LogowanieZarejestruj się
News

Intel ze swoją IPTV?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
intel-logo

Gigant chce spróbować szczęścia w dystrybucji treści? Wygląda na to, że tak właśnie jest. Na razie mowa o wybranych aglomeracjach w Ameryce, w których będzie dostępny nowy serwis, internetowa telewizja za którą stać będzie Intel. Firma ma doświadczenie na rynku telewizyjnych, choć nie związane bezpośrednio z oferowaniem treści, a głównie z hardwarem. Od paru lat układy serii 4000 stanowią wyposażenie set-top-boksów. Pytanie, czy ktoś taki, z takim potencjałem (finansowym) może zagrozić pozycji obecnych potentatów na tym rynku (wielkie koncerny medialne, operatorzy kablówkowi oraz satelitarni etc.). Wydaje się, że będzie to bardzo trudne, szczególnie patrząc przez pryzmat licznych licencji, bardzo skomplikowanych umów, które nie pozwalają na swobodne oferowanie, rozprzestrzenianie treści. Tak czy inaczej, pojawienie się takiego gracza niewątpliwie wpłynie na skostniały rynek – Intel nie tylko obiecuje ciekawe, innowacyjne rozwiązania dotyczące dystrybucji, ale także bardzo zaawansowany sprzęt, z systemem rozpoznawania twarzy widza, dopasowania kontentu do wieku, płci etc. Cóż, zobaczymy co z tego wyjdzie. IPTV daje pewne możliwości nowym podmiotom w tym segmencie rynku.

Kolejne telewizory 4K – tylko czy te 50-60 cali to nie za mało?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
110-westinghouse-uhdtv

No właśnie, przecież w przypadku takich ekranów oraz wyższej rozdzielczości, aby zobaczyć te wszystkie szczegóły (hipotetycznie zobaczyć, bo źródeł oferujących obraz o takich parametrach brak) trzeba by siedzieć w odległości… stu kilkudziesięciu centymetrów. Przy 60 calach, raz że byłoby to nad wyraz nie wygodne, dwa oznaczało w praktyce jedno – użytkownik i tak nie zobaczy różnicy, bo siedząc w typowej odległości 2.5-3 metrów wrażenia będą porównywalne z obrazem 1080p. Ok, można przyjąć, że to i tak postęp, bo jednak z większej odległości dostrzeżemy więcej w porównaniu z odbiornikiem zaledwie fullHD, ale warto pamiętać że telewizory 4K są wielokrotnie droższe od nawet topowych konstrukcji fullHD. Ich ceny zaczynają się często od poziomu 10 000$. Tak czy inaczej producenci na wyścigi ujawniają swoje najnowsze plany dotyczące wprowadzenia wielkorozdzielczych telewizorów. Kolejnym jest amerykański Westinghouse, który właśnie zapowiedział wprowadzenie w pierwszym kwartale 2013 roku czterech modeli 4K. Na rynek trafią odbiorniki 50, 55 oraz 60 calowe. Firma zapowiada także debiut flagowca – 103 calowego LCD, który będzie niewątpliwie robił największy użytek z rozdz. > 1080p.

Teraz tylko Panie, Panowie trzeba jeszcze wprowadzić na rynek odpowiednie źródła – kilka dem nikogo nie zachęci do kolejnej wymiany telewizora. Być może jednym z pierwszych materiałów będzie niedawno debiutujący w kinach Hobbit (3D, 48fps plus 4K). Ciekawe, na jaki nośnik trafi (Blu-ray nie pomieści – można rzecz jasna rzecz podzielić na części, w sumie bez szkody dla filmu, który wg. mnie jest zbyt dłuuuugi, podzielenie krótkiej książeczki na trzy części trudno inaczej ocenić jak tylko działanie mające na celu wyciągnięcie maksimum finansowych korzyści, niestety)? Mówi się o superszybkich łączach – nowe technologie streamingowe wraz z gigantycznymi przepustowościami, pozwalającymi na transfer gigantycznych ilości danych multimedialnych), o ewentualnym następcy BD… zobaczymy, wg. mnie dni fizycznego nośnika są zarówno w przypadku dystrybucji obrazu jak i dźwięku policzone, wątpię czy ktoś zainwestuje ogromne środki w bardzo niepewny produkt (fizycznego następcę Blu-ray`a).

