LogowanieZarejestruj się
News

Obiecujący wyświetlacz OLED firmy Sony na SID 2011

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sonyoled

Nowy OLEDowy panel Sony niestety nie jest duży – ma 9.9 cala, co oznacza że świetnie nadaje się jako ekran dla tabletu, ale zupełnie odpada jako wyświetlacz jakiegoś nowego HDTV. Tak czy inaczej jest to panel, który oferuje bardzo wyśrubowane parametry obrazu. Po pierwsze udało się uzyskać niezwykle jednorodny, jasny obraz, o lepszej jakości niż ta oferowana w obecnych na rynku wyświetlaczach organicznych. Rozdzielczość ekranu wynosi 960 x 540 pikseli, co jest wartością wystarczającą w przypadku dotykowej płytki. Znakomity jest gamut koloru – wynosi 96% i dzięki Self-Aligned Top-Gate TFT udało się wyeliminować utratę luminacji. To właśnie ten element jest kluczową technologią, pozwalającą na łatwą adaptację w przypadku większych ekranów HD.  Do niedawna wydawało się, że OLEDem w większych rozmiarach interesują się wyłącznie Koreańczycy. Jak widać nie jest to prawda – Sony po przerwie (zakończono sprzedaż oledowych telewizorów XEL), powraca. Miejmy nadzieję, że w końcu doczekamy się względnie tanich, dużych OLEDowych HDTV (w tym, a nie w następnym dziesięcioleciu).

Przyszłość telewizorów oczami Panasonica

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
IPTV

Ciekawa wypowiedź Eisuke Tsuyuzaki, CTO Panasonica (Chief Technology Officer) zamieściło ostatnio na swoich łamach Home Cinema Choice. Oczywiście to, że Tsuyuzaki jest adwokatem 3D, Blu-ray oraz sieciowych usług w HDTV nikogo nie powinno specjalnie dziwić – to właśnie te dziedziny są dzisiaj w centrum zainteresowań firmy, w której pracuje. Ciekawe są argumenty, których użył CTO (głównie te dotyczące usług internetowych). Odnośnie 3DTV uważa on mianowicie, że nie ma już dzisiaj odwrotu od 3D. To technologia, która wyznacza obecnie kierunek oraz będzie nadawać tempo przemianom technologicznym w branży AV. Jego zdaniem trójwymiar będzie wszędzie – w telewizji, na nośniku z filmem oraz YouTube. Stanie się (staje się) nowym sposobem narracji, wzbogaconym o nowe, dotąd nieosiągalne techniki wizyjne, pozwalając twórcom i realizatorom na zdefiniowanie rozrywki na nowo.

  » Czytaj dalej

80 lat telewizora w wydaniu Loewe – tak to kiedyś wyglądało

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
1931_first_loewe_tv

Dzisiaj niemieckie Loewe kojarzy się z topowymi, high-endowymi odbiornikami o niebanalnym wyglądzie i bardzo bogatym wyposażeniu. Firma słynie z ascetycznej formy, jej odbiorniki niewątpliwe mogą być traktowane jako pełnoprawny element wystroju nowocześnie urządzonego lokum. Loewe to nie tylko teraźniejszość, to także historia, to prapoczątki telewizji, telewizora. Niemcy właśnie postanowili przypomnieć światu pierwszy TV, który pojawił się na stoisku firmowym Loewe okrągłe 80 lat temu, dokładnie w 1931 roku podczas ósmej edycji Berlin Radio Show. Wtedy to właśnie Manfred von Ardenne pokazał pierwszy elektryczny (dodajmy – nie laboratoryjny) telewizor szerokiej publiczności, zgromadzonej na berlińskiej imprezie. Był to milowy krok w rozwoju tej, raczkującej wtedy, techniki. Warto zapamiętać ten historyczny moment.

BBC HD rozpoczyna nadawanie w 1080p, Bravie z problemami

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
bbchd_sting

Od niedawna na transponderach satelitarnych pojawiły się na razie nieliczne próby nadawania obrazu w rozdzielczości 1080p. Pierwszy program tego typu głównie pokazuje „widoczki” i ciężko uznać go za przełomowy – owszem progresywne (full)HD wyświetlane jest przez odbiorniki, ale materiały nadawane w ten sposób nie są w stanie pokazać jak ważne jest (szczególnie na dużych ekranach) przejście na wizję bez przeplotu. Dlatego prawdziwym wydarzeniem jest uruchomienie opcjonalnego przesyłu BBC HD w trybie 1080p. Brytyjczycy jakoś się specjalnie tym nie chwalą (może to na razie emisja testowa?), tak czy inaczej to pierwsza, poważna przymiarka do ujednolicenia standardu wyświetlania obrazu HD. Telewizja do tej pory skutecznie opierała się wprowadzeniu progresywnego skanowania, właściwie tego typu kanały były (są) dostępne w Stanach. Amerykanie słusznie uznali, że w przypadku dynamicznego ruchu najlepiej sprawdzi się obraz bez przeplotu, stąd wiele kanałów sportowych (HD) realizowało się / realizuje się w trybie 720p. To jednak półśrodek, szczególnie gdy mamy do czynienia z dużymi przekątnymi, gdzie od lat standardem jest fullHD. Nadawca przesyła obraz w dwóch trybach: 1080p / 25fps oraz 1080i / 25fps. Transmisja odbywa się dynamicznie (powinno nastąpić automatyczne przełączanie telewizora na odpowiedni tryb, mamy do czynienia z mieszanym nadawaniem). Niestety okazuje się, że część telewizorów sobie z tym nie za bardzo radzi. Wypowiedzi widzów sugerują, że niektóre Bravie mają problemy z właściwym odbiorem. Głównie chodzi o rwanie się dźwięku. Sony obiecało zająć się sprawą.

