Na rynku pojawił się nowy przewód USB szwedzkiej Supry. Zwraca uwagę dość umiarkowana cena, jak za kabel przeznaczony z założenia do transferu muzyki z pliku, którego cechuje wysoka jakość wykonania. Dobrych jakościowo kabli USB na rynku nadal jest stosunkowo niewiele, te które się trafiają są często dość drogie, stąd propozycja Szwedów zasługuje na szczególną uwagę. Nowy kabel Supra USB 2.0 A-B powala podłączyć komputer z zewnętrznym DACiem. Elastyczny przewód posiada podwójne ekranowanie skutecznie eliminujące zakłócenia. Wewnętrzne dwie pary skrętek, dla zminimalizowania interferencji biegną w osobnych ekranach. Kabel ma bardzo niską pojemność, efektywnie eliminuje szumy i umożliwia transfer danych z dużą (1200 Mbps) prędkością na odległość nawet do 15m. Kable Supra USB 2.0 będzie można kupić w drugiej połowie lutego w długościach od 0,7m do 15m. Przewidywana cena kabla Supra USB o długości 1m to około 130zł.
Można, o ile za amplituner kina domowego weźmie się któryś ze specjalistów z branży audio-stereo. Przykładem są znakomite od strony brzmieniowej urządzenia marki Arcam. Ostatni model 360 zrobił na mnie ogromne wrażenie. To spokojnie może zastąpić budżetowy, dobry wzmacniacz stereo. Bez żadnych „ale”, to dobrej klasy dźwięk, który nie ma nic wspólnego z ograniczeniami sprzętu rodem z Dalekiego Wschodu (nie napiszę dokładniej, bo wiadomo o kim mowa, a nie chcę jeszcze bardziej się narazić ). Zresztą mój wiekowy NAD (jeszcze sprzed nastania ery HDMI), model 753 pokazuje w czym rzecz. Ultranowoczesne Onkyo (609) musi uznać wyższość „staruszka” w dziedzinie dwukanałowej reprodukcji dźwięku. Tak to wygląda… Stąd zapowiedź nowego urządzenia Cambridge Audio (Cambridge Audio 551R) od razu zwróciła na siebie uwagę, każdy kto chce pogodzić dwie sprzeczności (wiele, koniecznych w kinie końcówek mocy z jakością dwóch kanałów) może już zacierać ręce.
Ten produkt wydaje się idealnie pasować do ideału dwa w jednym – jest tu rasowa sekcja dwukanałowa, wielkie trafo, liczne patenty z zakresu „jak najlepsze stereo”, a jednocześnie pełna funkcjonalność typowego, nowoczesnego amplitunera kina domowego. Znakomicie to wygląda, dosłownie i w przenośni, bo ten sprzęt nie dość że może pokazać klasę w zestawieniu z typowym HiFi, to jeszcze prezentuje się świetnie – to nie jest zwalista, wielka skrzynia - urządzenie jest stosunkowo niskie i zgrabne. Brawa dla projektantów, miejmy nadzieję, że całość zagra tak jak nam się wydaje… czytaj, zagra jak rasowe stereo… Cena wydaje się (porównując z podstawowymi, co nie znaczy że gorzej, a bywa że nawet lepiej wyposażonymi „Japończykami”) wygórowana, wynosi bowiem 4390 zł. Warto jednak w tym miejscu uświadomić sobie jedną, ważną rzecz – urządzenia innych specjalistów od stereo, którzy robią „w kinie” są zazwyczaj sporo droższe vide Arcam czy wspomniany wcześniej NAD. Te cztery tysiące z kawałkiem, to bodaj najniższa cena za amplituner KD z muzycznymi ambicjami.
