Nowy OLEDowy panel Sony niestety nie jest duży – ma 9.9 cala, co oznacza że świetnie nadaje się jako ekran dla tabletu, ale zupełnie odpada jako wyświetlacz jakiegoś nowego HDTV. Tak czy inaczej jest to panel, który oferuje bardzo wyśrubowane parametry obrazu. Po pierwsze udało się uzyskać niezwykle jednorodny, jasny obraz, o lepszej jakości niż ta oferowana w obecnych na rynku wyświetlaczach organicznych. Rozdzielczość ekranu wynosi 960 x 540 pikseli, co jest wartością wystarczającą w przypadku dotykowej płytki. Znakomity jest gamut koloru – wynosi 96% i dzięki Self-Aligned Top-Gate TFT udało się wyeliminować utratę luminacji. To właśnie ten element jest kluczową technologią, pozwalającą na łatwą adaptację w przypadku większych ekranów HD. Do niedawna wydawało się, że OLEDem w większych rozmiarach interesują się wyłącznie Koreańczycy. Jak widać nie jest to prawda – Sony po przerwie (zakończono sprzedaż oledowych telewizorów XEL), powraca. Miejmy nadzieję, że w końcu doczekamy się względnie tanich, dużych OLEDowych HDTV (w tym, a nie w następnym dziesięcioleciu).
Opracowana przez Nanosys technologia pozwoli na znacząco lepsze odwzorowanie kolorów względem obecnie produkowanych matryc. W przypadku omawianego Quantum Dot Enhancement Film (QDEFTM) po raz pierwszy zastosowano w ekranach ciekłokrystalicznych nanotechnologię (kropka kwantowa). Nowy, optyczny filtr wykonany w tej technologii pozwala na uzyskanie aż 60% barw jakie rozróżnia ludzie oko. Dla porównania dzisiejsze wyświetlacze mogą się pochwalić zaledwie 20-25% odwzorowaniem kolorów. Wykorzystano nanokryształki oraz diody LED (niebieskie). Udało się uzyskać źródło białego światła o bardzo wysokiej jakości oraz znaczne rozszerzenie przestrzeni kolorów, przy podobnych do białych LEDów parametrach zużycia energii oraz utrzymaniu kosztów produkcji na niskim poziomie. Nanosys poinformował, że opracowaną przez niego technologię można wdrożyć „od zaraz”. Czekamy zatem na pierwsze efekty wprowadzenia nanotechnologii do wyświetlaczy ciekłokrystalicznych… kto wie, może jednak da się z LCD wycisnąć znacznie więcej niż nam się do tej pory wydawało? Zaletą jest to, że to tanie rozwiązanie, jednocześnie niwelujące jedną z głównych wad ekranów ciekłokrystalicznych. Czekamy z niecierpliwością na pierwsze efekty, na nowe monitory oraz telewizory z QDEFTM (w skrócie QDEF).
Tanio nie będzie, ale LOEWE to firma która konsekwentnie od lat buduje swój wizerunek producenta dostarczającego klientowi produkt wyjątkowy, luksusowy, wyposażony w wiele unikalnych funkcji. Najnowsza seria telewizorów idealnie wpasowuje się w politykę firmy, to nie są budżetowe konstrukcje, a high-endowe odbiorniki z bardzo bogatym wyposażeniem. Dodatkowo, tradycyjnie oferowane są liczne dodatki (stacje sterujące, rozbudowane systemy kina domowego, systemy dystrybucji multimediów etc). W linii 2011 pojawiły się nowości kompatybilne z obrazem 3D. To obowiązujący obecnie na rynku trend, stąd trudno się dziwić, że LOEWE wprowadza do swoich odbiorników (ale także systemów kina domowego) technologię trójwymiarową. W przypadku telewizorów są to modele o rozmiarach 40, 46 i 55 cali należące do serii Individual Compose 3D. Loewe koncentruje swoje wysiłki na technologii LCD Full-HD z podświetleniem LED z częstotliwością odświeżania 400Hz. Telewizory te mogą wyświetlać obrazy 3D i 2D, a ponadto są zdolne do przekształcenia materiałów dwuwymiarowych w trójwymiarowe.
