LogowanieZarejestruj się
News

Pliki 1080p z iTunes wyglądają całkiem nieźle. Porównanie z Blu-ray

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
itunes-v-bluray

Oczywiście cudów nie ma. Redukcja objętości z 40-50GB do niecałych czterech (~3.9GB) musi skutkować ograniczeniami jakościowymi, nie ma mowy o dobrej jakościowo ścieżce wielokanałowej. Jednak obraz jest nadspodziewanie dobry, wręcz bardzo, w sumie niczym nie różni się od dobrze przygotowanych ripów pły Blu-ray (a te, zazwyczaj zajmują ok. 8GB). Trzeba przyznać, że inżynierom Apple udało się uzyskać bardzo dobry rezultat, widać że przede wszystkim – i słusznie – skupiono się na obrazie. Dźwięk, jak już wspomniałem jest sporo gorszej jakości, to tylko ścieżka Dolby Digital 5.1 (nie ma nawet DTS-a), czyli mamy do dyspozycji bitrate o wartości maks. 640kbps. Kiepsko, ale też trudno oczekiwać czegoś lepszego, w sytuacji gdy kluczowym wymogiem było spakowanie dźwięku i obrazu do niezwykle skondensowanej formy, aby materiał 1080p zajął jak najmniej miejsca na serwerach Apple. I to się chyba całkiem nieźle udało. Piszę „chyba”, bo aby stwierdzić to z całą pewnością trzeba by sprawdzić co najmniej kilkanaście różnych filmów – nowych, starych, oraz takich które w wersji na BD nie grzeszą wysoką jakością. W sumie materiał 1080p z iTunes prezentuje się lepiej od kiepskich wydań Blu-ray, których niestety na rynku nie brakuje.

Pytanie jakie warto zadać, brzmi: z jakiego materiału tworzy się kopie na rzecz sklepu iTunes? Czy nie jest tak, jak w przypadku muzyki, która do tej pory była często, gęsto przygotowywana na potrzeby sklepu z płyt CDA (!), dopiero Mastered for iTunes wprowadził zupełnie nowe, lepsze metody przenoszenia dźwięku do stratnego formatu AAC. Swoją drogą ściągnąłem parę plików przygotowanych zgodnie z nowymi zasadami i choć dostrzegam poprawę (szczególnie gdy porównam do niektórych, naprawdę kiepskich jakościowo itunesowych kawałków) to jednak nie ma tutaj mowy o lepszej jakości niż płyta kompaktowa. Poniżej galeria przedstawiająca w zbliżeniach materiał porównawczy, film „30 Days of Night” (1080p z iTunes vs. Blu-ray). Podsumowując – mniej zazwyczaj nigdy nie oznacza lepiej, albo równie dobrze, ale czasami można osiągnąć całkiem zadowalające rezultaty…

» Czytaj dalej

Nowe kable Monkey Audio: mini-jack RCA oraz HDMI

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
monkey-cable1

Wprowadzenie na rynek zupełnie nowych kabli mini-jack 3.5mm oraz mini-jack – 2xRCA ma związek z gwałtownym rozwojem rynku PC Audio oraz dużą popularnością przenośnych odtwarzaczy plików cyfrowych. Wysoka jakość dźwięku z gęstych plików cyfrowych stawia zupełnie nowe wymagania dla akcesoriów PC Audio. Na wprost tym oczekiwaniom wychodzi Monkey Cable oferując mini-jack (J2J) oraz mini-jack na 2xRCA (J2P) z serii Concept oraz Clarity. W przypadkach obu tych serii zastosowano technologie znane z innych kablowych Monkey. Przewodnik z miedzi klasy 5N, dodatkowo posrebrzany w przypadku wyższej serii Clarity. Zadbano także o wysokiej klasy ekranowanie w postaci 95-procentowej miedzi OFC, co ma kluczowe znaczenie w przypadku PC Audio. Dzięki odpornej na zniszczenia osłonie z dielektryka polietylenowego producent obejmuje dożywotnią gwarancję wszystkie kable mini-jack (J2J ) oraz mini-jack na 2xRCA J2P. Aby zapewnić pełną mobilność i elastyczność Klientom kable Monkey mini-jack (J2J) oraz mini-jack na 2xRCA (J2P) serii Concept występują w długościach do 15 metrów.

