LogowanieZarejestruj się
News

Polacy piszą aplikacje pod SmartTV – najnowsze dane Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku w Samsung Smart TV pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy telewizorów, kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z Samsung Smart TV mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych, i korzystają z nich niemal pięciokrotnie częściej niż w 2011 roku. Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych.

Dane firmy Samsung pokazują rosnące zainteresowanie interaktywną ofertą platformy Samsung Smart TV oraz nowoczesnymi telewizorami wyposażonymi w dostęp do internetu. W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140% większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Wśród bogatej oferty aplikacji w Samsung Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 60 serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych – obecnie jest ich już ponad 400.

  » Czytaj dalej

Znajdź firmę, instytucję na ekranie HDTV: Panorama Firm w SmartTV Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
clipboard00

Wygodny dostęp do informacji o usługach ponad 2,4 milionów firm – o każdej porze, w zaciszu własnego domu. Nowa aplikacja „Panorama Firm” dostępna teraz na telewizorach Samsung Smart TV, to szybka pomoc w znalezieniu i zlokalizowaniu na mapie, np. banku, biura podróży czy dobrego serwisu samochodowego w każdym mieście w Polsce. Panorama Firm” to jedna z najpopularniejszych, aktualnych baz danych, dzięki której w prosty i szybki sposób można uzyskać informacje o przedsiębiorstwach, również tych, które nie posiadają własnej strony internetowej, a także instytucjach publicznych, takich jak szpitale, urzędy miejskie czy komisariaty policji.

Aplikacja nie tylko wyświetla dane teleadresowe firmy, której szukamy, ale też zlokalizuje ją bezpośrednio na mapie. Dotychczas baza „Panorama Firm” dostępna była w Internecie oraz w postaci aplikacji na smartfony, teraz wygodny dostęp do ogromnego zasobu informacji lokalnych otrzymali posiadacze telewizorów Samsung Smart TV. ”Panorama Firm” to kolejna z aplikacji, która dołącza do bogatego świata informacji i rozrywki, dostępnego po włączeniu telewizora Samsung Smart TV. Użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV mają dostęp do ponad 60 różnorodnych aplikacji w języku polskim i ponad 400 globalnych w oraz ponad 50 000 filmów i seriali (m. in. poprzez Ipla.pl, Iplex.pl, TVN Player i TVP.pl), a także kanałów radiowych i informacyjnych.

LG ma gest: kupujesz duży ekran HDTV (55″)? Topowy smartfon gratis

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG 55 Cinema Display

Fajnie to nazwali – dodatkowe 5″ przy zakupie 55 cali. Drugi ekran gratis. Ma to sens, bo dzięki DLNA będzie można zrobić sobie mirror z telewizora na smartfonie. Co prawda, tańsze modele to znacznie mniej atrakcyjny Swift L5, ale Vu to naprawdę topowa konstrukcja (właściwie nie smartfon tylko tabletofon). Cyt.: „Firma LG Electronics (LG) przygotowała specjalną, jesienną niespodziankę, która może umilić długie wieczory nie tylko miłośnikom kina, ale także wszystkim, którzy lubią pozostawać w stałym kontakcie z przyjaciółmi. Od 29 października do 24 grudnia 2012 zakup jednego z pięciu modeli telewizorów, będzie premiowany specjalnym, mobilnym prezentem. Przy zakupie modeli 55LM960V, 55LM860V, 55LM760S do rąk użytkowników powędruje  LG Swift Vu, natomiast do modeli 55LM670S, 55LM660S  dodawany jest LG Swift L5.

Aby otrzymać prezent od LG, wystarczy po zakupie telewizora zarejestrować się na stronie www.drugiekrangratis.pl. Wszyscy, którzy zdecydują się na wybór konkretnego modelu nawet na chwilę przed Świętami Bożego Narodzenia – będą mogli zarejestrować się na stronie do końca 2012 roku. Formularze przestaną być aktywne 31 grudnia 2012 o 23:59. Ta unikalna promocja pozwoli w pełni wykorzystać jedyny w swoim rodzaju system stworzony przez LG, pokazujący zupełnie nowy wymiar połączenia inteligentnych urządzeń mobilnych z telewizorami – Smart Share Plus. Dzięki funkcji 2nd display, wszystkie osoby w zasięgu sieci Wi-Fi mogą obserwować to, co wyświetlane jest na ekranie urządzenia, za pomocą swoich smartfonów lub tabletów. Mobile HD Link umożliwia nam jednoczesne podłączenie urządzenia mobilnego z telewizorem za pomocą kabla mikro HDMI oraz ładowanie go.”

