LogowanieZarejestruj się
News

Pierwsza, globalna gazeta dla handhelda kończy swój żywot

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
the daily

Nie wyszło Rupertowi Murdochowi. Zapowiadana jako wielkie odkrycie w świecie mass-mediów, pierwsza globalna gazeta niebawem zostanie zamknięta. A dokładnie 15 grudnia trafi ostatni numer The Daily. Okazało się, przy okazji, że zdobycie odpowiedniego grona czytelników jest znacznie trudniejsze niż się wydawało. Ludzie nie rzucili się na wyścigi, by wykupywać subskrybcje… wręcz przeciwnie, zainteresowanie było na tyle niewielkie, że kontynuowanie wydawania gazety stało się zupełnie bezsensowne. Co prawda nadal można nabyć aplikację dostępową (np. w App Store), opłacić 40$ abonament… ale jw niebawem The Daily po prostu zniknie z rynku.

LTE na razie bez rewelacji. Polkomtel bez wzrostów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Polkomtel

Coś, co miało napędzić sprzedaż mobilnego Internetu, stać się trampoliną do zysków na razie notuje wyniki dużo gorsze od spodziewanych. Najnowsza wersja technologii bezprzewodowego dostępu do sieci – LTE – nie pomogła Plusowi w zwiększeniu liczby klientów. Okazuje się, że wprowadzenie szybkiego łącza w żaden sposób nie zwiększyło liczby klientów korzystających z usług operatora w tym zakresie. HSBC podał właśnie dane, z których wynika że Plus ma 571 tysięcy abonentów szerokopasmowego dostępu do sieci, to znaczy dokładnie tyle ile miał w grudniu zeszłego roku. To bardzo rozczarowujące wyniki. Do tej liczby nie wliczają się użytkownicy smartfonów, jednak warto podkreślić, że przynajmniej na razie ci ostatni z bardzo szybkiej transmisji danych korzystają bardzo rzadko. Po pierwsze rynek nie nasycił się sprzętem z LTE (nadal jest drogi), po drugie limit danych powoduje, że korzyści z użytkowania nie są aż tak wielkie w porównaniu z dotychczasowym 3G (szczególnie w najszybszych wariantach). Ponadto użytkownicy krytykują kiepski zasięg usługi, nadal niewystarczający, aby można było bez obaw używać sprzętu z LTE w różnych lokalizacjach (i nie chodzi tu o tereny wiejskie, gdzie LTE nie dociera, ale miasta).

Fizyczny nośnik wiecznie żywy #2: promocja nowego formatu Blu-ray Audio

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
High-Quality-Blu-ray-Audio-Format-Incoming

Obecnie o Blu-ray Audio można usłyszeć przy okazji recenzji paru (dosłownie paru) płyt wydanych w tym formacie. Generalnie jest jeszcze gorzej niż w przypadku obecnie już martwego DVD Audio. Kilka japońskich firm powołało konsorcjum, które będzie rozwijać Blu-ray Audio. To między innymi: Memory-Tech, Krypton, Q-tec oraz Camerata Tokyo. Wspomniane firmy przedstawią niebawem założenia i specyfikacje przedsięwzięcia, które nazywa się High Resolution Audio. Członkowie konsorcjum chcą opracować standard pozwalający umieszczać na dyskach Blu-ray nagrania wysokiej rozdzielczości, w tym także wielokanałowe. Chodzi tu o zupełnie nową technologię, inną niż ta, która wykorzystuje się w zapisach dysków Blu-ray Audio: Dolby DTS-HD Master Audio lub/i Dolby Digital True HD. Japończycy chcą maksymalnie ułatwić korzystanie ze swojego patentu, dlatego nie przewidują konieczności produkcji i kupowania przez użytkownika nowego sprzętu – wystarczy aktualizacja oprogramowania obecnych odtwarzaczy BD poprzez sieć. Pierwsze trzy albumy w nowym formacie mają się ukazać już w listopadzie tego roku. Czy pomysł wypali? W dobie internetowej dystrybucji jest to mało prawdopodobne, choć inicjatywa ciekawa. Prawdopodobnie będzie to jednak mocno niszowe rozwiązanie.