Z myślą o wysokiej klasy domowych instalacjach A/V firma Monkey Cable rozszerza swoja ofertę o długie kable HDMI – do 10 i 15 metrów. Wszystkie kable spełniają standard „High Speed with Ethernet”, wcześniej znany jako HDMI 1.4a. Zarówno seria Concept jak i Clarity w pełni obsługują przesył obrazu 3D zgodny z HDMI 1.4a.  Wprowadzenie dłuższych wersji kabli zbiegło się z oficjalnym przystąpieniem Monkey Cable do stowarzyszenia HDMI Licensing LCC, które ma wyłączne prawa do rozwiązań technologicznych oraz znaku towarowego HDMI. Podstawowym warunkiem przystąpienia do stowarzyszenia jest przedstawienie pełnej dokumentacji, która świadczy o całkowitej zgodności produktów z wymogami organizacji HDMI. Monkey Cable jako jedna z piętnastu firm na świecie pozytywnie przeszła testy zgodności produktów HDMI z wymogami organizacji HDMI Licensing LCC. Dotyczy to także kabli o długościach 10 oraz 15 metrów.

» Czytaj dalej

Nowy zestaw głośnikowy Taga Harmony Platinum v2

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
taga_platinum_v2

TAGA prezentuje drugą edycję serii Platinum. W ofercie pojawiły się nowe głośniki centralny i surround, jak również zestaw podstawkowy. Całkowicie nowy głośnik wysokotonowy z czystego tytanu TPTTD oferuje świetne pasmo przenoszenia, a przednia pokrywa o konstrukcji TAGA Waveguide TWG pełni role dyfuzora, który w szerszym zakresie rozprasza wysokie tony po pomieszczeniu. Górna pokrywa przetwornika wysokotonowego TTP (modele F, B, S-40, C-40PR) pełni z kolei funkcję obniżającą efekt tylnych fal stojacych. Umieszczenie tweetera wysoko na skraju górnego poziomu obudowy (modele z TTP) dodatkowo zwiększa zakres pola dźwiękowego. Rezultatem jest przestrzenny, krystalicznie czysty i detaliczny dźwięk górnych czestotliwosci.

Aluminiowe przetworniki średnio i niskotonowe TPACD zostały precyzyjniej dostrojone a zmianom uległy także elementy budowy cewek. Teraz średnica jest jeszcze bardziej naturalna, żywa i bogata, a bas lepiej zdefiniowany, głebszy i mocniejszy. Oferta modeli podłogowych zwiekszyła sie do trzech, co pozwala na lepsze ich dopasowanie do wielkosci pomieszczenia i róznych wymagan melomanów. Teraz podłogowe kolumny stoja na solidnych podstawach z szpilkami, które dodatkowo odcinają obudowę od interferencji podłoża. W ofercie pojawiły się nowe głośniki centralny i surround, jak również zestaw podstawkowy, który jest świetnym wyborem dla mniejszych pomieszczeń lub zastosowań, gdzie wymagane są monitory.

» Czytaj dalej

Konkurencja dla iTunes: Apple będzie trudno dogadać się z wytwórniami

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Apple TV 2 (2)

Nawiązując do wcześniejszego newsa dotyczące nowej usługi UltraViolet, Apple może mieć niebawem spory problem. Firma będąca prekursorem dystrybucji muzyki oraz wideo w sieci, musi liczyć się z pojawieniem poważnego konkurenta (wspomniane UV), który skupia większość największych wytwórni filmowych, dużą cześć branży pod jednym szyldem. Zresztą, branża bardzo namawiała Apple, żeby przyłączyło się do powstającej koalicji, aby iTunes stanowiło jeden z najważniejszych (zasięg, liczba klientów, wieloletnie doświadczenie) elementów nowego systemu dystrybucji treści cyfrowych w Internecie. Apple odmówiło, co specjalnie nie dziwi, w końcu firma z Cupertino znana jest ze swojej niechęci do nawiązywania tego typu partnerstw – Apple to indywidualiści, ktoś kto bardzo nie lubi, gdy mu się odgórnie coś narzuca, do tego firma która najzwyczajniej nie ma zamiaru dzielić się zyskami z innymi.

