
Od niedawna w branży karierę robi hasło: „Smart TV”. Mówi się o inteligentnych odbiornikach, które niebawem zastąpią większość domowego sprzętu AV, stając się swoistymi hubami multimedialnymi, urządzeniami wszechstronnymi, zdolnymi do odtwarzania wszelkich treści cyfrowych, dodatkowo pozwalając na wygodny dostęp do Internetu. To właśnie globalna sieć stanowi główny element, najważniejszą z możliwości jakie serwuje nam „Smart TV”. Początkowo chodziło o korzystanie w dość ograniczony sposób z paru przygotowanych przez producenta witryn / portali, dzisiaj możliwości nowoczesnych odbiorników są daleko większe, faktycznie sieć staje się alternatywą dla fizycznych nośników oraz tradycyjnych sposobów dystrybucji treści (platformy cyfrowe, telewizja naziemna). Dzięki syntezie tradycyjnej telewizji (ramówka, określony profil stacji) z praktycznie nieograniczonymi możliwościami jakie daje Internet (interakcja, współdecydowanie, komunikacja, media społecznościowe) tworzy się nowa jakość (IPTV), coś co faktycznie pozwala mówić o „inteligentnym odbiorniku”. Eksplozja popularności mediów społecznościowych pokazuje jak ważna jest nieskrępowana wolność wyboru oraz możliwość kreowania treści przez odbiorcę.