Czy odtwarzacze sieciowe wideo mają jeszcze sens?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
xtreamerSW3_01

Pytanie niebezpodstawne, bo patrząc na tę… niszę rynkową, nie trudno zauważyć, że wielu dotychczasowych liderów jakoś straciło serce do interesu. Przesuwane i anulowane premiery, coraz rzadsze wsparcie, długie okresy braku jakiejkolwiek aktywności – to wszystko dowodzi, że urządzenia tego typu miały już swoje pięć minut, konsumenci stracili zainteresowanie, lokując swoje pieniądze w inny sprzęt. Ten inny sprzęt to przede wszystkim smartTV – odbiorniki wyposażone w aplikacje sieciowe, odtwarzacze, z pełną paletą usług. To nic innego jak odtwarzacz sieciowy wideo wbudowany w telewizor. Jeszcze rok temu można było mówić o pewnej przewadze skrzyneczek, dzisiaj trudno obronić tezę o mniejszych możliwościach, gorszym wsparciu platform smartTV. Ewolucja tego typu produktów doprowadziła do powstania spójnych, opartych na ciągle rozwijanym oprogramowaniu, systemów których podstawową zaletą jest fakt zintegrowania wszystkiego w jednym urządzeniu, bardzo prostym w obsłudze, zintegrowania całości w telewizorze.

To niestety nie jedyny konkurent sieciowych odtwarzaczy wideo. Poza naśladującymi funkcjonalność smartTV odtwarzaczami Blu-ray, bardzo poważnym konkurentem do tego typu urządzeń jest… tablet. Pozwala on na konsumpcję multimediów i często zastępuje komputer, telewizor, dzięki mobilności oraz niewielkim rozmiarom, niewielkiej wadze bardzo dobrze sprawdza się w roli osobistego odtwarzacza wideo. Producenci zdają sobie świetnie sprawę, że obecne trendy na rynku godzą w ich interes, że ludzie po prostu coraz rzadziej sięgają po wyspecjalizowane urządzenia odtwarzające obraz. Co gorsza, wprowadzenie przewodowego oraz bezprzewodowego przesyłu obrazu i dźwięku z handheldów na TV, względnie przy pośrednictwie nowoczesnego amplitunera powoduje, że sens posiadania dodatkowej skrzynki pod telewizorem faktycznie przestaje mieć sens.

» Czytaj dalej

Czas na forum HD-Opinie.pl

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
HD Opinie big

Czas najwyższy rozruszać forum. Chcemy pomóc Wam dobrać odpowiednie komponenty audio-wideo, z przyjemnością doradzimy w sprawie optymalnej konfiguracji, poza tym chcemy zachęcić Was do dyskusji na tematy związane z tematyką poruszaną na naszym portalu. Jako zachętę proponujemy dla najaktywniejszych uczestników forum nagrody w postaci drobnych akcesoriów, użytecznych drobiazgów, które będzie można otrzymać w dwóch przypadkach: służąc pomocą, aktywnie uczestnicząc w dyskusjach na forum oraz dodatkowo (zwykle będą to nagrody lustrzane ) odpowiadając na proste pytanie z dziedziny AV. O czym będziemy pisać, dyskutować na forum? Nasze propozycje przedstawiamy poniżej, w rozwinięciu.

Poza tym w październiku czeka Was wysyp recenzji. W redakcji trwają testy, albo zostały już ukończone kilku gorących produktów: tabletu Nexus 7, nowiutkiego bateryjnego przetwornika/wzmacniacza Matrix Mini Portable DAC, podobnego funkcjonalnie FiiO E17 Alpen, zewnętrznego akumulatora HyperJuice do ładowania iHandheldów oraz podtrzymania pracy MacBooka, dokanałowych słuchawek a-Jays oraz bezprzewodowej pamięci przenośnej Wi Drive firmy Kingston. Dodatkowo artykuł będący porównaniem (zarazem recenzją) Squeezeboksa Touch z nową linią UltimateEars Logitecha. To plan na październik, a już lista publikacji na następny miesiąc jest zamknięta. Napiszemy o wzmacniaczu słuchawkowym Musical Fidelity M1HPA, o słuchawkach ortodynamicznych HiFiMan HE-400 oraz Sennheiserach HD650. Do tego tekst o dobrym, budżetowym zestawie stereo (NAD) oraz ciekawym produkcie Pro-Ject`a (przełączniku źródeł Switch Box). Jak widać, tematykę zdominuje audio z domieszką handheldów (być może uda się do testów zdobyć nową Nokię Lumia). Na grudzień zaś przygotowujemy niespodziankę – kolejny konkurs z atrakcyjnymi nagrodami :)