Problem Apple polega na tym, że nowe UltraViolet ma być dokładnie tym, czym zaraz (wedle zamierzeń) ma się stać iTunes. Po ostatnich zmianach oprogramowania, poza muzyką (iTunes Match), także filmy i seriale mają trafić do chmury (iCloud), cała kolekcja wideo ma od teraz stanowić archiwum dostępne na wszystkich urządzeniach z iOS, Mac OS oraz z zainstalowanym oprogramowaniem iTunes, które przypisane są do konkretnego ID w wirtualnym sklepie Apple. Rzecz jasna na razie branża musi się z Apple liczyć, choćby przez wzgląd na rynkową pozycję iTunes, przychody generowane ze sprzedaży, ale… to się może niebawem zmienić, jeżeli UV wypali, a wszyscy którzy zdecydowali się uczestniczyć w tym projekcie mocno na to liczą. Na razie udało się podpisać porozumienia z z Lions Ga­te En­ter­ta­in­ment, So­ny Pic­tu­res, Walt Di­sney, Pa­ra­mo­unt Pic­tu­res oraz War­ner Bros, ale po pierwsze nie są to wszystkie najważniejsze wytwórnie (w ostatnich godzinach poinformowano, że branża zgodziła się na udostępnienie produkcji HBO w ramach iTunes), po drugie przemysł filmowy (w odróżnieniu od muzycznego i telewizyjnego) rozpoczął jw promocję swojego rozwiązania i de facto w sprawie iCloud nie udało się całościowo nawiązać do tej pory współpracy z Apple.

» Czytaj dalej

UltraViolet: chmurowa kolekcja wideo za 2 do 4$ od płyty DVD/BD

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
UV

UltraViolet to najnowszy pomysł branży (patrz tutaj), dzięki któremu zamiast odtwarzać płytę w odtwarzaczu, skorzystamy ze zdalnego dostępu (względnie zapisanych lokalnie kopii) do naszej kolekcji wideo w chmurze. W końcu wygodne korzystanie z kontentu nie będzie wymagało samodzielnego przenoszenia archiwum, łamania zabezpieczeń, (cyfrowa kopia, to całkiem świeży pomysł) zaprzęgania do pracy domowego peceta etc. etc. etc. Poniekąd, bo oczywiście nie ma tu nic za darmo. Walmart, który dołączył do konsorcjum firm oferujących nową usługę, będzie chciał od 2 do 4$ za możliwość skorzystania z cyfrowej kopii zakupionego przez nas wcześniej materiału. Szczerze? Pomysł mocno średni, taka usługa oczywiście kosztuje (pytanie czy 4$ to nie jest cena wygórowana – moim zdaniem – jest), ale chyba lepszym pomysłem byłby mieszany system z abonamentem w ramach którego możemy przenieść całą naszą kolekcję do chmury. Dla kogoś, kto ma sporą wideotekę koszt może okazać się zabójczo wysoki. W przypadku dysków Blu-ray prawdopodobnie zapłacimy wspomniane 4$ (kontent HD, SD za 2$). Analitycy rynkowi wyrażają spore wątpliwości czy ktoś skusi się na taką usługę, mając do dyspozycji darmowy software służący do ripowania płyt, tanie NASy, możliwość stworzenia własnego archiwum na dysku (a nawet umieszczenia go w chmurze – choć tutaj trzeba liczyć się ze sporymi kosztami wynajmu odpowiednio dużej przestrzeni).

Na szczęście Ultraviolet to także dostęp do kontentu na wszystkich urządzeniach zdolnych do magazynowania oraz odtwarzania treści. Przynajmniej w tym zakresie rzecz wygląda na użyteczną (oczywiście poda warunkiem bezpłatnego zapisu kopii w pamięci urządzenia). To między innymi możliwość oglądania w każdym miejscu (handheldy), bez konieczności kombinowania. Na razie UV dotyczy głównie rynku północnoamerykańskiego, ciekawe kiedy i w jakiej formie usługa zawita na Stary Kontynent?

