LogowanieZarejestruj się
News

Perła! Głośniki Pylon Audio Pearl Monitor

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Pylon Pearl  (1)

Do naszej redakcji trafiły kolumny podstawkowe polskiego producenta Pylon Audio. To młoda firma, która postanowiła wprowadzić na rynek kolumny w niezwykle atrakcyjnych cenach. W ofercie znajdziemy dwudrożny model podłogowy oraz podstawkowy Pearl (oba są do siebie konstrukcyjnie bliźniaczo podobne) jak również trójdrożny Sapphire. Jak widać dla głośników wybrano nazwy kamieni szlachetnych, które jak wiemy tanie nie są… Rzut oka na cennik i zaczynamy zastanawiać się czy przypadkowo nie ma tu jakiegoś haczyka? Oczywiście pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy jest następująca: tak tania konstrukcja, jak przetestowane Pearl Monitor, musi iść na brzmieniowe kompromisy, nie może zagrać rasowo. Po kilkunastu dniach wygrzewania, paru tygodniach krytycznych odsłuchów mogę powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że ten produkt jest znakomity, wręcz wierzyć się nie chce że kosztuje mniej niż 1000 złotych. Po takim wstępie, mam nadzieję, zaostrzyłem apetyt naszych czytelników. Zatem nie pozostaje mi nic innego, jak tylko serdecznie zaprosić wszystkich do lektury…

» Czytaj dalej

Rynek telewizorów w Polsce w 2011 roku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sprzedaz_tv_polska

Jeśli zastanawiacie się ile telewizorów sprzedaje się w ciągu roku w Polsce, to już śpieszymy Wam z informacjami jakie udało nam się ostatnio uzyskać na ten temat. Niestety nie są to pełne informacje za cały 2011 rok, a tylko za pierwsze 3 kwartały, ale na tej podstawie i tak będziemy mieli całkiem niezły pogląd na to jak naprawdę wygląda rynek telewizorów w Polsce. Można pokusić się też o małe oszacowanie, jak to może wyglądać w całym roku, ale o tym później. Zacznijmy od faktów. Najwięcej telewizorów w naszym kraju sprzedał Samsung, w pierwszych trzech kwartałach 2011 roku było to ponad 430 000 sztuk co dało mu udział w rynku na poziomie 36%. Wyraźnie z tyłu, na drugim miejscu jest LG z wynikiem nieco ponad 240 000 i udziałem w rynku na poziomie 20%. Jak widać dwóch koreańskich producentów ma grubo ponad 50% udziałów w Polsce.

Ostatnie miejsce na podium ma Sony, japoński producent pomimo tego, że sprzedaje tylko telewizory LCD i ma stosunkowo wysokie ceny, radzi sobie całkiem nieźle, prawdopodobnie dzięki dobrej marce jaką cieszy się w naszym kraju. Przez pierwsze 9 miesięcy 2011 roku sprzedał w Polsce ponad 130 000  telewizorów co daje mu udział w rynku na poziomie 11%. Miejsce czwarte należy do kolejnego japońskiego producenta, Toshiba sprzedała ponad 90 000 telewizorów. Dopiero na piątym miejscu jest Panasonic, który wydawałby się, że pod względem popularności jest raczej na czele stawki. Nic bardziej mylnego, ta firma w naszym kraju sprzedała tylko nieco ponad 60 000 telewizorów.

» Czytaj dalej

W polskim iTunes udostępniono filmy

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
iTunes filmy

Po muzyce przyszedł czas na filmy. W tym momencie polskie iTunes oferuje mniej więcej to samo, co brytyjski / niemiecki odpowiednik. Na razie nie ma dostępu do zlokalizowanych wersji językowych, to znaczy nie ma polskich napisów. Zapewne niebawem takowe pojawią się w filmach, jednak przestrzegamy, że obecnie materiały można oglądać wyłącznie w angielskiej wersji językowej. Warto nadmienić, że filmy występują w dwóch wersjach: SD o jakości zbliżonej (gorszej) do DVD oraz HD, z tym że jest to wersja przypominająca jakościowo to co można oglądać w ramach streamingu z sieci (720p). Prawdopodobnie pod koniec roku pojawi się wideo w lepszej jakości (1080p). Ceny jak na nasze warunki dość wysokie. Generalnie wypożyczenie kosztuje mniej więcej dwa razy więcej niż w wypożyczalni (8zł vs 16zł ~ 2.99-3.99€), przy zakupie płacimy około 70zł (13.99€). W przypadku wersji HD koszt jest wyższy zazwyczaj o 1€. Poza długim metrażem, w sklepie znajdziemy ciekawe krótkometrażówki oraz dokumenty. To właśnie krótki metraż oraz dokument jest moim zdaniem czymś, co zasługuje na uwagę. W przypadku filmów wysoka cena oraz taka sobie jakość (warto poczekać na wersje 1080p w przypadku oglądania na HDTV, na laptopie ujdzie) raczej zniechęcają do wypożyczania / zakupów. Tak czy inaczej widać, że Apple ostro wzięło się za polski rynek: ostatnimi czasy wprowadzono (przypomnijmy) Apple On-Line Store, iTunes z muzyką, iBook Store oraz tytułowy market z filmami. Czego brakuje? W sumie z kontentu seriali oraz usług chmurowych dla muzyki (dla wideo jeszcze nie ma) wraz z iMatch (faktyczną legalizacją zbiorów za 24.99€ rocznie). Zabawa z Apple TV nabiera zatem większego sensu, ciekawe kiedy skrzynka oficjalnie trafi do dystrybucji w naszym kraju? Aktualizacja: Apple TV jest już dostępny w polskim Apple On-Line Store.