» Czytaj dalej

Apple rozmawia z operatorami sieci kablowych – mityczny HDTV?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
apple logos

O jabłkowym telewizorze słyszeliśmy już milion razy. Trudno powiedzieć czy będzie, a jeżeli tak, to kiedy. Jednak nie o tym jest niniejszy news. Firma – to pewne – rozmawia z dostarczycielami treści. Oczywiście w takim wypadku rozmowy mogą dotyczyć nowego kontentu w ramach oferowanych już usług oraz urządzeń. Mam tu na myśli Apple TV oraz iTunes. Jednak warto podkreślić, że rozmowy koncentrują się nie tyle na nowych serialach, produkcjach telewizyjnych, co na prawach do nadawania sygnału. Streaming to rzecz, która jest na obrzeżach tego co oferuje Apple. Mamy YouTube oraz parę innych serwisów, podcasty, ale porównując do tego co dzisiaj można spotkać na rynku jest to skromny wycinek tego typu usług. W takiej sytuacji może chodzić o wprowadzenie do sprzedaży tytułowego, mitycznego telewizora. Są tacy, który mówią, że nastąpi to już niebawem. My pozostajemy sceptyczni (co do bliskiej daty, nie samego HDTV by Apple). Cóż do kolejnych premier, jak pisałem wcześniej, daleko, może jednak firma z Cupertino przygotowuje jakąś niespodziankę… telewizor niewątpliwie rozgrzałby media do czerwoności, podniósł ciśnienie niejednemu szefowi firmy produkującej odbiorniki telewizyjne.

OnLive zintegrowane z telewizorami LG (z Google TV)

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
OnLive LG

Kiedyś o tym pisałem, przy okazji newsa o OnLive, że kwestia integracji tego typu serwisu streamingowego (z grami) jest tylko kwestią czasu. OnLive ostatnio zostało sprzedane, firma podupadła, jednak najnowsze wieści zdają się sugerować, że biznes wychodzi na prostą. Wprowadzenie tego typu funkcjonalności w SmartTV uważam za strzał w dziesiątkę. To właśnie tego typu usługi, pozwalające na wykorzystanie telewizora jako autonomicznego, multimedialnego centrum rozrywki stanowią jeden z filarów „inteligentnych” odbiorników. Wczoraj pisałem, opierając się na ciekawym artykule opublikowanym na The Verge, krytycznie o SmartTV. To nadal głównie slogan, ale właśnie takie serwisy jak OnLive mogą to zmienić. Na razie aplikację dostępową znajdziemy w „Premium Apps”, w przyszłych telewizorach Koreańczyków rzecz będzie zintegrowana fabrycznie. Nowe możliwości pojawiły się wraz z aktualizacją HDTV oprogramowania Google TV. Wystarczy tylko zakupić bezprzewodowego pada z odbiornikiem USB. To niewątpliwie szansa dla podupadłego serwisu na drugi oddech.

Słabości SmartTV – ludzie odpowiedzialni za hardware, nie radzą sobie z softwarem

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tv-apps-i0

Ciekawy wpis w serwise The Verge (portal ostatnio opisuje szeroko problematykę HDTV/SmartTV oraz urządzeń, które pełnią funkcję multimedialnych centrów rozrywki podłączanych do telewizora) dotyczący bolączek jakie trapią odbiorniki SmartTV. Autor forsuje tezę o braku wizji, strategii rozwoju tego typu produktów, które zazwyczaj projektowane są głównie pod kątem hardware, a software z kluczowymi elementami, takimi jak prostota obsługi, przejrzystość interfejsu, dostęp do treści oraz dodatkowych rozszerzeń/aplikacji są niejako na „doczepkę”. Każdy oferuje? My też oferujemy. A czy to sensowne, użyteczne to już mniejsza – za oprogramowanie odpowiadają często ludzie, których zawodowe doświadczenia na tym polu są niewielkie, który przede wszytkim znają się na technice, projektują hardware nie software.