Konwencja Panasonica w Hamburgu: 50 lat obecności w Europie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Panasonic_logo

Tegoroczna konwencja firmy w Hamburgu miała wyjątkową wymowę, gdyż celebrowano 50-lecie obecności firmy Panasonic w Europie. Spotkanie z przedstawicielami prasy rozpoczęło się od części oficjalnej, podczas której wystąpiły najważniejsze osoby w firmie, z prezesem Laurentem Abadie na czele. Tradycyjnie podsumowano dotychczasowe osiągnięcia Panasonica i przedstawiono ogólne założenia na rok 2012. Oczywiście nie mogło zabraknąć tematów związanych z ekologią, do których Panasonic przywiązuje szczególną uwagę. Już w ubiegłym roku Laurent Abadie zapowiadał, że Panasonic do roku 2018 będzie najbardziej „zieloną firmą”. Patrząc na wystawy branżowe, widać ogromną rolę jaką Panasonic przykłada do eko technologii, szczególnie mocno firma akcentuje swoje zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii.

Na corocznej konwencji w Hamburgu firma Panasonic zaprezentowała linie najnowszych produktów na 2012 rok. Firma Panasonic zaprezentowała portfolio swoich najnowszych produktów— w tym telewizory Smart VIERA, smartfon, systemy kina domowego, aparaty cyfrowe LUMIX oraz kamery HD. Przedstawiono pięć kluczowych elementów nowej strategii dotyczącej urządzeń audio-video (między innymi rozwój usług sieciowych oraz nowych metod sterowania czego ucieleśnieniem jest kontroler Touch Pad). Firma poza najnowszą serią plazm (VT/GT.. 50) pokazała wiele nowych modeli telewizorów LED LCD, w tym duże odbiorniki w rozmiarach dotychczas zarezerwowanych (jeżeli chodzi o Panasonica rzecz jasna) dla odbiorników PDP. Poniżej notatka prasowa przedstawiająca zaprezentowane nowości…

» Czytaj dalej

Test Apple TV (2): w końcu nabiera to u nas sensu

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Apple TV 2 (18)

Jeszcze do niedawna zakup w naszym kraju Apple TV był pozbawiony większego sensu. To znaczy można było sprzęt zmodyfikować, w taki sposób, aby mógł pełnić rolę typowego odtwarzacza strumieniowego (skądinąd modyfikacje pozwalają na uwolnienie potencjału skrzyneczki, wspomnę o tym jeszcze w jednym z akapitów), jednak podstawowa funkcjonalność, zaraz po wyjęciu z pudełka była niewielka. Przed otwarciem sklepu iTunes z muzyką oraz filmami w Polsce można było bazować wyłącznie na własnej kolekcji, do tego trzeba było odpalić komputer, włączyć iTunes… przed wprowadzeniem AirPlay właściwie to wszystko nie miało najmniejszego sensu. Ograniczone, jak wyżej, możliwości skrzyneczki, szczupły katalog serwisów sieciowych jakie udostępnia Apple, typowe dla firmy z Cupertino ograniczenia dotyczące wspieranych formatów, brak obsługi napisów …cóż, chyba tylko najwięksi zapaleńcy (wielbiciele) nadgryzionego jabłuszka korzystali z urządzenia, które samo Apple określa mianem: „hobby„. No właśnie, Apple TV nigdy nie był w centrum uwagi firmy, nigdy nie stanowił jednego z kluczowych produktów, zawsze był „na marginesie”. Jobs przyznał w swojej biografii, że długo próbował rozgryźć ten segment rynku, w końcu – jak stwierdził – to mu się udało.

Aktualizacja: Dodaliśmy informacje o nowym interfejsie oraz mirroringu z iPada 2 (gry, iOS na ekranie HDTV). Nowych zdjęć wraz z opisem szukajcie na końcu recenzji…

