Do naszej redakcji trafiły kolumny podstawkowe polskiego producenta Pylon Audio. To młoda firma, która postanowiła wprowadzić na rynek kolumny w niezwykle atrakcyjnych cenach. W ofercie znajdziemy dwudrożny model podłogowy oraz podstawkowy Pearl (oba są do siebie konstrukcyjnie bliźniaczo podobne) jak również trójdrożny Sapphire. Jak widać dla głośników wybrano nazwy kamieni szlachetnych, które jak wiemy tanie nie są… Rzut oka na cennik i zaczynamy zastanawiać się czy przypadkowo nie ma tu jakiegoś haczyka? Oczywiście pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy jest następująca: tak tania konstrukcja, jak przetestowane Pearl Monitor, musi iść na brzmieniowe kompromisy, nie może zagrać rasowo. Po kilkunastu dniach wygrzewania, paru tygodniach krytycznych odsłuchów mogę powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że ten produkt jest znakomity, wręcz wierzyć się nie chce że kosztuje mniej niż 1000 złotych. Po takim wstępie, mam nadzieję, zaostrzyłem apetyt naszych czytelników. Zatem nie pozostaje mi nic innego, jak tylko serdecznie zaprosić wszystkich do lektury…
Wygląda na to, że faktycznie być może już w październiku Polacy otrzymają dostęp do jabłkowego sklepu z muzyką oraz (?) materiałami wideo. Informację zamieściła dzisiejsza Rzeczpospolita. Co prawda należy brać poprawkę na to, że jedna z najważniejszych ogólnokrajowych gazet codziennych nie zawsze rzetelnie informowała o nowinkach z zakresu elektroniki użytkowej… ostatnio pojawiła się wiadomość o otwarciu polskiego sklepu on-line Apple, w którym to polscy użytkownicy poza sprzętem mieli premierowo otrzymać dostęp do aplikacji co jest wierutną bzdurą. Tak czy inaczej to kolejne źródło, które pisze o rychłym uruchomieniu pełnego dostępu do iTunes (no prawie… o iMatch nie ma na razie mowy). Poza Polską skorzystają Węgrzy oraz Czesi. Być może o otwarciu pełnej wersji iTunes usłyszymy na najbliższej konferencji (4 października). Wraz z otwarciem Apple OnLine Store to kolejny krok na drodze wprowadzenia wszelkich usług jakie oferuje gigant z Cupertino na naszym, rodzimym rynku. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze sieci sklepów Apple. Co prawda tutaj także sytuacja zmienia się na lepsze bo, po pierwsze AOS nie ma nic wspólnego z delikatnie rzecz ujmując nie najlepszym, polskim głównym partnerem detalicznym – iSpotem, po drugie iSpotowi wyrosła ostatnio konkurencja (drugi sprzedawca o tym samym statusie). Oznacza to większą konkurencję na rynku, poza tym konsument będzie mógł kupić elektronikę bezpośrednio u producenta (zamówienia realizowane są przez centralę w Irlandii). Gdyby udało się uruchomić (szybko) iMatch to Apple miałoby szansę na przejęcie niemałej części segmentu fonograficznego w naszym kraju. Atrakcyjna cena tej usługi skłoniłaby wiele osób do przekształcenia swojej kolekcji muzycznej (szczególnie tych, którym nie zależy na najwyższej jakości, czyli zapewne większości) w archiwa muzyczne ala iTunes. Co się tyczy cen, to oczywiście nie ma co liczyć na utwory za złotówkę. Cena będzie prawdopodobnie wynosiła od 3.5 do 5 złotych, w zależności od przyjętego cennika (0.79€~0.99€). Na marginesie mam nadzieję, że w ciągu najbliższych paru miesięcy pojawią się inne usługi pozwalające na pożyczanie, kupowanie, streamowanie muzyki oraz filmów z sieci. Głównie chodzi tutaj o Netfliksa oraz serwisy Spotify czy MOG. Trzymamy kciuki…
Przedstawiamy najnowszy harmonogram wprowadzania kolejnych multipleksów w naszym kraju. Patrząc na listę nasuwa się jeden wniosek: niektóre regiony w Polsce będą miały „pod górkę”, szczególnie te, w których nie ma uruchomionego trzeciego multipleksu (ponad 80% powierzchni kraju), gdzie dostępne są kanały telewizji publicznej. Zamiast uruchomić w pierwszej kolejności pierwszy multipleks (gdzie także będą kanały TVP, docelowo to właśnie ten mux będzie zawierał całą ofertę publicznej), zdecydowano się na wprowadzenie multipleksów tam, gdzie już wcześniej pojawił się mux 3. Dziwi to tym bardziej, że z technicznego punktu widzenia nie powinno być problemów z uruchomieniem przesyłu w miejscach, które przez parę (naście nawet) miesięcy pozostaną białą plamą na cyfrowej mapie Polski… wcześniej w takich lokalizacjach prowadzono z nadajników testy. Kolejną kwestią jest oferta programowa. Ta na razie jest kiepska. Nie ma faktycznie żadnego kanału HD, bo Polsat HD na razie ma status „testowy” i pojawił się w muksie, aby uniknąć pozwów związanych z transmisją meczy LM na głównym kanale Polsatu. Mówi się co prawda o TVP 1 HD, ale na razie brak konkretów. Dodatkowo nowe kanały jakie weszły do oferty NTC są nie najwyższych, ujmując delikatnie, lotów. Porównując z naziemną cyfrówką w Niemczech, Anglii czy Francji niestety nasza NTC wygląda bardzo ubogo. Wystarczy podzielić sobie to co jest na poszczególne zakresy tematyczne. Jedynym plusem jest to, że główne kanały ogólnopolskie będą/są dostępne dla wszystkich obywateli Polski, ale to przecież minimum. Poniżej lista lokalizacji wraz z datami uruchomienia kolejnych etapów NTC.
Dziewiątego maja ruszyła kampania reklamowa Samsung promująca pierwszą na polskim rynku innowacyjną platformę Samsung Smart TV. Szeroko zakrojona kampania obejmie takie kanały komunikacyjne jak: ATL, BTL, online oraz PR. Samsung rozpoczyna działania komunikacyjne promujące platformę Smart TV – pierwsze na polskim rynku rozwiązanie w pełni integrujące telewizję z Internetem. Start kampanii reklamowej poprzedziły działania prowadzone pod hasłem „Zmieniamy telewizję 9 maja. Włącz się”. Na stronie www.zmieniamytelewizje.pl umieszczono licznik, który odliczał dni do startu kampanii, a także logo Smart Hub – interfejsu w telewizorach Smart TV, dającego nieograniczony i bezpłatny dostęp do oferty kanałów telewizyjnych, Internetu i aplikacji.
„Zmieniamy telewizję w intensywne doznania. Włącz się.” to hasło głównej kampanii, oddające ideę Samsung Smart TV – platformy dającej możliwość oglądania, słuchania i surfowania w Internecie bezpośrednio na ekranie telewizora. Kampania telewizyjna prowadzona będzie w ogólnopolskich stacjach informacyjnych, w kanałach tematycznych oraz HD. Spoty promujące Samsung Smart TV (30 oraz 15 sekund) emitowane będą także w kinach przez sześć tygodni od 13 maja, przed projekcją wiosennych hitów.