Faktycznie coś jest na rzeczy, szczególnie że w większości wypadków po pierwsze SmartTV jest tylko pustym, marketingowym sloganem, bo trudno mówić o odbiorniku, że jest inteligentny, jeżeli większość z oferowanych w ramach jego internetowych funkcji rzeczy to przypadkowy software, aplikacje w żaden sposób nie zintegrowane w sensowny sposób z odbiornikiem. Budowa „ekosystemu” sprowadza się do dodawania kolejnych programów, które można zainstalować w telewizorze. Nie ma w tym żednej myśli przewodniej, żadnego planu. Podstawowy błąd polega na tym, że producenci HDTV zapatrzeni w gigantyczny sukces jaki odniosły handheldy, postanowili literalnie przenieść to co oferują markety stworzone dla urządzeń mobilnych na własne poletko. Jak napisał autor, pojawiło się magiczne „APPS” i wszyscy, jak jeden, rozpoczęli wyścig… bez określenia celu, mety, bez refleksji jak wykorzystać Internet w telewizorze. Brak spójności, pomysłu jest oczywisty dla każdego, kto dysponuje odbiornikiem SmartTV. Co gorsza, jak popatrzymy to od strony developerów, to właściwie nie ma o czym mówić – to jakaś nisza, brakuje większego zaangażowania.

Telewizor z natury rzeczy był urządzeniem pasywnym – to znaczy właśnie odbiornikiem, nie pozwalającym na większą interakcję użytkownika ze sprzętem, służącym do konsumowania treści nadawanych przez stacje telewizyjne. Internet zmienił reguły, wprowadził nowe możliwości, jednak za tym wszystkim nie poszła w ruch machina obejmująca ludzi zajmujących się projektowaniem aplikacji, systemów, interfejsu – owszem niektórzy (głównie Koreańczycy) zaczęli eksperymentować z nowymi sposobami komunikacji z telewizorem, jednak trudno tutaj mówić o całej branży, a jednynie jej wycinku. Warto dodać, że większość dopracowanych, zazwyczaj dysponujących dużo lepszym interfejsem oraz możliwościami aplikacji (które można uznać za oprogramowanie SmartTV, bo albo mają zastąpić HDTV, albo z nim współpracować) trafia do handheldów, do konsol, do odtwarzaczy sieciowych. To też jest, czy może przede wszytkim jest SmartTV. Jest więc Google (TV, Android), jest Apple (TV, iTunes, iOS) oraz Microsoft (Windows, Live) plus najwięksi dostarczyciele treści. Tyle tylko, że z często bezsensowanymi aplikacjami dostępnymi w telewizorze, nie ma to za wiele wspólnego. Dobrym przykładem jest serwis/aplikacja HBO Go. Oczywiście dostęp do treści w ramach Pandordy, Deezera, HBO (on Demand), czy Netfliksa via HDTV (bez urządzeń pośredniczących) ma sens, jednak cała reszta prezentuje się zupełnie… anachronicznie. Dowodzi niezrozumienia tematu przez producentów. TV to nie handheld. Tu wszystko powinno być zintegrowane, nie ma miejsca na 200 000 śmieciowych aplikacji (co jest standardem) w przypadku smartfonów/tabletów. Podsumowując – bardzo trudno zintegrować w sensowaną, spójną całość hardware z oprogramowaniem oraz treściami, dodając do tego wszystkiego ergonomiczny interfejs. Na razie niewielu się to udało (prawie), w większości wypadków (jak wyżej) SmartTV pozostaje pustym, marketingowym sloganem.

Telewizory Toshiba serii WL968 – już w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
toshiba-55wl968-660

Już w tym tygodniu na naszym rynku zagoszczą debiutujące na targach IFA 2012 modele telewizorów Toshiba serii WL968. Najnowsze urządzenia nie tylko charakteryzują się stylową sylwetką zaprojektowaną przez duńską firmę JACOB JENSEN DESIGN, ale także oferują rozwiązania na miarę XXI wieku. Dzięki konwersji obrazu z 2D do 3D, miłośnicy starych filmów i entuzjaści kultowych programów telewizyjnych zobaczą ulubione materiały w zupełnie innym wymiarze. W komplecie z telewizorem są cztery pary okularów, dzięki którym cała rodzina może wspólnie cieszyć się wrażeniami z oglądania telewizji w trójwymiarze.