W sklepach pojawiły się dwie kolejne nowości od Xindaka. Pierwszą z nich jest wysokiej klasy procesor zasilania, drugą wzmacniacz słuchawkowy. Oba produkty, jak to zazwyczaj bywa w przypadku Xindaka, nie są drogie. Xindak H1 jest tranzystorowym wzmacniaczem przeznaczonym do słuchawek. Wyposażony również w wejście USB jest idealnym partnerem dla domowgo komputera PC. Na panelu przednim umieszczono gniazdo słuchawkowe 6,35 mm, natomiast z tyłu po parze wejść i wyjść RCA, gniazdo zasilania IEC oraz port USB pozwalający wykorzystać H1 jako zewnętrzny DAC. Dźwięk wydobywający się z Xindaka H1 jest szczegółowy, dynamiczny i cechuje się niebywałym poczuciem rytmu i muzykalności. Xindak PC-200V jest najnowszym, wysokiej klasy procesorem zasilania. Jego zadaniem jest przede wszystkim dostarczenie idealnego i czystego napięcia 230V/50Hz.
O tym urządzeniu niedawno wspominaliśmy (także w nawiązaniu do testowanego przez nas rDACa). Sprzęt będzie dostępny w sprzedaży w marcu 2012 roku i trzeba przyznać, że dysponuje sporymi możliwościami. Przetwornik cyfrowo-analogowy Arcam FMJ D33 nie jest niestety tani – to raczej górny pułap ceny jaką się żąda za DACi. Cena wynosi bowiem aż 10 990 zł.
Przypomnijmy, najnowszy pełnowymiarowy przetwornik cyfrowo-analogowy Arcam D33 FMJ został wyposażony w dwa konwertery 24 bit/192 kHz (jeden na każdy kanał), dwa transformatory toroidalne, wysokiej jakości, czterowarstwowe płytki drukowane, a także asynchroniczne wejście USB. Dzięki temu oferuje przesył sygnału z komputera PC bądź MAC z wysoką rozdzielczością i częstotliwością próbkowania – aż do 192 kHz. Dwa koaksjalne i dwa optyczne wejścia oraz profesjonalne wejście AES/EBU poszerzają możliwości przyłączenia każdego źródła. Aluminiowa obudowa skrywa najnowsze rozwiązania w zakresie tłumienia rezonansów, a najnowocześniejsze komponenty wpływają na jakość pracy, owocując np. niskimi szumami. Przywiązanie do detali ujawnia się nawet w przypadku niskiego poziomu poboru mocy w trybie standby (poniżej 0,5 W) oraz przystosowania urządzenia do instalacji multiroomowych poprzez port RS232.
AKG wprowadza na rynek trzy nowe modele słuchawek przewodowych w przystępnych cenach. Modele K511 i K512MKII trafią do polskich sklepów jeszcze w styczniu, a K514MKII miesiąc później. Najwięcej zapłacimy za K514MKII, ale nadal będzie to stosunkowo niewielka kwota (250zł), najtańsze K511 będą kosztowały zaledwie 170zł. Biorąc pod uwagę fakt, że mamy tutaj do czynienia ze słuchawkami zamkniętymi, a nie prostymi modelami przenośnymi (pchełki, dokanałowe) można wręcz mówić o okazji.
Kanadyjskie Simaudio to bardzo poważany producent w światku audio. Księżycowe urządzenia znane są z solidnej jakości oraz dobrego brzmienia. Od kwietnia katalog firmy zostanie uzupełniony o trzy, zupełnie nowe komponenty: przedwzmacniacz gramofonowy Moon 810LP, streamer MiND 180 oraz konwerter cyfrowo-analogowy Moon 380D. Wszystkie urządzenia reprezentują dość wyśrubowany poziom technologiczny. Moon 810LP został zbudowany w układzie zbalansowanego dual-mono i wyposażony m.in. w układ antywibracyjny z referencyjnego preampu 850P oraz całkowicie nowy układ zasilania z praktycznie 100-procentową redukcją zakłóceń. Funkcje regulacyjne dają możliwość bardzo precyzyjnego wyboru siły wzmocnienia oraz wartości pojemności i impedancji obciążenia. Cena na rynku północnoamerykańskim będzie wynosić 12 000 dolarów.
