LogowanieZarejestruj się
News

Nowe zestawy mikrostereo od Panasonica

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
wiezepm9_594x240

Najnowsze zestawy mikro Panasonica są bardzo bogato wyposażone, nie zabrakło tu niczego – od streamowania muzyki po odtwarzanie z iHandheldów oraz komputera. Niezależnie od tego, czy dźwięk pochodzi z płyty kompaktowej, iPhone’a 5/iPoda touch (piątej generacji), czy z urządzenia USB, zestawy SC-PMX9 i SC-PMX7 odtwarzają muzykę z całą klarownością i bogatą ekspresją tonalną, dzięki którym słuchanie dźwięku hi-fi jest takie przyjemne. System w pełni cyfrowego wzmacniacza (Full Digital Amplifier System) przetwarza dane muzyczne bezpośrednio w postaci cyfrowej, bez konwersji na sygnał analogowy, aż do momentu przesłania ich do głośników, co radykalnie redukuje szum w sygnale audio.

Aby maksymalnie wykorzystać atuty systemu w pełni cyfrowego wzmacniacza, w zestawach SC-PMX9 i SC-PMX7 zastosowano wiele zaawansowanych technologii reprodukcji dźwięku. Technologia LincsD-Amp ogranicza wahania amplitudy, które mogą wystąpić podczas cyfrowego przetwarzania sygnału, zapewniając wierniejsze odwzorowanie sygnału źródłowego. Funkcja cyfrowego złącza muzycznego umożliwia bezpośrednie odtwarzanie muzyki z iPhone’a 5/iPoda touch (piątej generacji), bez konwersji cyfrowo-analogowej, co zapobiega pogarszaniu jakości dźwięku podczas transmisji danych. Ponadto zestaw PMX9 umożliwia odtwarzanie plików FLAC.

» Czytaj dalej

Kolejny głośnik AirPlay, tym razem od Szwedów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
audio_pro

Nagłośnienie tego typu, które dobrze sprawdzi się jako element strefowego systemu, głośniki grające w miejscach, w których raczej nie zamontujemy dużego stereo, staje się coraz popularniejsze, powszechniejsze. Niewątpliwie spora w tym zasługa technologii AirPlay oraz dużego nasycenia rynku elektroniką spod znaku nadgryzionego jabłka. Niestety ceny tego typu urządzeń są nadal dość wysokie, choć widać pewien delikatny trend spadkowy (vide obniżka za system Cocoon firmy Denon). Tak czy inaczej nadal trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 500 złotych, w zamian niekoniecznie otrzymując coś, co może pretendować do miana HiFi (zazwyczaj wręcz odwrotnie).

W przypadku szwedzkiej firmy Audio Pro mamy do czynienia z dość ciekawym urządzeniem, którego główną zaletą jest uniwersalność. Allroom Air One może łączyć się bezprzewodowo bezpośrednio ze smartfonem lub tabletem – bez pośrednictwa istniejącej stacjonarnej sieci WiFi. To spora zaleta, dodatkowo można odtwarzać muzykę za pomocą AirPlay (dla użytkowników produktów Apple) oraz DLNA (Android, Windows). Innymi słowy, nikt nie będzie czuł się pokrzywdzony, pominięty. Głośnik wykorzystuje dwa 4,5-calowe woofery i dwie jednocalowe tekstylne kopułki, a wszystko to zasilane z czterech wzmacniaczy pracujących w klasie D o mocy 25 W każdy. Sterowaniem odtwarzania muzyki zarządza układ DSP. Allroom Air One będzie oferowany w 3 kolorach: białym, czarnym i czerwonym. Niestety ceny na razie nie podano.

» Czytaj dalej

Fraunhofer IIS: nowy kodek dźwięku przestrzennego dla handheldów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
fraunhofer-iis