 

 

Co jeszcze pokaże LG na CES?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
CES LG

Sporo tego, widać że Koreańczycy z LG postawili sobie za punkt honoru żeby przyćmić wszystkich i wszystko na zbliżających się, największych targach elektroniki konsumenckiej na świecie. W Las Vegas zobaczymy całą serię paneli Ultra HD (4K) w rozmiarze 55-, 65- oraz 84 cali, wyposażonych w technologie pasywną FPR najnowszej generacji. Do tego na rynek trafi ultrawysokorozdzielczy monitor 30″ (4K), ekran 5.5″ o rozdz. 1080p dla smartfonów i nieco większy, 7 calowy z proporcjami 16:10 (1920×1200) dla tabletów, wreszcie Retina dla laptopów, czytaj nowy panel QSXGA (2,560 x 1,700) do zastosowania w ultrabookach (przekątna zaledwie 12.9″).  Poza wysokim PPI, nowe wyświetlacze otrzymają szczątkowe ramki. Właściwe tych już w praktyce nikt nie zauważy. I tak monitory serii Neo-Blade, które także znajdą zastosowanie w notebookach, będą miały zaledwie 2mm ramkę (rozm. 13.3″), zaś 4.7″ wyświetlacze dla smartfonów rekordowe obramowania o szerokości 1mm. LG obiecuje także, że na CES zobaczymy najnowsze wcielenie, podobno już dopracowane, wielkiego OLEDa. Ma być ultralekki oraz ultracienki - waga ma wynosić 3.5kg (przekątna 55″ (?)) oraz 4mm grubość obudowy. Miejmy nadzieję, że tym razem nie będzie to pokaz demonstratora technologii z bliżej nieokreśloną przyszłością, że poznamy ceny oraz datę premiery OLEDowych TV…

Aplikacje dla SmartTV? Niewypał. Streaming? Streaming bardzo chętnie…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Badania jakie przeprowadzono ostatnio nie pozostawiają żadnych wątpliwości – rynek aplikacyjny dla SmartTV właściwie mógłby nie istnieć. Aplikacje są omijane szerokim łukiem przez użytkowników, nawet jeżeli coś „zainstalują” w telewizorze to i tak z tego nie korzystają. W ogóle nie korzystają. Dlatego też patrząc na developerów widać śladowe zainteresowanie tworzeniem oprogramowania dla SmartTV. Niewątpliwie do takiego stanu rzeczy przyczyniło się rozdrobnienie, niekompatybilność funkcjonujących obecnie na rynku rozwiązań. Twórcy oprogramowania zdają sobie sprawę, że w przypadku telewizorów są marne szanse na zwrócenie nakładów, nie mówiąc już o zyskach.

Inaczej sprawa się ma ze strumieniowaniem. Serwisy VOD, aplikacje wideo (muzyczne raczej nie – kto by tam słuchał na ekranie HDTV audio?) są całkiem popularne, zdobywają coraz więcej klientów. Niewątpliwa wygoda, atrakcyjna oferta (w ramach płatnych serwisów) cieszą się rosnącym zainteresowaniem. To de facto jedyna rzecz, która „sprzedaje się” w ramach SmartTV. W sumie trudno się dziwić, że tak to wygląda – od aplikacji, Internetu, komunikacji jest tablet, nie HDTV. Większość osób posiada już takie urządzenie i często stanowi ono alternatywę dla telewizora. Odbiornik TV jest postrzegany jako urządzenie do oglądania, a nie instalowania, przeglądania, czatowania etc. Być może nowe telewizory z dopracowanymi funkcjami doprowadzą do jakiegoś przełomu, ale szanse na to są niewielkie. W sumie pomysłem, który może chwycić są gamingowe serwisy streamingowe w rodzaju OnLive, jednak dopiero masowe wprowadzenie tego typu funkcjonalności mogłoby stanowić nową jakość (w tym przypadku przede wszystkich chodzi o rozrywkę online).