Szybki i łatwy dostęp do platformy Toshiba Places, oznacza, iż każdy użytkownik otrzyma możliwość indywidualnego dostępu do wielu portali internetowych, wiadomości, filmów na życzenie czy telewizji. Dzięki Wi-Fi połączenie ze wszystkimi zasobami sieci domowej jest bezprzewodowe. Ceny modeli różnią się w zależności od wielkości ekranu: 55-calowy WL968 będzie oferowany w sugerowanej cenie 7630 zł, 47-calowy: 6150 zł, a najmniejszy, 42-calowy za niespełna 5000 zł.

» Czytaj dalej

Nowy 85″ UHDTV od Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-uhd-tv

Nowy model 85″ UHDTV Samsunga to świeżo upieczony laureat nagrody 27 CES Innovation Awards. To 8 milionów pikseli, ostry niczym brzytwna obraz, supercienkie ramki i bardzo smukła obudowa. Ideał? Cóż, nie da się ukryć, że Samsung może obecnie obieścić całemu światu, że ma w ofercie największy, komercyjny UHD LED TV. Będzie to niewątpliwie jedna z głównych telewizyjnych atrakcji, jaką przygotują Koreańczycy na CES 2013. Telewizor trafi na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku. Przy okazji, ciekawe jak tam z OLED TV? Po wielkim hype jakoś cicho w temacie. Samsung oraz LG zdążyły już się pokłócić o technologie, potem pojawiły się komunikaty o kłopotach w produkcji oraz przesunięciu premiery. Czy na CES zobaczymy odbiorniki z wyraźnie zaakcentowaną informacją o premierze? Śmiem wątpić…

» Czytaj dalej

Nowy kontroler WiiU odeśle pilota od TV do lamusa?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
nintendotvii620pxbodyimg

Mimo wprowadzenia na rynek wielu rozwiązań, mających na celu zastąpienie standardowego sterownika odbiornika telewizyjnego, ten trzyma się nad wyraz mocno i w większości wypadków stanowi nieodłączną element, z którego korzysta każdy z domowników. Uniwersalne sterowniki? Owszem, są ale to nisza, poza tym wymieniamy jednego pilota na drugi. Kinect? Owszem jest, ale służy głównie do czegoś innego, choć ma potencjał i mógłby zastąpić pilota zdalnego sterowania, jednak żeby się tak stało Microsoft musiałby zdobyć przychylność wielu gigantów z branży AV, co nie jest wcale rzeczą prostą, dodatkowo mogłoby słono kosztować (jakby nie patrzeć, konieczne byłoby dostosowanie telewizorów do specyfiki sterowania microsoftowego kontrolera ruchu). Sony? Sony także próbuje szczęścia, budując swój domowy ekosystem (w sumie od lat), obejmujący PlayStation wraz z telewizorami Bravia. Najpierw był pilot na BT, bez pomysłu na integracje z HDTV, potem pojawił się Move, który wydaje się potencjalnie niezłym rozwiązaniem z jednym wszakże „ale”. Napisałem „potencjalnym”? Ano właśnie… Poza tym mamy tablety czy smartfony z dedykowanymi aplikacjami. Nie jest to ideał, ale jakaś alternatywa dla tradycyjnego sterownika to jednak jest, czasami się sprawdza (szczególnie, gdy często nam się pilot gdzieś zawierusza).