Na CeBIT 2013 zademonstrowano najnowsze opracowanie laboratoriów Fraunhofera – kodek stworzony na potrzeby streamingu wideo z sieci z dookólnym dźwiękiem. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o możliwość wyświetlania materiałów HD na telewizorze do którego podpięty jest przewodowo lub bezprzewodowo smartfon / tablet z Androidem na pokładzie. Mobilny HE-AAC pozwala na transfer dobrej jakości audio (?) o bardzo niskim bitrate, rzędu 32 ~ 48 kbit/s. Co więcej, możliwe będzie w tym samym czasie przesyłanie dźwięku 5.1 surround oraz stereo, a to wszystko przy niższym transferze niż w przypadku tradycyjnego strumienia dla wielokanałowego audio (przykładowo DolbyDigital to około 400 kbps). Nowy kodek HE-AAC pozwala na strumieniowanie dźwięku od mono po 48 kanały, w tym jw. jednocześnie ścieżki stereo oraz 5.1 surround. Obecnie HE-AAC wykorzystywany jest w większości urządzeń AV, stanowi standard, stąd jego pojawienie się w hanheldach nie jest specjalnym zaskoczeniem. Dodatkowo w ramach HE-AAC zaimplementowano nową specyfikację DASH 264, inaczej MPEG DASH (Dynamic Adaptive Streaming over HTTP), która umożliwia wysokiej jakości streaming mediów w Internecie za pośrednictwem konwencjonalnych serwerów HTTP. 

» Czytaj dalej

Następca rDACa – irDAC

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
arcam_irdac_m_max

Arcam irDAC to rDAC wyposażony w pilota zdalnego sterowania oraz – co warte podkreślenia – cyfrowe wejście dedykowane iHandheldom. Wcześniej pisaliśmy o AIR DACu, który obsługuje jabłkową technologię bezprzewodową AirPlay. Jak widać Arcam postawił na współpracę z elektroniką Apple, jego najnowsze produkty są w pełni dostosowane do obsługi sprzętu z logo nadgryzionego jabłka. Ważne, że nowy produkt to nie tylko wspomniane nowości, to także znacząco poprawione przetwarzanie sygnału poprzez izolację sekcji cyfrowych od analogowych oraz zastosowanie zasilania o ultra niskim poziomie szumu i skrócenie ścieżki sygnału. To  wszystko może bardzo pozytywnie odbić się na jakości serwowanego przez nowy przetwornik dźwięku. Także w tym wypadku Arcam zdecydował się na asynchroniczny interfejs USB. Do konwersji cyfrowo-analogowej zastosowano przetwornik Burr Brown PCM1796 oraz 8 oddzielnie stabilizowanych zasilaczy. Prawie całkowicie zminimalizowano zjawisko jittera. Arcam irDAC zaprojektowano tak, aby mógł pełnić funkcję serca cyfrowego systemu audio. Sekcja cyfrowa została zaadaptowana z flagowego modelu przetwornika D33. Wejścia mogą być zmieniane poprzez pilota, który kontroluje również komputery PC, MAC oraz iPoda/iPada oraz iPhone (poprzez protokół HID: Human Interface Device). Niestety cena będzie prawdopodobnie wynosić ok. 600$. Drogo. Poniżej specyfikacja sprzętu…

» Czytaj dalej

Amplituner Cambridge Audio 351R

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
cambridge-audio-azur-351_35746

Cambridge Audio Azur 351R to sprzęt AV pracujący w systemie 5.1. Zastosowano w nim technologie wykorzystywane w droższych amplitunerach marki. Cambridge Audio Azur 351R  to między innymi wysokiej jakości toroidalne transformatory, zapewniające dźwięk o bardzo niskim poziomie zniekształceń. To także technologia chłodzenia X-Tract zapewniającą cichą pracę oraz akustycznie wytłumione, całkowicie metalowe chassis minimalizujące zniekształcenia, wywoływane wibracjami. Urządzenie ma moc wyjściową 70 W na kanał, może więc z łatwością sterować największymi głośnikami i naprawdę brzmi tak, jak urządzenie wyższej klasy hi-fi.

Amplituner wyposażono w najnowsze przetworniki cyfrowo-analogowe Cirrus Logic zapewniające kompatybilność ze wszystkimi najnowszymi formatami i kodekami audio i wideo. Urządzenie ma w trzy wejścia HDMI kompatybilne z formatem 3D oraz jedno wyjście HDMI obsługujące zwrotny kanał audio (ARC). Sprzęt elektroniczny (i w związku z tym jakość dźwięku) jest szczególnie wrażliwy na wibracje, dlatego konstruktorzy Azura zastosowali odporne na rezonanse, akustycznie wytłumione metalowe chassis skutecznie eliminujące wibracje – tak, aby z każdego źródła wydobyć dźwięk jak najlepszej jakości.