Nintendo WiiU: rewolucyjna usługa TVii niebawem na rynku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
logo-580x297

Czym jest TVii? Według mnie tym, czym powinno być SmartTV. Co prawda w obecnym wariancie jest to wyraźnie amerykocentryczna usługa, dla Europejczyka w dużej mierze kompletnie bezużyteczna, ale… pewnie ta sytuacja długo się nie utrzyma i w innych lokalizacjach będzie można korzystać z możliwości jakie oferuje TVii. Na czym polega rewolucja? W skrócie, na umiejętnym połączeniu treści serwowanych przez nadawców tradycyjnej TV z IPTV oraz serwisami VOD. Niby nic nadzwyczajnego, ale jak popatrzymy w jaki sposób Nintendo podeszło do tematu, to zauważymy że właśnie taki, prosty (bardzo) w obsłudze, scentralizowany (nowy kontroler konsoli z dużym ekranem dotykowym pełni funkcję głównego sterownika) pozwala w końcu na faktyczną realizację idei inteligentnego odbiornika TV, który przeistacza się w prawdziwe centrum rozrywki, multimedialnego huba. I tak, jak w przypadku konkurencji słyszeliśmy o podobnych sprawach od dawna, tak zawsze pozostawało wrażenie dużego niedosyty – co tu dużo mówić, to o czym mówili marketingowcy było zwyczajnie na wyrost. W przypadku TVii jest wg. mnie inaczej. Całość koncentruje się na profilach (mamy więc przeniesienie społecznościowego modelu, co moim zdaniem idealnie pasuje do obecnych czasów), na indywidualizacji ustawień (wspomniane profile, Mii, ulubione) z jednoczesnym współdzieleniem treści – a tych jest bardzo wiele… mamy ogromne zbiory multimedialne (Netflix, Hulu Plus, Amazon Instat) Video na wyciągnięcie ręki, mamy wszelkie udogodnienia związane z EPG/PVR (integracja z set-top-boksem TiVo DVR), mamy wreszcie serwisy sieciowe oraz interaktywne kanały tematyczne (IPTV). Wszystko to obsługiwane z GamePada, w ramach bardzo prostego w obsłudze interfejsu. Dodajmy opcję kontroli naszego sprzętu AV za pośrednictwem ww. kontrolera WiiU i właściwie spójny, rozbudowany a jednocześnie banalnie łatwy w użytkowaniu system SmartTV gotowy.

Naprawdę jestem pod wrażeniem tego, co się udało Japończykom z Nintendo osiągnąć. Pozostaje czekać na rozwój tej obiecującej platformy, przede wszystkim na wprowadzenie lokalnych wariantów (niestety, to już taka przypadłość rynku nadawców TV, gdzie linie graniczne wyznaczają wysokie mury, czytaj:  licencje, ograniczenia… koszmar. Na marginesie, Steve Jobs mówił w kontekście biznesu telewizyjnego, że jest to jeden z najtrudniejszych tematów z jakim przyszło mu się zmierzyć, planując strategię Apple dotyczącą tego rynku. Czy jest na widnokręgu jakaś konkurencja? Patrząc na to co robi Microsoft oraz Sony, przynajmniej na razie Nintendo takiej konkurencji nie ma (producenci RTV ze swoimi SmartTV, obawiam się, że chyba nigdy nie stworzą czegoś na kształt TVii). Sony koncentruje się na sprzedaży treści cyfrowych (marzy im się iTunes w ramach PSN), MS natomiast rozwija swoje Live głównie w kontekście budowy ekosystemu z systemami operacyjnymi najnowszej generacji oraz hardwarem (tablety, smartfony oraz to co wyewoluuje z PC). Telewizja nie jest na razie w kręgu zainteresowań (mam tu na myśli telewizję, nie serwisy sieciowe, VOD – to akurat jest ważną częścią Live). Z naszego, europejskiego podwórka, pewne nadzieje na realizację idei SmartTV daje UPC ze swoją platformą Horizon. Jeżeli będzie to docelowo to, co myślę to taki produkt ma szansę stać się referencyjnym rozwiązaniem na rynku. A gdyby tak jeszcze Nintendo dogadało się z Holendrami i stworzyło (jak z TiVo) hybrydę obsługiwaną za pośrednictwem WiiU/TVii to… otrzymalibyśmy coś podobnego, a może nawet dużo lepszego od Amerykanów. Poniżej materiał wideo prezentujący TVii.