» Czytaj dalej

E-magazyny nadzieją rynku wydawniczego?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
emagazyn_nowe

W naszym kraju wydania elektroniczne prasy, magazynów nie zdobyły na razie wielkiej popularności. Zdaniem analityków rynkowych ta sytuacja powoli ulega zmianie, wraz ze wzrostem sprzedaży tabletów, które są naturalnym wyborem w przypadku konsumpcji tego typu materiałów. Patrząc na to, co się dzieje w innych krajach, z bardziej rozwiniętym rynkiem e-wydawnictw, widać gwałtowny wzrost popularności e-magazynów. W ciągu najbliższych czterech lat, jeżeli utrzyma się obecna tendencja, sprzedaż wzrośnie o 30% (wartość 4.1 mld $).

Dzięki nasyceniu rynku tabletami tworzy się korzystna atmosfera dla wydawców stawiających na cyfrowe wydania. Swoją szansę widzą szczególnie ci, którzy decydują się wyłącznie na e-wydania. Magazyny dostosowane do nowych urządzeń, z rozbudowanymi możliwościami multimedialnymi, to coś, co może przyciągnąć ludzi, dla których przeniesiony do cyfrowego świata, klasyczny, tradycyjny periodyk stanowi niewielką wartość dodaną (czasami jest to niższa cena, no i oczywiście brak konieczności trzymania papierowych wydań na półkach). Także dotychczasowe, drukowane czasopisma, będą musiały przejść ewolucję – zmienić się na bardziej multimedialne, interaktywne, dostosować do nowych możliwości jakie oferują handheldy.

Nowe telewizory Toshiba serii WL938

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
toshiba wl938

Firma Toshiba poszerza swoją ofertę wysokiej jakości telewizorów z technologią 3D. Toshiba Places, autorski portal firmy Toshiba, oferuje dostęp do treści wideo, filmów i telewizji na życzenie czy muzyki. WL938 został wyposażony w technologię WiDi®, która umożliwia wyświetlanie na ekranie obrazów przesyłanych bezprzewodowo z kompatybilnego laptopa. Funkcja USB Video Recording, która przekształca telewizor w pełnowartościowy magnetowid cyfrowy, pozwala zapisać ulubione programy na zewnętrzny dysk twardy. Użytkownicy mogą również podłączyć do odbiornika kamerę internetową i korzystać z programu Skype. Wraz z modelami tej serii telewizorów dostarczane są cztery pary okularów z pasywną technologią 3D. Poniżej skrócona specyfikacja oraz rozpiska z rozmiarami odbiorników WL938…

» Czytaj dalej

Samsung Smart TV serii 8 z nagrodą EISA

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Samsung EISA TV

Samsung Smart TV UE46ES800 z nagrodą EISA w kategorii European Future Proof TV. Jury podkreśliło innowacyjność rozwiązań nowych telewizorów, takich jak zestaw Smart Evolution, sterowanie głosem i gestem, a także wysoką jakoś obrazu.  Samsung Electronics Co., Ltd, światowy lider na rynku mediów cyfrowych, zdobył cztery prestiżowe nagrody EISA – Europejskiego Stowarzyszenia Technik Audiowizualnych (European Imaging and Sound Association, EISA) w edycji 2012-2013. Jedna z nagród została przyznana nowym telewizorom Samsung Smart TV UE46ES800. Wyróżnienie European Future Proof TV (Europejski Telewizor Przyszłości) podkreśla innowacyjność produktów firmy Samsung.

» Czytaj dalej

Kino domowe Philipsa w pełni „osieciowane”

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
philips-hub

Najnowszy zestaw kina domowego marki Philips to jedna z ciekawszych propozycji tego typu na rynku. Wyposażony w „obowiązkowy” już odtwarzacz Blu-ray 3D, system głośnikowy z dwoma wąskimi zestawami przednimi, subwooferem aktywnym oraz w opcję bezprzewodowych głośników tylnych, nie jest drogi, a wygląda znacznie lepiej, niż myślisz. Potrafi też grać za sprawą zastosowanych w głośnikach niskotonowych podwójnych cewek, poprawiających dynamikę basów, a także dzięki dekoderom Dolby TrueHD i DTS-HD Master Audio Essential.

