwięku z gęstych plików cyfrowych stawia zupełnie nowe wymagania dla akcesoriów PC Audio. Na wprost tym oczekiwaniom wychodzi Monkey Cable oferując mini-jack (J2J) oraz mini-jack na 2xRCA (J2P) z serii Concept oraz Clarity. W przypadkach obu tych serii zastosowano technologie znane z innych kablowych Monkey. Przewodnik z miedzi klasy 5N, dodatkowo posrebrzany w przypadku wyższej serii Clarity. Zadbano także o wysokiej klasy ekranowanie w postaci 95-procentowej miedzi OFC, co ma kluczowe znaczenie w przypadku PC Audio. Dzięki odpornej na zniszczenia osłonie z dielektryka polietylenowego producent obejmuje dożywotnią gwarancję wszystkie kable mini-jack (J2J ) oraz mini-jack na 2xRCA J2P. Aby zapewnić pełną mobilność i elastyczność Klientom kable Monkey mini-jack (J2J) oraz mini-jack na 2xRCA (J2P) serii Concept występują w długościach do 15 metrów.
Z myślą o wysokiej klasy domowych instalacjach A/V firma Monkey Cable rozszerza swoja ofertę o długie kable HDMI – do 10 i 15 metrów. Wszystkie kable spełniają standard „High Speed with Ethernet”, wcześniej znany jako HDMI 1.4a. Zarówno seria Concept jak i Clarity w pełni obsługują przesył obrazu 3D zgodny z HDMI 1.4a. Wprowadzenie dłuższych wersji kabli zbiegło się z oficjalnym przystąpieniem Monkey Cable do stowarzyszenia HDMI Licensing LCC, które ma wyłączne prawa do rozwiązań technologicznych oraz znaku towarowego HDMI. Podstawowym warunkiem przystąpienia do stowarzyszenia jest przedstawienie pełnej dokumentacji, która świadczy o całkowitej zgodności produktów z wymogami organizacji HDMI. Monkey Cable jako jedna z piętnastu firm na świecie pozytywnie przeszła testy zgodności produktów HDMI z wymogami organizacji HDMI Licensing LCC. Dotyczy to także kabli o długościach 10 oraz 15 metrów.
Ciekawą opcję oferuje najnowszy odtwarzacz CDA TEAC’a – użytkownik może rejestrować dźwięk z płyt na pamięć USB. Szkoda, że ta funkcjonalność ogranicza się wyłącznie do MP3. Firma Teac wprowadza do swojej oferty nowy odtwarzacz CD. Oprócz tradycyjnego odczytu pyty CD i zamiany sygnału do postaci analogowej z wykorzystaniem bardzo dobrego stereofonicznego przetwornika cyfrowo-analogowego Burr-Brown 1791ADBR 24-bit/192kHz, odtwarzacz CD-P650 może – dzięki portowi USB – odtworzyć muzykę z iPoda/iPhone bądź z zewnętrznej pamięci flash. Nowy TEAC jw potrafi także zarejestrować płytę CD na wpiętą do USB pamięć. Po podłączeniu do USB iPoda/iPhone następuje jego ładowanie. CD-P650 ma wymiary 435x85x285mm, a jego waga wynosi 4kg. Jest dostępny w kolorach czarnym lub srebrnym.
Nowa seria bezprzewodowych, aktywnych głośników Dynaudio Xeo składa się z dwóch modeli kompaktowego monitora Xeo 3 oraz smukłej podłogówki Xeo 5, którym towarzyszy specjalny moduł nadajnika, nazwany po prostu Xeo. W obydwu konstrukcjach zastosowano 28-mm miękkie kopułki wysokotonowe, membrany 17-cm przetworników nisko-średniotonowych wykonano w znanej technice MSP. Monitor wyposażono w jeden taki głośnik, wolnostojące Dynaudio Xeo 5 są układem dwuipółdrożnym z dwoma „17-tkami”. Nadajnik Dynaudio Xeo konwertuje sygnał wejściowy (ze źródeł analogowych) do postaci cyfrowej, wysyłając go następnie w nieskompresowanej, oryginalnej formie do kolumn. Zasięg pracy systemu określony jest na 50 metrów w pomieszczeniu. Możliwe jest podłączenie trzech źródeł sygnału, a ich wyboru oraz regulacji głośności dokonujemy za pomocą pilota. Nadajnik jest wyposażony w wejścia optyczne oraz port USB (współpraca z komputerem). Zestaw monitorów Dynaudio Xeo 3 z nadajnikiem i pilotem kosztuje 6000 zł, wolnostojące Dynaudio Xeo 5 w takiej konfiguracji 11 600 zł.
Niemiecka firma Accustic Arts zapowiedziała poszerzenie oferty o przedstawiciela coraz popularniejszych odtwarzaczy sieciowych audio. Na załączonym zdjęciu widać ekskluzywny sprzęt, wykonany z niezwykłą starannością, z zastosowaniem szlachetnych materiałów. Bardzo pięknie wygląda front z płatem aluminium wychodzącym poza obręb obudowy. Z całą pewnością nie będzie to sprzęt tani, mówimy o urządzeniu z górnej półki cenowej (high-end). Streamer będzie można podłączyć do sieci zarówno przewodowo, jak i bezprzewodowo, i odtwarzać za jego pośrednictwem pliki MP3, FLAC oraz WAV (w rozdzielczości maksymalnie 24-bit/192kHz) z komputerów PC i Mac. Urządzenie będzie kompatybilne z iPodem/iPhone/iPadem, a także pamięciami USB. Wejście cyfrowe pozwoli na wykorzystanie ES-a jako DAC-a. Producent obiecuje także obsługę trybu gapless. Sprzęt powinien pojawić się w sprzedaży pod koniec maja br.