» Czytaj dalej

UKE sprawdziło dekodery DVB-T …sześć nie przeszło testów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
UKE

W sumie sprawdzono 45 modeli. UKE będzie powtarzać tego typu badania. Przypomnijmy do wakacji 2013 roku zostaną wyłączone wszystkie nadajniki analogowe. Już teraz w wielu lokalizacjach dostępny jest wyłącznie sygnał cyfrowy. Sprawdzane było m.in. to czy set-top-boksy nie wywołują zaburzeń elektromagnetycznych o wartościach przekraczających odporność na te zaburzenia innych urządzeń, czy posiadają poprawnie naniesione oznakowanie zgodności CE oraz czy spełniają wymagania Ekoprojektu. – Spośród wszystkich skontrolowanych dekoderów, w 4 przypadkach stwierdzono drobne uchybienia administracyjne.  Producenci tych wyrobów współpracują z UKE w celu usunięcia braków formalnych – podał urząd. 27 typów dekoderów poddano weryfikacji zgodności z normami kompatybilności elektromagnetycznej. Tych testów nie przeszło sześć modeli urządzeń: Apollo AHD 115, Korr HD 128, Manta DVBT012, Goclever DVB-T 200, Vakoss DB-642  i Blow 4705 HD. Na weryfikację czekają urządzenia hybrydowe, z paroma głowicami (nie tylko DVB-T, ale przykładowo DVB-S, lub/i DVB-C).

Co testuje Apple? TV? Set-top-boksy?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Apple-logo

Serwisy informacyjne obiegła wczoraj wieść o testowaniu przez Apple wraz z „azjatyckimi partnerami” zestawów telewizyjnych (w różnych wersjach newsa była mowa o telewizorach, usługach lub przystawkach pod telewizor). Przypomnijmy – Apple ma już w ofercie sprzęt, który firma określała mianem hobby – chodzi rzecz jasna . To urządzenie, które stanowi uzupełnienie dla jabłkowego ekosystemu, pozwala w pewnym, ograniczonym zakresie na korzystanie z telewizji (mam tu na myśli możliwość uruchomienia dowolnych serwisów IPTV, w tym wypadku wszystko zależy od umów zawartych z dostarczycielami treści). Apple prowadzi od dłuższego czasu rozmowy z wielkimi sieciami telewizyjnymi, z kablówkami w Stanach, ale z tego co przedostaje się do mediów, te rozmowy są bardzo trudne, idą jak po grudzie. Generalnie branża nie chce wyhodować sobie pod bokiem wielkiego konkurenta – biznes telewizyjny ma w pamięci to, co Apple zrobiło z branżą muzyczną (iTunes) oraz telekomunikacyjną. Wydaje się, że to właśnie rozstrzygnięcia w tym zakresie będą kluczowe dla planów Apple, a nie testowanie tytułowych rozwiązań hardware`owych. Rzecz jasna Apple TV, tego typu doniesienia rozpalają wyobraźnie – już parę razy obwieszczano pojawienie się na rynku mitycznego odbiornika telewizyjnego z logo jabłka na obudowie. Biorąc pod uwagę brak przełomu w rozmowach z dostarczycielami treści, jest bardzo mało prawdopodobne żeby Apple zdecydowało się wprowadzić jakiś zupełnie nowy, rewolucyjny produkt na rynek. Oczywiście firma dysponuje gigantycznymi zasobami gotówki, ma także wielkie udziały w dystrybucji cyfrowej, ale… to nadal za mało, by szybko wejść na rynek TV, który jest bardzo konkurencyjny, trudny (fakt, w przypadku telefonów, tuż przed premierą iPhone pierwszej generacji, pisano dokładnie to samo).