» Czytaj dalej

Najnowszy przetwornik Arcama: AirDAC

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
arcam_air_dac

Pamiętacie test rDACa? To świetna propozycja w cenie do 1500 złotych, jeden z najlepszych przetworników, szczególnie ceniony za bardzo dobrą jakość brzmienia via USB (tryb asynchroniczny). Arcam rozwija linię (rSeries) tańszych DACów, w międzyczasie pojawiło się kilka nowych modeli. Tym razem na rynek trafia odpowiednik ww. przetwornika, tyle że w wersji bezprzewodowej. To w sumie rozwinięcie koncepcji poprzednika, który mógł być opcjonalnie wyposażony w moduł WiFi (działającego z firmowymi nadajnikami dla PC). W tym wypadku chodzi jednak o coś innego, o sprzęt z technologią bezprzewodową Apple, działający w ramach AirPlay. Urządzenie obsługuje standard 802.11 b/g/n, poza tym wyposażono je w port LAN. Obudowa jak widać wygląda identycznie jak w rDACu. Poza podłączeniem wyjściami RCA do dowolnego urządzenia audio, można także skorzystać z opcjonalnego wyjścia optycznego. W ten sposób, AirDAC będzie pełnił funkcję bezprzewodowego procesora dla jakiegoś, wysokiej klasy przetwornika C/A (konwerter bezprzewodowo-cyfrowy). Sprzęt obsłuży pliki hi-res do 24/96 kHz. Cena AirDACa niestety będzie dość wysoka. Na Wyspach urządzenie ma kosztować 399 funtów.

» Czytaj dalej

W Apple coś się zacięło… serwis streamingowy audio z opóźnieniem

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
apple-logo-(black)

Przeciągają się rozmowy na temat uruchomienia streamingowego serwisu Apple (inteligentnego radia). Firma z Cupertino nie może dość do porozumienia z wytwórniami, zapewne chodzi o …duże pieniądze. Dodatkowo przyczyną dla której do tej chwili nie udało się porozumieć, może być polityka przemysłu fonograficznego, który stawia na innych dostarczycieli treści (m.in. na Spotify), z którymi łatwiej negocjować niż z taką potęgą jak Apple. Warto także mieć w pamięci, że to nie kto inny jak Apple przewrócił do góry nogami cały system dystrybucji, wysadził tradycyjny model funkcjonowania tego biznesu. O tym szefowie wielkich labelów na pewno pamiętają i ostro negocjują. Na razie więc można zapomnieć o rychłym wprowadzeniu tego typu usługi. Co prawda Apple podpisało ostatnio umowę z Dr. Dre (który zarabia krocie na modnych, koszmarnie brzmiących słuchawkach), która ma na celu wypromowanie wspomnianego serwisu, ale jak widać na efekty przyjdzie jeszcze długo poczekać. Największą przeszkodą jest postawa Sony. Apple planowało uruchomienie nowej usługi w pierwszym kwartale 2013 roku. Wg. analityków chodzi o coś przypominającego Pandorę (inteligentna rozgłośnia), a nie takie serwisy jak Spotify czy Deezer.

Kompletne zasilanie Tomanka

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Tomanek (9)

Zasilanie od Tomanka – część trzecia, raczej nie ostatnia. Wyraźna sugestia? Może. W sumie, patrząc na rozwój oferty polskiego producenta trudno dziwić się takiemu stanowi rzeczy… co chwila przybywa nowych urządzeń, pojawiają się zapowiedzi nowych produktów. To dobrze, bo w przypadku zasilania komponentów audio mamy wyraźne pole do zagospodarowania – są produkty drogie i bardzo drogie, nie ma zaś praktycznie tanich, nie wspominając już o budżetowych, które zapewniałyby znacznie lepszy poziom, jakość prądu od tego, co „gwaratują” producenci masowo dodając do pudełek z nawet dość kosztownym sprzętem ścianowe wtyczki, kupowane w Chinach na kilogramy. Oczywiście zaraz odezwą się głosy, że jak dobrze to drogo (bo mówimy często o subtelnych zmianach w torze odnośnie brzmienia), ale takie założenie a priori oznacza, że negujemy nie tylko uzyskanie zadowalających rezultatów w przypadku „prądu”, ale w ogóle budżetowy sprzęt skreślamy (bo przecież taki kompromisowy).