Sharp prezentuje pierwszy na świecie telewizor UHDTV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sharpshv85inch

Niespełna 3 tygodnie temu podawaliśmy informację, że japońska telewizja NHK przeprowadziła pierwszą transmisję w rozdzielczości Ultra High Definition, czyli 7680 x 4320 pikseli. Do dzisiaj aby obejrzeć taki obraz konieczne było wykorzystanie projektora. Sharp jako pierwszy zaprezentował ekran LCD o przekątnej 85 cali, który jest w stanie wyświetlić pełną rozdzielczość UHDTV, czyli obraz w którym każda klatka to 33 megapiksele. Szesnastokrotnie większa rozdzielczość w stosunku do FullHD, wymaga również większego pasma, dlatego też nowa rozdzielczość nie pojawi się na masowym rynku jeszcze przez długie lata. NHK planuje pierwsze stałe transmisje dopiero w 2020 roku.

» Czytaj dalej

Nanotechnologia, która pozwoli wyświetlić wierniejsze kolory na LCD

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
nanosys

Opracowana przez Nanosys technologia pozwoli na znacząco lepsze odwzorowanie kolorów względem obecnie produkowanych matryc. W przypadku omawianego Quantum Dot Enhancement Film (QDEFTM) po raz pierwszy zastosowano w ekranach ciekłokrystalicznych nanotechnologię (kropka kwantowa). Nowy, optyczny filtr wykonany w tej technologii pozwala na uzyskanie aż 60% barw jakie rozróżnia ludzie oko. Dla porównania dzisiejsze wyświetlacze mogą się pochwalić zaledwie 20-25% odwzorowaniem kolorów. Wykorzystano nanokryształki oraz diody LED (niebieskie). Udało się uzyskać źródło białego światła o bardzo wysokiej jakości oraz znaczne rozszerzenie przestrzeni kolorów, przy podobnych do białych LEDów parametrach zużycia energii oraz utrzymaniu kosztów produkcji na niskim poziomie. Nanosys poinformował, że opracowaną przez niego technologię można wdrożyć „od zaraz”. Czekamy zatem na pierwsze efekty wprowadzenia nanotechnologii do wyświetlaczy ciekłokrystalicznych… kto wie, może jednak da się z LCD wycisnąć znacznie więcej niż nam się do tej pory wydawało? Zaletą jest to, że to tanie rozwiązanie, jednocześnie niwelujące jedną z głównych wad ekranów ciekłokrystalicznych. Czekamy z niecierpliwością na pierwsze efekty, na nowe monitory oraz telewizory z QDEFTM (w skrócie QDEF).

Nowe telewizory LOEWE z 3D – modele na rok 2011

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Loewe 3D

Tanio nie będzie, ale LOEWE to firma która konsekwentnie od lat buduje swój wizerunek producenta dostarczającego klientowi produkt wyjątkowy, luksusowy, wyposażony w wiele unikalnych funkcji. Najnowsza seria telewizorów idealnie wpasowuje się w politykę firmy, to nie są budżetowe konstrukcje, a high-endowe odbiorniki z bardzo bogatym wyposażeniem. Dodatkowo, tradycyjnie oferowane są liczne dodatki (stacje sterujące, rozbudowane systemy kina domowego, systemy dystrybucji multimediów etc). W linii 2011 pojawiły się nowości kompatybilne z obrazem 3D. To obowiązujący obecnie na rynku trend, stąd trudno się dziwić, że LOEWE wprowadza do swoich odbiorników (ale także systemów kina domowego) technologię trójwymiarową. W przypadku telewizorów są to modele o rozmiarach 40, 46 i 55 cali należące do serii Individual Compose 3D. Loewe koncentruje swoje wysiłki na technologii LCD Full-HD z podświetleniem LED z częstotliwością odświeżania 400Hz. Telewizory te mogą wyświetlać obrazy 3D i 2D, a ponadto są zdolne do przekształcenia materiałów dwuwymiarowych w trójwymiarowe.