Samsung przygotowuje „dużą rzecz” na CES 2013

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung_logo

Oczywiście zżera nas ciekawość co to będzie. Nasze typy to w kolejności: nie jeden (55″) a dwa, a może nawet więcej modeli OLED TV i to takich, które trafiły na wystawę z fabryk, gdzie trwa produkcja seryjna; nowy Galaxy S IV ze specyfikacją wgniatającą konkurencję w ziemię (no powiedzmy, jak się popatrzy na takie Oppo, to ciężko będzie przebić omówionego poniżej Find 5); usługę streamingową dostarczającą na ekrany telewizorów Samsunga gry z platform stacjonarnych (PC/konsole). To ostanie nie wydaje się wystarczająco spektakularne, ale kto wie… być może wcale nie chodzi o hardware (względnie tylko hardware). Cóż, czekamy na zapowiedź odsłaniającą nieco więcej szczegółów (bo na razie muszą nam wystarczyć spekulacje).

Firma Westinghouse pokaże 110” ekran 4K na CES 2013

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Westinghouse_CES_

Firma Westinghouse (założyciel Goerge Westinghouse założyciel firmy urodził się w 1848 roku) aktualnie jedna z bardziej liczących się marek sprzedających LCD i LED LCD w USA zdradziła że zaprezentuje na wystawie CES 2013, która odbędzie się w Las Vegas w styczniu przyszłego roku swój najnowszy produkt – 110 calowy telewizor o rozdzielczości 4K, tym samym firma zamierza pokonać w wyścigu na telewizory o największej przekątnej obrazu (przy zachowaniu rozdzielczości 4k) firmy: LG, Sony i Samsung. Jednak palmę pierwszeństwa dzierży Panasonic ze swoimi ~150″ plazmami PDP 4K.

Platforma Toshiba Places dostępna w telewizorach Smart TV japońskiego producenta

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
NRJ dans Toshiba Places

Platforma Toshiba Places jest już dostępna w telewizorach Smart TV Toshiba. Po sfinalizowaniu rozmów z dostawcami treści internetowych, Toshiba udostępnia polskim użytkownikom zasoby takich serwisów, jak: gazeta.pl, VOD.pl, WP.TV czy tuba.fm. Od teraz właściciele telewizorów Toshiba serii: RL933, RL938, TL933, TL938, VL963, WL968, ZL1 i ZL2 mogą swobodnie korzystać z zasobów takich serwisów, jak: gazeta.pl, VOD.pl, WP.TV czy tuba.fm. Stały dostęp do informacji o znajomych i nowinek ze świata zapewnią im Facebook i Twitter, a za pośrednictwem kanału YouTube będą mogli pochwalić się swoimi ulubionymi lub samodzielnie nakręconymi filmami.

Dziś telewizor nie jest już tylko sprzętem elektronicznym, na ekranie którego wyświetla się program telewizyjny czy filmy – wyjaśnia Krzysztof Lis, Country Manager Digital Products and Services Toshiba Polska. Użytkownicy chcą mieć zaawansowane rozwiązanie, dobrze komponujące się z wnętrzem pokoju, ale oferujące im również nowe, niestandardowe możliwości. Wprowadzając ofertę Toshiba Places dajemy naszym klientom jeszcze jedno okno na świat – na świat Internetu.

» Czytaj dalej