» Czytaj dalej

Nowy, lifestylowy zestaw kina domowego firmy Bowers&Wilkins

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
B&W kino

Znalezienie dla siebie systemu kina domowego, który spełniałby Twoje oczekiwania względem doskonałego dźwięku i jednocześnie idealnie wpisze się w lifestyle Twojej codzienności nie jest zadaniem łatwym. Jednak możemy Cię zapewnić, że swoje poszukiwania możesz już oficjalnie zakończyć, oto bowiem przedstawiamy nową odsłonę Bowers & Wilkins Mini Theatre! System głośników MT-60D zaprzęga do gry pięć głośników M-1 pod kontrolą rewelacyjnego, nowocześnie oraz gustownie zaprojektowanego, i jeszcze lepiej brzmiącego subwoofera PV1D. Kiedy Bowers & Wilkins zdecydował się na budowę rozwiązania dla domowego kina, to oczywistym wydawało się zaczerpnięcie inspiracji prosto z przyrody. Tak też postąpiono. Koło, jako najbardziej wyjątkowa figura geometryczna, w której sercu tkwi nadzwyczajna i magiczna liczba Pi stało się podwaliną pod projekt nowego subwoofera. Bez żadnych ostrych kątów, bez łamania płaszczyzny, która rezonansowała by w niepożądany sposób – obudowa w kształcie kuli ma swoje niezaprzeczalne zalety… Poniżej, w rozwinięciu, znajdziecie więcej informacji na temat tego systemu głośnikowego, dodatkowo producent zaprezentował Mini Theatre w krótkim klipie reklamowym – rzecz idealnie pasuje do minimalistycznego, nowocześnie urządzonego salonu! Chyba najciekawszym elementem zestawu jest zaklęty w kuli subwoofer, główna jednostka, trójprzetwornikowa kolumna w jednym. Zresztą popatrzcie sami…

» Czytaj dalej

Boston Acoustic Bravo 20 – głośniki na ścianę

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Boston Acoustic Bravo 20

Boston Acoustics, uznany na całym świecie producent wysokiej klasy głośników, przedstawia nowe głośniki Bravo 20, kompaktowe rozwiązanie o wszechstronnym zastosowaniu i wysokiej jakości dźwiękuBoston Acoustics Bravo 20 sprawdzą się szczególnie dobrze dzięki możliwości ich zamocowania na ścianach, w narożnikach pomieszczeń, ale też w innych ciasnych miejscach – czasami nazywane są po prostu „on-wall/in-wall” (naścienne/do zabudowy). Klinowata obudowa Boston Acoustics Bravo 20 o kształcie wycinka walca zawiera 115-milimetrowy głośnik nisko-tonowy i 25-milimetrowy głośnik wysoko-tonowy VR® o aluminiowej kopułce z AMD™ do optymalizacji charakterystyki częstotliwościowej i dla właściwego rozproszenia dźwięku. Ustawiany uchwyt montażowy pozwala na umieszczenie głośnika w różnych miejscach w celu uzyskania optymalnej jakości i najlepszej możliwej przestrzenności dźwięku.

Para głośników Boston Acoustics Bravo 20 umieszczona pionowo w narożnikach pokoju tworzy zaskakująco szeroką scenę dźwiękową, zapewniając prawdziwie wierną reprodukcję dźwięku stereo w szerokim zakresie. Unikatowy kanał powietrzny głośnika przyczynia się do smukłości jego profilu, pozwalając jednocześnie na jego „pełny oddech” i zapewniając głęboki bas. Aby móc dopasować się do każdego wnętrza, Bravo 20 oferowany jest w czarnym i białym wykończeniu obudowy. Głośnik będzie dostępny od końca marca 2012 a jego cena będzie wynosić 695 złotych (sztuka).

Przystępne cenowo kable audio firmy Melodika

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Melodika-purple-rain-mda

Nowa, polska firma ma w ofercie przystępne cenowo kable audio, poza tym w katalogu znajdziemy liczne gniazda naścienne A/V - coś co zainteresuje m.in. instalatorów. W cenniku nie ma ogrodowych przewodów za parę tysięcy złotych od metra, można wybrać najbardziej typowe kabelki, w tym konfekcjonowane kable głośnikowe. Bardzo dobrze, że na rynku pojawia się ktoś, kto oferuje niezbyt drogie, porządnie wykonane okablowanie. Nie jest to pierwsza, rodzima firma oferująca tego typu asortyment po bardzo przystępnych cenach, ale jak to się mówi: od przybytku głowa nie boli. Trzymamy kciuki, liczymy na rozszerzenie oferty (choć, trzeba przyznać, że ta jak na początek jest całkiem bogata)… może jakieś akcesoria, typu przełączniki AV, a szczególnie audio – mało jest na rynku tego typu dodatków, a jeżeli się już trafiają to ich jakość nierzadko pozostawia wiele do życzenia.