» Czytaj dalej

Samsung oraz RealD wprowadzą nowe, rewolucyjne ekrany 3D

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
realD-sony-samsung

Integracja technologii migawkowej w panelu ciekłokrystalicznym? Lekkie, tanie okulary do oglądania 3D? Pełna rozdzielczość HD? To wszystko stanie się możliwe z chwilą wprowadzenia na rynek wspólnego rozwiązania firm Samsung oraz RealD. Nowe produkty będą nieco przypominały pasywne, polaryzacyjne wyświetlacze Vizio oraz LG, jednak w odróżnieniu od nich pozwolą osiągnąć rozdzielczość fullHD (w przypadku wspomnianych powyżej ekranów trzeba zadowolić się rozdzielczością o połowę mniejszą). Będzie można skorzystać z tanich okularów, dokładnie takich jak te stosowane w odbiornikach z pasywną technologią obrazu 3D. Ogromną zaletą ma być znacznie jaśniejszy obraz (główna bolączka dzisiejszych technologii wizyjnych 3D – generowanie zbyt ciemnego obrazu) oraz brak migotania. Ostatnia z wad zalicza się do najpoważniejszych patrząc przez pryzmat aktywnych technologii obrazowania trójwymiarowego. Jeżeli faktycznie wspomnianym firmom udało się stworzyć produkty niwelujące powyższe wady to… pozostanie do rozwiązania problem okularów (ich eliminacja). Obraz powinien (wreszcie) wyglądać jak należy, to znaczy nie ustępować dwuwymiarowemu. Prace nad panelami trwają od początku 2010 roku. Pierwszymi produktami będą dwa monitory dla PC: 23 calowy oraz 27 calowy. Następnie na rynek trafi 55″ (słuszny rozmiar, 3D potrzebuje dużego ekranu) telewizor. Na razie nie wiadomo ile trzeba będzie zapłacić za to 3D prawie bez wad.

LG prezentuje nową technologię wyświetlaczy LCD: AH-IPS

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG-Logo

LG Display zaprezentował najnowsze panele AH-IPS. Ta nowa technologia pozwala na produkcję ekranów o bardzo wysokiej rozdzielczości (dużym upakowaniu pikseli na cal). Ostatnio pokazany przez LG Display 3.5″ ekran dla smartfonów przy 960 x 640 charakteryzował się niezwykle ostrym obrazem (326 PPI). Oczywiście od razu na myśl przychodzi wykorzystywana w produktach Apple Retina. W przypadku wspomnianego prototypu osiągnięto jeszcze lepsze rezultaty… to obecnie rekordzista wśród wyświetlaczy jeżeli chodzi o parametr PPI (ilość pikseli na cal). AH-IPS to najbardziej zaawansowana forma paneli IPS (In Plane Switching),pozwalająca na 1.5-2 krotne zwiększenie rozdzielczości ekranów. Zalety są tutaj oczywiste: to znacznie lepszej jakości, ostrzejszy obraz, to możliwość zastosowania mniejszych wyświetlaczy, to polepszenie reprodukcji kolorów (bez dystorsji), wreszcie lepsza transmisja światła skutkująca mniejszym zapotrzebowaniem na energię. Generalnie to bardzo dobre rozwiązanie dla przenośnej elektroniki. Co ciekawe skorzystają nie tylko właściciele handheldów, ale także topowych telewizorów. LG wprowadzi AH-IPS w rozmiarach 3.5″ oraz 4.5″ (wyświetlacz nowego iPhone?), jak również 7″ oraz 9.7″ (tablety), na koniec w wielkim formacie: 55″ oraz 84″. Telewizory z takim panelem będą niewątpliwie prezentować nową jakość, szczególnie w porównaniu do innych odbiorników ciekłokrystalicznych.

 

Samsung zmienia telewizję – funkcje sieciowe Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv-vod-tvp-pl-1

Dziewiątego maja ruszyła kampania reklamowa Samsung promująca pierwszą na polskim rynku innowacyjną platformę Samsung Smart TV. Szeroko zakrojona kampania obejmie takie kanały komunikacyjne jak: ATL, BTL, online oraz PR. Samsung rozpoczyna działania komunikacyjne promujące platformę Smart TV – pierwsze na polskim rynku rozwiązanie w pełni integrujące telewizję z Internetem. Start kampanii reklamowej poprzedziły działania prowadzone pod hasłem „Zmieniamy telewizję 9 maja. Włącz się”. Na stronie www.zmieniamytelewizje.pl umieszczono licznik, który odliczał dni do startu kampanii, a także logo Smart Hub – interfejsu w telewizorach Smart TV, dającego nieograniczony i bezpłatny dostęp do oferty kanałów telewizyjnych, Internetu i aplikacji.

„Zmieniamy telewizję w intensywne doznania. Włącz się.” to hasło głównej kampanii, oddające ideę Samsung Smart TV – platformy dającej możliwość oglądania, słuchania i surfowania w Internecie bezpośrednio na ekranie telewizora. Kampania telewizyjna prowadzona będzie w ogólnopolskich stacjach informacyjnych, w kanałach tematycznych oraz HD. Spoty promujące Samsung Smart TV (30 oraz 15 sekund) emitowane będą także w kinach przez sześć tygodni od 13 maja, przed projekcją wiosennych hitów.

» Czytaj dalej