Nintendo prezentując swój najnowszy system rozrywkowy postanowiło coś z tym zrobić (odesłać w końcu pilota zdalnego sterowania do lamusa) i jej najnowszy kontroler z dużym ekranem dotykowym wydaje się najsensowniejszym rozwiązaniem. No właśnie, dotykowy, ale jednak wyposażony w dodatkowe możliwości (sterowanie klawiszami, gałkami, akcelerometrem, a nawet głosem). Co więcej, big N postanowiło podjeść do tematu …systemowo i nowy kontroler nie tylko obsłuży telewizor, ale także dogada się z dekoderem, set-top-boksem, odtwarzaczem sieciowym… A wszystko to dzięki prostemu systemowi synchronizacji, który ma podobno całkowicie na nowo zdefiniować współpracę urządzeń audiowizyjnych. Konsola będzie więc rodzajem multimedialnego huba, centralki, urządzenia pozwalającego sterować domową elektroniką. Kody oraz stara dobra podczerwień ma zapewnić pełną kompatybilność z każdym dostępnym sprzętem. Wspomniane powyżej, dodatkowe możliwości z zakresu sterowania pozwolą między innymi na przeglądanie elektronicznego przewodnika po programach, programowanie cyfrowej nagrywarki itd. itp. Zobaczymy ile z tego okaże się prawdą, gdy tylko sprzęt trafi (u nas) na rynek.

Samsung wprowadza do sprzedaży w Polsce 75-calowy telewizor ES9000

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv-es9000-visual

Ekskluzywny model ES9000 to wyjątkowe połączenie technologii z niepowtarzalnym designem. Nowy, 75-calowy telewizor cechuje eleganckie, ponadczasowe i proste wzornictwo. Kwadratowa podstawa, bardzo cienka, zaokrąglona ramka oraz różowo-złote wykończenie nadają mu luksusowy charakter. Urządzenie wyposażone jest w technologię Samsung Smart Interaction™, która pozwala użytkownikom na sterowanie telewizorem za pomocą ruchu i głosu. Dzięki umiejętności rozpoznawania twarzy możliwe jest tworzenie profili dostępu i proste logowanie do ulubionych aplikacji internetowych czy sieci społecznościowych. Projektując najnowszy, 75-calowy telewizor Samsung Smart TV ES9000, designerzy koreańskiego producenta inspirowali się produktami luksusowymi, takimi jak biżuteria czy zegarki – przedmiotami, które wyróżniają się dbałością o szczegóły i jakość. W rezultacie projektanci ES9000 postawili na wzornictwo i wrażenia wizualne, tworząc jeden z najbardziej unikatowych i atrakcyjnych modeli Smart TV.

75-calowy ekran jest otoczony niezwykle cienką, różowo-złotą ramką. Ten sam kolor wraz z subtelnym, szczotkowanym wzorem ma również logo firmy Samsung. Dbałość o szczegóły rozciąga się na wbudowaną kamerę, która chowa się w górnej ramce, kiedy nie jest używana. Całość dopełnia elegancka, kwadratowa podstawa, która stanowi funkcjonalną i stylową podporę bardzo dużego ekranu. Oglądanie filmów, widowisk sportowych czy wideorozmowy za pośrednictwem komunikatora Skype na gigantycznym ekranie o wymiarach 1678 na 1035 milimetrów zapewniają niezwykłe wrażenia. ES9000 wyposażony jest w pełną gamę funkcji Samsung Smart TV — Smart Interaction, Smart Content oraz Smart Evolution — które po raz pierwszy pojawiły się w telewizorach Samsung Smart TV w tym roku. Funkcje te pozwalają użytkownikom sterować telewizorem w intuicyjny sposób za pośrednictwem gestu i głosu oraz wybierać spośród szerokiej gamy treści, które można odtwarzać na wielu urządzeniach. Smart Evolution ma umożliwić w przyszłości modernizacje telewizora dzięki nowemu oprogramowaniu lub modyfikacjom sprzętowym.

Telewizor UE75 ES9000 to także doskonała jakość obrazu, a dwurdzeniowy procesor oferuje szybką i płynną obsługę aplikacji internetowych. Technologia Micro Dimming Ultimate zapewnia wyjątkowo realistyczny obraz i żywe oraz jasne detale a także doskonałe odwzorowanie kolorów.  Technologia Precision Black umożliwia osiągnięcie jeszcze wyższego współczynnika kontrastu i kontrolę poziomu jasności niż w ekskluzywnej serii Samsung ES8000. Telewizor Samsung Smart TV ES9000 jest już dostępny w sprzedaży w sugerowanej cenie detalicznej 32 999 zł (o cholera, takie ceny to ja kojarzę z legendarnymi plazmami Kuro, produktami Loewe czy innego B&O).

» Czytaj dalej