» Czytaj dalej

iTunes Music Store dostępny w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Polski iTunes Music Store

Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami, w końcu polscy użytkownicy jabłuszkowej elektroniki mogą skorzystać z dostępu do iTunes Music Store. Miejmy nadzieję, że to dopiero pierwszy krok na drodze do pełnej funkcjonalności iTunes – czekamy zatem na filmy, seriale (zlokalizowane) oraz usługę iMatch, która zadebiutuje (na razie w Stanach) wraz z premierą nowego iOS 5. Co prawda obecnie można składać pre-ordery (sytuacja zmienia się dynamicznie… można już normalnie zamawiać), nie jest możliwe normalne kupowanie, ale można już przeglądać cały katalog i zapewne w ciągu najbliższych kilkunastu / kilkudziesięciu godzin iTunes MS stanie się w pełni funkcjonalny. Katalog nagrań obejmuje obecnie ponad 10 milionów utworów. Plusem muzycznego sklepu Apple jest możliwość nabycia niedostępnych albumów, poza tym pojawiają się specjalne edycje (bonusy, w postaci dodatkowych piosenek), które trafiają do iTunes na wyłączność. Cena za pojedynczy utwór niestety jest względnie wysoka, wynosi bowiem 0.99€, co przy obecnym kursie powoduje brak konkurencyjności w porównaniu z tradycyjną dystrybucją opartą na nośniku CDA (pamiętajmy, że jakość w iTunes jest gorsza, standardem są stratnie skompresowane pliki AAC 256kbit). Na pocieszenie można dodać, że są wśród oferowanych albumów (gdy kupujemy cały, zazwyczaj jest sporo taniej, album można kupić za równowartość 28-30zł) takie, które kosztują znacznie mniej niż w sklepie, ba zdarzają się nieliczne przypadku, w których (o dziwo) cena jest niższa niż na amerykańskim Music Store. Poza muzyką do słuchania jest jeszcze muzyka do oglądania – można kupować wideoklipy. Ceny są mało zachęcające (2.35€ za klip).  Warto zaznaczyć, że przed zakupem można przesłuchać danej piosenki (czas odsłuchu wynosi nawet 90 sekund). Najlepszą opcją wydaje się kupowanie całych albumów, pojedyncze piosenki są po prostu nieco za drogie (choć jak widzę, jest sporo pojedynczych piosenek za 0,69€). Podsumowując, w upływającym właśnie miesiącu wrześniu, polscy użytkownicy otrzymali dostęp do dwóch, podstawowych rzeczy: do Apple On-Line Store oraz iTunes (póki co z muzyką, choć jak pisałem wcześniej prawdopodobnie będzie także wideo). Na marginesie, będzie można przetestować nieco już zakurzonego Apple TV (2), który w końcu będzie czymś więcej niż podstawką pod kwiatek (nie liczę modyfikacji w stylu ATV, które pozwalają na przekształcenie skrzyneczki w pełnoprawny player). Aktualizacja: można już kupować książki oraz audiobooki. Na razie to co się pojawiło należy traktować jako wstępny rozruch sklepu, zapewne oficjalne otwarcie nastąpi po konferencji 4 października.