Tylko (skąpcy powiedzą: aż) 1250 dolarów trzeba będzie zapłacić za streamer MiND (MOON intelligent Network Device), który może współpracować praktycznie z każdą cyfrową fonoteką i ze wszystkimi nośnikami. Urządzenie odtwarza pliki WAV (PCM), FLAC, FLAC HD, AIF, AAC, ALAC, MP3, WMA-9 i OGG Vorbis przewodowo (do jakości 24bit/192kHz) lub bezprzewodowo (16/48). Podłączenie do sieci – ethernet i WiFi. Do sterowania odtwarzaczem przygotowano aplikację, która działa zarówno w środowisku iOS, jak i Android.
O tym urządzeniu pisaliśmy przy okazji naszej relacji z Audio Show 2011. To kolejny transport wykorzystujący sieć LAN do pobierania muzyki z serwerów oraz Internetu. Model D1 Xindak’a jest cyfrowym transportem strumieniowym przetwarzającym próbki o masymalnej rozdzielczości do 32bit/192kHz łącznie z pośrednimi rozdzieczościami: 16bit/44.1kHz, 24Bit/88.2KHz, 24bit/96kHz, 24Bit/176.4Khz, 24bit/192kHz. Xindak D1 dekoduje niemal wszystkie popularne formaty audio (w tym WAV / WMA / APE / FLAC / ALAC / ACC), a dzięki możliwości aktualizacji oprogramowania, również przyszłe formaty. Urządzenie może być wykorzystane jako odtwarzacz plików, współpracując z dyskami NAS (sieciowymi), dodatkowo umożliwia odtwarzanie niezliczonej ilości internetowych stacji radiowych.
Sterowanie D1 odbywać sie może za pośrednictwem pilota zdalnego sterowania, jak również poprzez wygodny i duży (4,3″) podświetlany ekran dotykowy znajdujący się na panelu przednia. Na ekranie tym wyświetlane są wszystkie informacje dotyczące aktualnie odtwarzanego utworu (tytuł, autor, częstotliwość próbkowania itp.). Idealnym partnerem dla transportu Xindak D1 jest nowy przetwornik C/A – Xindak D2 (BNC, AES, złącza XLR). Cena urządzenia wynosi 3850 zł. Biorąc pod uwagę niezwykle bogate wyposażenie (duży wyświetlacz dotykowy, złącza cyfrowe w stand. BNC, AES/EBU) to naprawdę niewiele…
HM-101 to najmniejsza na rynku audiofilska przenośna karta dźwiękowa na USB. Jej waga to jedyne 27 gram, zaś wysokość to 6 centymetrów stąd znakomicie nadaje się do laptopów, nettopów lub tabletów. Kartę wyposażono w przetwornik cyfrowo-analogowy Burr-Brown PCM2702, wzmacniacz słuchawkowy TDA1308 oraz wyjście liniowe dla głośników komputerowych lub wzmacniacza stereo. Sercem HM-101 jest audiofilski przetwornik cyfrowo-analogowy Burr-Brown PCM2702, który jest z powodzeniem stosowany w dużo droższych konstrukcjach np. Firestone Fubar III o wartości 1059zł .PCM2702 oferuje jedyną w swoim rodzaju ciepłą, analogową barwę dźwięku, która nadaje surowej cyfrowej muzyce zupełnie nowego wymiaru.
HM-101 sprawdzi się wszędzie tam, gdzie poszukiwana jest większa głębia akustyki brzmienia. Cena HM-101 to 199 PLN. We wnętrzu HiFiMANa zaimplementowano wydajny wzmacniacz słuchawkowy TDA1308, który jest zdolny do współpracy nawet z dziesięciokrotnie droższymi słuchawkami np. HiFiMAN HE-4. Wzmacniacz HM-101 generuje dźwięk o dużo wyższej jakości od jakiejkolwiek standardowej karty dźwiękowej w laptopie lub komputerze PC. Dzięki temu każdy posiadacz laptopa może cieszyć się doskonałym dźwiękiem słuchawek za kilkaset lub kilka tysięcy złotych, a nawet droższych – już bez inwestowania dużych kwot we wzmacniacz słuchawkowy.
