LogowanieZarejestruj się
News

Internetowe radio PolskaStacja.pl na platformie Smart TV oraz handheldach Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
screen-genre

Jedna z największych polskich internetowych rozgłośni radiowych, PolskaStacja.pl – jest już dostępna na platformie Samsung Smart TV oraz na urządzeniach mobilnych Samsung z systemem Android. Teraz, użytkownicy telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray z platformą Samsung Smart TV z serii E, a także użytkownicy urządzeń mobilnych Samsung, takich jak tablety GALAXY Note 10.1, GALAXY Tab 2, smartfony GALAXY Note II, GALAXY S III i aparat GALAXY Camera mogą słuchać radia PolskaStacja.pl niezależnie od tego czy są akurat w domu, w podróży czy w drodze do pracy.

PolskaStacja.pl to aktualnie jedna z najbardziej popularnych internetowych stacji radiowych w kraju. Najbogatsza aktualnie na rynku oferta programowa obejmuje m.in. aż 78 tematycznych bloków muzycznych podzielonych na gatunki i dostępnych dla słuchaczy za darmo. Muzyka biesiadna, folk, jazz, pop, rock, indie rock, soul, RnB czy lounge to tylko niektóre z propozycji.

» Czytaj dalej

Operatorzy IPTV będą zachęcać do oglądania telewizji na handheldach

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
images (1)

Niejako w nawiązaniu do wcześniejszego newsa, na rynku mobilnej telewizji sporo się ostatnio dzieje. Next Plus – to nowy operator płatnej telewizji internetowej, który chce namówić Polaków do oglądania programów na tabletach i komórkach. Już w I połowie 2013 r. dołączy do niego kolejny. Oferta prezentuje się następująco: w najtańszym pakiecie za 9,90 zł miesięcznie znalazło się 27 kanałów, w większości darmowych, dostępnych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, jak również pięć własnych, produkowanych pod marką Next. Kolejny pakiet, za 24,99 zł miesięcznie, ma zawierać 70 programów. Na razie nie wiadomo jakie dokładnie kanały znajdą się w rozszerzonym pakiecie.

Docelowo klienci Next Plus będą mogli korzystać z biblioteki ponad 1,2 tys. filmów dostępnych na żądanie. Będzie to zatem mobilna oferta przypominająca to, co oferują platformy cyfrowe oraz operatorzy kablowi. Zaletą ma być po pierwsze brak umowy, jakiegokolwiek zobowiązania – wystarczy pobrać aplikację na handhelda (na razie Androida, na akceptację czeka wersja dla iOS), opłacić miesięczny koszt dostępu i oglądać. Użytkownik będzie mógł oglądać programy na trzech urządzeniach (dowolna kombinacja smartfon/tablet oraz TV).

W przypadku grupy ZPR chodzi o inny model dystrybucji łączący zalety dostępu do TV za pomocą dekodera (DVB-T) oraz streamingu w handheldach, komputerach (przez przeglądarkę). Innymi słowy pomysł nieco przypomina to, co nie wypaliło Plusowi, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku ZPR nie ma konieczności podpisywania umów z telekomem. W ramach ZPR występują takie podmioty, jak: Super Express oraz Eska TV i Polo TV.

Plus rezygnuje z oferowania TV Mobilnej

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ikona_tv_mobilna

Pomysł z telewizją na ekranie tabletu oraz smartfona via DVB-T widać niespecjalnie wypalił. Operator zaledwie parę miesięcy po uruchomieniu usługi rezygnuje z dalszego jej oferowania. Oficjalny komunikat niczego nie wyjaśnia, wiadomo tylko tyle, że z końcem stycznia trzeba będzie zwrócić sprzęt (mobilne tunery), oczywiście klient będzie miał prawo zrezygnować z usług Plusa. Przypomnijmy, TV Mobilna to pakiet 20 ogólnodostępnych programów telewizyjnych i 12 radiowych dostępnych przy pomocy małych urządzeń pełniących funkcję dekodera cyfrowej telewizji naziemnej (DVB-T). Co ciekawe, w przypadku Cyfrowego Polsatu, sprzedaż naziemnej cyfrówki idzie bardzo dobrze, wręcz mówi się że porównywalnie do platformy satelitarnej. Klienci będą mogli bez żadnych kosztów przejść pod skrzydła CP, zachowując dekoder oraz możliwość odbioru programów. Być może uznano, że jest to rodzaj wewnętrznej konkurencji dla IPTV, choć patrząc przez pryzmat oferty, sposobu korzystania usługi mocno się od siebie różniły.