» Czytaj dalej

Rzeczpospolita pisze o polskim iTunes

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
itunes_logo

Wygląda na to, że faktycznie być może już w październiku Polacy otrzymają dostęp do jabłkowego sklepu z muzyką oraz (?) materiałami wideo. Informację zamieściła dzisiejsza Rzeczpospolita. Co prawda należy brać poprawkę na to, że jedna z najważniejszych ogólnokrajowych gazet codziennych nie zawsze rzetelnie informowała o nowinkach z zakresu elektroniki użytkowej… ostatnio pojawiła się wiadomość o otwarciu polskiego sklepu on-line Apple, w którym to polscy użytkownicy poza sprzętem mieli premierowo otrzymać dostęp do aplikacji co jest wierutną bzdurą. Tak czy inaczej to kolejne źródło, które pisze o rychłym uruchomieniu pełnego dostępu do iTunes (no prawie… o iMatch nie ma na razie mowy). Poza Polską skorzystają Węgrzy oraz Czesi. Być może o otwarciu pełnej wersji iTunes usłyszymy na najbliższej konferencji (4 października). Wraz z otwarciem Apple OnLine Store to kolejny krok na drodze wprowadzenia wszelkich usług jakie oferuje gigant z Cupertino na naszym, rodzimym rynku. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze sieci sklepów Apple. Co prawda tutaj także sytuacja zmienia się na lepsze bo, po pierwsze AOS nie ma nic wspólnego z delikatnie rzecz ujmując nie najlepszym, polskim głównym partnerem detalicznym – iSpotem, po drugie iSpotowi wyrosła ostatnio konkurencja (drugi sprzedawca o tym samym statusie). Oznacza to większą konkurencję na rynku, poza tym konsument będzie mógł kupić elektronikę bezpośrednio u producenta (zamówienia realizowane są przez centralę w Irlandii). Gdyby udało się uruchomić (szybko) iMatch to Apple miałoby szansę na przejęcie niemałej części segmentu fonograficznego w naszym kraju. Atrakcyjna cena tej usługi skłoniłaby wiele osób do przekształcenia swojej kolekcji muzycznej (szczególnie tych, którym nie zależy na najwyższej jakości, czyli zapewne większości) w archiwa muzyczne ala iTunes. Co się tyczy cen, to oczywiście nie ma co liczyć na utwory za złotówkę. Cena będzie prawdopodobnie wynosiła od 3.5 do 5 złotych, w zależności od przyjętego cennika (0.79€~0.99€). Na marginesie mam nadzieję, że w ciągu najbliższych paru miesięcy pojawią się inne usługi pozwalające na pożyczanie, kupowanie, streamowanie muzyki oraz filmów z sieci. Głównie chodzi tutaj o Netfliksa oraz serwisy Spotify czy MOG. Trzymamy kciuki…

  » Czytaj dalej

Najnowszy harmonogram wprowadzania DVB-T w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
NTC

Przedstawiamy najnowszy harmonogram wprowadzania kolejnych multipleksów w naszym kraju. Patrząc na listę nasuwa się jeden wniosek: niektóre regiony w Polsce będą miały „pod górkę”, szczególnie te, w których nie ma uruchomionego trzeciego multipleksu (ponad 80% powierzchni kraju), gdzie dostępne są kanały telewizji publicznej. Zamiast uruchomić w pierwszej kolejności pierwszy multipleks (gdzie także będą kanały TVP, docelowo to właśnie ten mux będzie zawierał całą ofertę publicznej), zdecydowano się na wprowadzenie multipleksów tam, gdzie już wcześniej pojawił się mux 3. Dziwi to tym bardziej, że z technicznego punktu widzenia nie powinno być problemów z uruchomieniem przesyłu w miejscach, które przez parę (naście nawet) miesięcy pozostaną białą plamą na cyfrowej mapie Polski… wcześniej w takich lokalizacjach prowadzono z nadajników testy. Kolejną kwestią jest oferta programowa. Ta na razie jest kiepska. Nie ma faktycznie żadnego kanału HD, bo Polsat HD na razie ma status „testowy” i pojawił się w muksie, aby uniknąć pozwów związanych z transmisją meczy LM na głównym kanale Polsatu. Mówi się co prawda o TVP 1 HD, ale na razie brak konkretów. Dodatkowo nowe kanały jakie weszły do oferty NTC są nie najwyższych, ujmując delikatnie, lotów. Porównując z naziemną cyfrówką w Niemczech, Anglii czy Francji niestety nasza NTC wygląda bardzo ubogo. Wystarczy podzielić sobie to co jest na poszczególne zakresy tematyczne. Jedynym plusem jest to, że główne kanały ogólnopolskie będą/są dostępne dla wszystkich obywateli Polski, ale to przecież minimum. Poniżej lista lokalizacji wraz z datami uruchomienia kolejnych etapów NTC.

» Czytaj dalej

Samsung zmienia telewizję – funkcje sieciowe Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv-vod-tvp-pl-1

Dziewiątego maja ruszyła kampania reklamowa Samsung promująca pierwszą na polskim rynku innowacyjną platformę Samsung Smart TV. Szeroko zakrojona kampania obejmie takie kanały komunikacyjne jak: ATL, BTL, online oraz PR. Samsung rozpoczyna działania komunikacyjne promujące platformę Smart TV – pierwsze na polskim rynku rozwiązanie w pełni integrujące telewizję z Internetem. Start kampanii reklamowej poprzedziły działania prowadzone pod hasłem „Zmieniamy telewizję 9 maja. Włącz się”. Na stronie www.zmieniamytelewizje.pl umieszczono licznik, który odliczał dni do startu kampanii, a także logo Smart Hub – interfejsu w telewizorach Smart TV, dającego nieograniczony i bezpłatny dostęp do oferty kanałów telewizyjnych, Internetu i aplikacji.

„Zmieniamy telewizję w intensywne doznania. Włącz się.” to hasło głównej kampanii, oddające ideę Samsung Smart TV – platformy dającej możliwość oglądania, słuchania i surfowania w Internecie bezpośrednio na ekranie telewizora. Kampania telewizyjna prowadzona będzie w ogólnopolskich stacjach informacyjnych, w kanałach tematycznych oraz HD. Spoty promujące Samsung Smart TV (30 oraz 15 sekund) emitowane będą także w kinach przez sześć tygodni od 13 maja, przed projekcją wiosennych hitów.

» Czytaj dalej