Wbudowany ekran dotykowy pozwala sterować głośnością i innymi opcjami odtwarzania. Tylne głośniki bezprzewodowe umożliwiają pełną dowolność ich rozmieszczenia. Technologia zerowych zakłóceń pozwala na uzyskanie pełnego dźwięku przestrzennego, bez konieczności prowadzenia niezbyt estetycznych kabli.

System HTS5593/12 Sound Hub wzbogacono o – znaną z telewizorów Philipsa – platformę Smart TV z dostępem do serwisów i multimediów internetowych na telewizorze. Funkcja „Stay in Control” pozwala na zmianę kanału lub wprowadzenie tekstu za pomocą smartfona lub tabletu. Dzięki funkcji „SimplyShare” można strumieniować zdjęcia, muzykę i filmy z komputera, telefonu i tabletu. Cena: 2149 złotych.

» Czytaj dalej

Do czego wykorzystujemy smartfony? Głównie? Do odbierania poczty, nawigacji

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
oppo-finder-smartfon

Głównie, poza dzwonieniem, rzecz jasna, bo to nadal główna funkcjonalność na jaką zwracają uwagę respondenci w ankietach. Instytut Badań Rynkowych przeprowadził badania mające na celu zdefiniowanie do czego przede wszystkim służy nam smartfon. Tego typu telefony stanowią już niemal połowę sprzedawanych na naszym rynku urządzeń mobilnych, co oznacza że coraz więcej konsumentów zaczyna wykorzystywać zaawansowane funkcje zaszyte w nawet najprostszych, najtańszych modelach smartfonów. Na czele listy jest poczta, co w sumie nie dziwi, bo jest to jedna z najważniejszych funkcji, pozwalająca w wielu przypadkach na rezygnację z komputera. Kolejna na liście jest nawigacja oraz …portale społecznościowe. Ich rosnąca popularność powoduje, że smartfon staje się terminalem dostępowym – głównie do Facebooka, który dzięki mobilnym aplikacjom pozwala w szybki i wygodny sposób komunikować się, przeglądać, publikować wpisy na profilu.

A jak z multimediami? Okazuje się, że konsumpcja obrazu i dźwięku za pośrednictwem smartfonów systematycznie rośnie. Zapewne wpływ na to ma coraz szersza oferta rynkowa - liczne serwisy VOD, z muzyką które coraz częściej są pobierane w formie aplikacji. Na pewno hamulcem jest tutaj duże zapotrzebowanie na transfer danych, jednak dzisiaj ceny mobilnego internetu są już na akceptowalnym poziomie. Można korzystać zarówno z paczki danych w ramach abonamentu, zakupić kartę pre-paidową, albo skorzystać z dodatkowych planów rozszerzających ilość MB/GB. W przypadku muzyki nawet 1GB miesięcznie wydaje się wartością wystarczającą, a pełen komfort zapewniają 2-3GB (piszę to z własnego doświadczenia). Oferowanie w ramach abonamentów takich usług jak Deezer (obecnie we wszystkich planach w Orange, w dwóch abonamentach darmowo) oznacza, że niebawem multimedia będą jedną z głównych funkcji z jakich korzystają w swoich smartfonach polscy konsumenci.

W danych zaprezentowanych przez IBR widać taką tendencję: około połowy internautów czyta za pomocą handheldów gazety, słucha radia oraz ogląda klipy/filmy. Jeden na trzech dokonuje operacji bankowych, a co piąty używa sprzętu do zakupów, dokonywania różnego rodzaju opłat czy kupowania elektronicznej muzyki. To właśnie te usługi/funkcje będą się dynamicznie rozwijały, wraz z rozszerzeniem oferty przez banki (co się właśnie odbywa), sklepy internetowe, a nawet tradycyjne (chodzi o wprowadzenie terminali zakupowych, kompatybilnych z technologią zbliżeniową NFC).