Jednak kluczową kwestią była zapewne słaba sprzedaż (oficjalnie oczywiście niczego takiego nie powiedziano, ale wtedy po co rezygnować z czegoś, co się dopiero co wprowadziło do oferty?). Polkomtel musiał osiągnąć określone z Polsatem wyniki i to najwyraźniej było główną przyczyną rezygnacji  - rzecz była od początku deficytowa. Polsatu zapewne to specjalnie nie martwi, część osób skorzysta z oferty Cyfrowego Polsatu, poza tym udało się przez pół roku spożytkować przyznane częstotliwości (być może właśnie taki był pierwotny pomysł wprowadzenia TV Mobilnej na rynek?). TV Mobilna już na starcie budziła spore wątpliwości – właściwie nie było wiadomo o co tak naprawdę chodzi – w przypadku handheldów generalnie lepiej sprawdzają się usługi IPTV (choć oczywiście wiąże się to z określonymi kosztami transferu danych), telewizja dostępna w Internecie współgra z możliwościami oferowanymi przez smartfony oraz tablety.

Telewizory Panasonic z coraz bardziej rozbudowaną zawartością SmarTViera

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Panasonic SmarTViera to platforma oparta na chmurze, dzięki której użytkownik telewizora otrzymuje dostęp do szerokiej gamy aplikacji oraz usług online. Aby z niej skorzystać należy podłączyć odbiornik do łącza internetowego – poprzez przewód Ethernet lub do sieci WLAN.

Oferta platformy SmartTViera zawiera serwisy VOD (wideo na życzenie), gry czy usługi społecznościowe. W SmarTViera znajdziemy także przeglądarkę internetową, która obsługuje standard HTML5. W przypadku VOD, firma Panasonic nawiązała współpracę z platformami Ipla, Iplex, TVN Player oraz Woomi. Usługi społecznościowe to przede wszystkim Facebook i Twitter. Wśród serwisowych tematycznych platforma oferuje dostęp do Eurosport Player i The World Heritage (owoc współpracy z National Geographic). Najnowsze gry natomiast to m.in. Star Battallion i Dungeon Hunter.

Panasonic przygotował również aplikację SmarTViera Remote App, dzięki której możemy przekształcić smartfon albo tablet w pilota do zdalnego sterowania lub kontrolera gier. Oprogramowanie umożliwia również wyświetlanie materiałów ze smartfona na ekranie telewizora oraz na odwrót – z telewizora na mniejszy ekran. Na razie funkcja ta ma pewne ograniczenia (sprawdziłem – można wyświetlać zdjęcia, na muzykę oraz wideo trzeba będzie jeszcze poczekać (?)). Poza telewizorami, platforma internetowa dostępna jest także w najnowszych odtwarzaczach Blu-ray.

Polacy piszą aplikacje pod SmartTV – najnowsze dane Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku w Samsung Smart TV pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy telewizorów, kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z Samsung Smart TV mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych, i korzystają z nich niemal pięciokrotnie częściej niż w 2011 roku. Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych.

Dane firmy Samsung pokazują rosnące zainteresowanie interaktywną ofertą platformy Samsung Smart TV oraz nowoczesnymi telewizorami wyposażonymi w dostęp do internetu. W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140% większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Wśród bogatej oferty aplikacji w Samsung Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 60 serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych – obecnie jest ich już ponad 400.

  » Czytaj dalej

Znajdź firmę, instytucję na ekranie HDTV: Panorama Firm w SmartTV Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
clipboard00

Wygodny dostęp do informacji o usługach ponad 2,4 milionów firm – o każdej porze, w zaciszu własnego domu. Nowa aplikacja „Panorama Firm” dostępna teraz na telewizorach Samsung Smart TV, to szybka pomoc w znalezieniu i zlokalizowaniu na mapie, np. banku, biura podróży czy dobrego serwisu samochodowego w każdym mieście w Polsce. Panorama Firm” to jedna z najpopularniejszych, aktualnych baz danych, dzięki której w prosty i szybki sposób można uzyskać informacje o przedsiębiorstwach, również tych, które nie posiadają własnej strony internetowej, a także instytucjach publicznych, takich jak szpitale, urzędy miejskie czy komisariaty policji.

Aplikacja nie tylko wyświetla dane teleadresowe firmy, której szukamy, ale też zlokalizuje ją bezpośrednio na mapie. Dotychczas baza „Panorama Firm” dostępna była w Internecie oraz w postaci aplikacji na smartfony, teraz wygodny dostęp do ogromnego zasobu informacji lokalnych otrzymali posiadacze telewizorów Samsung Smart TV. ”Panorama Firm” to kolejna z aplikacji, która dołącza do bogatego świata informacji i rozrywki, dostępnego po włączeniu telewizora Samsung Smart TV. Użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV mają dostęp do ponad 60 różnorodnych aplikacji w języku polskim i ponad 400 globalnych w oraz ponad 50 000 filmów i seriali (m. in. poprzez Ipla.pl, Iplex.pl, TVN Player i TVP.pl), a także kanałów radiowych i informacyjnych.