Integracja technologii migawkowej w panelu ciekłokrystalicznym? Lekkie, tanie okulary do oglądania 3D? Pełna rozdzielczość HD? To wszystko stanie się możliwe z chwilą wprowadzenia na rynek wspólnego rozwiązania firm Samsung oraz RealD. Nowe produkty będą nieco przypominały pasywne, polaryzacyjne wyświetlacze Vizio oraz LG, jednak w odróżnieniu od nich pozwolą osiągnąć rozdzielczość fullHD (w przypadku wspomnianych powyżej ekranów trzeba zadowolić się rozdzielczością o połowę mniejszą). Będzie można skorzystać z tanich okularów, dokładnie takich jak te stosowane w odbiornikach z pasywną technologią obrazu 3D. Ogromną zaletą ma być znacznie jaśniejszy obraz (główna bolączka dzisiejszych technologii wizyjnych 3D – generowanie zbyt ciemnego obrazu) oraz brak migotania. Ostatnia z wad zalicza się do najpoważniejszych patrząc przez pryzmat aktywnych technologii obrazowania trójwymiarowego. Jeżeli faktycznie wspomnianym firmom udało się stworzyć produkty niwelujące powyższe wady to… pozostanie do rozwiązania problem okularów (ich eliminacja). Obraz powinien (wreszcie) wyglądać jak należy, to znaczy nie ustępować dwuwymiarowemu. Prace nad panelami trwają od początku 2010 roku. Pierwszymi produktami będą dwa monitory dla PC: 23 calowy oraz 27 calowy. Następnie na rynek trafi 55″ (słuszny rozmiar, 3D potrzebuje dużego ekranu) telewizor. Na razie nie wiadomo ile trzeba będzie zapłacić za to 3D prawie bez wad.
LG Display zaprezentował najnowsze panele AH-IPS. Ta nowa technologia pozwala na produkcję ekranów o bardzo wysokiej rozdzielczości (dużym upakowaniu pikseli na cal). Ostatnio pokazany przez LG Display 3.5″ ekran dla smartfonów przy 960 x 640 charakteryzował się niezwykle ostrym obrazem (326 PPI). Oczywiście od razu na myśl przychodzi wykorzystywana w produktach Apple Retina. W przypadku wspomnianego prototypu osiągnięto jeszcze lepsze rezultaty… to obecnie rekordzista wśród wyświetlaczy jeżeli chodzi o parametr PPI (ilość pikseli na cal). AH-IPS to najbardziej zaawansowana forma paneli IPS (In Plane Switching),pozwalająca na 1.5-2 krotne zwiększenie rozdzielczości ekranów. Zalety są tutaj oczywiste: to znacznie lepszej jakości, ostrzejszy obraz, to możliwość zastosowania mniejszych wyświetlaczy, to polepszenie reprodukcji kolorów (bez dystorsji), wreszcie lepsza transmisja światła skutkująca mniejszym zapotrzebowaniem na energię. Generalnie to bardzo dobre rozwiązanie dla przenośnej elektroniki. Co ciekawe skorzystają nie tylko właściciele handheldów, ale także topowych telewizorów. LG wprowadzi AH-IPS w rozmiarach 3.5″ oraz 4.5″ (wyświetlacz nowego iPhone?), jak również 7″ oraz 9.7″ (tablety), na koniec w wielkim formacie: 55″ oraz 84″. Telewizory z takim panelem będą niewątpliwie prezentować nową jakość, szczególnie w porównaniu do innych odbiorników ciekłokrystalicznych.
Dziewiątego maja ruszyła kampania reklamowa Samsung promująca pierwszą na polskim rynku innowacyjną platformę Samsung Smart TV. Szeroko zakrojona kampania obejmie takie kanały komunikacyjne jak: ATL, BTL, online oraz PR. Samsung rozpoczyna działania komunikacyjne promujące platformę Smart TV – pierwsze na polskim rynku rozwiązanie w pełni integrujące telewizję z Internetem. Start kampanii reklamowej poprzedziły działania prowadzone pod hasłem „Zmieniamy telewizję 9 maja. Włącz się”. Na stronie www.zmieniamytelewizje.pl umieszczono licznik, który odliczał dni do startu kampanii, a także logo Smart Hub – interfejsu w telewizorach Smart TV, dającego nieograniczony i bezpłatny dostęp do oferty kanałów telewizyjnych, Internetu i aplikacji.
„Zmieniamy telewizję w intensywne doznania. Włącz się.” to hasło głównej kampanii, oddające ideę Samsung Smart TV – platformy dającej możliwość oglądania, słuchania i surfowania w Internecie bezpośrednio na ekranie telewizora. Kampania telewizyjna prowadzona będzie w ogólnopolskich stacjach informacyjnych, w kanałach tematycznych oraz HD. Spoty promujące Samsung Smart TV (30 oraz 15 sekund) emitowane będą także w kinach przez sześć tygodni od 13 maja, przed projekcją wiosennych hitów.