To błędne podejście, błędne założenie, aczkolwiek wygodne dla niektórych producentów, branż, gdzie stosuje się terminologię rodem z kosmosu, opisując – a jakże – kosmiczne technologie, rozwiązania wątpliwe (mam tu na myśli realne rezultaty, nie placebo, nie „słyszę” – wierzę) z pkt widzenia fizyki, nauki, teorii. Zawsze kiedy widzę najbardziej wymyślne akcesoria, wściekle drogie kable, długie i zawiłe opisy czegoś, co tak naprawdę dałoby się opisać jednym zdaniem (i co nie jest warte ułamka ceny, jakiej chce producent) otwiera mi się nóż w kieszeni. Nie, nie chodzi o to, że jak ktoś się uprze sprzedać coś drogo, znacznie powyżej faktycznej wartości, to mu to oficjalnie, prawnie zabronimy. Chodzi o coś innego – z jednej strony o pseudonaukowe uzasadnienia, powiedzmy dosadniej… o bełkot oraz dezawuowanie produktów budżetowych, przystępnego cenowo HiFi. To często niechęć do porównań , do testów ABX, do pomiarów (tak, są tacy którzy produkują coś wyłącznie na słuch – serio) do rzetelnego porównania produktów, także tych z dwóch przeciwnych miejsc na wykresie z napisem „cena”.

Cieszy zatem pojawienie się ludzi, którzy wyceniają swoją pracę rzetelnie,  nie starają się uzasadniać swoich wygórowanych żądań pod adresem klienta, marketingową, pseudonaukową papką. Tomanek należy do tej grupy, Pylon Audio należy i paru innych producentów z naszego podwórka należy. Przypomnijmy, wcześniej przetestowaliśmy zasilanie dla SB Touch oraz rDACa oraz specjalny zasilacz dla sprzętu audio korzystającego z zasilania via USB. Tym razem do redakcji trafił zestaw urządzeń Tomanka, na który składa się: nowy zasilacz dla jednego z testowanych DACów (PeatchTree, wersja ze srebrnym wykończeniem) oraz listwa przeznaczona dla urządzeń audio TAP 6. Sprzęt dotarł bez okablowania, które także (niedawno) pojawiło się w ofercie producenta. W opisie, opinii skoncentruję się przede wszystkim na listwie, choć nie pominę alternatywnego zasilacza dla przetestowanego ostatnio przetwornika. Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak tylko zaprosić Czytelników do lektury naszej najnowszej recenzji.

» Czytaj dalej

Nowy numer TONEAudio do pobrania

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
TONEAudio 53

Darmowy, wysokiej jakości internetowy magazyn audio, a w nim między innymi wzmacniacze mocy high-end, cyfrowe integry oraz Explorer Meridiana (link/web) – opisywany na naszych łamach, wyczynowy DAC w formie nieco „spuchniętego” pendrive`a. Do tego hi-resowy odtwarzacz osobisty iRiver AK100 (to przenośne maleństwo gra muzykę z plików 24/192 – link/web). W sumie ponad 200 stron lektury. Warto podkreślić, że skład redakcyjny gwarantuje bardzo wysoką jakość publikacji. Podsumowując – sporo ciekawych tekstów, jak zwykle dużo o muzyce (recenzje, wywiady), naprawdę warto pobrać! Link do najnowszego wydania TONEAudio dostępny tutaj.

Branża muzyczna na …delikatnym plusie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
audio

Pierwszy raz od 1999 roku branży muzycznej udało się wyjść na plus. Fakt, że wynik nie jest imponujący, przychody wzrosły zaledwie o 0.3% ale ważne jest coś innego – w końcu udało się odwrócić niekorzystny trend. Wielu powątpiewało, czy da się to w ogóle zrobić. Czy za tym skromnym, ale dodatnim wynikiem kryją się pliki? Streaming? Z całą pewnością cyfrowa dystrybucja, nowe sposoby korzystania z muzyki pobieranej czy strumieniowanej z sieci mocno wypłynęły na osiągnięty wynik. Być może da to impuls do pogodzenia się branży (mam tu na myśli wielkich) z rzeczywistością, zaakceptowania sytuacji, w której śmierć tradycyjnych metod sprzedaży jest już przesądzona, klasyczne sposoby dystrybucji przechodzą do historii.