Apple rozmawia z operatorami sieci kablowych – mityczny HDTV?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
apple logos

O jabłkowym telewizorze słyszeliśmy już milion razy. Trudno powiedzieć czy będzie, a jeżeli tak, to kiedy. Jednak nie o tym jest niniejszy news. Firma – to pewne – rozmawia z dostarczycielami treści. Oczywiście w takim wypadku rozmowy mogą dotyczyć nowego kontentu w ramach oferowanych już usług oraz urządzeń. Mam tu na myśli Apple TV oraz iTunes. Jednak warto podkreślić, że rozmowy koncentrują się nie tyle na nowych serialach, produkcjach telewizyjnych, co na prawach do nadawania sygnału. Streaming to rzecz, która jest na obrzeżach tego co oferuje Apple. Mamy YouTube oraz parę innych serwisów, podcasty, ale porównując do tego co dzisiaj można spotkać na rynku jest to skromny wycinek tego typu usług. W takiej sytuacji może chodzić o wprowadzenie do sprzedaży tytułowego, mitycznego telewizora. Są tacy, który mówią, że nastąpi to już niebawem. My pozostajemy sceptyczni (co do bliskiej daty, nie samego HDTV by Apple). Cóż do kolejnych premier, jak pisałem wcześniej, daleko, może jednak firma z Cupertino przygotowuje jakąś niespodziankę… telewizor niewątpliwie rozgrzałby media do czerwoności, podniósł ciśnienie niejednemu szefowi firmy produkującej odbiorniki telewizyjne.

OnLive zintegrowane z telewizorami LG (z Google TV)

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
OnLive LG

Kiedyś o tym pisałem, przy okazji newsa o OnLive, że kwestia integracji tego typu serwisu streamingowego (z grami) jest tylko kwestią czasu. OnLive ostatnio zostało sprzedane, firma podupadła, jednak najnowsze wieści zdają się sugerować, że biznes wychodzi na prostą. Wprowadzenie tego typu funkcjonalności w SmartTV uważam za strzał w dziesiątkę. To właśnie tego typu usługi, pozwalające na wykorzystanie telewizora jako autonomicznego, multimedialnego centrum rozrywki stanowią jeden z filarów „inteligentnych” odbiorników. Wczoraj pisałem, opierając się na ciekawym artykule opublikowanym na The Verge, krytycznie o SmartTV. To nadal głównie slogan, ale właśnie takie serwisy jak OnLive mogą to zmienić. Na razie aplikację dostępową znajdziemy w „Premium Apps”, w przyszłych telewizorach Koreańczyków rzecz będzie zintegrowana fabrycznie. Nowe możliwości pojawiły się wraz z aktualizacją HDTV oprogramowania Google TV. Wystarczy tylko zakupić bezprzewodowego pada z odbiornikiem USB. To niewątpliwie szansa dla podupadłego serwisu na drugi oddech.

Słabości SmartTV – ludzie odpowiedzialni za hardware, nie radzą sobie z softwarem

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tv-apps-i0

Ciekawy wpis w serwise The Verge (portal ostatnio opisuje szeroko problematykę HDTV/SmartTV oraz urządzeń, które pełnią funkcję multimedialnych centrów rozrywki podłączanych do telewizora) dotyczący bolączek jakie trapią odbiorniki SmartTV. Autor forsuje tezę o braku wizji, strategii rozwoju tego typu produktów, które zazwyczaj projektowane są głównie pod kątem hardware, a software z kluczowymi elementami, takimi jak prostota obsługi, przejrzystość interfejsu, dostęp do treści oraz dodatkowych rozszerzeń/aplikacji są niejako na „doczepkę”. Każdy oferuje? My też oferujemy. A czy to sensowne, użyteczne to już mniejsza – za oprogramowanie odpowiadają często ludzie, których zawodowe doświadczenia na tym polu są niewielkie, który przede wszytkim znają się na technice, projektują hardware nie software.