Brytyjczycy jako pierwsi przed laty zauważyli i docenili znaczenie zewnętrznych przetworników, pozwaląjacych poprawić brzmienie z odtwarzaczy CDA. Legendarne „czarne pudełko” firmy zrobiło swego czasu wielką karierę. Arcam z dumą przedstawia najnowszy pełnowymiarowy przetwornik cyfrowo-analogowy D33. Wyposażony w dwa konwertery 24 bit/192 kHz (jeden na każdy kanał), dwa transformatory toroidalne oraz wysokiej jakości, czterowarstwowe płytki drukowane, oferuje miłośnikom muzyki poziom brzmienia który wciąga, oczarowuje i zaskakuje od pierwszej nuty do ostatniego brzmienia. D33 wyposażony został w asynchroniczne wejście USB oferując przesył sygnału z komputera PC bądź MAC z wysoką rozdzielczością i częstotliwością próbkowania, aż do 192 kHz. Ciekawostką jest zastosowanie dwóch, do wyboru, wejść tego typu – jedno oferuje przesył w standardzie high-speed (USB 2.0), drugie zaś wyposażono w galwaniczną izolację (czyżby wykorzystano odmienny sposób transferu w trybie adaptatywnym?). Dwa koaksjalne i dwa optyczne wejścia oraz profesjonalne wejście AES/EBU poszerzają możliwości przyłączenia każdego źródła. W koncepcji i finalnym kształcie D33 znalazło swoje rozwinięcie ponad trzydziestoletnie doświadczenie Arcama w zakresie produkcji urządzeń audio wysokiej klasy. Aluminiowa obudowa skrywa najnowsze rozwiązania w zakresie tłumienia rezonansów, a najnowocześniejsze komponenty wpływają na jakość pracy, owocując np. niskimi szumami. Przywiązanie do detali ujawnia się nawet w przypadku niskiego poziomu poboru mocy w trybie standby (poniżej 0,5 W) oraz przystosowania urządzenia do instalacji multiroomowych poprzez port RS232. Urządzenie trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2012 roku.z niecierpliwością czekamy na tę nowość, będzie to jeden z najlepiej wyposażonych (pod kątem obróbki sygnału oraz możliwych przyłączeń) DACów dostępnych na rynku.
Arcam prezentuje amplituner kina domowego AVR360 FMJ. Urządzenie zostało zaprojektowane tak, by w perfekcyjny sposób trafić w potrzeby entuzjastów kina domowego i melomanów słuchających wyłącznie muzyki w stereo. Technologia wymyślona dla amplitunera Arcam AVR600 i procesora AV888 została na nowo przemyślana i ulepszona tak, by jeszcze bardziej zbliżyć się do legendarnego brzmienia pierwszych urządzeń tej firmy. Arcam AVR360 to wiele zalet jak najnowsze formaty dekodowania audio, w tym Dolby TrueHD i DTS HD Master, a także kompatybilność jest z urządzeniami USB lub sieciowymi. To także tuner DAB/AM/FM pozwalający na słuchanie ulubionych stacji radiowych i dostęp do radia internetowego rozszerzający dostęp do tysięcy stacji z całego świata. Arcam zadbał również o sekcję wideo, która obejmuje takie możliwości, jak pełne skalowanie poprzez procesor Torino wspomagający wszystkie rozdzielczości w tym 1800p/60 oraz 24 fps z 3D pass through. Obraz o niesamowitej jakości i przejrzystości z zapierającą dech w piersiach naturalnością kolorów. By wspomagać najnowsze technologie przesyłu sygnału, Arcam AVR360 wyposażono w wejścia HDMI w standardzie 1.4a wraz z ARC (kanałem zwrotnym audio) oraz CEC (kontrola źródeł). Opisywany amplituner jest nie tylko dobrym wyborem do systemu kinowego w salonie. Oferuje szeroki wybór rozwiązań, idealnych dla typowych domowych sal kinowych. RS232, IR oraz Trigger 12 V pozwoli zintegrować urządzenie z kompleksową instalacją multiroom. Niski pobór mocy w trybie standby na poziomie 0,5 W oraz wszechstronny pilot zdalnego sterowania to tylko kropka na ‘i’.