Faktycznie coś jest na rzeczy, szczególnie że w większości wypadków po pierwsze SmartTV jest tylko pustym, marketingowym sloganem, bo trudno mówić o odbiorniku, że jest inteligentny, jeżeli większość z oferowanych w ramach jego internetowych funkcji rzeczy to przypadkowy software, aplikacje w żaden sposób nie zintegrowane w sensowny sposób z odbiornikiem. Budowa „ekosystemu” sprowadza się do dodawania kolejnych programów, które można zainstalować w telewizorze. Nie ma w tym żednej myśli przewodniej, żadnego planu. Podstawowy błąd polega na tym, że producenci HDTV zapatrzeni w gigantyczny sukces jaki odniosły handheldy, postanowili literalnie przenieść to co oferują markety stworzone dla urządzeń mobilnych na własne poletko. Jak napisał autor, pojawiło się magiczne „APPS” i wszyscy, jak jeden, rozpoczęli wyścig… bez określenia celu, mety, bez refleksji jak wykorzystać Internet w telewizorze. Brak spójności, pomysłu jest oczywisty dla każdego, kto dysponuje odbiornikiem SmartTV. Co gorsza, jak popatrzymy to od strony developerów, to właściwie nie ma o czym mówić – to jakaś nisza, brakuje większego zaangażowania.

Telewizor z natury rzeczy był urządzeniem pasywnym – to znaczy właśnie odbiornikiem, nie pozwalającym na większą interakcję użytkownika ze sprzętem, służącym do konsumowania treści nadawanych przez stacje telewizyjne. Internet zmienił reguły, wprowadził nowe możliwości, jednak za tym wszystkim nie poszła w ruch machina obejmująca ludzi zajmujących się projektowaniem aplikacji, systemów, interfejsu – owszem niektórzy (głównie Koreańczycy) zaczęli eksperymentować z nowymi sposobami komunikacji z telewizorem, jednak trudno tutaj mówić o całej branży, a jednynie jej wycinku. Warto dodać, że większość dopracowanych, zazwyczaj dysponujących dużo lepszym interfejsem oraz możliwościami aplikacji (które można uznać za oprogramowanie SmartTV, bo albo mają zastąpić HDTV, albo z nim współpracować) trafia do handheldów, do konsol, do odtwarzaczy sieciowych. To też jest, czy może przede wszytkim jest SmartTV. Jest więc Google (TV, Android), jest Apple (TV, iTunes, iOS) oraz Microsoft (Windows, Live) plus najwięksi dostarczyciele treści. Tyle tylko, że z często bezsensowanymi aplikacjami dostępnymi w telewizorze, nie ma to za wiele wspólnego. Dobrym przykładem jest serwis/aplikacja HBO Go. Oczywiście dostęp do treści w ramach Pandordy, Deezera, HBO (on Demand), czy Netfliksa via HDTV (bez urządzeń pośredniczących) ma sens, jednak cała reszta prezentuje się zupełnie… anachronicznie. Dowodzi niezrozumienia tematu przez producentów. TV to nie handheld. Tu wszystko powinno być zintegrowane, nie ma miejsca na 200 000 śmieciowych aplikacji (co jest standardem) w przypadku smartfonów/tabletów. Podsumowując – bardzo trudno zintegrować w sensowaną, spójną całość hardware z oprogramowaniem oraz treściami, dodając do tego wszystkiego ergonomiczny interfejs. Na razie niewielu się to udało (prawie), w większości wypadków (jak wyżej) SmartTV pozostaje pustym, marketingowym sloganem.

Samsung EH5020 – czyli wykorzystaj przejście z nadawania analogowego na cyfrowe

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-ue32eh5020

Zaczyna się wielkie wyłączanie sygnału analogowego, co oznacza dla branży RTV czas żniw. Wielu Polaków jeszcze nie ma odpowiedniego odbiornika, dekodera więc kto żyw, na wyścigi proponuje najlepsze (oczywiście, jakżeby inaczej) urządzenia, pozwalające na odbiór DVB-T. Dzisiaj znalazłem w skrzynce trzy ulotki, zgadnijcie o czym. Fatalnie spóźniona (ale kto by się tam dziwił, patrząc przez pryzmat wprowadzania sygnału cyfrowego w kraju) akcja uświadamiająca MAIC oraz KRRiTV w postaci liściku wpadła do przegródki parę dni wcześniej. Nie tylko lokalni, rodzimi producenci zwietrzyli interes. Także wielkie międzynarodowe korporacja, choć głównie mówmy tutaj o kreatywnych działach marketingu, który znalazł sposób aby zareklamować w sumie całkiem zwyczajny sprzęt. Jedną z firm, która chwali się „specjalnie dopasowanym do naziemnej cyfrówki” telewizorem jest Samsung. Jego nowy model EH5020 ma być wprost stworzony na potrzeby cyfrowego sygnału ze zwykłej dachowej anteny (niestety uczciwi inaczej wciskają biednym, nieznającym się na rzeczy, ludziom kit o konieczności wymiany instalacji, co jest wierutną, chamską bzdurą). No dobrze, czym się zatem wyróżnia ten specjalny model HDTV? Popatrzmy…

» Czytaj dalej